Renault Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
duffy
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř bře 10, 2004 07:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od duffy » úte srp 27, 2019 09:40

zdeno255 píše:
úte srp 27, 2019 09:15
Ale na baterku ti predĺženú záruku nevedia dať lebo je to spotrebný materiál. Proste sa stáva že baterky odchádzajú.
Se zárukou na baterku jsem OK a smířený, jen se mi ještě nestalo, že by baterka v autě vydržela jen 3 roky....

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 125
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Sroty » úte srp 27, 2019 11:51

Já mám s baterií také zajímavé zkušenosti. Auto jsem koupil v dubnu 2018 jako skladovku vyrobenou téhož roku v únoru a v srpnu jsem vyrazil 700 km směr Švýcarsko. Tam auto dva dny stálo, pak k tomu přijdu, nastartuji a začal mi pípat indikátor podpětí na baterii, co se strká do autozásuvky. Tak jsem to ještě přeměřil přímo na baterii měřákem - 11.5 V. OK, jedu to projet, ať se to dobije, a trvalo asi 5 minut, než se baterie začala aktivně dobíjet. Napětí sice neklesalo, drželo se na 11.5 V, ale na cca 14 V vyskočilo až po určité době. Od té doby tu bateri musím prostě občas dobít, protože i po obsolvování trasy delší jak 100 Km mi nabíječka ukazuje 50% kapacity, a když to dobiju, tak t am stejně svítí 12.4 V, což je dost málo.
Reanult Megane IV TCE 130 Intens 2018 - do 30K km relativně v pohodě, nyní více v servisu než na silnici.
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Radúz
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned čer 16, 2019 10:04

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Radúz » úte srp 27, 2019 12:27

http://www.autorubik.sk/clanky/akumulat ... top-start/
pozrite si na konci článku rady ako predlžiť životnosť akumulátora pri štart-stop systéme.
najviac sa dobíja akumulátor brzdením motorom, takže 500 km ustálenou rýchlosťou po dialnici sa aku nedobije.
Renault Megane Grandtour 1.6 Sce 84kw 2017, Intens, Pack Navigácia

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8269
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Rado77 » úte srp 27, 2019 14:24

"Prodloužená záruka v případě stab. tyček zabrala" - toto silne zavisi od poctu najazdenych km
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 398
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Radis » úte srp 27, 2019 16:56

Co pomůže záruka když je nemají nikde v česku skladem.
Megane IV Grandtour 6.2018 1.6 Sce Bílá intens
Megane III Grandtour 2013 1.6 16v dynamique Bílá Nacre
Megane II Grandtour 2007 1.6 16v červená
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ranndy » stř srp 28, 2019 17:51

Přesně tak. Při jízdě pod plynem se baterie kvůli spotřebě nedobíjí. Takže výběh se zařazenou rychlostí a to je vlastně i jediný stav, kdy se vypaluje GPF.
Renault Mégane Grandtour 103 kw tce EDC Intens černá etoilé.

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » čtv srp 29, 2019 08:05

Nedalo mi to a včera jsem připojil baterku k nabíječce. Byl jsem překvapen, že ampérmetr vylít a že se asi hodinu a půl dobíjela, protože to není tak dávno, co jsem se vrátil z dovolené a během týdne jsem najezdil asi tři tisíce km. A to nemám žádný stop/start. U starého auta by ampérmetr vylít a během jedné dvou minut by spadl na nulu. To zas bude nějaké opatření na snížení emisí, aby se minimalizoval vliv odporu alternátoru. Stejně jak volnější pístní kroužky a potřeba dolévat olej, tak se asi bude muset častěji baterka ručně dobíjet nabíječkou.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 125
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Sroty » čtv srp 29, 2019 08:28

Já ji dobíjím tak 2x měsíčně vždy, když jsem mimo Prahu u příbuzných. Pravidelně mi nabíječka ukazuje 50% kapacity. Ale jezdím pořevážně městské trasy, tak se to dá pochopit, nicméně s tím "nedobíjením" na delších trasách mě to dost překvapilo. Když jsem se vracel ze Švýcarska, tak jsem byl celý vys****, že mě to někde nechá, a celou cestu sledoval dobíjení a skutečně auto dobíjelo pouze, pokud plachtilo bez plynu z kopce. Myslím si, že se pokud baterie klesne pod kritickou úroveň, tak se dobíjet začně, ostatně jsem toho byl svědkem, jinak bych z toho Švýcarska neodjel. Baterie ale musí dostávat hroznou sodu, nedivím se, že odchází po pár letech.
Reanult Megane IV TCE 130 Intens 2018 - do 30K km relativně v pohodě, nyní více v servisu než na silnici.
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Uživatelský avatar
bobMegane
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od bobMegane » čtv srp 29, 2019 13:23

Chlapi zkuste jako u Rapidu zapnout např. vyhřívání zrcátek, možná to začně dobíjet pak i při ustálené rychlosti... Od podzimu do jara zapínám často vyhřívání sedaček, což vypíná šetření "altíkem" u Rapidu myslím. Dejte pak vědět, nemám Megane IV, tak to nemůžu odzkoušet :-)
R.Megane III Grandtour 1.6 74kw

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1496
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv srp 29, 2019 13:43

Ale megane IV 1,6 SCE se baterie dobiji porad.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

mate59
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: pon bře 19, 2018 21:30

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od mate59 » čtv srp 29, 2019 18:37

Mám stále v zásuvke zapojený konektor na USB s ukazovateľom napatia.Keď motor nebeží, ukazuje mi 12,4-12,6V, pri spustenom 13,6-13,9V.Naposledy som dobíjal v januári,keď auto stálo 3 týždne na parkoviskuna letisku,chytlo hneď,ale ukazovalo len 12,1V.
Renault Megane Grand Coupe SCe115 Intens 3/2018
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od jaroslavii » ned zář 01, 2019 00:24

Tak nikdo neví? Jak vypnout oranžovou kontrolku na servis? Na garančku jedu až v září a ta kontrolka je dost rušivá.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15.

rk69
Advanced member
Příspěvky: 354
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rk69 » ned zář 01, 2019 06:39

Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017
Renault Mégane I 1,4 16 V LPG r.v.2002,340000 km

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od jaroslavii » ned zář 01, 2019 23:41

No, digitalni budiky nemam, ale povedlo se to, video napovedelo. Nesmi byt zaply motor. Jen pohotovostni rezim, najet packou na ovladani na volantu na servis a drzet 10s tlacitko ok a servisni interval nastavi zacatek tj.30tis.a kontrolka zhasne.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15.

rk69
Advanced member
Příspěvky: 354
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rk69 » pon zář 02, 2019 07:13

Pozeral som dnes to nabíjanie počas jazdy,tak dobíja len pri brzdení motorom a ešte k to mu len pri rýchlosti nad 20 km/hod.Na začiatku jazdy malo 12,6 V na konci po 110 km z toho asi 10 km jazda z kopcov malo 13,2V.Keď to dobíjalo tak 14,7V.
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017
Renault Mégane I 1,4 16 V LPG r.v.2002,340000 km

zdeno255
Experienced member
Příspěvky: 598
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od zdeno255 » pon zář 02, 2019 08:21

Pri akcelerácii berie napájanie z baterky-nedobíja, pri jazde po rovine idú spotrebiče z alternátora, ale nie do batérie-nedobíja. Pri brzdení motorom ide dobíjanie na max.
Diagnostika vozidiel RENAULT DACIA Clip
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4
FIAT Marea Weekend 1.9JDT 105 chip 130PS, Honda CBR 600F4i 110 PS,

Uživatelský avatar
radar77
Experienced member
Příspěvky: 503
Registrován: stř led 26, 2011 14:26

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od radar77 » pon zář 02, 2019 13:46

Tak mě taky původní baterka klekla nečekaně po zhruba 2-3 letech u MIII. Nějaké indicie byly, poslední dva starty byly váhavé, ale bylo to v létě, vůbec mě to netrklo, pak jsem neodjel z práce... Taky se mi nikdy dříve nestalo, většinou jsem měnil baterky po 5-7 letech a to jen proto, že jsem měl pocit, že mě může vypéct, stále byly OK.

Každopádně je pravda, že prodloužené záruky jsou k ničemu. Jde jen o marketingový nástroj, jak ze zákazníka vytáhnout více peněz.
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |

pecaIII
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon črc 29, 2019 19:34

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od pecaIII » pon zář 02, 2019 15:06

V pátek večer jsem měřil napětí přímo na baterii multimetrem, a bylo 12,34V. Nic moc. O víkendu jsem jel po dálnici cca 200km, okrsky cca 100km, ze začátku cca hodinu byla baterka dobíjena 14.7V, při brzdění motorem 15.0V (měřeno přes 12V zásuvku v autě), pak pokles na cca 13.5V. Celou dobu zapnutá klima a nabíjení telefonu, zrcadlení waze. V neděli večer jsem naměřil na baterce 12.66V, takže 100%. Stop-start vypínám ručně.
Megane grandtour IV, TCe140 EDC, Intens, pack City, barva bílá

rk69
Advanced member
Příspěvky: 354
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rk69 » pon zář 02, 2019 16:29

Ešte jedna zaujímavosť,keď som brzdil motorom dolu kopcom dobíjalo 14,7V ,keď som zároveň pri tom aj pribrzďoval tak to kleslo na 14,5 V.Pri naštartovaní to dobíjalo chvíľu cca 5 min. na 14,1 V,aj keď som išiel pod plynom bez dobrzďovania.Takže to nie je úplne odkázané len na brzdenie motorom ale po naštartovaní sa automaticky dobíja.
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017
Renault Mégane I 1,4 16 V LPG r.v.2002,340000 km

rk69
Advanced member
Příspěvky: 354
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rk69 » pon zář 02, 2019 18:00

duffy píše:
úte srp 27, 2019 07:39
Zdravím vespolek!
Jen bych se tu s vámi rád podělil o čerstvou zkušenost s Megane Grandtour 2016, kdy mi přes víkend čistě náhodou a bez varování "zdechla" baterka. V pátek dojedu na místo určení, vypnu zapalování, vše zhasne, dálkově zamknu, vše se jeví standardně. Celý víkend auto stojí...v neděli chci odjet a ejhle, ani neodemknu dálkáčem. Tak tedy normálně klíčkem....uvnitř na mě blikají kontrolky potkávacích a dálkových světel (zelená a modrá), displej mezi budíky píše "zkontrolujte vozidlo", u pravého budíku ještě problikává oranžově "LPG" (a pozor, plyn tam fakt nemám!!!)...wtf.... strčím klíček do zapalování ani Ň....mačkám dálkáč, krom světelné diskotéky se ozve ještě melodie ne podobná tónu z pevných linek, když jste točili blbý číslo....Tak milé auto zase zamknu klíčkem ručně. kontrolky si dál vesele blikají.... Zhruba po hodině je po všem a je to mrtvý. Volám "Renault assistance" - tady musím hodně pochválit nabídky na okamžité řešení, které však o víkendu postrádaly smyslu. Volím tedy odtah do nejbližšího servisu až v pondělí ráno.
V pondělí ráno dorazí maník s valníkem - zkoušíme startovat kabelama - Budíky ožily, ale motor to neroztočilo. Tak to hodil na valník a frčíme. V servisu připojí jakýsi "battery booster" a po minutce a otočením klíčku motor naskočí a přede si jako by nic. Absolvuji zhruba hodinovou projížďku (asi 50 km) a baterka se následně dle servisáckého testeru oživila, leč výsledkem testu je "Vyměnit baterii" - po třech letech - super...prodloužená záruka se samozřejmě na baterii nevztahuje. Jelikož nám proklatá EU diktuje Start&Stop systémy a podobná kurvítka, tak obyč baterie nestačí - nějaká super spešl....OK, objednávám a čekám do čtvrtka, neb není skladem....
Tož tak....kdyby jste někdo měl podobné zkušenosti, tak ať víte, co vás také může potkat....
Len pre info,koľko stála nová batéria a aké mala parametre.Mala by tam ísť AGM,zaujímalo by ma však koľko Ah a A.
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017
Renault Mégane I 1,4 16 V LPG r.v.2002,340000 km

Uživatelský avatar
duffy
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř bře 10, 2004 07:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od duffy » pát zář 06, 2019 07:00

rk69 píše:
pon zář 02, 2019 18:00
Len pre info,koľko stála nová batéria a aké mala parametre.Mala by tam ísť AGM,zaujímalo by ma však koľko Ah a A.
Baterka je origo Renault viz foto.
https://photos.app.goo.gl/2Lr5oBG65dgwcdFF9
Pobavila mne argumentace na můj dotaz, že na faktuře se píše, že je záruka na originál Renault baterii 36 měsíců, tak proč na baterku z továrny není to samé, že je to jistě též originál Renault - tak prej v továrně s tím dělají psí kusy a origo Renault tam rozhodně není. Možná i moje chyba, nepodíval jsem se pořádně na původní bat. Jinak cena 2900 Kč vč. DPH

rk69
Advanced member
Příspěvky: 354
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rk69 » pát zář 06, 2019 07:12

Ale nás ako zákazníkov nezaujíma,že do prvovýroby dávajú rôzne "šmejdy", aj keď tomu až tak neverím,fakt je zaujímavé,že na zakúpenú je záruka 3 roky a v novom aute to neuznajú...Tá cena nie je na značkový servis až taká prestrelená,ale človek čaká,že ju bude kupovať tak po 5-6 rokoch a nie po 2 ...Inak som tento týždeň sledoval " logiku" dobíjania počas jazdy ale dobíja to podľa nejakého mne nepochopiteľného systému...Aj počas jazdy pod plynom,vtedy však max.13,1V,pri brzdení motorom max.14,7V,pri brzdení motorom so súčasným pribrzďovaním 14,5V.A keď ukazuje za jazdy napr.12,8V tak sa postupne zvyšuje až na 13,1 V tak neviem...
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017
Renault Mégane I 1,4 16 V LPG r.v.2002,340000 km

pecaIII
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon črc 29, 2019 19:34

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od pecaIII » pát zář 06, 2019 08:14

Já mám v novém autě baterii Varta, což není úplně výhra...
Megane grandtour IV, TCe140 EDC, Intens, pack City, barva bílá

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » pát zář 06, 2019 08:19

A já tam mám z výroby baterii Nissan. Asi to dodávali kompletně s motorem.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1496
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » pát zář 06, 2019 08:38

Taky mam v 1,6 atmo baterii Nissan.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů