Stránka 21 z 87

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned říj 15, 2017 18:40
od ReLi
No právě, proto hledám obvyklý graf výkonu a točivého momentu, protože při 1800ot./min. jsem řadil v předchozím autě, ale to byl turbodiesel 2.0, který měl v 1900 ot. maximální kroutící moment. Tak se chci podívat, jak je to u 1,6 SCe.
Vážně to nemá ani nikdo z nadšenců tady na fóru?
renault841 píše:
ned říj 15, 2017 16:07
Asistent nemá cenu ani poslouchat. Ten by nejraději motor úplně zadusil a držel ho tak na 1200ot/min... ne-li méně. :D

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned říj 15, 2017 18:59
od ReLi
Blíží se zima a s tím i nutnost přezout na zimní pneumatiky. Nepředpokládám, že už je někdo preventivně má, ale zajímalo by mě, jestli někdo neví, jak je to s ventilkama na měření tlaku. Umí si Mégane zapamatovat dvě sady, nebo po každém přezutí musím do servisu, aby mi do auta připárovali aktuálně použité snímače?

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned říj 15, 2017 21:39
od minno77
ja som uz prezul ale dal som zimne an plechace ktore boli na aute s letnymi gumami.. takze snimace ostali tie iste.. a hned sli.. to auto si to nevsimlo.. co sa tyka dalsej sady.. nemyslim si ze ten senzor tlaku je take mudre zariadenie ze vysiela okrem tlaku aj ine informacie ako cislo seriove alebo podobne..cista iluzia.. cize predpokladam ze ked tam pojde ina seria 4 novych senzorov tak to auto si to nevsimne a bude to fungovat bez dalsieho ineho zasahu.. dam na to krk.. mozno bude treba dat len reset a to sa robi stlacenim tlacidla OK na dve sekundy...

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned říj 15, 2017 22:22
od niky79
No, to ja jsem si naopak zase naprosto jisty, ze tam nejaka identifikace je.

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned říj 15, 2017 22:39
od minno77
niky79 píše:
ned říj 15, 2017 22:22
No, to ja jsem si naopak zase naprosto jisty, ze tam nejaka identifikace je.
identifikacia coho a preco ? a aky by to malo zmysel ? ma to proste posielat jednoducho cislo, jedine ak sifrovaci kluc ma renault svoj ale ked tam pojde ranult sensor tak to musi ist bez toho aby si to auto vsimlo, ako hovorim maximalne tam dat reset.. ale mozno sa mylim.. ale pripustam aj to ze mozno tam dali nieco specialne, niejaky string ktory treba prepisat a specialne vyresetovat len v autorizovanom servise aby si mohli specialne vypytat prachy na vyse.. aj to je dost mozne.. no ale ja verim ze takuto nemoralnu chrapuncinu by hadam nespravili a bude to fungovat aj s inou sadou :)

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned říj 15, 2017 23:54
od ReLi
Ptám se proto, že mě kolega z práce trochu straší tím, že jeho švagr má taky Renaulta (typ si už nepamatuju) a ten musí po každé výměně pneumatik zimní/letní jet do autorizovaného servisu, kde mu do palubní jednotky párují práve používané snímače a dost na to nadává.
Já to mám do nejbližšího autorizáku 60km a jezdit tam kvůli takov hovadině se mi fakt nechce.
Pak jsem slyšel že u některých aut existuje možnost, že druhá sada ventilků je "naklonovaná", tím pádem se autu jeví úplně stejně a není nutné kvůli tomu jezdit do servisu.
Inteligent by samozřejmně do auta udělal buď paměť na dvě sady, nebo by měl stačit maximálně ten reset a znovunačtení čidel.
minno77 píše:
ned říj 15, 2017 22:39
niky79 píše:
ned říj 15, 2017 22:22
No, to ja jsem si naopak zase naprosto jisty, ze tam nejaka identifikace je.
identifikacia coho a preco ? a aky by to malo zmysel ? ma to proste posielat jednoducho cislo, jedine ak sifrovaci kluc ma renault svoj ale ked tam pojde ranult sensor tak to musi ist bez toho aby si to auto vsimlo, ako hovorim maximalne tam dat reset.. ale mozno sa mylim.. ale pripustam aj to ze mozno tam dali nieco specialne, niejaky string ktory treba prepisat a specialne vyresetovat len v autorizovanom servise aby si mohli specialne vypytat prachy na vyse.. aj to je dost mozne.. no ale ja verim ze takuto nemoralnu chrapuncinu by hadam nespravili a bude to fungovat aj s inou sadou :)

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 07:00
od Anryyk
Mám prezuto i když jen nové gumy na stare disky a auto si to našlo hned bez problémů, nikam jsem nemusel.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 09:15
od ReLi
Tak to je snad jasné, při přezutí gum na staré disky ventilky zůstávají, pro auto se nic nemění. Asi jsme to špatně napsal, upřesňuji svůj původní dotaz :
Když si na zimu koupím nové pneumatiky, nové disky a do disků novou sadu ventilků s měřením tlaku - pozná novou sadu Mégane sám a zapamtuje si jí, nebo po každém přezutí musím do servisu, aby mi do auta připárovali aktuálně použité snímače?
Anryyk píše:
pon říj 16, 2017 07:00
Mám prezuto i když jen nové gumy na stare disky a auto si to našlo hned bez problémů, nikam jsem nemusel.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 09:29
od niky79
minno77 píše:
ned říj 15, 2017 22:39
niky79 píše:
ned říj 15, 2017 22:22
No, to ja jsem si naopak zase naprosto jisty, ze tam nejaka identifikace je.
identifikacia coho a preco ? a aky by to malo zmysel ? ma to proste posielat jednoducho cislo, jedine ak sifrovaci kluc ma renault svoj ale ked tam pojde ranult sensor tak to musi ist bez toho aby si to auto vsimlo, ako hovorim maximalne tam dat reset.. ale mozno sa mylim.. ale pripustam aj to ze mozno tam dali nieco specialne, niejaky string ktory treba prepisat a specialne vyresetovat len v autorizovanom servise aby si mohli specialne vypytat prachy na vyse.. aj to je dost mozne.. no ale ja verim ze takuto nemoralnu chrapuncinu by hadam nespravili a bude to fungovat aj s inou sadou :)
No je to uplne prosté. Identifikaci obecně nepotřebuješ jen tehdy, pokud bys měl ventilek jeden. Potřebuješ ale čtyři, tím pádem je musiš nějak identifikovat pro auto. Hypoteticky. Kdyby všechny čtyři ventilky posilaly shodný udaj o tlaku, jak auto pozná, že se jedná o dva, tři, nebo čtyři různé ventilky? Auto si klidně může myslet, že ta data posílá jeden ventilek. A co situace, co když parkují dva rendlíci vedle sebe? Tvoje auto začne číst ventilky ze sousedního auta? :-) A to nemluvím o tom, že RJ musi rozpoznávat ventilky i proto, aby jejich udaje v průběhu času vzájemně nepomichalo – auto prostě musí vědět, že tahle sada udaju se vztahuje ke konkretnému ventilku atd. Když už ventilek má schopnost poslat do RJ informaci o tlaku/teplotě, přidat k tomu i nějaký idenfikator (třeba výrobní číslo), je už naprostá prkotina, která předejde obrovským problémům.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 10:06
od niky79
ReLi píše:
ned říj 15, 2017 18:40
No právě, proto hledám obvyklý graf výkonu a točivého momentu, protože při 1800ot./min. jsem řadil v předchozím autě, ale to byl turbodiesel 2.0, který měl v 1900 ot. maximální kroutící moment. Tak se chci podívat, jak je to u 1,6 SCe.
Vážně to nemá ani nikdo z nadšenců tady na fóru?
renault841 píše:
ned říj 15, 2017 16:07
Asistent nemá cenu ani poslouchat. Ten by nejraději motor úplně zadusil a držel ho tak na 1200ot/min... ne-li méně. :D
Tohle neni ono?

http://www.automobile-catalog.com/curve ... 5_4x2.html

(je to teda jine auto, ale motor by mel odpovidat – H4M)

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 10:36
od ReLi
Tak podle informací od prodejce stojí celá originální sada ventilků cca 2000 Kč a auto musí po každé výměně pneumatik do servisu kvůli nakódování aktuální sady do řídící jednotky, protože ta si neumí pamatovat dvě sady!
Beru tedy TPMS jako další ekologické kurvítko na tahání peněz z našich kapes.
ReLi píše:
pon říj 16, 2017 09:15
Tak to je snad jasné, při přezutí gum na staré disky ventilky zůstávají, pro auto se nic nemění. Asi jsme to špatně napsal, upřesňuji svůj původní dotaz :
Když si na zimu koupím nové pneumatiky, nové disky a do disků novou sadu ventilků s měřením tlaku - pozná novou sadu Mégane sám a zapamtuje si jí, nebo po každém přezutí musím do servisu, aby mi do auta připárovali aktuálně použité snímače?

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 10:52
od jaggerl
Co je to za prodejce? ŘJ si samozřejmě pamatuje VŽDY 2 sady. Po přezutí dojde k automatickému napárování, případně v menu u tlaku napárovat tlačitkem OK, či volbou u R-linku. Není potřeba ani dodržet stejné rozmístení. Prodejce z vás chce mámit peníze.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 11:09
od niky79
Kromě toho, cena cca 500 Kc / kus je slušná (možná ne v absolutní částce, ale v porovnání s konkurencí). U Opelu to stojí kolik? 1200 Kc / kus?

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 15:00
od minno77
niky79 píše:
pon říj 16, 2017 09:29
minno77 píše:
ned říj 15, 2017 22:39
niky79 píše:
ned říj 15, 2017 22:22
No, to ja jsem si naopak zase naprosto jisty, ze tam nejaka identifikace je.
identifikacia coho a preco ? a aky by to malo zmysel ? ma to proste posielat jednoducho cislo, jedine ak sifrovaci kluc ma renault svoj ale ked tam pojde ranult sensor tak to musi ist bez toho aby si to auto vsimlo, ako hovorim maximalne tam dat reset.. ale mozno sa mylim.. ale pripustam aj to ze mozno tam dali nieco specialne, niejaky string ktory treba prepisat a specialne vyresetovat len v autorizovanom servise aby si mohli specialne vypytat prachy na vyse.. aj to je dost mozne.. no ale ja verim ze takuto nemoralnu chrapuncinu by hadam nespravili a bude to fungovat aj s inou sadou :)
No je to uplne prosté. Identifikaci obecně nepotřebuješ jen tehdy, pokud bys měl ventilek jeden. Potřebuješ ale čtyři, tím pádem je musiš nějak identifikovat pro auto. Hypoteticky. Kdyby všechny čtyři ventilky posilaly shodný udaj o tlaku, jak auto pozná, že se jedná o dva, tři, nebo čtyři různé ventilky? Auto si klidně může myslet, že ta data posílá jeden ventilek. A co situace, co když parkují dva rendlíci vedle sebe? Tvoje auto začne číst ventilky ze sousedního auta? :-) A to nemluvím o tom, že RJ musi rozpoznávat ventilky i proto, aby jejich udaje v průběhu času vzájemně nepomichalo – auto prostě musí vědět, že tahle sada udaju se vztahuje ke konkretnému ventilku atd. Když už ventilek má schopnost poslat do RJ informaci o tlaku/teplotě, přidat k tomu i nějaký idenfikator (třeba výrobní číslo), je už naprostá prkotina, která předejde obrovským problémům.
ako auto rozozna ci tam je jeden alebo styri ventilky ? No asi tak ze tam su styri prijimace signalu z ventilov nie ? ku kazdemu kolesu.. nebo si myslite ze je tam jeden prijimac signalu a ten cita signaly na metre vzdialene ? to je sialena predstava.. to by tie mikrobaterky v tych ventiloch dlho nevydrzali.. keby mali vysielat na vacsie vzdialenosti, cize su tam 4 prijimace signalu, co najblizsie ku ventilom a prijimaju kazde koleso zvlast, a ano moze tam byt ako som pisal maximalne string so specialnym id a na zaklade toho ignoruje ine ventilky, teda pripad na parkovisku.. cize dam tam druhu sadu , dam reset a idem dalej.. moj nazor..

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 15:04
od minno77
jaggerl píše:
pon říj 16, 2017 10:52
Co je to za prodejce? ŘJ si samozřejmě pamatuje VŽDY 2 sady. Po přezutí dojde k automatickému napárování, případně v menu u tlaku napárovat tlačitkem OK, či volbou u R-linku. Není potřeba ani dodržet stejné rozmístení. Prodejce z vás chce mámit peníze.
presne , dokonca si myslim ze si pamatuje aj 20 sad.. proste nahodim novy sensor, dam reset a nacita si to co tam ma a hotovo.. ziadny servis..

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 15:08
od ReLi
Klidně je napráskám - Auto Koutek Liberec, akorát si už nepamatuju, jestli jsem mluvil s p. Dvořákem, nebo s pí. Walterovou. Každopádně mi dneska dopoledne tvrdili, že párování musí udělat servis a stojí to cca 300Kč.

To automatické párování máte ověřené na vlastním autě, nebo jste jen slyšel, že by to tak mělo být...?
jaggerl píše:
pon říj 16, 2017 10:52
Co je to za prodejce? ŘJ si samozřejmě pamatuje VŽDY 2 sady. Po přezutí dojde k automatickému napárování, případně v menu u tlaku napárovat tlačitkem OK, či volbou u R-linku. Není potřeba ani dodržet stejné rozmístení. Prodejce z vás chce mámit peníze.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 16:01
od jaggerl
Řekněme, že mám velmi blízko k Renault Česká republika:). Bylo to tak na GSIII, měl jsem to tak na Talismanovi, stejné to je i u Scenica IV. Manželka mám od min. roku Megane IV intens, tedy i zde to mám ověřené. Dealeři často neoprávněně účtují při přezutí načtení ventilků, bohužel jejich neznalost je do nebe volající. V případě R-Linku se napárují senzory v nastavení vozidla. U vozidel bez R-linku stačí najet na palubním PC na tlak pneu a dlouze držet OK na volantu. Auto zná vždy 2 sady, nevím o žádné změně kdy tomu bylo jinak.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 19:45
od Ashley
Ahoj
uvazujem o kupe kombi. Mal som v hladaciku Auris 1.6, Focus 1,6, Leon 1.2, Megane.
V pomere cena/vybava mi vychadza nejlepsie megane, ale problem je s motorizaciou. Uricte benzin (najazd do 15 000 rocne). Len s tou 1.6 bude problem ju najst na testovaciu jazdu, este som ju nikde nenasiel ako predvadzacku. Nerad by som kupoval macku vo vreci.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 20:23
od tigi2508
Ashley píše:
pon říj 16, 2017 19:45
Ahoj
uvazujem o kupe kombi. Mal som v hladaciku Auris 1.6, Focus 1,6, Leon 1.2, Megane.
V pomere cena/vybava mi vychadza nejlepsie megane, ale problem je s motorizaciou. Uricte benzin (najazd do 15 000 rocne). Len s tou 1.6 bude problem ju najst na testovaciu jazdu, este som ju nikde nenasiel ako predvadzacku. Nerad by som kupoval macku vo vreci.
Odkial si ja mam 1,6 Sce a som nadmieru spokojný ak nie si pretekár a potrebujes auto z bodu A do bodu B najlepšia voľba ak by si bol z okolia BA viem ti sprostretkovať skúšobnú jazdu na mojom aute.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 20:33
od miro1979
Ahoj aj ja mam kombika 1,6 Sce a som velmi spokojny dobra spotreba cize super.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 20:33
od miro1979
Chalani zhanam original elektrony na mojho tatosa za rozumnu cenu neviete poradit nahodou?

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon říj 16, 2017 22:26
od softouch
ReLi píše:
ned říj 15, 2017 15:44
Nemáte někdo k dispozici graf průběhu výkonu a točivého momentu motoru 1,6 SCe 115k? Na Renaultích www ani jinde jsem ho bohužel nenašel. Občas mě překvapuje "asistent řazení", který mi doporučuje řadit vyšší převodový stupeň krátce po překročení 2000 ot.
Skus tu: http://www.powertrain.renault.com/our-range/

Re: Renault Megane IV

Napsal: úte říj 17, 2017 00:20
od ReLi
softouch píše:
pon říj 16, 2017 22:26
ReLi píše:
ned říj 15, 2017 15:44
Nemáte někdo k dispozici graf průběhu výkonu a točivého momentu motoru 1,6 SCe 115k? Na Renaultích www ani jinde jsem ho bohužel nenašel. Občas mě překvapuje "asistent řazení", který mi doporučuje řadit vyšší převodový stupeň krátce po překročení 2000 ot.
Skus tu: http://www.powertrain.renault.com/our-range/
Ne tam to taky není - teda pokud platí to co je na uvodních stránkách tohodle topicu, že motor vychází z Nisanu a má označení H4M.
Asi nejblíž je post od niky79 :
niky79 píše:
pon říj 16, 2017 10:06

Tohle neni ono?
http://www.automobile-catalog.com/curve ... 5_4x2.html

(je to teda jine auto, ale motor by mel odpovidat – H4M)
V grafu je jako palivo uveden mix 85% ethanol 15% benzín, myslím že na čistý benzín by to mohlo vypadat ještě o trochu lépe. A pokud to je ten správný graf, předpokládal bych, že 2200-2600 ot./min. může být hranice při řazení směrem nahoru, možná i těch 2000 ot., což je +- hranice, kterou doporučuje asisten řazení...

Re: Renault Megane IV

Napsal: úte říj 17, 2017 17:11
od renault841
Povinné měření tlaku v pneumatikách...jak to čtu, tak je to katastrofa. Já moc akorát nechápu k čemu to je vlastně dobré. Když, co vlastně ušetřím na palivu, tak projezdím do servisu a dá se zpátky do výroby těch ventilků. Ona ta EU začíná vymýšlet čím dál větší hovadiny..

Re: Renault Megane IV

Napsal: čtv říj 19, 2017 20:32
od danielik82
dnes som objednaval plechove disky na zimu http://www.elektrony.sk/na?page=shop.pr ... t_id=86237 . Moze mi niekto poradit, ci treba dokupit este aj skrutky alebo matice??