Stránka 6 z 8

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv srp 23, 2018 11:21
od niky79
Ja jezdim po D1 s tempomatem na 136 a mivam kolem 6,5. Ale jezdim sam.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát srp 24, 2018 13:42
od stepan_1981
U mě se spotřeba s 1.2 TCe v automatu po 6000km ustálila v průměru kolem 6,5 (poměr okolo 30 město / 70 okresky a dálnice). Už jsem to tu někde psal, ale i s plně naloženým autem na dovolenou s rodinou a bagem na střeše jsem klidnou (ne pomalou) jízdou dokázal jet delší trasu i za 5,9/100 (v normálním, ne ECO režimu), ale je pravda, že zrovna ta trasa byla profilem ke spotřebě milosrdná. Když jedu trochu svižnějc, tak je to na těch okreskách a dálnici okolo 6,5-6,8/100. I tak mi to přijde na malý turbobenzín v automatu hodně dobré.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pon srp 27, 2018 12:00
od Sroty
TCE 130 manuál - na trase Praha - Lucern (Švýcarsko) s přervaným kufrem a 4 lidé, 90% dálniční jízda na rychlostím limitu - Německo střídavě 120 nebo 150, ostatní země pak 120 - 130, motor těsně po zajetí a dostali jsme se na spotřebu 6,9 l/100. Tankován natural 98. Za mě dobrý, čekal jsem to horší při těch sprintech v Německu.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pon srp 27, 2018 12:22
od STANDA-MT
Mám 1,6 SCE a jsem spokojený.... najeto cca 1500 km a motor se příjemně rozjíždí. Předchozí motor v MEG 2 byl taky 1,6 16V ale tenhle ... SCE mi příjde, líp. Auto jsem bral pro manželku, která jezdí 7 km tam a 7 km zpět. Spotřeba teď víkend ... 100 km jen okreska (ale jel jsem i 110 km/h, vesnice 65 km/h) a palubka ukázala 6,1 lit. Čuměl jsem jak blázen. Cesta zpět byla 100 km okreska + dálnice kde jsem jel těch 150 km/h... a vylezlo to na 6,5 lit.
U toho starého 1,6 16 V jsem pod 7,5 lit nikdy nedostal a dálnice pod plynem 8 lit.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv srp 30, 2018 21:27
od lumpi
niky79 píše:
čtv srp 23, 2018 11:21
Ja jezdim po D1 s tempomatem na 136 a mivam kolem 6,5. Ale jezdim sam.
By mě zajímalo, kde na D1 jedeš tak rychle, dyť je to placený parkoviště :lol: :lol: :lol:

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv srp 30, 2018 22:17
od Pipoo
Tiez mam sce 115 mam nabehane cez 800km ale nemozem sa dostat pod 7,4l chodim kazdy den do prace spolu tak 35km na den sem tam cez vikend niekde

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv srp 30, 2018 23:13
od kamil208
Pipoo píše:
čtv srp 30, 2018 22:17
Tiez mam sce 115 mam nabehane cez 800km ale nemozem sa dostat pod 7,4l chodim kazdy den do prace spolu tak 35km na den sem tam cez vikend niekde
Treba nekdo ma 6,1/100 a po dalnici pri 150km/h 6,5/100 ale me to realne neprijde, 7,4 bych videl i dle vlastnich zkusenosti jako realnou.Mam najeto temer 19tis. ale nikdy jsem se nedostal na 6,1 i kdyz jsem se sebevic snazil. Moje nejnizsi spotreba byla 6,3 ale to jsem plynovy pedal opravdu jenom lechtal, navic bez klimy a temer na rovince. Jezdim ve meste za cca 7,6-8,2, dalnice zadny bomby za 6,5-7. Takze za me asi tak....

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát srp 31, 2018 10:43
od renault841
Ideální je to podle tankování počítat, palubní počítač může dost kecat. U nás Megane IV taky přes 7 litrů, samozřejmě zase jezdí krátké trasy a záleží i na terénu, když to bude všude rovina tak není problém jezdit opravdu s lehounkou nohou, jakmile už je to i třeba mírně do kopce, spotřeba výrazně roste. :) Super je třeba SpritMonitor, tam krásně ta spotřeba vyskočí a stačí pouze po natankování zaznamenat.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát srp 31, 2018 13:52
od Ládys
Je to taky o tom, kdy si člověk počítadlo nuluje. Někdo nenuluje, takže se průměrná spotřeba ani nemění. Já teď po dlouhé době vynuloval a po 10 km jsem měl spotřebu asi 5,2 a dojezd 810 km. :D Samozřejmě, že po pár stovkách km ta spotřeba bude zase o litr vyšší.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát srp 31, 2018 14:07
od renault841
Taky když jsem jel z dovolené a musel jet část na benzín, tak jsem jel hezky úsporně, jel kolem 100km/h, terén přál a cesta byla hodně rovná, tak jsem byl neustále na 4,5-5,5L, jsem si připadal jak s nafťákem. :lol: Samozřejmě při dlouhodobé je toto nereálné. :D

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát srp 31, 2018 15:03
od Pipoo
Ja som to pocitadalo este neresetol vobec... resetuje sa cez ten R-Link? Lebo mam tam Palubny pocitac a tam je vsetko zaznamenane km spotreba atd ked to resetnem tak bude zas vsetko na nule aj km ci len spotreba? :D

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát srp 31, 2018 16:31
od niky79
Resetuje se podržením tlacitka OK na volantu.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát srp 31, 2018 18:06
od mate59
Ja vynulujem systém vždy po tankovaní cez Driving ECO2 -zahájit novou jízdu.čo sa spotreby týka,Pc mi ukazuje okolo 6,1 l.Reálne mám odjazdených 6059 km, mám plnú nádrž a od kúpy voza som natankoval 398,5 l,dojazd mám asi 800 km,čiže 398,5:6859 = 5,8 l/100km ako dlhodobú spotrebu.Takže v reále ešte menej ako na palubáku.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv úno 28, 2019 13:44
od hynek1
Našel jsem zajímavou reakci na přestavbu na Lpg v diskuzním foru - Neptun, Harfa :
citujme ho :
Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 05.02.19 8:13
Dobrý den Mirku,
Neznám prodejce, který by doporučoval přestavbu, ze které nic nemá. To mě nepřekvapuje. Pravda je, že tyto motory mají mechanicky vymezované ventilové vůle. Provedení přestavby vozu a motorizace, na který se ptáte, si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde: www.neptun-harfa.cz/… . K této přestavbě jsme použili elektronickou aditivaci ventilů – to nej, co jsme v současnosti schopni nabídnout.
Podařilo se mi dohledat, že tento motor H4MD7 1,6 84kW jsme přestavovali mj. v Renaultu Megane. Provozuje jej firma, která má více vozů na LPG, auto jezdí velké množství kilometrů (bohužel jej nemáme v naší fotogalerii). Megana jsme přestavovali v 05/2017 při stavu tachometru 2.400 km se systémem BRC a elektronickou aditivací ventilů. Vozidlo k nám jezdí na pravidelný servis (nejen plynu ale i olejů brzd…). Kromě zanedbávané výměny svíček (jsou pod sacím potrubím…) nebyl s chodem motoru do současnosti problém. V 10/2018 jsme měnili reduktor, v tu dobu byl stav tachometru 170.000km. Naposledy zde bylo toto vozidlo v lednu letošního roku se stavem tachometru 197.885km s tím, že zejména studené špatně funguje. Měnili jsme svíčky, a když už bylo demontované sání, kontrolovali jsme preventivně také ventilové vůle. Byly v pořádku.
Tím pochopitelně nechci nikomu slibovat, že i jemu vydrží BRC reduktor 170.000km, vstřikovače LPG a ventilové vůle 200.000km… Jen tím dokládám, že nelze zevšeobecňovat jakákoli tvrzení např. o tom, že ventily provoz na LPG nepřežijí…
S pozdravem Ivan Vodička

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv úno 28, 2019 14:01
od niky79
Ja si nejsem jisty, ze v Megane IV je zrovna H4MD7 - ten se cpe do Dacii, ne?

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pát bře 01, 2019 14:27
od Ládys
H4MD7 se krom Dacií objevil ještě u Fluence. My máme H4M (HR16DE), zajímal by mě rozdíl.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: stř bře 06, 2019 16:41
od rk69
Dnes som bol v Renaulte a mali tam predvádzačku 1,3 TCe 115.Išiel som to vyskúšať a musím povedať,že to bolo veľmi príjemné prekvapenie.Malo to nabehaných 265 km ale subjektívne sa to chovalo lepšie ako pred týždňom skúšaný Hyundai i30 1,4 T 140 k s 7600 km.Motor je tichý,prekvapujúco pružný,určite veľmi dobrá základná verzia.Kedysi som skúšal aj 1,6 SCe 115k ale to sa nedá porovnávať,ten rozdiel je citeľný.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: stř bře 06, 2019 19:59
od Pipoo
rk69 píše:
stř bře 06, 2019 16:41
Dnes som bol v Renaulte a mali tam predvádzačku 1,3 TCe 115.Išiel som to vyskúšať a musím povedať,že to bolo veľmi príjemné prekvapenie.Malo to nabehaných 265 km ale subjektívne sa to chovalo lepšie ako pred týždňom skúšaný Hyundai i30 1,4 T 140 k s 7600 km.Motor je tichý,prekvapujúco pružný,určite veľmi dobrá základná verzia.Kedysi som skúšal aj 1,6 SCe 115k ale to sa nedá porovnávať,ten rozdiel je citeľný.
1,3TCe ma turbo 1,6sce je klasika atmosfera bez turba. 1,6sce musis trocha vytocit ale 1,3Tce zabera hned od urcitych otacok. Turbo je turbo :)

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: stř bře 06, 2019 20:30
od rk69
Viem,že SCe je atmosféra,len som chcel pripomenúť,že nie je 115 k ako 115 k.Ja osobne by som už do atmosféry v malých objemoch do 1,6 l určite nešiel.Ak atmosféra tak min. objem 2.0 l - výnimka Honda 1,8 l.Môžete ma tu všetci aj ukrižovať,jazdil som atmosféry 1,6 Renault,Kia,Mitsubishi,Toyota...V súčasnej dobe plných ciest,keď je potrebný rýchly nástup výkonu,už sú potrebné iné motory ako kedysi.Začínal som na Favorite v roku 1988,kedy som sa aj s 50 kW cítil bezpečnejšie pri predbiehaní ako teraz s autom čo má atmosféru 1,6 a výkon 85 kW.Sám mám 1,6 dCi 96 kW a 320 Nm a to je primeraný výkon na bezpečnú jazdu.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv bře 07, 2019 09:12
od Ládys
Nj, v té době byl Favorit oproti zbytku vozového parku úplně jiná liga. :D
A má v současné době plných cest vůbec smysl předjíždět? Nedávno na 15km úseku já jel plynule v koloně a magor, co mě musel předjíždět se dostal o pouhé dvě auta přede mne, akorát tím cpaním se narušoval plynulost a bylo mu to stejně prd platné.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv bře 07, 2019 15:21
od STANDA-MT
rk69 píše:
stř bře 06, 2019 20:30
Viem,že SCe je atmosféra,len som chcel pripomenúť,že nie je 115 k ako 115 k.Ja osobne by som už do atmosféry v malých objemoch do 1,6 l určite nešiel.Ak atmosféra tak min. objem 2.0 l - výnimka Honda 1,8 l.Môžete ma tu všetci aj ukrižovať,jazdil som atmosféry 1,6 Renault,Kia,Mitsubishi,Toyota...V súčasnej dobe plných ciest,keď je potrebný rýchly nástup výkonu,už sú potrebné iné motory ako kedysi.Začínal som na Favorite v roku 1988,kedy som sa aj s 50 kW cítil bezpečnejšie pri predbiehaní ako teraz s autom čo má atmosféru 1,6 a výkon 85 kW.Sám mám 1,6 dCi 96 kW a 320 Nm a to je primeraný výkon na bezpečnú jazdu.
Záleží na co to auto máš, ... já s turbo motory nalítal za posledních 8 let přes 500 tkm a sere mě na nich ta díra. Dojíždíš do kruháče, necháš tam dvojku, auto bez blinkru vyjíždí z kruháče ven a ty máš volno. Najedeš do něj, otáčky ale pod 1300... a auto nejede po sešlápnutí. Čekáš jak šulín než se to přehoupne o 100 otáček vejš, kde sepne turbo ... a ejhle zase tě to vystřelí jak piča. To s atmosférou se ti tohle nikdy nestane a jedeš plynule.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv bře 07, 2019 16:24
od palko80
rk69 píše:
stř bře 06, 2019 20:30
Viem,že SCe je atmosféra,len som chcel pripomenúť,že nie je 115 k ako 115 k.Ja osobne by som už do atmosféry v malých objemoch do 1,6 l určite nešiel.Ak atmosféra tak min. objem 2.0 l - výnimka Honda 1,8 l.Môžete ma tu všetci aj ukrižovať,jazdil som atmosféry 1,6 Renault,Kia,Mitsubishi,Toyota...V súčasnej dobe plných ciest,keď je potrebný rýchly nástup výkonu,už sú potrebné iné motory ako kedysi.Začínal som na Favorite v roku 1988,kedy som sa aj s 50 kW cítil bezpečnejšie pri predbiehaní ako teraz s autom čo má atmosféru 1,6 a výkon 85 kW.Sám mám 1,6 dCi 96 kW a 320 Nm a to je primeraný výkon na bezpečnú jazdu.
Ak by som kupoval dnes auto tak asi by bol volba motor 115 1,3TCE dufaju ze nebude mat problem ako niektore 1,2TCE ktorym pribudal benzin v oleji...za zmienku by stala aj 140k verzia. Pre rychli nastup vykonu pri atmosfere treba vyuzivat ine spektrum otacok ako diesel a benzinovom turbe t.j. 2300-4000ot/min. Pri beznej ustalenej rychlosti v meste nie je problem pri 2000ot (54kmh) a 2750ot. min (mimo mesta 100kmh) jazdit. Samozrejme prudky narast pasme 1500-2000 ot/min nie je mozne cakat pri atmosfere.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: čtv bře 07, 2019 16:39
od jaggerl
Je to tak, žena má v Megane 1.2 TCE 97kW a nová 1.3 TCe 85kW ve stejném voze mi přijde o moc lepší, lépe jede a má menší spotřebu. Až tedy bude na výměnu Megane, tak bude opět Megane s tímto motorem, tedy příští tok:). Ve Scenicu mám 1.3. TCe 103kW a je to také o něčem jiném, uvidíme jak na tom bude spolehlivost. Na začátku také každý 1.2 TCe chválil...

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pon bře 11, 2019 09:32
od niky79
Dneska mě prekvapila 1.6, dalnice Praha-Brno, cca 200 km, spotreba 5,6 prumer. Ale pravda, nejel jsem nejak extra rychle, prumerna rychlost cca 102 / km hod.

Re: Výběr motoru Megane IV

Napsal: pon bře 11, 2019 12:47
od Ládys
Já před týdnem bral benzin, vynuloval počítadlo a jezdil s průměrem 5,5 litru/100. Jenže pak s tím jela manželka stejnou trasu a průměr se vyšplhal na 6,8. Ženský holt lezou do peněz.