Dotazy na poloautomatickou brzdu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
niky79
Advanced member
Příspěvky: 261
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od niky79 » pon srp 28, 2017 09:22

Zdravim,

zvazuji, zdali má smysl dávat do auta poloautomatickou brzu - mate s ni zkušenosti? (Popr. i z předchozích Renaultů)?

- co presne znamená to "poloautomatická", resp. jaký je rozdíl oproti "automatické"?
- pokud ta brzda automaticky zabrzi auto pri zastaveni a odbrzdi pri rozjezdu, jde to nejak vypnout, aby fungovala "ručně"? (tj. aby si ridic sam volil stiskem tlacitka, kdy chce zabrzdit a kdy ji chce odbrzdit)
- predpokladam, ze tam bude nejaky motorek, ktery "zatahuje" lanka. Je tam nejake opatreni proti tomu, ze motorek se pokazi a auto nepujde odbrdit? (Podobne jako mel Renault vyresenou nefunkcnost startovaci karty – auto jste si mohli odemknout rucne klicnem v kartě).

Diky za odpoved :-)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
maydayanthem
Advanced member
Příspěvky: 412
Registrován: úte srp 18, 2009 22:53

Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od maydayanthem » pon srp 28, 2017 11:30

je to paradna vec... ale teda (ako vsetko), kym sa to nepokasle :-)
neviem na akom principe to presne pracuje, ale z tych pazvukov, ktore vychadzaju pri zabrzdeni, mi to vychadza, ze na kazdom zadnom kolese je nejaky motorcek, ktory vysunie platnicky (zabrzdi koleso)
ked vypnes motor, automaticky to zabrzdi, pri nastartovani a pohnuti dopredu, resp. dozadu to automaticky odbrzdi, ale pozor, ak to urobis prudsie (samotne pohnutie), tak sa pohynas este na zabrzdenom aute, ergo - brusis viac platnicky... ale zas je tu vyhoda - ako sa obcas stane - nejdes na zatiahnutej rucnej brzde pol kilometra, ked sa nahodou pozabudnes :-D
co som cital ine prispevky, je zivotnost zadnych platniciek nizsia, nez pri manualnej brzde.. auto brzdi/pribrzduje niekedy aj vtedy, ked o tom nevies (typicky priklad asi hill assistant) ale urcite to nie je len pri nom, je mozne ze je tam pomoc aj pri ABS, alebo nejakom inom systeme

ked sa porucha system - zatial nemam taku skusenost...
ked nechces aby ti po vypnuti motora auto automaticky zabrzdilo (napr. v zime chces brzdit len zaradenou rychlostou), tak este pocas zapnuteho motora stlacis tlacidlo brzdy smerom dole, nechas stlacene a nasledne vypnes motor, auto ti samozrejme da zvukovo najavo, ze nemas zabrzdenu brzdu...
ak sa chces pohnut dopredu/dozadu s uz odbrzdenym autom, nastartujes a mas stlacenu spojku + brzdu a stlacis tlacitko brzdy smerom dolu...
samozrejme automaticke odbrzdovanie je prudko navykove, takze k tomuto ukonu sa dostanes len zriedkavo :-D
M IV 1,2 130
ex M III

Uživatelský avatar
niky79
Advanced member
Příspěvky: 261
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od niky79 » pon srp 28, 2017 12:02

To si popravdě nedokážu představit, že by na zadních kolech byl samostatný motorek :-O

A auto nema nějaké nastavení pro trvale vypnutí té ruční brzdy? Přece jenom, pravou rukou držet tlačítko dole a levou rukou kdesi napravo od volantu vypinat motor, to mi přijde brutalně nepraktické :D
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
maydayanthem
Advanced member
Příspěvky: 412
Registrován: úte srp 18, 2009 22:53

Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od maydayanthem » pon srp 28, 2017 13:19

hovorim netvrdim to na 100 pro, ale podla tych zvukov by to tak malo byt, ani lanovody som tam tusim nevidel, ked som prezuval kolesa, navyse je to docela velka skrinka, ktora to brzdi :-)
trvale zapnutie/vypnutie - o takom niecom neviem... ale na 99,9% tam nic take nebude... presne ako neustale potvrdzovanie zapnutia Sportoveho modu... neskutocne otravne!!!!!!!!!!!
nuz, ono je to popravde v reale presne naopak - lavou rukou drzis cez brucho vypinac a pravou vypinas start/stop tlacidlo.. je to tak praktickejsie :-D

v prilohe nejake fotky, tak dumaj :-)
http://imgur.com/a/lvbZV
M IV 1,2 130
ex M III

Uživatelský avatar
Radis
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od Radis » pon srp 28, 2017 19:10

Mam ji na grandu 3 skoro čtyři roky a pohoda, jen jak ale napadne první sníh tak je to jen na nasrání že za ní nejde zatáhnout a zatáčku pěkně protáhnout.
Megane III Grandtour 2013 1.6 16v dynamique Bílá Nacre
Megane II Grandtour 2007 1.6 16v červená

Uživatelský avatar
niky79
Advanced member
Příspěvky: 261
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od niky79 » pon srp 28, 2017 20:22

No, je otazka, zdali ty motorky jsou u desticek i u verze bez polomautomaticke bzdy.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

softouch
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od softouch » pon srp 28, 2017 23:17

Pokial viem spravne, tak asistent rozjazdu do kopca robi to, ze drzi dlhsie tlak v brzdovom systeme, teda ho neuvolni hned, ako vodic pusti brzdu. Teda tato funkcia nesuvisi s poloautomatickou parkovacou brzdou.
Ci sa tyka jej fungovania. Preco ju chces ovladat rucne? Ja len, ze v jej normalnom rezime funguje vyborne a manualne som ju zatahoval len 2x aj to len na skusku. Mam ale EDC prevodovku, tak je mozne, ze na manuali funguje inak. U mna ked dam prevodovku do P, tak ju zatiahne. Dam D alebo R a pri pridani plynu sa odbrzdi. Nic ine neriesim.
Ano, na snehu sa s nou neposmykam, ram sa manualna rucna brzda hodi. Akurat, ze tie dva razy, co som to na snehu za posledné roky spravil si odpustim vymenou za komfort.
Chalani, kto mate poloautomaticku parkovaciu brzdu a manual. Popiste ako funguje, kedy sa sama zatiahne a kedy odbrzdi.
Suhlasim, ze je prudko navykova :-)
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Uživatelský avatar
niky79
Advanced member
Příspěvky: 261
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od niky79 » úte srp 29, 2017 07:56

softouch: ja ji nechci ovladat rucne. S tim jak funguje, nemam vlastne ani problem. Jde mi spise o to, ze kdyz se to pokazi, at mam moznost ji proste nepouzivat. Na svem minulem megane 2 jsem mel obcas problem s brzdovymi trmeny, jeden proste drhl a neuvolnoval brzdu, tak jak by mel, takze nez se to vyresilo, nepouzival jsem ji. Nedokazu so predstavit totez s touto brzdou. Neni to zbytecny overkill? Mit motorek pro kazdy trmen? Ani nezjistuji, kolik stoji jako nahradni dil :D
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

softouch
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od softouch » úte srp 29, 2017 23:08

Uz chapem. Som zvedavy, snad bude fungovat dobre. Doteraz mi primrzli len bubny na Thalii. Ale uvolnili sa relatívne v pohode.
Inak, ona ked sa samocinne zatiahne, tak potom sa da odbrzdit. Teda, zijem v tom, ze sa to da. ;-)
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Uživatelský avatar
niky79
Advanced member
Příspěvky: 261
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu

Příspěvek od niky79 » stř srp 30, 2017 15:31

A co třeba situace, kdy není možné s motorem nastartovat (technicka porucha motoru). Lze zapnout / vypnout poloautomatickou brzdu pouze na baterii? Procházel jsem manuál k Meganu a popravdě to z něj vůbec není zřejmé.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Draken a 1 host