Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Moderátor: Moderators General
Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Máte někdo osvědčený postup?Já jsem zatím zjistil u mého auta následující.Při odpojení a proklemování spínače kapoty se systém start-stop nezrušil a stále ho vypínám tlačítkem.Inteligentní dobíjení akumulátoru udržovalo stav napětí při chodu motoru na 14,3V,ale protože je inteligentní tak po cca půlroku začlo zase inteligentně dobíjet a třeba po 300km jízdě bylo napětí aku na minimální hodnotě potřebné na následující start.
Nemám odvahu odpojit konektor inteligentního dobíjení(auto je zatím v záruce)kvůli hláškám a možnosti ukládaní závad do paměti a také pro čryři vodiče v konektoru které jsem zatím nevysledoval kam vedou a co sledují.Má někdo lepší zkušenosti jako já?
Nemám odvahu odpojit konektor inteligentního dobíjení(auto je zatím v záruce)kvůli hláškám a možnosti ukládaní závad do paměti a také pro čryři vodiče v konektoru které jsem zatím nevysledoval kam vedou a co sledují.Má někdo lepší zkušenosti jako já?
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Treba si zistiť ako vôbec na tom aute dobíjanie funguje a ako sa riadi. Rovnako aj stop/štart. Nevieš koľko a kedy dobíja, aké majú byť hodnoty ale chceš to za každú cenu odpojiť.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 855
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
možná by stálo za to popřemýšlet a změnit řidičský styl tak, aby se baterka co nejvíce dobíjela....
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
zdeno255 - áno,rád by som zrušil obidve funkcie lebo iba zkracujú životnosť komponentov.Prebíjanie a udržiavanie akumulátora na nízkom napätiu len urýchli jeho koniec.Neustále stopovania a následné štartovania miluje štartér i motor,lebo EURO normy.
magadafagada - jsem zastáncem svižné a plynulé jízdy s minimem používání brzd.Průměrnou spotřebu mám 5,3l/100km při jízdě mimo dálnic.Mix dálnice a cest mám 5,7l/100km a teď v zimě na zimních pneumatikách 5,8l/100km.To se týká Megana.
magadafagada - jsem zastáncem svižné a plynulé jízdy s minimem používání brzd.Průměrnou spotřebu mám 5,3l/100km při jízdě mimo dálnic.Mix dálnice a cest mám 5,7l/100km a teď v zimě na zimních pneumatikách 5,8l/100km.To se týká Megana.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Experienced member
- Příspěvky: 855
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
ok, jsem zastáncem podobného stylu, víceméně bez brzd(rozuměj, brzdit motorem, využívat jízdu z kopce, předvídat při dojíždění atd.)
Jezdím s Lagunou 3 a řekl bych, že pokud tak člověk jezdí, nemusí se vůbec takovými úpravami zabývat, baterka to celkem v pohodě dává, občas, když auto déle stojí, tak ho třeba dobiju.
startstop mi nevadí, aspoň nesmrdím zbytečně druhým pod nos:-)
auto má 315000 a je naprosto v pohodě.
Jezdím s Lagunou 3 a řekl bych, že pokud tak člověk jezdí, nemusí se vůbec takovými úpravami zabývat, baterka to celkem v pohodě dává, občas, když auto déle stojí, tak ho třeba dobiju.
startstop mi nevadí, aspoň nesmrdím zbytečně druhým pod nos:-)
auto má 315000 a je naprosto v pohodě.
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Štartér a aj motor sú na to prispôsobené. Majú spevnené ložiská. Ak to chceš deaktivovať bez veľkého zásahu, tak cez DDT4All to deaktivuješ softwérovo. Stop/Štart stačí prepojiť snímač kapoty, na deaktivaciu ESM ddt4all
USM, USM_CMF1_Sailing_B4,
SetPointGenerator,
SetPointGenerator - Configuration
E_B_ESMInhibitionByLights, set to 1
USM, USM_CMF1_Sailing_B4,
SetPointGenerator,
SetPointGenerator - Configuration
E_B_ESMInhibitionByLights, set to 1
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
No neviem aký to má zmysel. Ja som teraz predal Mégane 2017 1,6dCi.Pôvodná baterka EFB, nebola ani AGM a bola v pohode. Mám aj Corsu 2015 a tam je tiež pôvodná baterka AGM, teraz boli teploty - 17 a tiež v pohode. Samozrejme vypínam štart - stop systém. Mám občas v zapaľovači merač napätia a vidieť po dlhšom odstavení nabíjanie cca 14,7V ale potom to postupne klesá. Ale baterky AGM resp. EFB sú na to prispôsobené
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob lis 22, 2014 09:35
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Pochopil jsem to dobře, že timto nastavením se mi inteligentní dobíjení vypne při rozsvícení světel? Je tam totiž ještě možnost hned nad tím a to je E_B_ESMInhibit. Ta by měla ten systém vyřadit úplně?zdeno255 píše: ↑sob led 13, 2024 16:05Štartér a aj motor sú na to prispôsobené. Majú spevnené ložiská. Ak to chceš deaktivovať bez veľkého zásahu, tak cez DDT4All to deaktivuješ softwérovo. Stop/Štart stačí prepojiť snímač kapoty, na deaktivaciu ESM ddt4all
USM, USM_CMF1_Sailing_B4,
SetPointGenerator,
SetPointGenerator - Configuration
E_B_ESMInhibitionByLights, set to 1
2017 Renault Megane Grandtour 1.6 SCe modrá cosmos
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
U mého Megana stačilo slabým drátkem (samotnou žilkou) proklemovat konektor na spínači zámku kapoty a tím se deaktivoval stop-start a nabíjení fungovalo normálně. Takto jsem to provozoval cca. 5 let a najel kolem 100 tis. km bez jediného náznaku problému.
U Dacie a možná některých modelů Renault je potřeba naopak spínač neproklemovat, ale naopak trvale rozpojit.
U Dacie a možná některých modelů Renault je potřeba naopak spínač neproklemovat, ale naopak trvale rozpojit.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Na naší dacii inteligentní dobíjení nefunguje, když se svítí - takže prdíme na denní svícení a svítíme normálně (aspoň jsme vidět i zezadu) a auto nabíjí trvale na max - zde mám jistotu, mám viditelně nabíjení, takže krásně stačilo zhasnout a hned (cca 10s) kleslo nabíjení rozsvítit a zase naskočilo
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Berka79 - na mém Meganu je spínač při otevřené kapotě sepnutý(prosvíceno zkoušečkou)
krt.ecek - světla máš se žárovkami nebo Led?Já už mám Pur Led Vision,ale díky za nakopnutí.Sám jsem zvědavý jak se nabíjení bude chovat při plném rozsvícení.
krt.ecek - světla máš se žárovkami nebo Led?Já už mám Pur Led Vision,ale díky za nakopnutí.Sám jsem zvědavý jak se nabíjení bude chovat při plném rozsvícení.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
já mám taky start stop deaktivovaný rozepnutím konektoru kapoty a překlemováním , je to ok. To otevření kapoty standartně při servisních úkonech musí start stop deaktivovat , a to překlemování to je tedy start stop vypnuto pořád..
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Chtěl jsem se zeptat lidí, co inteligentní dobíjení mají, jak jim dlouho vydržela baterie??
Od novoty mam startstop a Intel. Dobíjení odpojené (konektor u baterie jsem odpojil a obojí vyřadil. Pouze na prohlídky ho zapojuji zpět).
Baterii dobíjím cca 2-3 měsíce (vyndám, nabíječka je kvalitní ctek mxs 10.0). A před pár dny mi na servisní prohlídce změřili baterku. Z 720A má baterka 420A...
Což vzhledem k tomu, že sice nejezdím dálky, ale do práce 20km tam a 20 zpět + nejezdím krátké trasy po městě + start/stop + intel. dobíjení vypnuté == jsem čekal, že baterie bude v lepší kondici . Prý bych ji měl před zimou vyměnit.
Má někdo zkušenosti s výměnou baterie EFB (z továrny) za baterii typu AGM??? Musí se něco měnit v řídící jednotce či podobně? Cenový rozdíl je "jenom" 500 kč
Od novoty mam startstop a Intel. Dobíjení odpojené (konektor u baterie jsem odpojil a obojí vyřadil. Pouze na prohlídky ho zapojuji zpět).
Baterii dobíjím cca 2-3 měsíce (vyndám, nabíječka je kvalitní ctek mxs 10.0). A před pár dny mi na servisní prohlídce změřili baterku. Z 720A má baterka 420A...
Což vzhledem k tomu, že sice nejezdím dálky, ale do práce 20km tam a 20 zpět + nejezdím krátké trasy po městě + start/stop + intel. dobíjení vypnuté == jsem čekal, že baterie bude v lepší kondici . Prý bych ji měl před zimou vyměnit.
Má někdo zkušenosti s výměnou baterie EFB (z továrny) za baterii typu AGM??? Musí se něco měnit v řídící jednotce či podobně? Cenový rozdíl je "jenom" 500 kč
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Ja som mal na Mégane IV 1,6 dCi baterku od septembra 2017 do decembra 2023,čo je viac ako 6 rokov, NIKDY som ju nedobíjal a nebol s ňou problém. Akurát som vždy vypínal stop štart systém.Neviem vlastne načo sa tu rieši zrušenie int. dobíjania... Výmena EFB za AGM je úplne bez problémov,teraz som to riešil na služobnom VW Golfe VII. Akurát vysvietilo nejakú kontrolku, bolo treba 2x vytočiť volant do úplne krajných polôh a chyba zmizla.
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
přiznám se, že co je žena na rodičovské, tak najedu Meganem max 10tisic km za rok. Občas musím jet i jejím autem.
A myslím, že se řeší inteligentní dobíjení proto, že se lidem ( i mě ) nelibí, že auto baterii dobíjí jen někdy.
Někde musí být problém, když starší auta různých značek neměla kvalitnější baterie EFB , neměla inteligentní nabíjení = nabíjela nonstop a baterky jim vydržely mnohem déle Možná až půjdu na procházku, zeptám se v Renaultu, jestli je třeba zásah při výměně baterie EFB -> AGM a dám vědět
A myslím, že se řeší inteligentní dobíjení proto, že se lidem ( i mě ) nelibí, že auto baterii dobíjí jen někdy.
Někde musí být problém, když starší auta různých značek neměla kvalitnější baterie EFB , neměla inteligentní nabíjení = nabíjela nonstop a baterky jim vydržely mnohem déle Možná až půjdu na procházku, zeptám se v Renaultu, jestli je třeba zásah při výměně baterie EFB -> AGM a dám vědět
-
- Experienced member
- Příspěvky: 855
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
jen jestli to není spíš utkvělá představa, že baterie vydržely víc...dneska je každej prd na autě elektrickej a auto třeba dělá psí kusy na baterku ještě než nastartuješ....stará auta nic takového neměla...johnnyso píše: ↑ned úno 11, 2024 11:05přiznám se, že co je žena na rodičovské, tak najedu Meganem max 10tisic km za rok. Občas musím jet i jejím autem.
A myslím, že se řeší inteligentní dobíjení proto, že se lidem ( i mě ) nelibí, že auto baterii dobíjí jen někdy.
Někde musí být problém, když starší auta různých značek neměla kvalitnější baterie EFB , neměla inteligentní nabíjení = nabíjela nonstop a baterky jim vydržely mnohem déle Možná až půjdu na procházku, zeptám se v Renaultu, jestli je třeba zásah při výměně baterie EFB -> AGM a dám vědět
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Taký Favorit "zožral" za 13 rokov 3 baterky, v cene cca 1500 za kus vtedy...Obyčajná 45 Ah, A si nepamätám, teraz stojí najdrahšia Exide AGM 72 Ah 760A cca 120€ a vydrží minimálne 6 rokov.Takže tak...magadafagada píše: ↑pon úno 12, 2024 08:40jen jestli to není spíš utkvělá představa, že baterie vydržely víc...dneska je každej prd na autě elektrickej a auto třeba dělá psí kusy na baterku ještě než nastartuješ....stará auta nic takového neměla...johnnyso píše: ↑ned úno 11, 2024 11:05přiznám se, že co je žena na rodičovské, tak najedu Meganem max 10tisic km za rok. Občas musím jet i jejím autem.
A myslím, že se řeší inteligentní dobíjení proto, že se lidem ( i mě ) nelibí, že auto baterii dobíjí jen někdy.
Někde musí být problém, když starší auta různých značek neměla kvalitnější baterie EFB , neměla inteligentní nabíjení = nabíjela nonstop a baterky jim vydržely mnohem déle Možná až půjdu na procházku, zeptám se v Renaultu, jestli je třeba zásah při výměně baterie EFB -> AGM a dám vědět
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
rk69 - v priemere každá betéria v aute vydžala osem rokov.U Thalie dokonca 9 1/2 roku.Som zvedavý koľko vydrží teraz v Megane.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
No písal som to vyššie, predal som Mégane IV r. 2017 v decembri 2023,baterka mala 6 rokov a 3 mesiace. V živote som ju nenabíjal, auto malo to "zlé" inteligentné nabíjanie a stále v pohode...
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Tak som bol včera v servise dohodnúť výmenu oleja v automatickej prevodovke a pretože neviem, či nebude treba vybrať pritom kvôli dolievaniu aj baterku, tak som ju dal zmerať a mala 415A - VYMENIŤ. Je tam EFB 720A idem dať Exide AGM EK 700, má 760A.Uvidím,čo povedia, či treba niečo meniť.johnnyso píše: ↑sob úno 10, 2024 11:51Chtěl jsem se zeptat lidí, co inteligentní dobíjení mají, jak jim dlouho vydržela baterie??
Od novoty mam startstop a Intel. Dobíjení odpojené (konektor u baterie jsem odpojil a obojí vyřadil. Pouze na prohlídky ho zapojuji zpět).
Baterii dobíjím cca 2-3 měsíce (vyndám, nabíječka je kvalitní ctek mxs 10.0). A před pár dny mi na servisní prohlídce změřili baterku. Z 720A má baterka 420A...
Což vzhledem k tomu, že sice nejezdím dálky, ale do práce 20km tam a 20 zpět + nejezdím krátké trasy po městě + start/stop + intel. dobíjení vypnuté == jsem čekal, že baterie bude v lepší kondici . Prý bych ji měl před zimou vyměnit.
Má někdo zkušenosti s výměnou baterie EFB (z továrny) za baterii typu AGM??? Musí se něco měnit v řídící jednotce či podobně? Cenový rozdíl je "jenom" 500 kč
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Re: Jak inteligentně zrušit inteligentní dobíjení aku?
Tu je vysvetlenie prečo pátram ako v Megane docieliť debilné a nie inteligentné dobíjanie.
Kód: Vybrat vše
https://www.portalridice.cz/clanek/dobijeni-baterie-v-aute-ridi-chytry-algoritmus?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů