Stránka 3 z 5

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte pro 17, 2019 08:54
od crinos
Kdyz clovek jede konstantni rychlosti po rovine a jen lechta plyn, tak je imho 1500-1600 otacek podle projevu motoru uplne v pohode. Zadny naznaky duseni jsem nepocitil/neslysel. Zkousel jsem chvili jet podle tech rad a drzel to furt nad 2000. Kdyz byla silnice prazdna, tak to jeste slo, ale kdyz jsem se coural v kolone, tak bez tempomatu jsem z toho byl akorat nervni. S jizdou do kopce je to samozrejme jina.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte pro 17, 2019 08:55
od crinos
Kdyz clovek jede konstantni rychlosti po rovine a jen lechta plyn, tak je imho 1500-1600 otacek podle projevu motoru uplne v pohode. Zadny naznaky duseni jsem nepocitil/neslysel. Zkousel jsem chvili jet podle tech rad a drzel to furt nad 2000. Kdyz byla silnice prazdna, tak to jeste slo, ale kdyz jsem se coural v kolone, tak bez tempomatu jsem z toho byl akorat nervni. S jizdou do kopce je to samozrejme jina.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: sob led 04, 2020 18:22
od MF56
Tak mám najeto 1200 km, a první poznatky. Motor je neskutečně kultivovaný a prakticky dodnes nevím kdy nastoupí turbo! Třetina město i jen popojíždění, ostatní dálnice Most-Praha. Přeřazuji mezi 2000 až 2400 (mimo kopce). Spotřeba podle počítače 5,9. Myslím na syroví motor slušné. Jen ty hlášky od kamarádů. Znáte to auto s p... !

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: sob led 04, 2020 19:05
od Ládys
Kamarádi jsou hloupí nevzdělanci, když neví, že to není p..., ale diamant.
O Mitsubishi taky říkají, že má tři pi..?

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: sob led 04, 2020 19:12
od niky79
Nerikaji, protoze Mitsubishi nikdo nekupuje :D

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: ned led 05, 2020 20:55
od Julo27
Po 15000km olej cítiť benzínom, vraj v benzínovom turbomotore normalne tak neviem a hladina oleja na maxime z čoho mi vychádza že benzinom sa olej zriedil. I ak všetko fajn bez problému. Akurát ešte jedna maličkosť ako často sa vám stáva počas dňa že po štarte ide auto na vyššie otacky? Je to normálne keď pri zahriatom motore sa to opakuje

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: pon led 06, 2020 13:35
od crinos
Ten zvýšený volnoběh při teplém startu podle mě normální není, ale evidentně to ta 1.3 normálně dělá.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: pon led 06, 2020 14:23
od Radis
crinos píše:
pon led 06, 2020 13:35
Ten zvýšený volnoběh při teplém startu podle mě normální není, ale evidentně to ta 1.3 normálně dělá.
Je to ještě novinka .Teprve časem se ukáže zda je to dobrý motor. Ale ten benzín v oleji podle nich už tu být neměl .

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 07, 2020 11:11
od destroy
Radis píše:
pon led 06, 2020 14:23
crinos píše:
pon led 06, 2020 13:35
Ten zvýšený volnoběh při teplém startu podle mě normální není, ale evidentně to ta 1.3 normálně dělá.
Je to ještě novinka .Teprve časem se ukáže zda je to dobrý motor. Ale ten benzín v oleji podle nich už tu být neměl .
Nie som expert, ale z laickeho hladiska by tam ten benzin mal byt. 1.3 je vlastne vylepsena 1.2 s tym ze sa rychlejsie zahrieva a mozno menej vydiera, takze sa cast benzinu ktora prenikne do oleja skor odpari. Samozrejme nikdy sa neodpari vsetko. Urcita cast benzinu vzdy zostava a po 15tis je uz tej "neodparitelnej" zlozky celkom dost, preto mozno viac smrdi. Uz to ale asi nebude take kriticke ako pri starsom motore a predpokladam/verim ze sa budu tieto motory bezne dozivat aj cez 100tis km.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 07, 2020 12:32
od FanulkaF
100000 km ??? To je trochu málo u auta za půl mega, nemyslíš?

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 07, 2020 15:01
od bobMegane
Skladovka 1.5 EB Focus kombi stojí od 595 000kč, to je moc prostě moc za kompakt..
Skladovka 1.33Tce Megane kombi, slabší verze stojí 424000kč v LimitedPlus(aut. klima, dešť. a svět senzor, park. senzor, tempomat, litá kola R16 atd atd. více nepotřebuji :-)
Těch necelých dvěstě tisíc raději věnuji rodině, od lyžování po moře a ještě zbyde na kola :-) :-)

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 07, 2020 15:22
od renault841
Už to tu bylo několikrát řečeno, přímovstřik bude vždycky ředit olej benzínem, hlavně pokud jezdí kratší trasy, paradoxně je i nafta vhodnější na krátké trasy, pokud se třeba aspoň jednou týdně protáhne 30-40 km.

Pokud se bude u auta měnit včas olej (ne intervaly výrobce, optimum 10-15k km max) a nebude zanedbávat běžná údržba, není důvod proč by ten motor neměl naběhat aspoň 200k km. Hlavní je auto nedusit a nebát se mu naložit, samozřejmě až se motor dostane na provozní teplotu.

Já mám nepřímý vstřik a z oleje stejně trochu benzín cítím, takže to o ničem moc nevypovídá, je pravda, že hladina nestoupá a do 10k km ani neklesá a to pak už olej stejně měním.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 07, 2020 20:00
od rk69
FanulkaF píše:
úte led 07, 2020 12:32
100000 km ??? To je trochu málo u auta za půl mega, nemyslíš?
100000 km je málo na hocičo :)) Na starom Megane I. mám teraz 346000 km a idem meniť na jar tretíkrát rozvody.Keby som neveril,že to ešte niečo vydrží,tak to ani nerobím...Myslím,že ak sa mení olej po 15000 km,tak aj stará 1,2 Tce niečo vyrdží,ĺudia však "šetria" a menia olej po 30000 km a potom sa čudujú.Mám aj Megane IV 1,6 dci,teraz budem mať 90000 km a olej budem meniť už šiesty raz za 2,5 roka a nemusel by som...Koľko som už mohol ušetriť :D :lol:

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 07, 2020 20:50
od COUPE RUBI
Začněme malinko obecněji. Jednotka 1,2 TCe s interním označením H5F se dodávala ve třech výkonových variantách označovaných podle počtu koní (TCe 100, 120 a 130). Tento celohliníkový přímovstřikový motor s variabilním časováním ventilů pochází z aliance Renault-Nissan a je na místě připomenout, že při vývoji tohoto motoru měl hlavní slovo Nissan. 1,2 TCe trpí ve všech výkonových verzích po zahřátí zvýšenou spotřebou oleje nebo naopak ředěním motorového oleje palivem při krátkých jízdách, kdy je studený. Je tedy nutné hlavně pravidelně kontrolovat hladinu motorového oleje a častěji jej měnit, ideálně co 10 tis. km. Velmi důrazně ale doporučuji tento motor používat jen na delší trasy. Pokud toto nesplňujete, raději doporučuji vůz prodat. Speciálně ve verzi Euro 6 mu nesvědčí krátké popojížďky (hlavně v zimě v mrazech), protože motor produkuje jen velmi málo odpadního tepla a zahřeje se až po delší době, nebo také nemusí v zimě provozní teploty dosáhnout vůbec.

Stávající majitelé mohou tento problém řešit plastovým krytem na chladič, například na model Mégane je v prodeji za cca 1300 Kč. Používá se ale jen při teplotách pod nulou, jinak musí být z masky demontován (ano, musíte na to myslet). Ještě než vyrazíte k nejbližšímu dealerovi pro kryt, zadržte. Některé modely Renaultu, ve kterých je tento motor přítomen, mají automatické žaluzie, které kryjí chladič před studeným vzduchem. Co vím, používá automatické žaluzie např. Mégane čtvrté generace, Talisman i Espace, u Scenicu záleží na motorizaci. U Dacie ale tyto automatické žaluzie chybí a motor 1,2 TCe se tak v mrazech nezahřeje ani při rychlé jízdě na dálnici, což může být hodně velký problém a je třeba to řešit krytem chladiče. Tolik tedy k problému se zahříváním. A co neopomenout dál? Majitelům vozidel s motorem 1,2 TCe lze také doporučit tankovat aditivovaný nebo vysokooktanový benzín + u motorů vybavených režimem ECO jej preventivně nezapínat (ani v zimě, ani v létě). Zkrátka k této jednotce se musí majitelé chovat specifickým způsobem a je velkou otázkou, kolik z nich bude motor v tomto režimu opravdu provozovat.

Pro pořádek dodávám, že v inzerci můžete narazit i na druhý motor označovaný stejně (bez přídomku Energy), avšak s výkonem 74 kW. Jde ale o starší generaci motoru označovanou kódem D4F (typ motoru je uveden ve velkém technickém průkazu). Tento motor je spolehlivý. Nejde totiž o přímovstřikový motor, ale je to v podstatě starší koncepce motoru 1,2 16V generace D7F pocházející přímo od Renaultu a v této verzi doplněna o turbo.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: stř led 08, 2020 03:03
od renault841
Akorát ty žaluzie bohužel taky nejsou u všech Meganů, hlavně dostávaly je snad, až výbavy Intens a dál.
Akorát pozor na ten 1.2 D4Ft 74 kW, ten už skončil v roce 2012/2013 s Clio III, Modus, Wind, Twingo II tak aby to někoho nezmátlo, že jej mohl mít i Megane.
Jinak samozřejmě ta 1.2 TCe (H5F) je opravdu nevhodná na krátké jízdy, je to škoda, jízdně je to jinak velmi příjemný motor. Ale tyto problémy jak už tu zaznělo by měly být u 1.3 TCe odstraněny, navíc hlavně motor byl kompletně přepracován a konstrukčně upraven.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: ned led 12, 2020 18:54
od MF56
Nevím jak jiné motory , můj první rendl ,ale tento můj 1,33 TCE 115 (H5H) se zahřívá dost rychle. Dokonce rychleji než Fabie 1,4 MPI. Cca po jednom a půl kl. se začíná zvedat ukazatel.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: pon led 13, 2020 09:23
od Sroty
A zkoušel už někdo s tímto novým motorem jezdit pravidelně opravdu krátké trasy, jestli skutečně je tak výborný, jak se o něm tvrdí?

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 14, 2020 09:52
od wincman
Já jezdím každý den do práce 13km tam a 13km zpět. A žádný problém nemám. Motor se rychle zahřívá , olej neubývá ani nepřibývá.
Jediné čeho se bojím je unavená baterka,která se asi nestihne dobít.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 14, 2020 11:15
od kadliiik
Má rekuperaci a inteligentní dobíjení, to znamená, že baterka se nikdy neudržuje maximálně nabitá, možná tak po 10 km z kopce, kdy člověk pořád brzdí. Díky tomu je tam ale odpovídající typ akumulátoru, který si s tím poradí.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 14, 2020 11:49
od Banana
COUPE RUBI píše:
úte led 07, 2020 20:50
motor produkuje jen velmi málo odpadního tepla a zahřeje se až po delší době, nebo také nemusí v zimě provozní teploty dosáhnout vůbec.
To jsou nebezpecne lzi, je smutne, jak se tady kopiruji pseudo moudra.
Mam tento motor cca 3 roky, najeto kolem 50 tisíc, prevazne kratke trasy po meste v 80 procentech pripadu a motor netrpi ani jednim z uvedenych nesvaru. A zahreje se opravdu hodne rychle, po několik km na provozni teplotu i v mrazech! O tom, ze by se nezahral vůbec, o tom nemůže byt vůbec rec. Proc tady porad dokola pisete ty nesmysle?
Mozna to byl problem prvních generaci motoru ale rozhodne ne ten poslední motor? Mate vůbec ten motor, jezdite s nim?
Ja bych se spis obaval toho noveho 1.3Tce, protože nez ho specialisti odladi, muze to byl taky mnoho let, ne všechno se da podchytit hned napoprvé.
Ale 1.2 v poslední verzi je vazne dobry motor.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 14, 2020 12:45
od COUPE RUBI
Asi to směruješ na mě kolego... nicméně mám již třetím rokem grancoupe s motorem 1.2 tce 130 a jezdím s nim v týdnu do práce cca. 3 km tam a zpět pouze město a opravdu se to nezahřeje mám také zimní masku kdy je to podstatně lepší nežli bez...
Řekl bych že tak krátká trasa bude problém pro každé auto ale předmět tohoto vlákna je jiný ...
Nikdo neříká ze ten motor je špatný !

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 14, 2020 13:13
od rk69
kadliiik píše:
úte led 14, 2020 11:15
Má rekuperaci a inteligentní dobíjení, to znamená, že baterka se nikdy neudržuje maximálně nabitá, možná tak po 10 km z kopce, kdy člověk pořád brzdí. Díky tomu je tam ale odpovídající typ akumulátoru, který si s tím poradí.
Jazdím denne 2x110 km a schválne som si zobral merač napätia aby som sledoval hodnoty nabíjania.Ráno má auto pravidelne pod 12V,čo by inak znamenalo,že je už po smrti...V závislosti od vonkajšej teploty potom buď nabíja iba pri brzdení motorom,keď je vonku viac ako cca 2 st.Keď je vonku zima tak dobíja aj za normálnej jazdy kľudne aj 1,5 hod v kuse hodnota napätia je vtedy 14,3 V,pribrzdení motorom potom 14,7 V.Auto má 2,5 roka najazdené 88000 km a zatiaľ štartuje...:)

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 14, 2020 13:55
od kadliiik
Banana píše:
úte led 14, 2020 11:49
COUPE RUBI píše:
úte led 07, 2020 20:50
motor produkuje jen velmi málo odpadního tepla a zahřeje se až po delší době, nebo také nemusí v zimě provozní teploty dosáhnout vůbec.
To jsou nebezpecne lzi, je smutne, jak se tady kopiruji pseudo moudra.
Mam tento motor cca 3 roky, najeto kolem 50 tisíc, prevazne kratke trasy po meste v 80 procentech pripadu a motor netrpi ani jednim z uvedenych nesvaru. A zahreje se opravdu hodne rychle, po několik km na provozni teplotu i v mrazech! O tom, ze by se nezahral vůbec, o tom nemůže byt vůbec rec. Proc tady porad dokola pisete ty nesmysle?
Mozna to byl problem prvních generaci motoru ale rozhodne ne ten poslední motor? Mate vůbec ten motor, jezdite s nim?
Ja bych se spis obaval toho noveho 1.3Tce, protože nez ho specialisti odladi, muze to byl taky mnoho let, ne všechno se da podchytit hned napoprvé.
Ale 1.2 v poslední verzi je vazne dobry motor.
Koukni do Megana III, kde se teď jeden kolega ptá, jestli má dat 1,2 TCe do servisu na výměnu, ikdyž s ním nic nemá. Jen se mu zdá, že má benzín v oleji, ikdyž podle přiložených fotek to má přesně na rysce :-D :-D

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 14, 2020 14:00
od kadliiik
rk69 píše:
úte led 14, 2020 13:13
kadliiik píše:
úte led 14, 2020 11:15
Má rekuperaci a inteligentní dobíjení, to znamená, že baterka se nikdy neudržuje maximálně nabitá, možná tak po 10 km z kopce, kdy člověk pořád brzdí. Díky tomu je tam ale odpovídající typ akumulátoru, který si s tím poradí.
Jazdím denne 2x110 km a schválne som si zobral merač napätia aby som sledoval hodnoty nabíjania.Ráno má auto pravidelne pod 12V,čo by inak znamenalo,že je už po smrti...V závislosti od vonkajšej teploty potom buď nabíja iba pri brzdení motorom,keď je vonku viac ako cca 2 st.Keď je vonku zima tak dobíja aj za normálnej jazdy kľudne aj 1,5 hod v kuse hodnota napätia je vtedy 14,3 V,pribrzdení motorom potom 14,7 V.Auto má 2,5 roka najazdené 88000 km a zatiaľ štartuje...:)
Nice! Díky za takový výzkum! Ta informace, že při nižší teplotě začíná nabíjet pořád je hodně zajímavá! A pěkně vysvětluje, proč tolik stoupne spotřeba, když klesnou teploty.

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Napsal: úte led 21, 2020 14:22
od p.rejdal
Sroty píše:
pon led 13, 2020 09:23
A zkoušel už někdo s tímto novým motorem jezdit pravidelně opravdu krátké trasy, jestli skutečně je tak výborný, jak se o něm tvrdí?
Zdravím, cca za dva týdny bych měl obdržet nového Megane IV 1.33 140. Bude se s ním jezdit v rámci města denně trasy cca 3 km (3x - 4x), pak nějaký meziměsto 1x za týden 25-50 km a pak 1x - 2x do měsíce dálnice 250 km. Takže většinu času spíš kratší trasy. Jsem zvědav, jak se na to bude tvářit motor. Až budu moci nějak objektivně zhodnotit, tak napíši.