batéria - dead
Moderátor: Moderators General
Re: batéria - dead
Upřímně se mi to nějak nezdá.... Napíši co mi na tom nesedí...
1) napětí bez zátěže nic moc neřekne, důležitá je "tvrdost" při startu, kdy je největší a většinou jediný pořádný odběr.
2) pokud by se po zátěží mělo vrátit napětí na původní hodnotu, tak by vznikalo perpetum mobile, nevěřím - možná po lehké zátěží se vrátí na neměřitelný (domácími měřáky) rozdíl a vzniká ten dojem, to připouštím
Dále tady zaznělo, že je měřeno napětí v zásuvce zapalovače - to je místo, které je minimálně za jedním relé (ať už klasickým, nebo polovodičovým, nevím jak to má M IV), několik konektorů atd. vše toto hraje roli.
A jen takový příklad nějaký čas jsem řešil nízké napětí na jednotce ABS, měřil jsem přesně měřákem v zásuvce a byl rozladěn, že i při dobíjení je vše špatně atd. Už jsem se připravoval na výměnu alternátoru a šel jsem po vedení a zjistil jsem, že je problém na kabelu baterka - karoserie. Nabíjení fungovalo ok, napětí na baterce se ukázalo OK, ale vše jiné mělo napětí nízké, protože to šlo přes tento drát.
Z výše uvedeného bych doporučoval měřit skutečně na baterce, zapnout zapalování, světla atd. a podívat se na to jaké je napětí, 100% klesne, ale nemělo by se dostat pod nějakých odhadem 12,1V - toto platí u klasických baterek, jak je to u těch co se doporučují nahoře nemám osobně vyzkoušeno, ale jelikož se jedná stále o Pb baterky, bude to z principu podobné...
1) napětí bez zátěže nic moc neřekne, důležitá je "tvrdost" při startu, kdy je největší a většinou jediný pořádný odběr.
2) pokud by se po zátěží mělo vrátit napětí na původní hodnotu, tak by vznikalo perpetum mobile, nevěřím - možná po lehké zátěží se vrátí na neměřitelný (domácími měřáky) rozdíl a vzniká ten dojem, to připouštím
Dále tady zaznělo, že je měřeno napětí v zásuvce zapalovače - to je místo, které je minimálně za jedním relé (ať už klasickým, nebo polovodičovým, nevím jak to má M IV), několik konektorů atd. vše toto hraje roli.
A jen takový příklad nějaký čas jsem řešil nízké napětí na jednotce ABS, měřil jsem přesně měřákem v zásuvce a byl rozladěn, že i při dobíjení je vše špatně atd. Už jsem se připravoval na výměnu alternátoru a šel jsem po vedení a zjistil jsem, že je problém na kabelu baterka - karoserie. Nabíjení fungovalo ok, napětí na baterce se ukázalo OK, ale vše jiné mělo napětí nízké, protože to šlo přes tento drát.
Z výše uvedeného bych doporučoval měřit skutečně na baterce, zapnout zapalování, světla atd. a podívat se na to jaké je napětí, 100% klesne, ale nemělo by se dostat pod nějakých odhadem 12,1V - toto platí u klasických baterek, jak je to u těch co se doporučují nahoře nemám osobně vyzkoušeno, ale jelikož se jedná stále o Pb baterky, bude to z principu podobné...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: batéria - dead
menili alebo nabijali /baterka vonku z auta ste niekto baterku, takym sposobom aby sa vam nerestla cela palubka ? nejaky externy nahradny zdroj ? diky
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V
Re: batéria - dead
Ty si to pochopil podľa seba. Teda nepochopil. Akumulátor nemá byť perpetum mobile. Nová nabitá má nad 12,8V, ak sa zaťaží kľudne spadne aj na 12,3V. Do 5 min musí byť napätie späť min 12,65V. Tak je to napr pri výrobe vozidiel pred opustením fabriky. Inak len tak doma výkon a stav akumulátora neodmeriaš. V servise sme mali špeciálny merač schválený Renault a ten ti ju odmerať presnejšie a vypísal ti aj štartovací prúd. Iba samotné meranie napätia ti nič nepovie. Kľudne môžeš mať 12,6V, ale ak ju dáš do auta, ráno možno v zime nenaštartuješ
Re: batéria - dead
Proto říkám že musíš zatížit.... Je jedno čím ji zatizis... Samozřejmě pokus máš k dispozici profi vybavení tak jsou jiné moznosti, když nemá stačí vše rozsvítí.... Ono by i stačilo měřit napětí npri startu, ale to chce analogový merak, digitální většinou nestíhají reagovat. Jinak tak jak píšeš s tím napětím tak ano..
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: batéria - dead
Zkusil jsem odpojit kabel od baterky...tož, Startstop to automaticky deaktivovalo + chyba na přístrojovce. Nicméně už nekleslo napětí při jízdě pod 14,4-14,7 V (měřeno v zásuvce 12V - ano, měřák je obyč +-0,2V). Jediný případ, kdy kleslo napětí pod 13V je rozjezd z nulové rychlosti. Až budu mít po ránu víc času, zkusím změřit na baterce voltmetrem. Trosku mám obavy, co udělá s baterii to vyšší napětí (14,7V a vyšší), ale říkám si, zima je tu a jelikož jediná možnost dobití baterie je ji vyndat (do čehož se mi nechce)...
Tak snad riziko vyššího napětí převýší risk z baterky špatně dobíjené.
Tak snad riziko vyššího napětí převýší risk z baterky špatně dobíjené.
Re: batéria - dead
14.7 tam bude jen po dobu, nez se uplne nabije baterka, pak to klesne nekam na 14.4 V. Sice na dacii, ale jezdim s tim uz rok a pul, a mam prave vypozorovane, ze tech trvalych 14.7 postupne klesa na 14.4. Baterka je stale v pohode, ani naznak problemu. A i kdyby mela chcipnout po trech letech (stejne jako by bylo aktivni S&S a inteligentni dobijeni), tak at chcipne, za tu stabilizaci napeti mi to stoji, nesnesl jsem rozdilny jas svetel a rozdilne otacky kabinoveho vetraku pokazde, kdyz se inteligence usmyslela zmenit napeti z 12 V na 15 V.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: batéria - dead
ked meriam bateriu pri vypnutom motore tak ma 12,2.. dobijanie funguje dobre nameral som 14,5V.. ale ked bateriu odpojim od siete auta, teda odpojim svorky a bateria ma naprazdno 12,5 V.. ktory udaj je dobry 12.2V alebo 12,5V.. jeden udaj vravi ze by trebalo dobit a druhy udaj hovori ze 12,5V je OK.. tak ako..
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V
Re: batéria - dead
12,5V je slabá batéria. A ak má toľko chvíľu po vypnutí motora tak už je zlá.
Re: batéria - dead
to je odstata cca 5 hodin som nebol na aute.. len 12,2 ma pripojena a 12,5 ma odpojena
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V
Re: batéria - dead
Připoj jí, nech otevřenou kapotu, zamkni a změř za půl hodiny, pokud bude mít 12,2 tak ti v autě něco žere proud (radio, alarm atd.) a není to dobře, ale je třeba počkat po tom zamknutí aby se elektronika uspala a pak na nic nešahat
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: batéria - dead
auto som zamkol a tak odmeral napatie ale asi som nepockal dost dlho aby sa vsetko uspalo... teraz ju zas nabijam ale zda sa mi ze uz odchadza.. ma iba 3,5roka.. povodna renault / nissan Fiamm
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V
Re: batéria - dead
12,5V je málo. Nová keď pride má od 12,7-12,8V plne nabitá má nad 12,8V. Ak je v aute tak po testoch klesne aj na 12,3V, ale rýchlo sa vráti nad 12,6V. To sú nové. Čo mám v Megane tak po nabití nad 12,7V zapnem svetlá na cca 3 min a do 5 min má 12,62V. To má asi 3 roky a je to len 560A
Re: batéria - dead
Hele říkají se tady nějaká čísla, kterým opět nevěřím ale může to být dáno neznalostí, takže mně někdo kdyžtak doplňte. Klasické olověné (Pb) baterky zalité ředěnou kyselinou sýrovou mají napětí na článku při plném nabytí 2,1V, je tam 6 článku = 12,6V..... Zatím se mi nepodařilo najít, že by jakýkoliv jiný článek na základě Pb měl více, z toho usuzuji, že to je vlastnost Pb.... Kde by se pak tedy vzalo 12,8V v klidu? Neříkám po jízdě, kdy je baterka ještě nabuzena a musí se ustálit chemická reakce... Může mi někdo poskytnout relevantní zdroj pro to, kde by se vzalo v klidu napětí větší než 12,8V a nebyla to chyba měření?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: batéria - dead
Je to batéria AGM. Nikde nepíšem o olovenej. Ja mam baterku EFB. A je mi jedno či mi veríš, alebo nie. Kľudne choď do Renaultu a zmerajú to to prístrojom za cca 700€. Ale nech ti ju merajú po cca 5 minútach od uspania, pretože ti pravdepodobne vypíše,že ju treba nabiť.
Aj obyčajná batéria bude mať po nabití 12,7V
Aj obyčajná batéria bude mať po nabití 12,7V
Re: batéria - dead
AGM znamená, že místo toho aby byli desky zaplaveny, tak je elektrolit nasáknut v textilii, ale stále se jedná o olovo a kyselinu sýrovou - stále na článek 2,1V - to je chemie a fyzika.... a stále jsem přesvědčen, že se pak jedná o chybu měření a je mi jedno, kolik ten měřák stojí... Argumentovat cenou měřáku je jako říkat, že chleba za 1000 kč je lepší než za 30 kč... vypovídací hodnota tohoto tvrzení je nulová
V neposlední řadě se dohadovat o desetinách nemá smysl, měřit baterku na prázdno je nesmysl, musí se měřit při zátěží, což by měl dělat i ten měřák o kterém se zmiňuješ, je otázkou jak velká a jak dlouhá ta zátěž u toho měřáku je, to nikdo neví, dokud se nebude vědět výrobce a přesný typ měřáku, aby se to možná dalo dohledat...
V neposlední řadě se dohadovat o desetinách nemá smysl, měřit baterku na prázdno je nesmysl, musí se měřit při zátěží, což by měl dělat i ten měřák o kterém se zmiňuješ, je otázkou jak velká a jak dlouhá ta zátěž u toho měřáku je, to nikdo neví, dokud se nebude vědět výrobce a přesný typ měřáku, aby se to možná dalo dohledat...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: batéria - dead
Je to merák schválený Renaultom. Môžeš si podobný nájsť na nete od 700€. O akumulátoroch veľa nevieš. Ale myslíš si, že vieš o nich všetko, lebo google.
Re: batéria - dead
Tvůj jediný argument je 700 éček za merak, tuto diskuzi přestávám sledovat, protože se zde člověk nic nedozví.... A ničemu to ne prospěje...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů