batéria - dead

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: batéria - dead

Příspěvek od krt.ecek » ned lis 22, 2020 20:48

Upřímně se mi to nějak nezdá.... Napíši co mi na tom nesedí...
1) napětí bez zátěže nic moc neřekne, důležitá je "tvrdost" při startu, kdy je největší a většinou jediný pořádný odběr.
2) pokud by se po zátěží mělo vrátit napětí na původní hodnotu, tak by vznikalo perpetum mobile, nevěřím - možná po lehké zátěží se vrátí na neměřitelný (domácími měřáky) rozdíl a vzniká ten dojem, to připouštím

Dále tady zaznělo, že je měřeno napětí v zásuvce zapalovače - to je místo, které je minimálně za jedním relé (ať už klasickým, nebo polovodičovým, nevím jak to má M IV), několik konektorů atd. vše toto hraje roli.

A jen takový příklad nějaký čas jsem řešil nízké napětí na jednotce ABS, měřil jsem přesně měřákem v zásuvce a byl rozladěn, že i při dobíjení je vše špatně atd. Už jsem se připravoval na výměnu alternátoru a šel jsem po vedení a zjistil jsem, že je problém na kabelu baterka - karoserie. Nabíjení fungovalo ok, napětí na baterce se ukázalo OK, ale vše jiné mělo napětí nízké, protože to šlo přes tento drát.

Z výše uvedeného bych doporučoval měřit skutečně na baterce, zapnout zapalování, světla atd. a podívat se na to jaké je napětí, 100% klesne, ale nemělo by se dostat pod nějakých odhadem 12,1V - toto platí u klasických baterek, jak je to u těch co se doporučují nahoře nemám osobně vyzkoušeno, ale jelikož se jedná stále o Pb baterky, bude to z principu podobné...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

minno77
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: ned dub 22, 2012 00:43

Re: batéria - dead

Příspěvek od minno77 » pon lis 23, 2020 20:21

menili alebo nabijali /baterka vonku z auta ste niekto baterku, takym sposobom aby sa vam nerestla cela palubka ? nejaky externy nahradny zdroj ? diky
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: batéria - dead

Příspěvek od zdeno255 » pon lis 23, 2020 21:09

Ty si to pochopil podľa seba. Teda nepochopil. Akumulátor nemá byť perpetum mobile. Nová nabitá má nad 12,8V, ak sa zaťaží kľudne spadne aj na 12,3V. Do 5 min musí byť napätie späť min 12,65V. Tak je to napr pri výrobe vozidiel pred opustením fabriky. Inak len tak doma výkon a stav akumulátora neodmeriaš. V servise sme mali špeciálny merač schválený Renault a ten ti ju odmerať presnejšie a vypísal ti aj štartovací prúd. Iba samotné meranie napätia ti nič nepovie. Kľudne môžeš mať 12,6V, ale ak ju dáš do auta, ráno možno v zime nenaštartuješ

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: batéria - dead

Příspěvek od krt.ecek » pon lis 23, 2020 21:20

Proto říkám že musíš zatížit.... Je jedno čím ji zatizis... Samozřejmě pokus máš k dispozici profi vybavení tak jsou jiné moznosti, když nemá stačí vše rozsvítí.... Ono by i stačilo měřit napětí npri startu, ale to chce analogový merak, digitální většinou nestíhají reagovat. Jinak tak jak píšeš s tím napětím tak ano..
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
johnnyso
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 11, 2020 08:29
Bydliště: Severni Morava

Re: batéria - dead

Příspěvek od johnnyso » stř lis 25, 2020 04:04

Zkusil jsem odpojit kabel od baterky...tož, Startstop to automaticky deaktivovalo + chyba na přístrojovce. Nicméně už nekleslo napětí při jízdě pod 14,4-14,7 V (měřeno v zásuvce 12V - ano, měřák je obyč +-0,2V). Jediný případ, kdy kleslo napětí pod 13V je rozjezd z nulové rychlosti. Až budu mít po ránu víc času, zkusím změřit na baterce voltmetrem. Trosku mám obavy, co udělá s baterii to vyšší napětí (14,7V a vyšší), ale říkám si, zima je tu a jelikož jediná možnost dobití baterie je ji vyndat (do čehož se mi nechce)...
Tak snad riziko vyššího napětí převýší risk z baterky špatně dobíjené.
Renaul Mégane IV Grandtour TCe 115 Limited Plus
Peugeot 407 SW 2.0 HDI
Peugeot 206 1,4 HDI
Obrázek

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: batéria - dead

Příspěvek od kotasekh » stř lis 25, 2020 11:48

14.7 tam bude jen po dobu, nez se uplne nabije baterka, pak to klesne nekam na 14.4 V. Sice na dacii, ale jezdim s tim uz rok a pul, a mam prave vypozorovane, ze tech trvalych 14.7 postupne klesa na 14.4. Baterka je stale v pohode, ani naznak problemu. A i kdyby mela chcipnout po trech letech (stejne jako by bylo aktivni S&S a inteligentni dobijeni), tak at chcipne, za tu stabilizaci napeti mi to stoji, nesnesl jsem rozdilny jas svetel a rozdilne otacky kabinoveho vetraku pokazde, kdyz se inteligence usmyslela zmenit napeti z 12 V na 15 V.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

minno77
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: ned dub 22, 2012 00:43

Re: batéria - dead

Příspěvek od minno77 » čtv lis 26, 2020 16:08

ked meriam bateriu pri vypnutom motore tak ma 12,2.. dobijanie funguje dobre nameral som 14,5V.. ale ked bateriu odpojim od siete auta, teda odpojim svorky a bateria ma naprazdno 12,5 V.. ktory udaj je dobry 12.2V alebo 12,5V.. jeden udaj vravi ze by trebalo dobit a druhy udaj hovori ze 12,5V je OK.. tak ako..
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: batéria - dead

Příspěvek od zdeno255 » čtv lis 26, 2020 16:14

12,5V je slabá batéria. A ak má toľko chvíľu po vypnutí motora tak už je zlá.

minno77
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: ned dub 22, 2012 00:43

Re: batéria - dead

Příspěvek od minno77 » čtv lis 26, 2020 16:17

zdeno255 píše:
čtv lis 26, 2020 16:14
12,5V je slabá batéria. A ak má toľko chvíľu po vypnutí motora tak už je zlá.
to je odstata cca 5 hodin som nebol na aute.. len 12,2 ma pripojena a 12,5 ma odpojena
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: batéria - dead

Příspěvek od krt.ecek » čtv lis 26, 2020 17:19

Připoj jí, nech otevřenou kapotu, zamkni a změř za půl hodiny, pokud bude mít 12,2 tak ti v autě něco žere proud (radio, alarm atd.) a není to dobře, ale je třeba počkat po tom zamknutí aby se elektronika uspala a pak na nic nešahat
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

minno77
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: ned dub 22, 2012 00:43

Re: batéria - dead

Příspěvek od minno77 » čtv lis 26, 2020 19:44

auto som zamkol a tak odmeral napatie ale asi som nepockal dost dlho aby sa vsetko uspalo... teraz ju zas nabijam ale zda sa mi ze uz odchadza.. ma iba 3,5roka.. povodna renault / nissan Fiamm
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: batéria - dead

Příspěvek od zdeno255 » pát lis 27, 2020 20:17

12,5V je málo. Nová keď pride má od 12,7-12,8V plne nabitá má nad 12,8V. Ak je v aute tak po testoch klesne aj na 12,3V, ale rýchlo sa vráti nad 12,6V. To sú nové. Čo mám v Megane tak po nabití nad 12,7V zapnem svetlá na cca 3 min a do 5 min má 12,62V. To má asi 3 roky a je to len 560A

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: batéria - dead

Příspěvek od krt.ecek » pát lis 27, 2020 20:44

Hele říkají se tady nějaká čísla, kterým opět nevěřím :-D ale může to být dáno neznalostí, takže mně někdo kdyžtak doplňte. Klasické olověné (Pb) baterky zalité ředěnou kyselinou sýrovou mají napětí na článku při plném nabytí 2,1V, je tam 6 článku = 12,6V..... Zatím se mi nepodařilo najít, že by jakýkoliv jiný článek na základě Pb měl více, z toho usuzuji, že to je vlastnost Pb.... Kde by se pak tedy vzalo 12,8V v klidu? Neříkám po jízdě, kdy je baterka ještě nabuzena a musí se ustálit chemická reakce... Může mi někdo poskytnout relevantní zdroj pro to, kde by se vzalo v klidu napětí větší než 12,8V a nebyla to chyba měření?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: batéria - dead

Příspěvek od zdeno255 » pát lis 27, 2020 21:01

Je to batéria AGM. Nikde nepíšem o olovenej. Ja mam baterku EFB. A je mi jedno či mi veríš, alebo nie. Kľudne choď do Renaultu a zmerajú to to prístrojom za cca 700€. Ale nech ti ju merajú po cca 5 minútach od uspania, pretože ti pravdepodobne vypíše,že ju treba nabiť.
Aj obyčajná batéria bude mať po nabití 12,7V

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: batéria - dead

Příspěvek od krt.ecek » sob lis 28, 2020 11:35

AGM znamená, že místo toho aby byli desky zaplaveny, tak je elektrolit nasáknut v textilii, ale stále se jedná o olovo a kyselinu sýrovou - stále na článek 2,1V - to je chemie a fyzika.... a stále jsem přesvědčen, že se pak jedná o chybu měření a je mi jedno, kolik ten měřák stojí... Argumentovat cenou měřáku je jako říkat, že chleba za 1000 kč je lepší než za 30 kč... vypovídací hodnota tohoto tvrzení je nulová

V neposlední řadě se dohadovat o desetinách nemá smysl, měřit baterku na prázdno je nesmysl, musí se měřit při zátěží, což by měl dělat i ten měřák o kterém se zmiňuješ, je otázkou jak velká a jak dlouhá ta zátěž u toho měřáku je, to nikdo neví, dokud se nebude vědět výrobce a přesný typ měřáku, aby se to možná dalo dohledat...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: batéria - dead

Příspěvek od zdeno255 » sob lis 28, 2020 20:33

Je to merák schválený Renaultom. Môžeš si podobný nájsť na nete od 700€. O akumulátoroch veľa nevieš. Ale myslíš si, že vieš o nich všetko, lebo google.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: batéria - dead

Příspěvek od krt.ecek » sob lis 28, 2020 21:00

Tvůj jediný argument je 700 éček za merak, tuto diskuzi přestávám sledovat, protože se zde člověk nic nedozví.... A ničemu to ne prospěje...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů