Škripotanie spod kapoty po dojazde.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Vulcan
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned úno 02, 2014 22:47

Škripotanie spod kapoty po dojazde.

Příspěvek od Vulcan » pát kvě 14, 2021 08:28

Ahojte. Tak mam hlavu v smútku s mojim Renaultom :cry: . Dnes som dosiel do práce cca 33 km (s toho polka po dialnici). Odparkoval do podzemnej garaže a po vypnutí motora som hned vystupil. S pod kapoty bolo pocut kovove skripotanie nejakej rotacnej casti, ktore pomerne rýchlo odznelo. Od stlacenia start/stop tlacidla to cele trvalo mozno 7 sekund. Pocul som posledne 3 sekundy. Stasne ma to vylakalo a mam obavy že to mohlo byť turbo. Z kabiny som to nepocul až keď som vystupil. Auto som kúpil ako jazdenku pred mesiacom najazdil som na ňom zatial 1500 km, pocul som to prvý krat. Celkovo má auto najazdene 107000 km. Predhadzajuci majitel jazdil na nom dlhe dialnicne jazdy (dochadzal za prácou do Nemecka, historiu vymeny oleja tiez poznám). Auto ide pocitovo normalne (moj starsi Megane mal tiez 1.5 dci). Nič nedymi. Bude to naozaj turbo??? Alebo je šanca že to može byť ložisko napr. ventilatora? Je pravda že pred tou podzemnou garažou máme taku S-zákrutu a prešiel som ju pomerne rýchlo, čo by mohlo vyvolať gyroskopický moment na rotačné časti a take roztiahnute turbo (od tepla) by si mohlo škrtať ... je to však normalne? Tu zakrutu som vsak presiel uz len na neutraly, teda bez plynu slo auto uz poslednych 200 m jazdy cca 15 sekund, predtym ziadne vytacanie nad 2500 ot/min . Nikdy som zatial nemal problem s turbom tak neviem. Respektíve čo iné by to mohlo byť? Ďakujem za vaše rady.

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Škripotanie spod kapoty po dojazde.

Příspěvek od Renaulťák » pát kvě 14, 2021 09:06

Mozna dobeh ventilatoru. V podzemnich garazich jsou zvuky intenzivnejsi. Rekl bych, ze se nc nedeje.
Naposledy upravil(a) Renaulťák dne pát kvě 14, 2021 20:21, celkem upraveno 1 x.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

COUPE RUBI
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Škripotanie spod kapoty po dojazde.

Příspěvek od COUPE RUBI » pát kvě 14, 2021 13:08

Nevíme o jakou motorizaci se jedna nicméně mě napadá ,že by se mohlo jednat o do dochlazeni turba ….

Vulcan
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned úno 02, 2014 22:47

Re: Škripotanie spod kapoty po dojazde.

Příspěvek od Vulcan » pát kvě 14, 2021 14:10

Ido o motor 1.5 dci 110 k, K9K 656. Zvuk to ma akokeby kovovy list ventilatora si skrtal o kovovy prstenec ( alebo turbo) pokial sa nezastavy cca 7 sekund. Otacky uz nie su velke. Ale je to dost hlasne z vonku auta.

Vulcan
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned úno 02, 2014 22:47

Re: Škripotanie spod kapoty po dojazde.

Příspěvek od Vulcan » pát kvě 14, 2021 18:59

Takze zameral som sa na ten zvuk. Skusal som vypinat motor zo zapnutim ventilatorom a bez. Vyzera ze ten zvuk lezie naozaj z kabinoveho ventilatora a s turbom to nema nic spolocne (nastastie). Predpokladam ze to bude teda zakorodovane lozisko. Myslim ze ventilatorove koleso v kabinovom ventilatore v megane IV je len z plastu a teda lopatky by to nemali byt (aj ked ten zvuk sa podoba skor na skripanie lopatiek) ale mozno sa mylim. Nikde neviem zistit ako by sa k nemu dalo dostat bez nejakej velkej rozborky palubnej dosky. Zaujimave je vsak to ze zvnutra nic nepocut iba z vonku.

Ak by mal niekto nejaky navod ako na to prosim pomozte, resp. niekedy som mal servisne manualy v pdf ale videl som to len pre verziu mk. 2 a nieco aj pre mk3. Pre 4 .generaciu som nieco take este nevidel.

Vulcan
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned úno 02, 2014 22:47

Re: Škripotanie spod kapoty po dojazde.

Příspěvek od Vulcan » pon kvě 17, 2021 21:28

Takze nakoniec to je predsa len lozisko velkeho ventilatora chladica chladiacej kvapaliny. Skusal som ho pootocit rukov a hned mi bolo jasne. Za styri roky uplne zoschlo a zakorodovalo. Nastastie ma zozadu taku asi servisnu dierku na premazanie v strede kde je oska. Trochu som to prestriekal teflonovym sprejom a skripot prestal ... :) ... uvidim aku to bude mat zivotnost. Ventilator sa asi bez demontaze vodneho gumenneho potrubia neda vybrat, takze zatial si budem musiet vystacit z obcasnym premazanim olejom v spreji. Zatial som nikdy nepotreboval mazat lozisko ventilatora ... cudne

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů