Stránka 7 z 8

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: úte bře 12, 2019 01:01
od RenoltikK
Mám 1.3 TCe 85kW a chrochtám si blahem. Táhne pěkně odspodu, spotřeba super. Snad i spolehlivost bude ok...to zatím nikdo neví jak je to nový motor.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: sob bře 16, 2019 21:45
od Šamša
To že táhne pěkně odspodu, neznamená ho tejrat a podtáčet. U benzínového turbomotoru si stanov v hlavě limit a nejdi pod magickou hranici 2000 otáček, jinak si zaděláváš na problém. Přímo vstřikové motory jsou háklivé na karbonování a podtočený turbomotor si ničí písty.
http://www.autoforum.cz/technika/specia ... t-s-turby/

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: ned bře 17, 2019 09:21
od pepicak
Ako ste spokojni s 1.6 DCI? Este som naftu nemal, ale som spokojny. Mam 21 tis., spotreba 5.0, 90 % vdialenosti na dialnci. Kombinovana spotreba mimo dialnice (cize rychlost do 110 km/hod + mesto) okolo 4.2.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: ned bře 17, 2019 11:48
od rk69
pepicak píše:
ned bře 17, 2019 09:21
Ako ste spokojni s 1.6 DCI? Este som naftu nemal, ale som spokojny. Mam 21 tis., spotreba 5.0, 90 % vdialenosti na dialnci. Kombinovana spotreba mimo dialnice (cize rychlost do 110 km/hod + mesto) okolo 4.2.
Ja mám 1,6 dCi krátky,teraz pôjdem na servis po 60000 km.Olej ale mením po 15000 km,dám si svoj olej aj originál filter .Zatiaľ absolútna spokojnosť,spotrebu tu riešiť nebudem,stačí pozrieť moju tému 1,6 dCi...Jazdím denne 220 km a zámerne som kupoval diesel,myslím,že panika okolo nafťákov je umelo nafúknutá.Problém je v tom,že ľudia sú veľmi ovplyvniteľní a už nerozmýšľajú.Kto behá krátke trasy,nechce diesel,lebo...ale kúpi si turbo benzín a potom sa čuduje,že má benzín v oleji a pod.Na krátke jazdy do 20 km mám Mégane I. LPG a je to vybavené.Olej nepribúda ani neubúda,spotreba 7,5 l LPG...

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: stř kvě 15, 2019 17:44
od Ranndy
Po kladných recenzích na 1.3 tce jsem si ho vyzkoušel na meganovi a tce 140 mě nadchnula. 180 km/h tam bylo hned. Dnes jsem si objednal grand Tour tce 140 intence ovšem s EDC. Jezdím 15 let s AT a na starý kolena nebudu dělat klavíristu s kuchařem míchajícího guláš. On ten manuál není nic moc. Teď holt dva měsíce čekání. Ach jo.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát črc 05, 2019 09:25
od mikicha
Ahoj, Renaulťáci.
Můj první Mégane byla II s motorem 1.4 16V 72 kW sedan v r. 2005, nový za 360 000 (Octa byla o 100 000 dražší). Tahle malorážka jela k mému překvapení o chlup líp než předchozí Ford Sierra 2.0 se stejným výkonem, ale brala o 1 l méně - celoročně 6,7 - 6,8 litru. I do kopců na D1 byla schopna na 5 zrychlovat a byla pohodlná, tichá, musel jsem si zvyknout jen na gumové řazení a jedovaté brzdy.
V r. 2014 jsem rychle potřeboval kombíka, tak jsem si vybral Mégane III v Áčkách - už to nikdy neudělám. Po celodenním maratónu se mi po 4. jednání se stále vyššími "manažery" podařilo srazit původní nabídku za protiúčet + nový ojetý vůz o 60 000. Chudáci, kteří jim pod tlakem kývnou na první nebo druhou nabídku. Naštěstí Mégane Grandtour III 1.6 16V BiFuel 81 kW se 45 000 km (ověřeno) se ukázal být v dobrém stavu, cena 190 000 nakonec OK. Motor byl podstatně silnější než předchozí 1.4, ale už ne tak tichý. PP ukazoval spotřebu po 1. majiteli 7,7 l/100 km, já jsem pak celoročně jezdil za 6,9 - 7 litrů. Od března do října jsem tankoval Ethanol 85 (i když v TP nebyl uveden), motor se krásně pročistil, ztišil a zvýšil výkon. I přes skoro o litr vyšší spotřebu jsem za sezónu při rozdílu 8 - 10 Kč mezi E85 a BA 95 ušetřil 4 - 5 000 Kč. Nic moc, ale hodí se. Řazení u Mégane III už nebylo gumové, brzdy zůstaly jedovaté. Předjíždění s podřazením paráda, výkon byl znát. Při 130 km/h točil na šestku 3 800 rpm, tedy o 400 rpm méně než 1.4 16V na nejvyšší pětku. Změna k horšímu byl podvozek: na hladkém asfaltu pohoda, ale ve městě a na okreskách drncající prkno.
Průběžně jsem sledoval, co je na trhu nového, aniž bych vážně uvažoval o změně - s Mégane III jsem byl až na podvozek spokojen. Mégane IV vypadal moc pěkně a motor 1.2 TCe 96 kW parametricky také, ale postupně se ukazovala konstrukční nedotaženost s pomalým prohříváním motoru (špatně vyřešené výfukové svody), způsobující při krátkých jízdách průnik paliva do oleje a mnoho přidřených motorů. Faux pas mezi jinak výbornými motory Renault. Loni se objevila nová 1.3 TCe, konstrukčně velmi přepracovaná, a testy slibovaly výborný agregát. Letos v únoru jsem si objednal testovací jízdu. Krásná sobota, 20°C, sluníčko. Dealer s námi nemohl jet, tak jsme se ženou vyrazili s Mégane IV Intens 1.3 TCe 103 kW na 2 hoďky po Praze, D5 na Beroun a serpentinami na Karlštejn. Zátah motoru parádní, jízdní vlastnosti OK, spotřebu jsem během 150 km srazil z 8,4 na PP na 6,4, i když jsem vůz nešetřil. Další víkend jsem pro srovnání otestoval nový Ford Focus 1.0 EB 96 kW Titanium a Hyundai i30 1.4 T-GDI. Ford hatchback (kombi nebylo) s vlečenou zadní nápravou mě zklamal. Vysoký posez, nejistý, přestože tolikrát vychvalovaný podvozek (s víceprvkem v kombi by to asi bylo jiné), a hlavně: několikanásobný Motor roku 1.0 EB vypadal, že do 1 800 rpm vyskočí zpod haubny, ani ve vyšších otáčkách to nebylo o moc lepší. O 76 000 žalobách na Ford kvůli přehřívání na dlouhých štrekách nemluvě. A cena skladovky v mé konfiguraci 420 000. Hyundai i30 1.4 T-GDI motorově podobný jako Renault, ale s cca o 1 litr vyšší spotřebou, podvozek trochu lepší. Dealer dal nabídku s parkovacími senzory, vyhřívanými sedačkami, ale s man. klimou 398 000. Zajímavé.
Nakonec jsem koupil v Prorestě Příbram Mégane IV 1.3 TCe 85 kW skladovku Limited s vyhřívkou a rezervou za 380 000, dodání za 14 dní v březnu. Proti motoru 1.3 TCe 103 kW není nižší krouťák 220 Nm oproti 240 Nm moc znát, vyšší výkon se projeví až nad 4 000 rpm. 85 kW jede jak z praku, nad 1 650 rpm má silný zátah pokračující až přes 4 000 rpm. Motor zásadně nepodtáčím pod 1 700 otáček, v záběhu nevytáčím přes 3 500, i když by to asi snesl. Je trochu slyšet, ale je to příjemný zvuk silné malorážky. Jezdím klidně a předvídavě, ale nerozpakuji se šlápnout na plyn a fofrem předjet, což je s tímhle agregátem easy. Ve 130 km/h točí na šestku 2 800 rpm a spokojeně si přede. Ohromila mě spotřeba, tabulkově 5,9 až 6,6 na 100 km, PP mi ukazoval v záběhu 5,5 a nyní po 4 měsících a 5 000 ujetých km 5,2 l/100 km. Budu to muset ověřit tankováním, zatím jsem na to neměl čas, ale myslím, že se to proti PP příliš lišit nebude, u minulých motorů se to nelišilo vůbec. 1.3 TCe má proti 1.6 atmo podstatně nižší vnitřní tření, se zařazenou rychlostí jedu za 0 a ještě z kopce zrychluji, místo abych zpomaloval. Při plachtění z povlovnějších kopců ve vyšších rychlostech už víc brzdí aerodynamika, je taky trochu slyšet.
Mile mě překvapila taky pojistka u Uniqy, 9 000 Kč za povinné ručení i Kasko s GAP na 3 roky, s vysokými limity, asistencí, pojištěním skel a 5% spoluúčastí.
Zatím jsem tedy s výkonem, jízdními vlastnostmi a praktičností Méganu IV Grandtour spokojen, spotřeba předčila má očekávání.
Přeji všem hodně příjemně projetých kilometrů. A nenervujte se, pánové a dámy :lol:

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát črc 05, 2019 09:41
od mikicha
PS: Stop Start vypínám až do úplného zahřátí motoru a také v kolonách.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát črc 05, 2019 10:03
od mikicha
PPS: A nejezdím na ECO mód.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát črc 05, 2019 16:53
od mate59
Pekne si to rozpísal,páči sa mi to.Ja som na svojho čakal 3 mesiace a platil som 417 tisíc.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: sob črc 06, 2019 22:55
od Ondra UH
Já si pro toho svého Megana jedu už v úterý, čekačka byla cca 2 měsíce. Vybral jsem motor 103kw a proč? Protože v této třídě, jak jsem si tak dělal průzkum u jiných automobilek, je to takový průměr až lepší výkonový průměr. A proč to vyhrál Megane? Když jsem porovnával dál cenu a výbavu, kterou jsem chtěl, tak vycházel Megane jako nejvýhodnější, a to i bez bonusù, které dává prodejce. A navíc Magane je opravdu exteriérem i interiérem povedené auto, které chytne za srdce.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pon črc 08, 2019 14:51
od MV_cz
Já jsem čekal na RS něco málo přes 4 měsíce, ale dočkal jsem se a je to pecka. Jinak paní na prodejně mi právě říkala, že čekací lhůty jsou docela i na standardní Megane IV, jejichž výrobní kapacita je několikrát vyšší (ale to objednávky asi také).

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pon črc 08, 2019 15:03
od renault841
Gratulace k RS, musí to být pecka. Hlavně, ať spolehlivě slouží. :)

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pon črc 08, 2019 15:06
od MV_cz
No je zatím docela problém s tím jezdit tak, aby to nebylo moc nad limit; a to i v neutrálním módu :oops: Musím ještě vyzkoušet "comfort", ten by to mohl trochu přiškrtit.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pon črc 08, 2019 20:59
od renault841
Jako nedivím se. S takovým autem, to musí být o papíry furt. :D

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: úte črc 09, 2019 16:15
od Ládys
MV_cz píše:
pon črc 08, 2019 15:06
No je zatím docela problém s tím jezdit tak, aby to nebylo moc nad limit; a to i v neutrálním módu :oops: Musím ještě vyzkoušet "comfort", ten by to mohl trochu přiškrtit.
Tady https://www.novinky.cz/auto/509903-zata ... ot-f1.html to škrtí ruční :lol:

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: úte črc 16, 2019 20:15
od Ranndy
Potvrzuji co píše mikicha. Mám ho s EDC což vyhoví motoru o trochu víc a od první nádrže tankuju Vervu 100. Jak mi prodejce v ČB řekl, točím ho od 2000 do 4000 tisíc i podle servisky a nikdy ani na dálnici nenechávám konstantní otáčky. Spotřeba 5.5 l PP. Čekal jsem dva měsíce.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: stř črc 17, 2019 12:16
od destroy
Ranndy píše:
úte črc 16, 2019 20:15
Potvrzuji co píše mikicha. Mám ho s EDC což vyhoví motoru o trochu víc a od první nádrže tankuju Vervu 100. Jak mi prodejce v ČB řekl, točím ho od 2000 do 4000 tisíc i podle servisky a nikdy ani na dálnici nenechávám konstantní otáčky. Spotřeba 5.5 l PP. Čekal jsem dva měsíce.
Ani som nevedel ze v serviske take pisu. Cloveku je smutno kam sme to s tou ekologiou dotiahli. Pomaly budeme musiet mat podla manualu pri jazde vyplazeny jazyk a tocit hlavou proti smeru hodinovych ruciciek.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: stř črc 17, 2019 12:37
od kadliiik
S těmi konstantními otáčkami na dálnici by se to mělo spíš učit v autoškole... že je potřeba držet konstantní rychlost, ale ne otáčky. V Česku či Rakousku je běžné, že většina lidi drží kontantní otáčky, takže do kopce brzí provoz tím, že jednou 100 km/h, z kopce to nesmyslně rozjíždí na 150 km/h aniž by dokázali takovou rychlost uřídit. V Německu každý hodí tempomat na konstantní rychlost, provoz je plynulý a navíc má motor pořád jiné otáčky, protože dálnice tu ve střední Evropě zpravidla delší rovinky nemají :-D Jinak se ale přidávám k údivu, že motor by se neměl držet v konstantních otáčkách, já měl právě za to, že motoru svědčí, když jede delší dobu v ustálených otáčkách.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: stř črc 17, 2019 14:19
od Ranndy
V každý servisce píšou jak zajet auto. Už v mý Corolle před dvaceti roky psali první 2000 km točte motor mezi 2000-4000 ot/min. Já si na dálnici dám EDC do manuálu a řadím 6 a 7. Ta 7čka na autobahnu je fakt super.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: stř črc 17, 2019 14:38
od destroy
Ranndy píše:
stř črc 17, 2019 14:19
V každý servisce píšou jak zajet auto. Už v mý Corolle před dvaceti roky psali první 2000 km točte motor mezi 2000-4000 ot/min. Já si na dálnici dám EDC do manuálu a řadím 6 a 7. Ta 7čka na autobahnu je fakt super.
Aj teraz pri zabehu tocis 4tis? Zda sa mi to vela, ale ak je to v serviske tak nie je o com. Ved hlavne nech ti dobre sluzi.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: stř črc 17, 2019 19:22
od berka79
Myslím, že z nějakého zajiždění děláte až příliš velkou vědu. Je jasný, že nebudu točit nové auto do omezovače, nebo ho naopak podtáčet. Prostě budu jezdit normálně. Měl jsem za život několik nových aut a nikdy jsem to takhle neřešil. Ale 4 tis. rpm nejsou u benzínu žádné velké otáčky a rozhodně bych se jich nebál. Raději vyšší otáčky než to drtit na vysoký kvalt v nízkých a s plným plynem čekat až se to někam dohrabe.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv črc 18, 2019 11:59
od Ranndy
Ale já jsem přesně taky tohohle názoru. Trochu zahřeju motor a dám na multi sensu Sport s vypnutý zvukem sport a tvá Máňa. Ona si ta EDC od Getragu umí řidiče krásně číst. Z auta jsem nadšený a rozhodně spolehlivost.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv črc 18, 2019 14:24
od MV_cz
Mně u prodejce nic speciálního ohledně zajíždění neříkali. Teda ptal jsem se a prý auto provozovat normálně, ehm. V návodu ale je myslím, že prvních tisíc (nebo 3k?) nehnat otáčky vysoko, ale to neznamená jezdit na 2500 max.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: sob črc 20, 2019 08:15
od rk69
Treba jazdiť "normálne", ani krátkodobé vytočenie mu nezaškodí.Vymeniť olej prvýkrát po 30000 km ho zabije viac ako rozumné vytáčanie.Poznám veľa majiteľov,čo dodržujú tzv.zábeh s priposratou jazdou a olej menia po 30000 km lebo to tak odporúča výrobca...Nerobte z toho vedu,riaďte sa zdravým rozumom.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát srp 02, 2019 08:15
od pecaIII
Já mám v návodu, že prvních 1000km nevytacet přes 3000 otáček na nejvyšší převodový stupeň. To bych ale musel jet hodne pres 130km/h...