Výběr motoru Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od niky79 » úte led 02, 2018 14:40

Pokud bych si mohl vybrat mezi 1,6 a 1,2 TCE, tak určitě beru TCE, přece jenom:

- je k tomu lepší převodovka (jiný typ + šestikvalt)
- nižší hluk při vyšší rychlosti (130 km točí 2700 ot)
- celkově lepší "pružnost" (protože je to přímovstřík s turbem, má velký krouťák už od nizkých otáček)

Nicméně, pokud někdo hledí na peníze a není "fixovaný na motor jakožto základ auta" (muj pripad), tak 1,6 je taky naprosto ok (u GrandCoupé šla 1,2 jen v kombinaci s EDC a to bylo pro mne neakcetovatelných +80 tisic). Jasně, je hlučnější, ale oproti starším meganům je motor a celkově auto výrazně tišší (nemluvě, že při 130 kmhod točí cca 3700, starší megany měly s 1.6 nějak kolem 4100 otáček), převodovka je starší typ, ale pořád bezproblémově použitelná (přecházel jsem z Megane 2 socka edice a určitě není horší než zde).

Samozrejme je tu pak i otazka životnosti a servisních nákladů. Tam bych viděl, že 1.6 na tom bude lépe, ale to je jen spekulace.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte led 02, 2018 14:43

Právě že kvůli jednoduchosti a mechanické spolehlivost se mi ta 1,6 SCE zamlouvá. Jsem hodně klidný jezdec a nerad předjíždím. Navíc musím i řešit rozdíl v ceně 35 000,- který není pro mě zanedbatelný.
Ono kdyby ta 130 TCE byla výrazně lepší, ale opravdu se bojím spolehlivosti.
Ještě si říkám co ta TCE 100. Příjemný krouťák u 2000 ot a šestikvalt. Navíc není tak vyhoněná tak by mohla mít i lepší životnost. Věřím, že mechanický základ bude stejný.

Edit: možná to bude znít divně, ale teď mám Saaba 9-3 s 2,0 T (110kw a 240 NM) a to auto jede dobře, ale hrozně nerad to točím nad 3000 otáček, jelikož ten turbobenzín je takový tupý a nemá vůbec hezký zvuk. Zas ale u 50 teěí 1200 otáček a když na to šlápnu tak zrychlí krásně na 90.
U 1,6 SCE mě bavilo jak si šla do otáček a mezi 3-5000 otáčkama měla i krásné odezvy na plyn.

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Radis » úte led 02, 2018 14:52

(nemluvě, že při 130 kmhod točí cca 3700, starší megany měly s 1.6 nějak kolem 4100 otáček), tyhle cifry si nějak nepamatuji :) .Ber tu 1,6 pro tebe na pohodu.
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od niky79 » úte led 02, 2018 14:58

Ja nevím. Celkově mi to přijde trochu schizofrenické, ta situace... Od doby, co se objevily přímovstříky a turba (a to u je IMHO dost dlouho, WV začal používat TSI někdy v roce 2005?), tak lidi začali hejtit atmosfery, jak jsou hlučné, jak mají maximum krutáku až u vyšších otáček atd., přitom v nich jezdili desítky a desítky let předtím a nikomu to nijak zvlast nevadilo, pak jiní lidi zase hejti turba a přímovstriky, že to nic nevydrží, že jsou to motory na steroidech (ono známé "objem nikdy nenahradíš"), tříhrnky nebrat a kdesi cosi... Já 12 let jezdil na 1.4/72 kw a prostě bez problémů, u nového Megane mám 1.6/84 kW a je to samozřejmě znatelně lepší, ale nijak zvlášt to neprožívám. Už jenom pro samotný pocit "nečeho nového"
(tj. předchod z atmosfery do benzinového turba) bych bral tu 1.2 TCE, ale u Grandoupé nebyla ve smysluplné variantě, takže jsem sáhnul po 1.6 jakožto nejlevnější variantě a nijak to dál neřešil. Ale je potřeba zdůraznit – jsem jen řidič, motory (a celkově technikou v nich) nežiju. Někdo, kdo řeší, může a pravděpodobně i bude mít úplně jiný pohled na věc.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte led 02, 2018 15:01

TSi je jiný motor. Kdyby byla možnost hned bych bral 1,0 TSI 81 nebo 85 kw ale bohužel. Navíc tam už ani není alternativa.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od niky79 » úte led 02, 2018 15:09

TSI je jiný motor od jiné značky, ale ve své podstatě je to něco jako TCE, ne? Tj. malý objem, přímý vstřik paliva, turbo.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte led 02, 2018 15:13

JJ, akorát že je poměrně úspornější a s lepším dynamickým projevem. Jako na jiízdu kilem tempomat mi asi postačí ta 1,6.

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od pedroo » úte led 02, 2018 16:42

Jako na jízdu kilo... Ti může vyhovovat i Favorit.. :D ne nedělám si s Tebe legraci ale tady neváhej a jdi do 1.6, slabší 1.2 neber nedává smysl bo jedíná její výhoda je že vyrazí od semaforu rychle a na dalším Tě za 2s počká, v těch tabulkách někde je porovnání i s 1.2 Tce130 a na 1000m s pevným startem je to turbo o cca 2sekundy dříve má to pro Tebe význam..?
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte led 02, 2018 16:59

Ne, jen jsem si říkal že nebude potřeba tak vytáčet. Jinak na skladovky je teď hezká sleva 70 000 oproti ceníku, akorát nejsou žádné skladovky Intense s 1,6. Jen LImited a to mi přijde docela škoda.

tigi2508
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: stř dub 12, 2017 22:03

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od tigi2508 » úte led 02, 2018 17:01

Asi pred 3 mesiacmi som sa rozprával z mechanikom a ten mi vravel,že niektoré maloobjemové motory majú 3 malé turbá.Dve dodávajú vzduch motoru a to 3 dodáva vzduch pre tie 2.Neviem o aký motor sa jedná /1,0 TSI alebo nejaký iný/ ale mne sa to zdá choré.
Renault megane grandtour 1,6 SCe Intense,Blue cosmos,Pack Navigacia Plus,poloautomaticka brzda

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od niky79 » úte led 02, 2018 21:10

Tak ja mel slevu 70 tisic na nove auto objednavane koncem srpna. Skladovku bych asi nebral, kdovi, jaky je to mesic a rok :)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte led 02, 2018 21:44

Na nové auto mě zatím nabídly jen 57000 včetně výkupu staršího auta.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od niky79 » úte led 02, 2018 22:13

No, kdyz se divam na cenik z te doby, v te dobe daval Renault "oficialne" jen bonus 15 tisic k vybave a 20 tisic za vykup vozu.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » sob led 06, 2018 00:14

Jak vůbec funguje výbava Inense a 1,6 sce? Multisence to nemá, takže dají se měnit vzhledy tachometru? K čemu je vlastně ta digitální přístrojovka dobrá? NAvi se tam asi zobrazit nedá, max senzory nebo je tam nějaká přidaná hodnota oproti klasickému mono displaji z nižší výbavy?

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Banana » sob led 06, 2018 00:33

Multi-Sense ma Intens. Digitalni pristrojovka je dobra vec, muzete menit ruzne vzhledy a barvu, celkove to vypada lepe, i kdyz to neni takovy velky pristrojovy stit jako ma napriklad VW. Ale daji se tam promitat ruzne veci, a treba i udaj z navigace , ne cela mapa ale ten ukazatel na pristi odbocku, maximalni povolena rychlost, kdyz to ma rozpoznavani dopravnich znacek apod...
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » sob led 06, 2018 01:16

No mě zajímá právějen základ Intense a ten nemá ani navigaci - raději bych využíval apple carplay než řešil aktualizace map a nechci rozpoznávání značek atd... Jo a Intense s 1,6 sce nemá multisense

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od niky79 » sob led 06, 2018 08:04

Tak k zakladu Intense mas: Multimediální systém R-Link 2, displej 7" (hudební systém Arkamys, 8 reproduktorů, nastavení asistenčních systémů vozu - dle specifikace vozidla, 7" displej, podporuje přehrávání MP3 formátu, vstup 2 x USB a Jack, ovládání rádia pod volantem, hlasové ovládání Bluetooth handsfree s funkcí audiostreamingu)

A je presne to, co potrebujes na Carplay / Android auto.

Vzhled tachometru se da menit, to je prvek vybavy "Přístrojový štít s multifunkčním barevným TFT displejem 7".

Jako ono neni co resit, nizsi vybava Limited verze ten 7" displej nema, jen ten nepekny mono displej. 7" displej je pak za priplatek 19 tisic, ovšem rozdil mezi Limited a Intens je 18 tisic. A to jeste dostanes u Intens navic ten digitalni pristrojovy stit, loketní opěrku vzadu, chromaticke zpetne zrcatko, Ambient Lighting (to je fakt pekne), vyhrivana a sklopna zpetna zrcatka, lita kola... (to vse plati pro GrandCoupe, ktery jsem mel zrovna otevreny).
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » sob led 06, 2018 09:23

JJ, právě že Intens mě dává smysl, jelikož skoro všechny Limited mají za 8000 pack s litýma kolama a rozdíl je pa 10 000,-. Jen by mě zajímalo když to vemu teĎ bez navigace zda tam třeba nejde dohrát. Nechce se mi za ní připlácet a pak řešit pořád mapy, ale kdybych se rozmyslel? Umí ten přístrojový štít zobrazit i navigaci nebo jen šipky? Přijde mi že je to trochu nevyužitý potenciál.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od niky79 » sob led 06, 2018 10:04

Tak navigace je +10 tisic. To si musis rici sam, zdali se ti vyplati pokazde pripojovat kabel k mobilu.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » sob led 06, 2018 10:49

Vzhledem k tomu že tyy mapy dřív zastarají než je budu potřebovat tak právě nevím :-D

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od niky79 » sob led 06, 2018 12:08

Aktualnost map se imho precenuje. Jasne, je lepsi mit nove nez stare, ale na dva ci trech letech starych mapach vůbec neni nic spatneho. Nejsme prece rozvojova zeme (ani okolni zeme), kde pribudou rocne stovky a stovky km novych silnic a dalnic.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » sob led 06, 2018 13:19

Taky pravda.
Jako teď se ve mě mele pořád ten motor. Bojím se že ta 1,6 je slabá a že to nepojede v kopcích s klimou. Bojím se že m to pořád bude štvát. Zase teď řeším skladovku kde je 1,6 a stejnej konfig pri zadaní do výroby vychází proste už o 49 000,- vic a to je proste masakr. Navíc ta 1,2 není zase taková výhra (start stop, spolehlivost)

Cox77
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: úte říj 31, 2017 17:00

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Cox77 » sob led 06, 2018 16:34

Co já viděl, tak start-stop mají i Megany s 1,6 Sce.
Renault Mégane IV Hatchback 1,2 TCe 100 Intens bílá glacier

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od exBURN » sob led 06, 2018 16:59

Faaakt? Já myslel ze ne

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Výběr motoru Megane IV

Příspěvek od Radis » sob led 06, 2018 17:06

Intens :D 1,6 skladovku jsem dlouho neviděl. Jinak bych ji měl už doma :)
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů