Renault Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Lagi
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » sob úno 04, 2017 09:23

Je zvláštní, že stejný motor se v dusteru dodával s lpg. Bavíme se tedy o stejném motoru prevzatem z Nissanu? (tedy o rozvodech řetěz, dva benzínové vstriky na válec, dodáván v Mégane IV?
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » sob úno 04, 2017 20:29

Je to motor H4M tedy Nissaňácký HR16DE.

Pro LPG se u Dacie tento motor prodává v jiné verzi - má 80kW a 145kW (proti 84kW a 156NM u běžné verze). Nevylučuju, že jsou u něj i konstrukční změny, ale potřeboval bych znát přesný kód tohoto motoru, což se mi nepodařilo dohledat. Tento motor měl u Renaultu vždy jeden vstřikovač na válec (nevím jak u Nissanu).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Lagi
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » sob úno 04, 2017 20:40

Mam přímo od prodejce nějakých pár informací o motoru (nejspíše interní pro školení prodejců) až to najdu naskenuji. Tam se právě píše, že má dva vstriky na válec.
Sranda je že mi prodejce ani nebyl schopen s jistotou říct zda to náhodou není přímý vstrik, a to jsem obvolal několik Renault salonů. Ale pokud se mají měnit misky při stelovani tak to nechám do doby než to bude se nějak ozývat. Primaz tam je, privstrik benzínu při rychlejším dalnicnim tempu také a system nastaven že přepíná na plyn až když má teplotu 40C..coz teď kolem nuly ty 3km do práce jedu jen na benzín... Uvidím až se plyn zajede jak si to sedne, zatím nepoznám rozdíl jestli to jede na LPG či benzín ani během přepnutí.
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » sob úno 04, 2017 21:03

To je celý problém kolem nedostatečné informovanosti lidí v Renaultu... Kdyby se vzdělávali v oboru ve kterém pracují a z informací svého chlebodárce - značky Renault. Nemohli by nikdy "nevědět" zda-li motor H4M má přímý nebo nepřímý vstřik!! Vždycky se nad tím diletantismem rozčílím. :-D :-D

Kód H4M není daný tím, že by si někdo řekl, že to dobře zní tak to tak pojmenujeme...
H znamená rodinu motorů a konstrukční architekturu (vč. třeba materiálu)
4 znamená NEPŘÍMÝ vstřik benzínu
M třída kubatury

1.6SCe tedy nepochybně je motor s nepřímým vstřikem - což je pro budoucí bezproblémový provoz jen a jen dobře.
Jsem si na 100% jistý, že všechny H4M, které jsem zatím procházel měly jen jeden vstřikovač. Do M4 se však montuje až 14 verzí tohoto motoru (záleží na trhu), takže nevylučuju, že někde bych možná takovou výstřednost našel. Nicméně je to na krajně nepravděpodobné. Svědčí to spíše o zmatenosti lidí z Renaultu. Pokud ten materiál najdeš, naskenuj ho a moc rád se na to podívám. Rád uznám, když se budu mýlit, ale myslím, že tady to nebude.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Zefek » ned úno 05, 2017 08:01

Ta čtyřka neříká nic o nepříméme vstřiku, protože jsou i motory s trojkou a taky je to nepřímý vstřik. Je to 3 - 2 ventily na válec s elektronickým vstřikování 4 - 16V motory. Přímé vstřiky mají uprostřed 5.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » ned úno 05, 2017 12:59

S temi venitly je to pravda. Ale neprimo cislice ctyri naznacuje i neprimy vstrik - ten primy totiz u Renaultu vzdy oznacuje cislice 5 (u benzinu). Pokud tedy neni v kodu motoru 5 nemuze to byt primy benzinovy vstrik.

Pointa je, ze tohle v zadne showroomu potazmo na centrale v Praze netusi. Pritom s tim delaji denne a malokoho z nich napadne, zjistovat si pravidla tohoto nazvoslovi.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Lagi
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » pon úno 06, 2017 11:40

Našel jsem, dva vstřiky na válec. Tenhle materiál mi dali jako info k motoru v megane IV.
Takže ani variabilní časování ventilů neznamená, že to má hydroštely?

http://www.uschovna.cz/zasilka/LIPFTTTK5C3VLU8A-6J3/
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Rado77 » úte úno 07, 2017 13:39

Z materialu vidim ze H4M ma dual VVT. Dufam ze tieto presuvniky budu OK :-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Lagi
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » úte úno 07, 2017 14:30

Rado77 píše:Z materialu vidim ze H4M ma dual VVT. Dufam ze tieto presuvniky budu OK :-)
tak znova by si to snad nelajzli... u nissaňáckého motoru bych se spíše bál, že bude řechtat řetěz při startech :-)
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » sob úno 11, 2017 01:19

Díky za ten materiál, jdu se na to mrknout.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » sob úno 11, 2017 03:09

Nooo, asi si řeknete, že jsem blázen :-) , ale prošel jsem všechny H4M v Daciich Duster, Sandero a Meganu IV a nikde dva vstřikovače nejsou. Sice existují dva nákresy hlavy, jeden má dvě díry na vstřikovače/válec a druhý klasickou jednu. Nakonec jsem hledal podle kódu vstřikovací rampy a u všech Dusterů/Sander/Meganu IV je jedna vstřikovací lišta pod kódem 175200117R a vypadá takto:

https://image5.sahibinden.com/photos/79 ... 698xcg.jpg

Jsou vidět jasně čtyři díry na čtyři vstřikovače.

Zřejmě tedy existují nějaké verze se systémem osmi vstřikovačů, ale v modelech pro náš trh jsem to rozhodně nenašel.

S dual VVT je to podobně, existují varianty s jedním přesuvníkem i se dvěma. Kterých motorů se to však týká nedokážu říct.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od pedroo » ned úno 12, 2017 09:19

Stěrače: Pánové potřeboval bych ověřit jednu věc u předních stěračů, zůstávájí mě na skle špinavé čmouhy, špatně to přiléhá na sklo ,nějak jsem při zkoumání zjistil,že v místě kde je šroub a hřídelka k motorku je vůle směrem nahoru dolů ..tak nevím zda je to uvolněný motorek či je to vůle v té hřídelce,tak kdo má prosím zrovna cestu ke svému autu vyskoušejde zda se Vám taky dá pohnou tím ramínkem stěrače nahoru a dolů když to budete držet za tu matku je zakrytá kloboučkem.. díky za poznatky
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » ned úno 12, 2017 17:50

Tohle vůbec neřeš. Celý mechanismus stěračů je uložený pružně na XY silentblocích. Přítlak raménka ke sklu je řešený přes pružinu a pak taky přes stírací lištu samotnou, která v sobě má pružinu, která ji nutí tvar písmene U a teprve kontakt se sklem ji vyrovná.

Pokud dělá šmouhy, buď je stírací lišta poškozena, nebo na ni zůstaly odolné nečistoty. Doporučuji důkladně očistit čelní sklo z venku vč. prostoru kde jsou zaparkovány stěrače a následně očistit i samotnou stírací lištu.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

mackoke
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát úno 24, 2017 13:57

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od mackoke » sob úno 25, 2017 20:52

Riesil niekto parkovacie senzory na novom Megane lV?
V predoslich autach som mal parkovacie senzory a tu my chybaju
Renault Grandtour lV

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Radis » ned úno 26, 2017 06:45

Přední a zadní -Pack Parking - 12 000 kč. Zadní senzory jsou v základu až ve výbavě INTENS , BOSE, GT.
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

mackoke
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát úno 24, 2017 13:57

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od mackoke » ned úno 26, 2017 08:57

Radis píše:Přední a zadní -Pack Parking - 12 000 kč. Zadní senzory jsou v základu až ve výbavě INTENS , BOSE, GT.
skor som myslel ci niekto si montoval sam zadne parkovacie senzory ...
daju sa zapojit obycajne senzory alebo treba riadenie cez CAN BUS?
Renault Grandtour lV

Lagi
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » ned úno 26, 2017 22:26

mackoke píše:Riesil niekto parkovacie senzory na novom Megane lV?
V predoslich autach som mal parkovacie senzory a tu my chybaju
já bral skladovku a ta neměla zadní senzory ale přímo prodejce je dodal a nainstaloval, včetně předních a zastříkal do barvy vozu...
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od matts » pon úno 27, 2017 10:15

Má megane ten adaptivny tempomat ako golf a napríklad aj nová i30? ze vie aj zastaviť a znovu sa rozbehnúť? nikde som to nenasiel, dík
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od septim » pon úno 27, 2017 12:55

Za príplatok :-)
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od matts » pon úno 27, 2017 13:05

ano viem ze za priplatok ale ci funguje tak ze aj zastavi na 0 a znovu sa rozbehne
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od pedroo » pon úno 27, 2017 19:41

tak já jsem si nechal zadní senzory dodělat přímo prodejcem.. to kvůli záruce a za cca 5500Kč je to jen pípající pičovina ale no tož tak to je, tempomat mám na kolébkovém tlačítku s omezovačem, jak to mají v Golfu či I30 nevím, vyzkoušeno mám jen to že tempomat drží nastavenou rychlost a samo to s kopce dobržduje ale při šlápnutí na brzdu či spojku se deaktivuje to mě max vyhovuje, omezovač nepustí auto nad nastavenou rychlost v obci či omezené rychlosti bez ohledu na to jak se šlape na plyn takře třeba při zpomalení přídám a po dosažení nastavené rychlosti to už nezrychluje, já mám takto vybavené auto prvně tak se to učím i když jízda s tím tempomatem např na 135km/h je hezké ale přeci jen jsem tak nějak více ve střehu než bych čekal...noha na plynu si uleví to jo ale stejně druhá je nachystaná na brzdě kdyby něco..
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

webster9
Junior member
Příspěvky: 230
Registrován: ned led 24, 2016 10:42

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od webster9 » úte úno 28, 2017 05:15

Ai vedel že keď máš nastaveny obmedzovač rýchlosti a pretlacis plynový pedál cez taky menší odpor tak auro sa rozbehne? A normalne zrýchľuje. Ked klesne zase rýchlosť na tcoj limit tak zas funguje obmedzovac. Dobrá vec
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od matts » úte úno 28, 2017 20:26

má tu niekto ten príplatkový adaptívny?
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

Lagi
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » úte úno 28, 2017 20:30

stále nevím k čemu je dobrý omezovač, vůbec jsem ho nepoužil a stále hledám úsek kdy jej použít? :-)
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Rado77 » úte úno 28, 2017 22:09

Presne :-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů