Tahanie riadenia / volantu po prezuti na letne pneu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
kekshoOo
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 02, 2018 20:05

Tahanie riadenia / volantu po prezuti na letne pneu

Příspěvek od kekshoOo » pát kvě 14, 2021 20:34

Zdravim,

Idem si sem skusit po radu / pokoj na dusi, skor nez zacnem nieco riesit.

Mam M4 Grandtour GT 2018. Letne kolesa, standartne GT 18" s pneu 225/40 a na zimu 17" 225/45.
Na zimnych som jazdil pomerne skoro, este zaciatkom oktobra 2020 som prezul, cakali sme potomka zaciatkom novembra, tak som to chcel mat vsetko vybavene a neriesit to dodatocne. S prezutim na letne som sa tiez neponahlal, nejak sme velmi ani poslednu dobu nejazdili pre chorobu a ani mi to neponahlalo ale nakoniec som dnes bol nechat auto prezut.
Hned ako som odisiel zo servisu, citil som ze je nieco inak. Isiel som po rozbitej, vyjazdenej ceste od nakladiakov a skoro ma vynieslo z cesty ako mi trhlo volantom z tych kolaji.

Otazka je, ci mam niekde hladat realny technicky problem, alebo je to cisto len subjektivny pocit, kedze som dlhsie jazdil na "inych kolesach" a je to len nezvyk ? :D
Nespominam si, ze by som to niekedy predtym po prezuti nejak extra pocitoval, na druhu stranu som ale nikdy nemal zimne dlhsie ako 5 mesiacov a jazdil som podstatne menej.

Geometriu mi nerobili ( na zimnych kolesach bolo vsetko pocitovo v poriadku ), len vyvazili letne a vymenili. Tlaky vpredu 2.4, vzadu 2.1.
Na prvy pohlad "nema co byt zle"
Ked je dobra cesta, volant sa drzi v rovine, aj pri prudkom pridani.

Dakujem za kazdu odpoved a ak je to otazka z cesty a "plavanie" vo vyjazdenych kolajach a nerovnostiach pri takomto rozmere je relativne normalny jav, tak sa ospravedlnujem, predsa len je uz piatok vecer a narocny tyzden za mnou ... :)

Pekny vecer.
Renault Mégane Grandtour GT TCe 205 EDC 08/2018, Blue iron, 18" Magny-Cours 225/40 leto, 17" Dotz Kendo dark 225/45 zima

Renaulťák
Experienced member
Příspěvky: 985
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Tahanie riadenia / volantu po prezuti na letne pneu

Příspěvek od Renaulťák » sob kvě 15, 2021 09:33

Podobne se mi chova moje LIII . Zimni sedumnactky jsou pohodlne a stabilni. Po prezuti na letni osumnactky si musim chvili zvykat.
Oboje jsou Continentaly. Staci jemne vyjete koleje a musim volant vice pridrzet. Vzdy jsem si to po prezuti vyzkousel, kdyz jsem z chalupy prejizdel do sousedni dediny a bylo jasne , ze jsem na letnich. Chovani se stabilizovalo, kdyz natahli novy koberec. Delaly mi to Conti Sport Contact 3, take 5 a nyni jdu na predek nahodit Premium Contact 6, tak uvidim.
V servisech me chteli presvedcit, ze je chyba v geometrii. Ta byla v norme, jeste dostelovali i zadek, k co nejmensim tolerancim. Nic se vsak nezmenilo. Neda se to povazovat za nebezpecne, je vsek lepe rezat zatacky s obema rukama na volante. Ono by se tak spravne jezdit melo.
Na MI jem mel letni smerove Falkeny a ty byly v kolejich a hlavne na roletach v krizovatce doslova nebezpecne. Kdyz jsem na to slapl, tak jsem si pripadal, ze tam mam aspon 200 koni, jak mi to s volantem hazelo a kdybych poradne nedrzel, hodilo by me to az na chodnik.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza

kekshoOo
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 02, 2018 20:05

Re: Tahanie riadenia / volantu po prezuti na letne pneu

Příspěvek od kekshoOo » sob kvě 15, 2021 13:07

Dakujem za odpoved :) Mam tam obute presne Conti Sport 5ky, na zimakoch mam dunlop winter sport. Deje sa mi presne to co popisujes a musim priznat, ze dnes som si dal par jazd po rozbitych cestach a uz si nato pomaly zvykam.
Dal som si aj rovinku po novej ceste, auto drzalo pekne rovno, pri vytocenych kolesach po pridani plynu sa mi vrati volant / kolesa do roviny, cize geometria sa, aspon takto na prvy pohlad, javi byt v poriadku a ozaj to bude len nezvyk na ine / vacsie kolesa no.
Ono tie 18ky pekne vyzeraju, ale po skoro 8 mesiacoch jazdenia na 17kach, by som tam najradsej hodil naspat tie 17ky ... :) nehovoriac o tom, ze aj ten maly rozdiel v profile ( 40 vs 45 ) som hned citil.

Tak to asi uzariem tak, ze si proste musim zvyknut a drzat volant tak ako sa ma ... :)

Este raz dakujem za odpoved !
Renault Mégane Grandtour GT TCe 205 EDC 08/2018, Blue iron, 18" Magny-Cours 225/40 leto, 17" Dotz Kendo dark 225/45 zima

Renaulťák
Experienced member
Příspěvky: 985
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Tahanie riadenia / volantu po prezuti na letne pneu

Příspěvek od Renaulťák » čtv kvě 20, 2021 19:03

Tak jsem prehodil na predek nove Premium Contact 6. Diky novemu koberci zrusili muj testovaci usek. Vypada, ze jsou ale uplne jine nez Conti Sport Contact 5. Jako bych ani neprezul ze zimnich 17, na letni 18. Rizeni je neutralni, az gumove. Opet to chce zvykat.
Co me prekvapilo, tak zpotreba. Od natankovani jsem mel asi deset km. Kdyz jsem vyrazel z domu s 7,3 na chalupu na zimakach, cca 20 km. Klesla na 6. Na chalupe jsem vydrhl podbehy , nahodil letni osumnactky a domu jsem dorazil s 6,3. Provoz klidny, jako rano + otepleni. Takze bych ocekaval jeste snizeni a ne plus tri desetiny. Kdyz jsem rano srazil na sest, musel jsem tech dvacet kilometru jet skoro za pet.
Rekl bych, ze filtr byl v klidu. Tak se necham prekvapit co budou umet. Jsou ze spotrebou a v nakladech v C.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza

kekshoOo
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 02, 2018 20:05

Re: Tahanie riadenia / volantu po prezuti na letne pneu

Příspěvek od kekshoOo » pon kvě 24, 2021 13:48

Moje Conti Sport Contact 5 maju aktualne nieco okolo 3mm dezenu ... takze myslim, ze nic ine ako kupa novych pneu mi neostava, myslim, ze hlavny problem bude tam :) ( ked boli nove, bolo vsetko v uplnom poriadku, zmenu som pocitil az teraz, pneu maju 3 roky )
Zvazujem Goodyear eagle f1 asymmetric, tak uvidime.
Na to tahanie sa da zvyknut, ale ked viem, ze sa to da odstranit, tak preco to neurobit, ze :)
Renault Mégane Grandtour GT TCe 205 EDC 08/2018, Blue iron, 18" Magny-Cours 225/40 leto, 17" Dotz Kendo dark 225/45 zima

Renaulťák
Experienced member
Příspěvky: 985
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Tahanie riadenia / volantu po prezuti na letne pneu

Příspěvek od Renaulťák » úte kvě 25, 2021 13:02

Podarilo se mi trefit, bez varovani, slusne koleje a gumy to zvladly s prehledem. V tomto, oproti petkam, plus. S tema petkama jsem mel aspon trochu pocit, ze ridim auto. Ted se vezu. Asi mi je nafoukali nejakym toxiskym vzduchem, protoze pri stejnem zpusobu jizdy zpotreba stale po desetinkach nahoru. Kdyz jsem presel na ovladani motylymi kridli, srazil jsem ji skoro o pul litru, porad je vsak vyssi.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza

kekshoOo
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 02, 2018 20:05

Re: Tahanie riadenia / volantu po prezuti na letne pneu

Příspěvek od kekshoOo » pon čer 14, 2021 14:15

prezul som vsetky gumy za nove goodyear eagle f1 asymetrics a auto opat drzi pevne, ani vyjazdene kolaje uz niesu ziadny boj s volantom a pri tom stale ostala skvela odozva na riadenie a vozovku.
Spotreba mi zatial, po prejdeni cca 200km, klesla o 0.2 l, pri podobnych tlakoch ako predtym (vpredu 2.5 / vzadu 2.2 )

Suma sumarum, som sa len utvrdil v tom, ze bol problem LEN v pneumatikach... som rad, ze sa to nakoniec vyriesilo pomerne jednoducho :)
Renault Mégane Grandtour GT TCe 205 EDC 08/2018, Blue iron, 18" Magny-Cours 225/40 leto, 17" Dotz Kendo dark 225/45 zima

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: crinos a 2 hosti