Renault Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » stř led 17, 2018 17:25

Tak pokud jste v aute sami a bez nakladu, nastaveni svetla ma byt nastaveno logicky na 0.

Vydrz neresim – ve dne stejne jedou denni ledky.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od EfineSS » stř led 17, 2018 20:44

Přední světlo má hned několik nastavení. Na světlometu jsou dva šrouby - jeden na výškové seřízení, druhý na stranové seřízení. To se provádí za pomocí přístroje, který se umístí před světlomet - mají v servisech nebo na STK. Jinak toto se týká všech světlometů - halogenových, (bi)xenonových i LED.

Halogenové pak mají ještě ovladač na přístrojové desce na seřízení dosvitu při vyšším zatížení vozidla - logicky pouze dolů.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » čtv led 18, 2018 08:54

Předpokládám, že nové nedávno přebrané auto bude mít světla seřízené. Ovšem žárovky tam budou levné základní, které budou mít dlouhou výdrž a svítit budou průměrně. A ta šošovice to taky asi jinak rozptyluje, než dříve klasické paraboly.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

Uživatelský avatar
stepan_1981
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od stepan_1981 » čtv led 18, 2018 09:14

Za poslední týden se mi to sešlo a najezdil jsem přes 1000km, takže byl čas se konečně víc věnovat autu (1.2 TCe 130 EDC):

- spotřeba vypadá na cca 8,5 město --- 7,5 dálnice (130-140 km/h) --- 6,5-7 okresky (90-100 km/h) (zatím najeto necelých 1700 km)
- z výfuku jde docela dost bílého kouře, který nijak nezapáchá, asi pára, a to i s plně zahřátým motorem, chladící kapalina neubývá
- zatím jsem si nevšiml, že by v interiéru něco vrzalo, nelícovalo atd.
- na nižší stupně (3,4,5) se v otáčkách okolo 1.500-2.100 a v zátěži (kopec) občas ozývá nějaký zvuk, nedokážu ho pojmenovat, asi nejblíž hučení (turbo to ale podle mě není), trochu mi přijde že to jde z levé strany; není to nijak hlasité nebo obtěžující, při puštěné muzice bych si toho asi ani nevšiml; s přibývajícími ujetými km mi přijde, že je to tišší; těžko říct, co to je
- oproti MIII určitě lepší podvozek a řízení, velmi dobré odhlučnění motoru a kabiny
- slabší topení, klimu musím mít tak na 24C (v MIII jsem měl 22,5), ale zase oproti MIII tišší ventilátor
- jak se tu probíralo, přední ostřikovače stříkají dost slabě, ale i na dálnici ve 130 v silném větru šlo okno umýt
- 2x mi to zahlásilo odpojení USB (flashka s MP3), po opětovném zapojení to psalo, že zdroj nelze přehrát, při dalším startu to bylo OK
- vnitřní ambientní LED osvětlení nebliká (auto z 11/2017)
- EDC je dost citlivé na rozjezdy, na plynulý rozjezd to chce hodně lehkou nohu, ale dá se to v pohodě naučit; jinak řadí bez jakýchkoli rázů
- EDC má oproti klasickému automatu co jsem měl v MIII slabší záběr na začátku; je to trochu nepříjemné, pokud např. chcete při parkování vyjet/vycouvat na obrubník - přidáváte plyn, nic se neděje a pak najednou auto rychle vyjede a dupete na brzdu; musí se s tím počítat
- Sport režim fajn, jde to znatelně víc za plynem, na okreskách by s tím mohla být zábava, dobré i na předjíždění
- handsfree otevírání zatím funguje na 100%, i v nižších teplotách
- senzory světel a stěračů OK, reagují jak mají
- přední světla mi přijdou že svítí OK (mám klasické, ne LEDky)
- couvací kamera je dobrá věc, vodícím čárám jde věřit
- parkovací asistent taky funguje OK; jak jsem tady psal, že mi přišlo, že to vzal předkem při podélném parkování moc brzy do mezery, tak jsem mu křivdil - vždy to vytočil správně, i když někdy tam měl místa od auta přede mnou opravdu málo (tak 10cm) a od volantu to vypadalo, že to nevyjde
- parkovací senzory fungují OK, i když bych si dokázal představit, že by reagovaly malinko rychleji
- pro vypnutí motoru bez zatažení poloautomatické ručky (myčka, parkování v mrazech) stačí stlačit tlačítko ručky a držet ho dole při současném vypnutí motoru - v manuálu mi to přišlo popsané trochu nesrozumitelně
- 2x se mi stalo, že Rlink neudržel změněnou konfiguraci (typ tacho) a vynulovala se průměrná spotřeba (řeší se v jiném vláknu); možná SW chybka v Rlinku (verze 3.3.16.946)

Celkově zatím spokojenost, pár věcí sice zazlobilo (výpadek USB, neudržení některých nastavení), ale nic zásadního. Auto vypadá perfektně a jezdí taky OK. Snad to vydrží :)
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 09:46

Jak to myslis slabsi topeni?

Ja predevcirem schvalne jezdil autem, nastavil jsem 22 a teplomer po nejake dobe ukazoval 21. Kdyz jsem osolil vetraky na max (vse ostatni zustalo zachovano, nastavena teplota, foukani pod nohy), tak teplota ve voze byla tech 22. Kdyz jsem dal automatiku zase, tak to kleslo k těm 21-21,5 stupun.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
stepan_1981
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od stepan_1981 » čtv led 18, 2018 10:01

No přijde mi, že musím nastavovat vyšší teplotu, než v MIII. Tam jsem v zimě jezdil na 22,5C, v MIV musím nastavit tak na těch 23,5-24, abych měl stejný pocit tepelné pohody. Ani při nastavení teploty na Hi mi nepřijde, že by to foukalo nějak extra teplý vzduch. Ale určitě to na vytopení v pohodě stačí, jen ty hodnoty jsou prostě vyšší. Tohle je ale asi hodně subjektivní...
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 10:36

No, ja kdyz tam HI, tak to jde opravdu horky vzduch - to bych viděl, že to jde přímo z motoru :D
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
stepan_1981
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od stepan_1981 » čtv led 18, 2018 10:50

A topíš klimou, nebo bez ní?
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa

palko80
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: stř črc 26, 2017 11:45

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od palko80 » čtv led 18, 2018 11:00

Milrinon píše:
stř led 17, 2018 08:07
No zadny zazrak ve sviceni to neni ty obyc svetla, starej leon rv 2000 svitil vic, premyslim nad nejakyma lepsima zarovkama, ale jeste jsem to nezkoumal :-D
Myslim si ze na Thalii tie svetla svietili viac. Mam pocit ze keby stretavacie svetla mali klasicku parabolu bez sosovky tak by tie svetla podavali slusnejsi vykon, kedze cast svetla sa srati na tej šošovke. Ku ziarovkam len tolko 55W halogenka H7 ma svetelny tok 1500lm .
Zakladna "Ultra life" ma 1500lm /55W pri nominalnom napati 12V zivotnost podla Tc = 1500h,
Night laser breaker ma 1500lm/55W pri nominalnom napati 12V zivotnost podla Tc = 250h.
Podla technickych udajov je to takmer to iste. Ale aka je reailita naoaj Laser break svieta 130perc. jasnejsie ( to by predsa znamenalo mat 1500lm*130%=3450lm) a 40 m dalej?
Ma niekto skusenost?

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 11:03

130 % nejde chapat jako 2,3x vice, ale 1,3x vice :-)

Jinak clanek: https://auto.idnes.cz/exkluzivni-test-m ... tomoto_fdv
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 11:03

stepan_1981 píše:
čtv led 18, 2018 10:50
A topíš klimou, nebo bez ní?
Klima prece netopi. Ale kdyz ji zapnu ci vypnu, tak nevidim v high zadny rozdil.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

palko80
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: stř črc 26, 2017 11:45

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od palko80 » čtv led 18, 2018 11:08

niky79 píše:
čtv led 18, 2018 11:03
130 % nejde chapat jako 2,3x vice, ale 1,3x vice :-)

Jinak clanek: https://auto.idnes.cz/exkluzivni-test-m ... tomoto_fdv
Ciste matematicky
o 30% je "1,3" krat viac .
o 100% viac je "2" krat viac
o 130% viac je "2,3" krat viac

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 11:21

A co je pak 200 %? 3x vice? :-)

Tady je potreba brat "100 %" jako vychozi stav, se kterym se to porovnava. Takze 130 % znamená o 30 % více, tj. 1,3x.
Naposledy upravil(a) niky79 dne čtv led 18, 2018 11:23, celkem upraveno 1 x.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
stepan_1981
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od stepan_1981 » čtv led 18, 2018 11:23

niky79 píše:
čtv led 18, 2018 11:03
stepan_1981 píše:
čtv led 18, 2018 10:50
A topíš klimou, nebo bez ní?
Klima prece netopi. Ale kdyz ji zapnu ci vypnu, tak nevidim v high zadny rozdil.
Jo jasně, myslel jsem s klimou. Já jsem původně v zimě klimu vůbec nezapínal, ale pak jsem někde četl, že jí dlouhodobé nepoužívání nedělá dobře.
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 11:29

Nemam zkusenosti, ale nemyslim si, ze nepouzivani klimy rekneme 4 mesice lze oznacit za "dlouhodobe nepouzivani".

Tady je k tomu nejaky clanek (podle diskuse ovšem zmatený):

http://www.auto.cz/klimatizace-v-zime-p ... zbu-100908

Ja popravdě nevím, zdali ted v zime ta klimatizace bezi, kdyz je zapnuty rezim AUTO. Z hlediska logiky bych rekl, ze nebezi, protoze v zime neni potreba nic chladit (chladny vzduch jde z venku), protoze v dolnim stavovem radku Rlinku nesviti ikonka klimatizace, a protoze ji jde ručně zapnout, ale nevim. Jak to vypadalo v lete? Kdyz byl zapnuty automaticky rezim a nastavena nejaka teplota, svitila dole ikonka klimatizace?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
stepan_1981
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od stepan_1981 » čtv led 18, 2018 11:33

Taky netuším, příště se podívám
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa

palko80
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: stř črc 26, 2017 11:45

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od palko80 » čtv led 18, 2018 11:33

niky79 píše:
čtv led 18, 2018 11:21
A co je pak 200 %? 3x vice? :-)


Tady je potreba brat "100 %" jako vychozi stav, se kterym se to porovnava. Takze 130 % znamená o 30 % více, tj. 1,3x.
Jo :lol:
Ak ti dvihnu plat o 100perc. dostanes 2x viac
t.j. 30 000kc x2 = 60 000kc
ak ti dvihnu plat o 200perc. dostanes 3x viac
t.j. 30 000kcx3 = 90 000kc
:D
Ale to je na inu debatu hod skor svoje skusenosti s lepsimi ziarovkami oplatia sa?
Mohli napisat ze o 30perc. viac svetla.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 11:50

200 % je odjakziva dvojnásobek, nikoliv trojnásobek, proste zaklad krát x2, stejně jako navýšení o 1000 % je 10x více, nikoliv 20x více.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Procento

Takže 130 % je opravdu krát 1,3. Ale ono je potřeba taky rozlišovat "nově mám 130 % platu" (30 % navíc, shodné s tvzením "navýšili mi plat o 30 %") a "plat mám vyšší o 100 %" (dvojnásobek; shodné s tvrzením "ted mám dvojnásobek platu").

K těm žárovkám. Určitě jsou bělejší než základní. To, jestli dosvítí dál, nedokážu určit. S těmi původními jsem moc dlouho nejezdil a navíc je ted všude mokro (bělejší světlo je hůře vidět).
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

palko80
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: stř črc 26, 2017 11:45

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od palko80 » čtv led 18, 2018 12:31

Pre mna bol mätuci popis "...svetlá svietia až o 130% jasnejšie ako štandardné halogénové žiarovky" co logicky davalo "o 130perc viac". Lepsie by bolo uviest svietia na urovni 130perc. beznej halogenky.
Nie som si isty ci ludske oko nema vyssiu citlivost na 4000K (biele svetlo) namiesto 3200K (tepla farba) beznej halogenky (samozrejme nemusi to platit na mokrej vozovke).

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 12:38

No, ja to pochopil, ze to sviti o 30 %, protože jak jsem psal výše, ten zaklad, ze kterého se vychází je "100". Ta zarovka stejne nemuze svitit 2,3x vice, to by asi zase byl problem s legislativou.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » čtv led 18, 2018 13:45

Všechna ta procenta je jen reklamní trik, nejblíž pravdě je niky79. Ve výsledku to místo 70m dosvítí 75m.
Klimatizace na auto může běžet, protože bude v kabině odvlhčovat vzduch.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 14:16

Ladys: no, jde o to... Jak poznas, ze klimatizace bezi v rezimu Auto? Rozsviti se symbol klimatizace dole v radku? (Stejne jako se napriklad tam meni ikonka rychlosti ventilatoru nebo ikonka, kam fouka vzduch)? Auto mam od listopadu, takze jsem to nemohl otestovat za horkych dnu.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Banana » čtv led 18, 2018 14:39

Na obalu te krabicky OSRAM Night Breaker Laser pisou, ze dosviti az o 40 m dale. Je to opravdu velky rozdil proti bezne zarovce, sviti bych rekl skoro stejne jako Pure LED Vision, doporucuji kazdemu, at si je vyzkousi. Udajne ale nevydrzi tak dlouho, cca 1 rok a cena je cca 800kc za 2ks.
Naposledy upravil(a) Banana dne čtv led 18, 2018 14:46, celkem upraveno 1 x.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » čtv led 18, 2018 14:42

Otáčky ventilátoru vidím na displeji - já nemám šmatlací displej, co mi řekli, že se mapy aktualizují rok a pak konec, zvolil jsem obyčejný monochrom a ušetřil. Takže mi tam svítí ikony na čudlech podle toho, co je aktivní. Taková klasika, ani toho nelituji. Ale zda běží klima poznáš i podle vyšších otáček volnoběhu a zvuku motoru (venku). Mám dojem, že se automat aktivuje i po zmáčknutí rychlého odmlžení a po vypnutí se nedeaktivuje.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv led 18, 2018 15:04

No, klidne jsi mohl vzit 7" a mit tam Google Auto / Apple Car play :-)

Podle zvuku motoru z venku to imho nejde poznat - ten motor na volnobeh temer nejde slyset (bez otevreni kapoty).
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů