Renault Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od renault841 » pon črc 16, 2018 17:38

To je pak přesně jak, když jsem zvyklej na Renault, sednu do Škodovky a všechno je jinak...jenze opět zvyknu si po chvíli. To samé Ford atd. Všechno nemůže být stejné.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Kissman » pon črc 16, 2018 18:02

Jakoze fakt si nekdo dokaze sednout z Renaulta do Skodovky a zvyknout si na ty priserne sedacky? Vzdycky trpim, kdyz musim jet sluzebni Octavkou :D
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od renault841 » pon črc 16, 2018 18:15

Mluvím spíš o ovládání. Ale třeba na ovládání tempomatu bych si nezvykl, nemluvě o tom, že mi spíše chyběl omezovač. :D
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

jaggerl
Experienced member
Příspěvky: 698
Registrován: stř bře 26, 2014 16:56

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od jaggerl » pon črc 16, 2018 19:00

No já také dost trpím, pokud přelezu do koncernu. Každej novinář nadává u Renaultu na umístení tempomatu a ovládání radia pod volantem, ja bych bez toho za ta leta asi nemohl fungovat. Diky bohu postupne koncern ukoncujeme a postupne prechazima na full Renault / Dacia. Dokkery nám ve firmě slouží naprosto perfektně. Posledním přírůstkem je Traffic a ten se mi fakt líbí, máme jej v osobní verzi a fakt pohoda auta. Ale tak nějak mám čím dál více rád svého Scendu, servis co mohl vyřešil a auto slouží. Časem tedy snad Espace.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1611
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » pon črc 16, 2018 20:45

"Každej novinář nadává u Renaultu na umístení tempomatu a ovládání radia pod volantem"

Predtim jsem nemel zadne ovladani pod volantem a ani tempomat. Sednul jsem do Megane IV a oboji naprosto bez problemu. Pokud na to novinari nadavaji, pak jenom proto, ze proste vetsinu casu travi v jinych vozech, treba koncernovych. Pak je logické, že s tím mají problém. Ale to není problém auta jiné značky, to je JEJICH problem.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » pon črc 16, 2018 22:29

Každé auto má něco. Mě bylo líto u Rencka nevyužitých digi budíků - u koncernu to mají zmáknuté v jiném levlu a i blbý palubní PC umí zobrazovat víc info a líp měřit některé údaje. Ale že bych kvůli tomu auto hejtil to ne. Zas tempomat na páčce byl hrozný fail a tam to má Rencek 100x lepší. Hlavně mělo zaznít že Megan je taky podtatně levnější, takže je třeba mu odpustit občas nějaký levnější detail co v 99% nikomu nevadí.

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » úte črc 17, 2018 08:28

Je to jen Koubkův subjektivní pocit, pramenící z jeho výšky a jak se ráno vyspal. Že se mu nelíbí sedany je jeho problém. Ne každý už dneska potřebuje mít do kufru vrata od garáže. Kdyby to bylo auto některé "věhlasné" značky německé provenience nebo korejské kopie, tak to bude opěvovat. Nevím, co si myslet o tom jeho mačkání displeje, on se na to auto snad ani nepřipravil, nebo to dělal schválně. Sranda je obehraná fráze "auto pro východní trhy". Odkdy Itálie nebo Austrálie patří na východ, tam se ty auta taky prodávají. Pokud vím, tak nejsou na trhu ve Francii a Německu (tam si nejspíš koupí Talismana). A to můžeme ještě řešit americkou oblibu sedanů.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

fešák
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: úte srp 29, 2017 20:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od fešák » pát črc 20, 2018 22:23

Tak dle RNews už má být po faceliftu nového Kadjara i jinak ovládání klimy (jednodušeji, přímo bez vyhledávání na tabletu), tak je pravděpodobné, že se nový infotaiment objeví i na Meganu, takže nemá cenu si teď na poslední chvíli kupovat cokoli s nepovedeným motorem 1.2 Tce a je lepší si počkat na tu 1.3 . Ale zase jako obvykle, je lepší si počkat až se vychytají případné mouchy u 1.3ky a nekupovat hned po uvedení na trh.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1611
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » sob črc 21, 2018 08:58

Kadjar sice ma jine ovladani klimy, ale ve facelitu rozhodne nepreslo z ciste tabletoveho na klasicka fyzicka tlacitka. Kadjar mel klasicky panel pro klimu uz predtim a bude ji mit i po facelitu. Takze u Megane IV bych určitě necekal, ze po facelitu dojde ke zmene v teto oblasti. IMHO nedojde.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Zdenek.
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: stř črc 04, 2018 07:50

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Zdenek. » pon črc 23, 2018 07:08

fešák píše:
pát črc 20, 2018 22:23
Tak dle RNews už má být po faceliftu nového Kadjara i jinak ovládání klimy (jednodušeji, přímo bez vyhledávání na tabletu), tak je pravděpodobné, že se nový infotaiment objeví i na Meganu, takže nemá cenu si teď na poslední chvíli kupovat cokoli s nepovedeným motorem 1.2 Tce a je lepší si počkat na tu 1.3 . Ale zase jako obvykle, je lepší si počkat až se vychytají případné mouchy u 1.3ky a nekupovat hned po uvedení na trh.
Ahoj fešáku,
můžeš mi prosím napsat co přesně se nepovedlo na morotu 1,2 TCe ?

Děkuji
Renault Mégane Grandtour IV, 1.2 TCe 130k, Limited 2018, bílá Glacier

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » pon črc 23, 2018 09:29

Za mě:
-Tendence k benzínu v oleji - udajne hodne u kratkych tras. U me to delalo bez ohledu na trasy.
-Spatne zimni starty obcas
-Prumerna dynamika s vyssi spotrebou
-neni to asi chyba motoru ale většině, možná všem 1,2 Tce drnčí něco v motoru nebo příslušenství.
-nekomu olej zase mizí.
-chlazeni katu bohatou směsí coz dále zvysuje spotrebu pri zatezi

Hlavne servisni interval 30 000km/2roky je smrtící.
Já jsem hodně váhal, nakonec priplatil za 130 TCe a byl jsem zklaman

glock69
Junior member
Příspěvky: 200
Registrován: ned dub 19, 2009 08:59

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od glock69 » pon črc 23, 2018 10:39

.....Hlavne servisni interval 30 000km/2roky je smrtící.......

To mají předepsané i škodovky v práci, olej se mění prostě dřív...

Zdenek.
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: stř črc 04, 2018 07:50

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Zdenek. » pon črc 23, 2018 13:53

exBURN píše:
pon črc 23, 2018 09:29
Za mě:
-Tendence k benzínu v oleji - udajne hodne u kratkych tras. U me to delalo bez ohledu na trasy.
-Spatne zimni starty obcas
-Prumerna dynamika s vyssi spotrebou
-neni to asi chyba motoru ale většině, možná všem 1,2 Tce drnčí něco v motoru nebo příslušenství.
-nekomu olej zase mizí.
-chlazeni katu bohatou směsí coz dále zvysuje spotrebu pri zatezi

Hlavne servisni interval 30 000km/2roky je smrtící.
Já jsem hodně váhal, nakonec priplatil za 130 TCe a byl jsem zklaman
Zajímalo by mě co říká norma, zda je to co se tu píše opravdu závada a odchylka od normy a je to u každého kusu nebo jsou to jen anomálie. Možná by nebylo od věci založit zvlášť vlákno jen na motor 1,2 TCe pokud je to jen u něj ?
Naposledy upravil(a) Zdenek. dne pon črc 23, 2018 18:09, celkem upraveno 1 x.
Renault Mégane Grandtour IV, 1.2 TCe 130k, Limited 2018, bílá Glacier

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1611
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » pon črc 23, 2018 14:45

Interval 30k na vymenu maji snad vsichni uz X let, tak nevim, cemu se divite? I u meho benzinového Megane 2 z roku 2005 to tak bylo.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte črc 24, 2018 11:37

U současného vozu mám 20 000km a 1 rok.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1611
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » úte črc 24, 2018 12:27

Vzdyt je to prece uplne jedno. Ja si olej vymenil sam a stalo me to 1200 Kc (olej, filtr, vzduchovy filtr). U Megane IV to zvládne i laik, co má hever, klíč na povolení plastu pod motorem, klíč 15 na výpustný šroub a sikovky na povolení olejového filtru.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte črc 24, 2018 13:41

Ano....což jistě budou dělat ve firmách kde tyto vozy nakoupí a po pěti letech budou hojně dovážené do našich bazarů...

JInak teda já si olej sám neměním - vubec me to nebaví a dělat to na heveru je fakt zážitek. To raději dám do sevisu a svezu se v MX-5 :-D

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1611
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » úte črc 24, 2018 14:10

To je problém firem.

Ta vyměna oleje mi celkově zabrala tak 20-25 minut, takže ja mam hotovo, než bych vůbec do toho servisu dojel. Považuji to za celkem běžnou domácí práci, jako třeba vysátí pokojů. Tobě samozřejmě přijde na to člověk :D
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte črc 24, 2018 15:18

Výměna oleje za 20-25 min ..... hmmm od objednání oleje, filtru až po realizaci ....
Dobrý :) A to lezeš pod auto když ho máš jen na heveru? Pecka, tak hlavne že ušetřils.

Roberto27
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: úte lis 21, 2017 07:28

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Roberto27 » úte črc 24, 2018 15:28

taky si měním oleje u aut .. co je na tom špatné ? I mě to docela baví .
Megane IV 1,2 130 Hp

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od renault841 » úte črc 24, 2018 15:34

Zvednout auto, auto zajistit podpěrou, oddělat kryt motoru, sundat víčko, strčit pod šroub vanu, šroub oddělat, nechat vypustit, vyměnit filtr, složit, dolít, zkontrolovat, nechat 10 minut běžet a pak jenom zkontrolovat. A hlavně, vím, že to nikdo neojebal a vím, co jsem si tam nalil a kolik. Ale musí to člověka asi bavit no. :D
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1611
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » úte črc 24, 2018 16:30

exBURN: A ono je snad objednání oleje a filtru a vyzvednutí od přepravce nejaka atomová věda, která zabere několik hodin?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

vlastikd
Advanced member
Příspěvky: 311
Registrován: pon bře 14, 2011 08:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od vlastikd » úte črc 24, 2018 17:08

Mě také nedělá problém vyměnit olej, EXburn to trochu hrotí, troufnu si říct, že úmyslně :) , ale znám člověka, který když píchne kolo, tak radši vyleze a zamává tisícovkou, než aby si špinil ruce.
co mě ale trošku vadí je, že když si vyměním olej sám, a auto je v záruce, tak se na to pak může při nějaké reklamaci na motoru servis vymlouvat. Proto to řeším po dobu záruky v servise, a potom samo domo.
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte črc 24, 2018 17:14

niky79 píše:
úte črc 24, 2018 16:30
exBURN: A ono je snad objednání oleje a filtru a vyzvednutí od přepravce nejaka atomová věda, která zabere několik hodin?
Jelikož tam musíš dát naprosto stejný filtr jaký se tam montuje ve výrobě jinak riskuješ ztrátu záruky tak podle mě to nějaký čas zabere.

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte črc 24, 2018 17:23

vlastikd píše:
úte črc 24, 2018 17:08
Mě také nedělá problém vyměnit olej, EXburn to trochu hrotí, troufnu si říct, že úmyslně :) , ale znám člověka, který když píchne kolo, tak radši vyleze a zamává tisícovkou, než aby si špinil ruce.
co mě ale trošku vadí je, že když si vyměním olej sám, a auto je v záruce, tak se na to pak může při nějaké reklamaci na motoru servis vymlouvat. Proto to řeším po dobu záruky v servise, a potom samo domo.
Co na tom hrotím? Kluci nebuďte tak nervozní - já napsal jen problémy 1,2 TCe s tím, že hodně firemních bude jezdit na předepsaný interval což zrovna u 1,2 TCe je pohroma. Není v tom žádná zášt ani útok, ale jen realita. Nebo je na tom něco nepravda? Nevím proč treaguje Niki s 1,6 když to nesouvysí s tématem.
Na všech ojetinách jsem si měnil olej sám. Práce je to debilní, zejména když má auto blbě umístěný filtr. Kde má vůbec 1,2 TCe filtr?

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: petapr a 3 hosti