Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od kotasekh » úte lis 23, 2021 19:38

No pozor, je treba zjistit, jak k tomu E10 dosli. Pokud dali 20 % ETBE, tak to splnuje normu E10 a pritom tam lih neni. Stejne jako OMV ma sice E5, ale dosahli toho primichanim 10 % ETBE, pokud se nic nemenilo.
Edit: hledal jsem, nasel toto:
Od 1. 1. 2021 zvýšili podíl ETBE. Díky tomu se nám podařilo ještě zlepšit výkonnostní parametry paliva. Zároveň tak došlo k posunu maximálního obsahu kyslíku v palivu. Proto je od 1. 1. 2021 VERVA 100 na stojanech označená evropským značením E10.
Takze stale bez lihu, naopak s vyssim podilem ETBE, tudiz jeste lepsi palivo nezli predtim. Nekritizovat, kdyz tomu nerozumim ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od Renaulťák » stř lis 24, 2021 08:05

Ferdo_SK píše:
pon lis 22, 2021 08:10
Takze som po celom lete, kedy som bez najmensich problemov jazdil na 100 oktanov, natankoval 95ku jednu nadrz a pri druhej sa mi to hned prejavilo.

Co z toho vyplyva? bude to predsa len tym palivom, alebo nastavenim map v ECU pre jednotlive typy paliv? neviem.. nieco z toho :)
Neostava mi nic ine, len jazdit na drahsie 100 oktanove palivo, kedy sa tento problem vobec nevyskytuje.
Ono by tech 95 stacilo. Na SK je ale ten problem, ze z duvodu eurohujerstvi jiz pres rok davaj 10% bioslozky a s tim si motory moc nerozumi. Ja jsem do benzinaku i motorky zacal tankovat Vervu 100 a studeny motor jede hkadce. Karbecova motorka po zimne chytla na prvni sup Je pravdou, ze v Megane vydrzela nadrz vice, jako ctyri mesice a jiz to nebylo ani u te stovky ono. Kdyz jsem se ptal na benzince na expiraci, tak na me zirali, jak na mimozemstana.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od kotasekh » stř lis 24, 2021 09:53

Obecne plati, ze expirace je u beznych benzinu s lihem 3 mesice, u ETBE je zivotnost pul roku. Mam v nadrzi Vervu 100 od zacatku zari a zatim bez problemu ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od pedroo » stř lis 24, 2021 17:47

a více ETBE neznamená vice řepky na polich ?
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od kotasekh » stř lis 24, 2021 20:02

Ne. ETBE je z lihu, ten se z repky opravdu nedela ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od pedroo » čtv lis 25, 2021 17:46

Super tak už to dává smysl...,pěstovat plodiny /obilniny,brambory,a jiné obsahující cukry a škroby/ které se zkvasí... , získaný líh se přidá do benzínu a svět jásá jak jsme eko EU.. ale že na tom poli jezdí kvuli tomu trakrory a kombajny a umělé hnojiva se tam valí hlava nehlava atd.. nevadí.. Jo a mně stejně nějak lépe jezdí auto na ten benzím od OMV :D :lol:
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 25, 2021 17:52

Logiku my tady nemusime vubec resit ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od Renaulťák » pát lis 26, 2021 09:50

kotasekh píše:
stř lis 24, 2021 09:53
Obecne plati, ze expirace je u beznych benzinu s lihem 3 mesice, u ETBE je zivotnost pul roku. Mam v nadrzi Vervu 100 od zacatku zari a zatim bez problemu ;).
K takovemu oduvodneni jsem se take dopatral. Kdyz jsem vsak zacal studovat odborne state, tak jsem se dopatral k ruznym cislum. Expirace v tanku pred tankovanim, expirace v kovove nadrzi, nebo bandasce, v plastove nadrzi, nebo bandasce. Dale v hermeticky uravrene, nebo odvetravane. K tomu treba pripocist take cistotu a naplnenost nadrze a nedopatras se niceho.
Ted jsem poridil Trafica co ma plastovou nadrz 90 litru, proteklo pres ni nafty a bordelu za 230 000 km dostatek. Podle doporuceni, by mela byt nadrz, k vuli kondenzaci, hlavne v zime plna.
A ted babo rad. Tech 90 litru realne projedu za pul roku. Ani vlastne nevim, jakou to ma zpotrebu, protoze "pocitac" ukazuje pouze celkovy najezd, denni najezd a hodiny. Stav nadrze pak rafika. Dal jsem tam tricet litru a uvidime jak dlouho mi to vydrzi.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od kotasekh » pát lis 26, 2021 10:04

Obecna informace uz opravdu bohuzel nedokaze pokryt tyto specificke priklady. Nezbyva, nezli zkouset. Ja mel u thalie, ktera byla velmi citliva na bioslozku, ozkouseno, ze benzin vydrzel 3 mesice. Pak zacal delat problemy a bylo treba to naredit cerstvym.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od petrk » úte srp 08, 2023 17:21

Vyřešil někomu servis ten problém s výpadkem výkonu při akceleraci ?
Mně to dělá stále, ale ne moc často.
Petr K.
Clio II 1.2 8V 43 kW r.v.2001
Megane Sedan II 1.4 72 kW r.v.2005
Megane Grandtour IV 1.3 TCe 103 kW r.v.2019

gerak
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát črc 03, 2020 07:57

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od gerak » pon říj 23, 2023 16:03

V Opportunity si mě napsali, kdyby bylo něco nového k tomu. Zatím nic. Ale musím říct, že už se mi to v podstatě neděje. Nájezd cca 40k, palivo beru obyč. Uvidíme přes zimu.

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od Sroty » čtv říj 26, 2023 12:21

Znovu jsem si pročetl celé vlákno a ano - zažil jsem už něco podobného. Ale asi to nikdy nebylo v takové míře, aby mě to znepokojilo. Definoval bych to asi tak: Při přidání plynu to občas pomaleji zrychluje, než obvykle. Ale není to žádný úplný výpadek výkonu, spíše útlum. Až dosud jsem to přisuzoval vrtochům řídidcí jednotky podřízené vrtochům EU. Nicméně od doby, co jsem začal pravidelně dobíjet akumulátor, se to neděje téměř vůbec. Auto je z roku 2019, baterie je v něm původní. Stačí několik jízd Příbram - Praha a spadne pod 50% kapacity, alespoň dle nabíječky. Po dobití auto zase jezdí normálně.
Nicméně minulý týden se mi stalo přesně to, co tu někdo popisuje - při předjíždění na dálnici do kopce s plynem na podlaze, mi EDC podřadilo asi o 2 stupně, ale auto prostě zrychlovalo stejně bídně jako na původní převod.
Co bylo jinak? V nádrží N98 od Ona (většinou jezdím na N95 od Orlenu), zapnutá klima/topení, rádio, vyhřívání sedačky. Netvrdím, že něco z toho je příčina, ale je to minimálně podnět k zamyšlení.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Výpadek výkonu při akceleraci 140 TCE EDC

Příspěvek od Renaulťák » čtv lis 16, 2023 10:36

Predpokladam, ze hodne objektivni a odborne:
https://www.youtube.com/watch?v=ABQHW9CB594

Orlen v odpovedi na dotaz, jaka je skladovatelnost benzinu s ETEB a zase silne neurcite.

Dle normy ČSN 65 6500 není možné po uplynutí 3 měsíců od natankování paliva garantovat jeho původní složení a vlastnosti. Vervu 100 je však možné bez problémů skladovat a používat i delší dobu. Závisí to ovšem na podmínkách skladování. Obecně platí, že pohonné hmoty by se měly uchovávat v uzavřené nádobě, bez kontaktu s denním světlem a za stále teploty. Z praxe víme, že Vervu 100 je možné mít v nádrži vozidla (např. motocyklu) přes zimu a na jaře nebudete mít problém nastartovat.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů