Stránka 2 z 87

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned lis 06, 2016 11:42
od maydayanthem
Lagi píše:Zdravím, bude nová sekce Mégana IV ??? ...
Tiez sa pripajam konecne k zriadeniu novej sekcie.... Tych problemov s novym M IV je hadam viac, nez vsetkych novych meganov jazdiacich po cestach.... :roll:

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned lis 06, 2016 11:59
od Lagi
maydayanthem píše:
Lagi píše:Zdravím, bude nová sekce Mégana IV ??? ...
Tiez sa pripajam konecne k zriadeniu novej sekcie.... Tych problemov s novym M IV je hadam viac, nez vsetkych novych meganov jazdiacich po cestach.... :roll:
Jake problémy u jakych motoru ? ANEBO všeobecně elektrika, vrzani apod.?
Rozepis to at se muzu byt do hlavy, ze jsem nesel do i30 :)

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned lis 06, 2016 13:10
od Radis
Lagi píše:
maydayanthem píše:
Lagi píše:Zdravím, bude nová sekce Mégana IV ??? ...
Tiez sa pripajam konecne k zriadeniu novej sekcie.... Tych problemov s novym M IV je hadam viac, nez vsetkych novych meganov jazdiacich po cestach.... :roll:
Jake problémy u jakych motoru ? ANEBO všeobecně elektrika, vrzani apod.?
Rozepis to at se muzu byt do hlavy, ze jsem nesel do i30 :)
Tak to mě taky zajímá.

Jinak co se týče motoru tak ten původní už víme co a jak . Že se kazí přesuvník, rozvody řemen, a občas cívka , díly se dají sehnat v pohodě a za rozumný peníze. Jinak motor co jsem ho měl už šest let tak v pohodě a bez problémů . U toho nisannu neříkám že je špatný ale pokud bude v záruce tak ok. co potom až se něco podělá po záruce je to přece jen japonec a ten není levný na náhradní díly. Zkusil jsem pohledat nějaké náhradní díly na motor našel jsem jen klapku za 39 000 kč , asi je to kvalita a není poruchový další plus je asi řetěz.

Ještě mě vadí ta pětka, dlouhý kvalty . Když porovnám zrychlení MIII 1.6 81kw - 0-100 = 10,8 s u MIV 1.6 Sce- 11,9s už ted s MIII je docela problém předjíždět. Ale hlavně chce to info. od vás co ho již máte co renault nevychytal a nebo co podělal . Já zatím asi počkám , nechci jít z bláta do louže protože jsem si ho chtěl nechat delší dobu. Ale je to krasavec :cry: :cry: a protože ho chci :D :D .https://www.youtube.com/watch?v=ypEo9vDJ9oU

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned lis 06, 2016 13:19
od maydayanthem
Lagi píše:Rozepis to at se muzu byt do hlavy, ze jsem nesel do i30 :)
bit sa nebudes.. inde je to podla mojho skromneho nazoru podobne, ak nie horsie :-)

tak zatial len tak v skratke... prve pocity a dojmy...
- takmer 1500 km za mnou, spotreba stale vysoka, vyse 8L (1,2 130k 6M - rezim plynu vacsinou nastaveny na Neutral, malokedy prepnutie do rezimu Sport), v pripade vyjazdu/pripajania sa z vedlajsej cesty na hlavnu do kopca, nie je mozne ist na 2ke, to auto sa jednoducho sprava ako keby ste z 1ky zaradili 4ku.. je potrebne to pri 1ke "jemne" vytocit, aby po zaradeni na 2ku malo nejaky tah (a to si myslim, ze uz docela mam zvladnute zosliapavanie spojky.. oproti atmosfere na predchadzajucej MIII docela rozdiel)
- naopak kvitujem - preradovanie z 2ky na 3-ku sa podstatne zlepsilo, zo zaciatku nie a nie sa trafit do "hrabli", zo 4ky do 3ky to slo uplne bez problemov, teraz je to uz podstatne lepsie aj opacne
- licovanie karoserie - predna kapota, zadne 5. dvere, zadne svetla, zadny spojler... ak uz niekto z vas videl jedneho megana, ktory ma toto vsetko naporiadku tak ma odo mna pusu na celo :-)
noze sa postavte za auto do urovne spojlera a kapoty ako vam tieto 2 veci licuju... lava strana riadny skok, co? :wink:
a co plastovy uzaver nadrze? nie je tiez jemne vyskoceny?
- s tym suvisi problem, ktory sa aktualne dost vyskytuje po cca 3000-3500 km... zadne dvere si tak sadnu, ze pri zatvoreni az suchaju o naraznik - zatial to riesia prelestenim, ochrannou foliou, v extremnych pripadoch prelakovanim ... udajne este neexistuje vseobecne riesenie.. kazdy servis skusa co to da - vymena/prestelovanie pantov ci dopruzenie zadnej kapoty prestavitelnymi dorazmi
- aktualne (so zmenou rocneho obdobia/pocasia) zacinam riesit vodu pred spolujazdcom... nateka ponad prah do interieru - bud na gumenu rohoz alebo popod nu.
Pravdepodobne spod tapaciru dveri tecie na tesnenie/gumu, ktora je na karoserii, voda. Ak je tej vody viac (alebo teda kondenzu) tak cez tuto gumu nedokaze prejst tato vyzrazana voda na schodiky prahu a vytiect popod dvere von. Tato voda sa zbiera na tesneni a ked jej je viac, tak po vnutornom tapacire okolo dveri zacne tiect dovnutra.
- zvlastne pazvuky vychadzajuce z laveho ofuku pred vodicom pri vypnutom radiu a pridavani plynu - skuste sa zapocuvat, ked stlacate plynovy pedal a v aute nie je ziaden iny zvuk (mozno to ma suvis s turbom, a mozno ten zvuk sposobuje uplne ina pricina)
- prislusenstvo, to ze sa neda objednat, co sa ponuka na predaj uz nejaky ten mesiac (a nikto nevie, kedy sa to vobec bude dat objednat), tak to uz je nezvladnuty marketing :-) ale ako fakt ponukat univerzalne zasterky, ktore treba este orezavat a potom zistite, ze sa vlastne ani nedaju do coho poriadne upevnit, resp. upevnit by sa aj dali, ale asi je len otazkou casu kedy ich stratite (plastovy podbeh nahradeny akousi latkovou?? nahradou - pravdepodobne kvoli znizeniu hluku v kabine, a pravdepodobne kvoli tomu "hluku" sme prisli aj o priehradky pod podlahou)
- menu R-Link-u - na prirucku zabudnite - mnohe veci v nej uvedene sa v Menu nenachadzaju, naopak, v Menu najdete polozky, o ktorych prirucka ani nechyruje :-)

Zhrnutie:

pokial jemne vypnete mozog (ohladom vonkajsieho zlicovania karoserie, vnutro je na vysokej urovni) a nevadi vam trosku vody v aute a mierne vyssia spotreba, tak s autom zatial nadpriemerna spokojnost :wink:

Re: Renault Megane IV

Napsal: stř lis 09, 2016 07:55
od septim
No ja by som povedal ze katastrofa. Akoze ja mam dat svoje tazko zarobene peniaze na auto, co ma viac problemov jak stara š120? Haló, mame rok 2016. Očakávam že nové auto pojde bez problemov aspon 120000km a 5 rokov.

Re: Renault Megane IV

Napsal: stř lis 09, 2016 09:18
od Lagi
septim píše:No ja by som povedal ze katastrofa. Akoze ja mam dat svoje tazko zarobene peniaze na auto, co ma viac problemov jak stara š120? Haló, mame rok 2016. Očakávam že nové auto pojde bez problemov aspon 120000km a 5 rokov.
Tak od toho je zase záruka, která je dnes aspoň na těch 5 let. Kdysi byla rok, dva ?

Navíc, dnes si musíme zvykat, že téměř vše co se vyrobí a nemusí to být zrovna automobil tak je pouze spotřební věc. (přeloženo, má nějakou dobu vydržet a pak se pokazit aby člověk musel koupit další) a auta v posledních 15 letech jsou pořádné spotřební věci a bude hůř i díky eko-teroristům z EU, blbneme tady s drahýma filtrama FAP apod. snížují se emise jak to jde ale nad hlavami nám lítá denně několik tun co2 to nikoho netrápí... Ať omezí toto v prvé řadě (eko poplatky k letence) a pak až se srát do aut....

Re: Renault Megane IV

Napsal: stř lis 09, 2016 19:48
od pedroo
Tak pozor,to auto není vůbec špatné,je třeba brát některé příspěvky s VELKOU rezervou,, já problém s lícováním nějakých dílů karoserie absolutně nemám, o zatečení vody jsem slyšel jen kdysi dávno,že někdo nechal otevřené okno..., o problémech motoru 1.6 Sce s nějakým přesuvníkem a řemenem se zatím u těchto Meganů nikde nepíše je zde řetěz ,že.. tak odkud jsou tyto ohlasy ? o bláznivých 1.0, 1.2 turbo s NEMOŽNOU spotřebou a to u všech automobilek bylo napsáno ale zase tolik že nechápu proč to lidi kupujete ..no ale je na každém co za své peníze pořídí a jak se hlavně podívá kolem a v klidu si mezi automobilkami vybere bo je z čeho...

Re: Renault Megane IV

Napsal: stř lis 09, 2016 21:36
od pedroo

Re: Renault Megane IV

Napsal: čtv lis 10, 2016 11:03
od Rado77
Lagi píše:
septim píše:No ja by som povedal ze katastrofa. Akoze ja mam dat svoje tazko zarobene peniaze na auto, co ma viac problemov jak stara š120? Haló, mame rok 2016. Očakávam že nové auto pojde bez problemov aspon 120000km a 5 rokov.
Tak od toho je zase záruka, která je dnes aspoň na těch 5 let. Kdysi byla rok, dva ?

Navíc, dnes si musíme zvykat, že téměř vše co se vyrobí a nemusí to být zrovna automobil tak je pouze spotřební věc. (přeloženo, má nějakou dobu vydržet a pak se pokazit aby člověk musel koupit další) a auta v posledních 15 letech jsou pořádné spotřební věci a bude hůř i díky eko-teroristům z EU, blbneme tady s drahýma filtrama FAP apod. snížují se emise jak to jde ale nad hlavami nám lítá denně několik tun co2 to nikoho netrápí... Ať omezí toto v prvé řadě (eko poplatky k letence) a pak až se srát do aut....
Presuvnik sa da vyreklamovat len tazko. To by musel rachotit pri kazdom starte, ze to technik pocuje a jedina sanca je tam nechat auto cez noc, rano rychlo dojst a nastartovat to spolu s technikom, aby pocul. Ak ale nezarachoti, posle klienta domov. A kludne ked je lenivy na presuvnik mohol popri kaficku rychlo rano nastartovat, vypnut, zamknut auto a pockat na klienta....no a samozrejme ze pri druhom rannom starte presuvnik uz nezarachoti. A dostat presuvnik tretej generacie za 5 rokov do stavu ze zarachoti kazdym startom je vemi mala sanca. To iste cievky - vadnu cievku servis na zaruku vymeni len ak je trvalo vypadnuta - dany valec nejde. No ale skuste niekto dojst s autom od domu len na troch valcoch....to sa ani nerozbehne. A ta zaruka - po 2 rokoch potom ide o najazd km, a ani technik hlavy nevie povedat, co je preplatene durch, za co si doplatis cast ceny, alebo co si zacvakas cele. Vyslovene zalezi na nabehanych km, veku a druhu poruchy. To hodi do kompu a ten mu (tusim este aj po nejakom schvaleni niekym) vyhodi odpoved :-)

Re: Renault Megane IV

Napsal: čtv lis 10, 2016 18:34
od pedroo

Re: Renault Megane IV

Napsal: stř lis 16, 2016 18:45
od maydayanthem
Rado77 píše: Vyslovene zalezi na nabehanych km, veku a druhu poruchy. ...
Radko pliz, nemozes sa pozriet na zriadenie tej sekcie "Megane IV"? ...pretoze DD nam zacina :lol: ...

Re: Renault Megane IV

Napsal: sob lis 19, 2016 18:32
od Lagi
Taky se přimlouvám za novou sekci Megane IV... :wink:

Tak ta spotřební věc jménem mégane IV grandtour 1.6 sce je doma...
Po 120km zatím nelze nic hodnotit. V první řadě manuál k auto je tak základní, že už se člověk nedozví ani co za olej auto potřebuje, o lepším nastavení bluetooth apod ani nemluvím. Šetří se kde se dá no.
Auto celkově neskutečně tiché (šílený rozdíl oproti i30), i přesto, že jsem megana nejel a rovnou jej koupil tak jsem se bál abych nedopadnul hůře ale nyní spokojenost.

Připadá mi celkem hodně ujet 30 000 km na první olej, zvažuji výměnu kolem 2-3t km, jakmile půjde na montáž LPG.

Má význam tankovat 98 oktanový benzín ?

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned lis 20, 2016 11:04
od maydayanthem
V první řadě manuál k auto je tak základní, že už se člověk nedozví ani co za olej auto potřebuje...
... vdaka za potvrdenie, vzdy som si myslel, ze som to len prehliadol v tej 1200 stranovej knizke, ktora je fakt skupa na informacie :-)
Auto celkově neskutečně tiché (šílený rozdíl oproti i30)...
ano, s tym suhlas.. aj ked po case to clovek uz nehovori az s takou istotou :-D
i píše:Připadá mi celkem hodně ujet 30 000 km na první olej, zvažuji výměnu kolem 2-3t km, jakmile půjde na montáž LPG.
olej po roku (po cca 10-15k km), zbytocnost menit skor... LPG takto zanova? nebojis sa prist o zaruku?
Má význam tankovat 98 oktanový benzín ?
zbytocnost, vacsi vykon nepocitis, vacsi prievan v penazenke urcite ano :lol:

no ale podme na vaznejsie temy...

vcera odsledovane dalsie veci, a za dazda - pozitiva + negativa - pardon vlastnosti ;-)
- gumy Michelin Primacy 3 drzali na tej mokrej ceste fakt paradne (teplota cca 10-11C)
- bose system hra naozaj neskutocne, zatial vyskusane len do polovice hlasitosti, ale ani tak ziadne rezonancie - teda aspon nie vo vnutri....
- nevedel som, ze 360st. asistent slepeho uhla ma podporu rezimu Disco :-) kontrolky v spatnych zrkadlach upozornujuce na prekazku (v podobe auta v mrtvom uhle) boli viac zasvietene nez vypnute, lava aj prava strana, niekedy sucasne obe - samozrejme vokol mna v okruhu 50m ani mrtva mucha... to by sa fakt patrilo doriesit
- navigacia - dost casto navadza odbocit na ceste, ktora nema ziadne pripojne ani odbocne miesta - ale fakt, ze ani len polna cesta.... navyse trosku mrzi, ze auto z 9/2016 ma navigacne mapy 6/2015.. samozrejme aj po "akoze" update-e cez R-Link 2 konto ... to vazne za tie sluzby chcu 99 ci kolko EUR / rok???
- nalepenie ochrannej gumy pod kapotu (kedze su tam od vyroby az 2 kusky nad svetlometmi) je docela poznat na cistote priestoru v okoli motora, nicmenej nie je uplne cisty - 15mm O-profil gumy nie je uplne dostacujuci, resp. voda sa tam dostane aj cez nejaky iny otvor....
- 5-te dvere "sadnute" na zadny naraznik uz pri 1500km, obvykle sa to vyskytuje az po 3-3,5k km... lak samozrejme zosuchany... snad pomoze nalepenie profesionalnej ochrannej folie proti kamienkom... niektori to riesia nalepenim hrubsich silikonovych nalepiek na dorazy, ale ci to pomoze??? tlmice su pri poklese teploty dost makke...

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned lis 20, 2016 11:14
od pedroo
tak vítej v sekci Meg.IV.. je to již skoro měsíc co jsem posílal žádost adminovi a general moderátorovi o otevření sekce ale nic,tak nevím co se děje.. jinak máš pravdu manuál je takový strohý info nic moc,no ale metoda pokus omyl mě zatím baví a auto zůstane déle neokoukané... jinak mám najeto cca 1100km a spotřeba je nyní dá se říci v režimu kombinace 6.9l, dálnice se bude konat až 1.12. kdy koupím dálniční celoroční, tak nyní objevuji cesty mimo a je to i zábava.. jinak v autě jako takovém je pohoda cestování super, měl jsem možnost deších zkušebních jízd např, Nissan Pulsar,Mazda3,Hyundai i30, Ford Focus,Toyota Corola no a vzhledem k tomu že jsem vzal opět Megana jsem zjistil,že reklama a lidé si hodně přikreslují.. největší mé zklamání bylo z Mazdy tak těsno a hlučno za volantem no a cena.., Olej jistě nebudu nechávat déle než rok, počítám s cestou do Chorvatska tak začátkem Července to bych mohl mít najeto cca 10tis.km a nechám si to zkontrolovat a udělat ten olej..ten 98 okanový benzín je tak trochu pro atmosférické motory zbytečný u turbo je využitelný více, nic méně jsem ho dával tak asi co třetí tankování protože je zaručeno že je čistý -bez přidání biosložky! tak pro čistotu motoru, jinak ale potřebuje pro zapálení směsi větší teplotu a jiskru tak v zimních měsících ale opravdu jen při mrazech to v závislosti se slabší baterii může špatně chytat

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned lis 20, 2016 11:15
od Zefek
Už několikrát se to snažili založit, ale vždy to skončilo nedostupností fóra: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=8&t=91843 :D :D

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned lis 20, 2016 18:05
od Lagi
Po jake dobe maji naskocit informace o tlaku v pneumatikách? Zjistuje to stav ale nic to nenahlasi... v knizce píšou chvíli...

Re: Renault Megane IV

Napsal: ned lis 20, 2016 19:01
od pedroo
Tak mě zimní kola zůstaly z Meg.III, takže ventilky tam nemám i když prý stojí orig.cca 490kč,no ale já jsem se vzorkem na +-6mm,takže jedna zima a musím koupit nové,ventilky budu dávat potom, hláška o nenalezení ventilku se objevila po cca 5km,

Re: Renault Megane IV

Napsal: pon lis 21, 2016 09:58
od Rado77
maydayanthem píše:
Rado77 píše: Vyslovene zalezi na nabehanych km, veku a druhu poruchy. ...
Radko pliz, nemozes sa pozriet na zriadenie tej sekcie "Megane IV"? ...pretoze DD nam zacina :lol: ...
Ahoj(te), bohuzial nemam prava (a ani neviem ako) vytvorit novu sekciu....jedine DDT asi...

Re: Renault Megane IV

Napsal: úte lis 22, 2016 22:22
od Lagi
Používám spojení telefonem bluetooth a rádia. volání vše jde OK, spárování ok, přepínání když vypnu autorádio plynule naskočí hlas do telefonu, zvuk vše super...

Akorát mi nejde hlasové vytáčení, čím to ? na rádiu se objeví hláška, že není podporováno v BT zařízení (android 5.1).( listovat přes rádio v kontaktech je horší než kdybych vzal telefon do ruky.

Další věc, když spustím navigaci na telefonu tak pokyny neslyším, samozřejmě vysílají se přes BT do rádia, jenže co když poslouchám rádio, tak mám vlastně němou navigaci :-( řešení ?

Re: Renault Megane IV

Napsal: stř lis 23, 2016 08:51
od Rado77
Presne rovnako sa mi to chova na Flu. Listovanie v kontaktoch katastrofa , navyse nevidno uplne vsetky kontakty. Navigacia detto, nepocut ju cez radio :-) Ostatne facha ok. Odskusane s 3 telefonmi roznych znaciek a Android ver, a vzdy to iste

Re: Renault Megane IV

Napsal: stř lis 23, 2016 18:09
od Lagi
Tak navigace Tomtom v Androdiu nejde přepnout zvuk aby zněl i v telefonu ale na WAZE to jde ... takže musím přesedlat na jinou navigaci :-(

Hlasové vytáčení dle prodejce jde jen na některých vybraných telefonech, měl bych mít seznam...

Re: Renault Megane IV

Napsal: čtv lis 24, 2016 08:49
od Belous
Umí to i česká navigace MapFactor Navigator v mé Moto G, ale nejdříve je třeba spustit si nějakou muziku přes BT (mp3, YouTube...) a pak ten media kanál zůstane i pro hlas z navigace. Umí se pak střídat s rádiem.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pát lis 25, 2016 10:22
od maydayanthem
Nevie niekto, ci by fungovali senzory na snimanie tlaku v pneu z Megane III na Megane IV? Maju sice ine oznacenie, ale tajne dufam, ze sa nezmenila technologia komunikacie - ECU <-> senzor.

Re: Renault Megane IV

Napsal: pát lis 25, 2016 10:31
od Lagi
maydayanthem píše:Nevie niekto, ci by fungovali senzory na snimanie tlaku v pneu z Megane III na Megane IV? Maju sice ine ine oznacenie, ale tajne dufam, ze sa nezmenila technologia komunikacie - ECU <-> senzor.
zkusit zavolat do renaultu servisu, tam by to určitě měli vědět...

Re: Renault Megane IV

Napsal: pát lis 25, 2016 10:54
od maydayanthem
odpoved bola vyskusaj, a ak nebudu, tak na MIV mame rovno na sklade :lol: