Výběr motoru Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
RenoltikK
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob bře 09, 2019 13:56

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od RenoltikK » úte bře 12, 2019 01:01

Mám 1.3 TCe 85kW a chrochtám si blahem. Táhne pěkně odspodu, spotřeba super. Snad i spolehlivost bude ok...to zatím nikdo neví jak je to nový motor.
Teď: Renault Megane IV Grand Coupe, TCe 1.3L 85kW/115HP
Starší: Nissan Almera N16 sedan, 1,5L 72kW
Ještě starší :D : Škoda 110

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11213
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Šamša » sob bře 16, 2019 21:45

To že táhne pěkně odspodu, neznamená ho tejrat a podtáčet. U benzínového turbomotoru si stanov v hlavě limit a nejdi pod magickou hranici 2000 otáček, jinak si zaděláváš na problém. Přímo vstřikové motory jsou háklivé na karbonování a podtočený turbomotor si ničí písty.
http://www.autoforum.cz/technika/specia ... t-s-turby/
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

pepicak
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř črc 04, 2018 23:06

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od pepicak » ned bře 17, 2019 09:21

Ako ste spokojni s 1.6 DCI? Este som naftu nemal, ale som spokojny. Mam 21 tis., spotreba 5.0, 90 % vdialenosti na dialnci. Kombinovana spotreba mimo dialnice (cize rychlost do 110 km/hod + mesto) okolo 4.2.
Renault Megane IV. Grandtour, 1,6 DCI 2018

rk69
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od rk69 » ned bře 17, 2019 11:48

pepicak píše:
ned bře 17, 2019 09:21
Ako ste spokojni s 1.6 DCI? Este som naftu nemal, ale som spokojny. Mam 21 tis., spotreba 5.0, 90 % vdialenosti na dialnci. Kombinovana spotreba mimo dialnice (cize rychlost do 110 km/hod + mesto) okolo 4.2.
Ja mám 1,6 dCi krátky,teraz pôjdem na servis po 60000 km.Olej ale mením po 15000 km,dám si svoj olej aj originál filter .Zatiaľ absolútna spokojnosť,spotrebu tu riešiť nebudem,stačí pozrieť moju tému 1,6 dCi...Jazdím denne 220 km a zámerne som kupoval diesel,myslím,že panika okolo nafťákov je umelo nafúknutá.Problém je v tom,že ľudia sú veľmi ovplyvniteľní a už nerozmýšľajú.Kto behá krátke trasy,nechce diesel,lebo...ale kúpi si turbo benzín a potom sa čuduje,že má benzín v oleji a pod.Na krátke jazdy do 20 km mám Mégane I. LPG a je to vybavené.Olej nepribúda ani neubúda,spotreba 7,5 l LPG...
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017
Renault Mégane I 1,4 16 V LPG r.v.2002,336000 km

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Ranndy » stř kvě 15, 2019 17:44

Po kladných recenzích na 1.3 tce jsem si ho vyzkoušel na meganovi a tce 140 mě nadchnula. 180 km/h tam bylo hned. Dnes jsem si objednal grand Tour tce 140 intence ovšem s EDC. Jezdím 15 let s AT a na starý kolena nebudu dělat klavíristu s kuchařem míchajícího guláš. On ten manuál není nic moc. Teď holt dva měsíce čekání. Ach jo.
Renault Mégane 103 tce EDC intens černá etoilé.

mikicha
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát črc 05, 2019 06:24

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od mikicha » pát črc 05, 2019 09:25

Ahoj, Renaulťáci.
Můj první Mégane byla II s motorem 1.4 16V 72 kW sedan v r. 2005, nový za 360 000 (Octa byla o 100 000 dražší). Tahle malorážka jela k mému překvapení o chlup líp než předchozí Ford Sierra 2.0 se stejným výkonem, ale brala o 1 l méně - celoročně 6,7 - 6,8 litru. I do kopců na D1 byla schopna na 5 zrychlovat a byla pohodlná, tichá, musel jsem si zvyknout jen na gumové řazení a jedovaté brzdy.
V r. 2014 jsem rychle potřeboval kombíka, tak jsem si vybral Mégane III v Áčkách - už to nikdy neudělám. Po celodenním maratónu se mi po 4. jednání se stále vyššími "manažery" podařilo srazit původní nabídku za protiúčet + nový ojetý vůz o 60 000. Chudáci, kteří jim pod tlakem kývnou na první nebo druhou nabídku. Naštěstí Mégane Grandtour III 1.6 16V BiFuel 81 kW se 45 000 km (ověřeno) se ukázal být v dobrém stavu, cena 190 000 nakonec OK. Motor byl podstatně silnější než předchozí 1.4, ale už ne tak tichý. PP ukazoval spotřebu po 1. majiteli 7,7 l/100 km, já jsem pak celoročně jezdil za 6,9 - 7 litrů. Od března do října jsem tankoval Ethanol 85 (i když v TP nebyl uveden), motor se krásně pročistil, ztišil a zvýšil výkon. I přes skoro o litr vyšší spotřebu jsem za sezónu při rozdílu 8 - 10 Kč mezi E85 a BA 95 ušetřil 4 - 5 000 Kč. Nic moc, ale hodí se. Řazení u Mégane III už nebylo gumové, brzdy zůstaly jedovaté. Předjíždění s podřazením paráda, výkon byl znát. Při 130 km/h točil na šestku 3 800 rpm, tedy o 400 rpm méně než 1.4 16V na nejvyšší pětku. Změna k horšímu byl podvozek: na hladkém asfaltu pohoda, ale ve městě a na okreskách drncající prkno.
Průběžně jsem sledoval, co je na trhu nového, aniž bych vážně uvažoval o změně - s Mégane III jsem byl až na podvozek spokojen. Mégane IV vypadal moc pěkně a motor 1.2 TCe 96 kW parametricky také, ale postupně se ukazovala konstrukční nedotaženost s pomalým prohříváním motoru (špatně vyřešené výfukové svody), způsobující při krátkých jízdách průnik paliva do oleje a mnoho přidřených motorů. Faux pas mezi jinak výbornými motory Renault. Loni se objevila nová 1.3 TCe, konstrukčně velmi přepracovaná, a testy slibovaly výborný agregát. Letos v únoru jsem si objednal testovací jízdu. Krásná sobota, 20°C, sluníčko. Dealer s námi nemohl jet, tak jsme se ženou vyrazili s Mégane IV Intens 1.3 TCe 103 kW na 2 hoďky po Praze, D5 na Beroun a serpentinami na Karlštejn. Zátah motoru parádní, jízdní vlastnosti OK, spotřebu jsem během 150 km srazil z 8,4 na PP na 6,4, i když jsem vůz nešetřil. Další víkend jsem pro srovnání otestoval nový Ford Focus 1.0 EB 96 kW Titanium a Hyundai i30 1.4 T-GDI. Ford hatchback (kombi nebylo) s vlečenou zadní nápravou mě zklamal. Vysoký posez, nejistý, přestože tolikrát vychvalovaný podvozek (s víceprvkem v kombi by to asi bylo jiné), a hlavně: několikanásobný Motor roku 1.0 EB vypadal, že do 1 800 rpm vyskočí zpod haubny, ani ve vyšších otáčkách to nebylo o moc lepší. O 76 000 žalobách na Ford kvůli přehřívání na dlouhých štrekách nemluvě. A cena skladovky v mé konfiguraci 420 000. Hyundai i30 1.4 T-GDI motorově podobný jako Renault, ale s cca o 1 litr vyšší spotřebou, podvozek trochu lepší. Dealer dal nabídku s parkovacími senzory, vyhřívanými sedačkami, ale s man. klimou 398 000. Zajímavé.
Nakonec jsem koupil v Prorestě Příbram Mégane IV 1.3 TCe 85 kW skladovku Limited s vyhřívkou a rezervou za 380 000, dodání za 14 dní v březnu. Proti motoru 1.3 TCe 103 kW není nižší krouťák 220 Nm oproti 240 Nm moc znát, vyšší výkon se projeví až nad 4 000 rpm. 85 kW jede jak z praku, nad 1 650 rpm má silný zátah pokračující až přes 4 000 rpm. Motor zásadně nepodtáčím pod 1 700 otáček, v záběhu nevytáčím přes 3 500, i když by to asi snesl. Je trochu slyšet, ale je to příjemný zvuk silné malorážky. Jezdím klidně a předvídavě, ale nerozpakuji se šlápnout na plyn a fofrem předjet, což je s tímhle agregátem easy. Ve 130 km/h točí na šestku 2 800 rpm a spokojeně si přede. Ohromila mě spotřeba, tabulkově 5,9 až 6,6 na 100 km, PP mi ukazoval v záběhu 5,5 a nyní po 4 měsících a 5 000 ujetých km 5,2 l/100 km. Budu to muset ověřit tankováním, zatím jsem na to neměl čas, ale myslím, že se to proti PP příliš lišit nebude, u minulých motorů se to nelišilo vůbec. 1.3 TCe má proti 1.6 atmo podstatně nižší vnitřní tření, se zařazenou rychlostí jedu za 0 a ještě z kopce zrychluji, místo abych zpomaloval. Při plachtění z povlovnějších kopců ve vyšších rychlostech už víc brzdí aerodynamika, je taky trochu slyšet.
Mile mě překvapila taky pojistka u Uniqy, 9 000 Kč za povinné ručení i Kasko s GAP na 3 roky, s vysokými limity, asistencí, pojištěním skel a 5% spoluúčastí.
Zatím jsem tedy s výkonem, jízdními vlastnostmi a praktičností Méganu IV Grandtour spokojen, spotřeba předčila má očekávání.
Přeji všem hodně příjemně projetých kilometrů. A nenervujte se, pánové a dámy :lol:

mikicha
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát črc 05, 2019 06:24

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od mikicha » pát črc 05, 2019 09:41

PS: Stop Start vypínám až do úplného zahřátí motoru a také v kolonách.

mikicha
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát črc 05, 2019 06:24

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od mikicha » pát črc 05, 2019 10:03

PPS: A nejezdím na ECO mód.

mate59
Junior member
Příspěvky: 125
Registrován: pon bře 19, 2018 21:30

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od mate59 » pát črc 05, 2019 16:53

Pekne si to rozpísal,páči sa mi to.Ja som na svojho čakal 3 mesiace a platil som 417 tisíc.
Renault Megane Grand Coupe SCe115 Intens 3/2018
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus

Ondra UH
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř čer 05, 2019 20:22
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Ondra UH » sob črc 06, 2019 22:55

Já si pro toho svého Megana jedu už v úterý, čekačka byla cca 2 měsíce. Vybral jsem motor 103kw a proč? Protože v této třídě, jak jsem si tak dělal průzkum u jiných automobilek, je to takový průměr až lepší výkonový průměr. A proč to vyhrál Megane? Když jsem porovnával dál cenu a výbavu, kterou jsem chtěl, tak vycházel Megane jako nejvýhodnější, a to i bez bonusù, které dává prodejce. A navíc Magane je opravdu exteriérem i interiérem povedené auto, které chytne za srdce.
Megane grandtour, 1.3 - 103kw, manuál, 7/2019, Intens + hromada doplňků

MV_cz
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte dub 30, 2019 07:29

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od MV_cz » pon črc 08, 2019 14:51

Já jsem čekal na RS něco málo přes 4 měsíce, ale dočkal jsem se a je to pecka. Jinak paní na prodejně mi právě říkala, že čekací lhůty jsou docela i na standardní Megane IV, jejichž výrobní kapacita je několikrát vyšší (ale to objednávky asi také).
Megane R.S. 280EDC

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od renault841 » pon črc 08, 2019 15:03

Gratulace k RS, musí to být pecka. Hlavně, ať spolehlivě slouží. :)
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG | Obrázek

MV_cz
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte dub 30, 2019 07:29

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od MV_cz » pon črc 08, 2019 15:06

No je zatím docela problém s tím jezdit tak, aby to nebylo moc nad limit; a to i v neutrálním módu :oops: Musím ještě vyzkoušet "comfort", ten by to mohl trochu přiškrtit.
Megane R.S. 280EDC

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od renault841 » pon črc 08, 2019 20:59

Jako nedivím se. S takovým autem, to musí být o papíry furt. :D
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG | Obrázek

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Ládys » úte črc 09, 2019 16:15

MV_cz píše:
pon črc 08, 2019 15:06
No je zatím docela problém s tím jezdit tak, aby to nebylo moc nad limit; a to i v neutrálním módu :oops: Musím ještě vyzkoušet "comfort", ten by to mohl trochu přiškrtit.
Tady https://www.novinky.cz/auto/509903-zata ... ot-f1.html to škrtí ruční :lol:
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Ranndy » úte črc 16, 2019 20:15

Potvrzuji co píše mikicha. Mám ho s EDC což vyhoví motoru o trochu víc a od první nádrže tankuju Vervu 100. Jak mi prodejce v ČB řekl, točím ho od 2000 do 4000 tisíc i podle servisky a nikdy ani na dálnici nenechávám konstantní otáčky. Spotřeba 5.5 l PP. Čekal jsem dva měsíce.
Renault Mégane 103 tce EDC intens černá etoilé.

destroy
Advanced member
Příspěvky: 251
Registrován: úte kvě 10, 2016 20:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od destroy » stř črc 17, 2019 12:16

Ranndy píše:
úte črc 16, 2019 20:15
Potvrzuji co píše mikicha. Mám ho s EDC což vyhoví motoru o trochu víc a od první nádrže tankuju Vervu 100. Jak mi prodejce v ČB řekl, točím ho od 2000 do 4000 tisíc i podle servisky a nikdy ani na dálnici nenechávám konstantní otáčky. Spotřeba 5.5 l PP. Čekal jsem dva měsíce.
Ani som nevedel ze v serviske take pisu. Cloveku je smutno kam sme to s tou ekologiou dotiahli. Pomaly budeme musiet mat podla manualu pri jazde vyplazeny jazyk a tocit hlavou proti smeru hodinovych ruciciek.

kadliiik
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od kadliiik » stř črc 17, 2019 12:37

S těmi konstantními otáčkami na dálnici by se to mělo spíš učit v autoškole... že je potřeba držet konstantní rychlost, ale ne otáčky. V Česku či Rakousku je běžné, že většina lidi drží kontantní otáčky, takže do kopce brzí provoz tím, že jednou 100 km/h, z kopce to nesmyslně rozjíždí na 150 km/h aniž by dokázali takovou rychlost uřídit. V Německu každý hodí tempomat na konstantní rychlost, provoz je plynulý a navíc má motor pořád jiné otáčky, protože dálnice tu ve střední Evropě zpravidla delší rovinky nemají :-D Jinak se ale přidávám k údivu, že motor by se neměl držet v konstantních otáčkách, já měl právě za to, že motoru svědčí, když jede delší dobu v ustálených otáčkách.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Ranndy » stř črc 17, 2019 14:19

V každý servisce píšou jak zajet auto. Už v mý Corolle před dvaceti roky psali první 2000 km točte motor mezi 2000-4000 ot/min. Já si na dálnici dám EDC do manuálu a řadím 6 a 7. Ta 7čka na autobahnu je fakt super.
Renault Mégane 103 tce EDC intens černá etoilé.

destroy
Advanced member
Příspěvky: 251
Registrován: úte kvě 10, 2016 20:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od destroy » stř črc 17, 2019 14:38

Ranndy píše:
stř črc 17, 2019 14:19
V každý servisce píšou jak zajet auto. Už v mý Corolle před dvaceti roky psali první 2000 km točte motor mezi 2000-4000 ot/min. Já si na dálnici dám EDC do manuálu a řadím 6 a 7. Ta 7čka na autobahnu je fakt super.
Aj teraz pri zabehu tocis 4tis? Zda sa mi to vela, ale ak je to v serviske tak nie je o com. Ved hlavne nech ti dobre sluzi.

Uživatelský avatar
berka79
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od berka79 » stř črc 17, 2019 19:22

Myslím, že z nějakého zajiždění děláte až příliš velkou vědu. Je jasný, že nebudu točit nové auto do omezovače, nebo ho naopak podtáčet. Prostě budu jezdit normálně. Měl jsem za život několik nových aut a nikdy jsem to takhle neřešil. Ale 4 tis. rpm nejsou u benzínu žádné velké otáčky a rozhodně bych se jich nebál. Raději vyšší otáčky než to drtit na vysoký kvalt v nízkých a s plným plynem čekat až se to někam dohrabe.
Megane Grandtour GT 1.6 TCe 205

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host