1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Cuba66
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 07, 2017 19:26

1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od Cuba66 » úte čer 02, 2020 09:06

Ahoj všichni,
není tady někdo, kdo má možnost nahlédnout do servisního manuálu motoru 1,2TCe na hodnotu kompresních tlaků a maximální diferenci mezi válci? V Nissanu prostě v manuálu hodnoty nejsou a ani servis Nissan neví. Níže vysvětluji proč to potřebuji.

Mám Nissan, ale s motorem 1,2DIG-T = 1,2TCe. Po 76 tisících motor ztratil kompresní tlaky, vydřely se válce a motor trpěl na LSPI. Motor jsem dostal nový, nicméně jsem postupně zjistil, že má konstrukční nedostatky, například se pomalu prohřívá hlava, díky tomu ředí olej benzínem a z toho pak plyne i horší mazání a vydření válců.

Aby mi nový motor vydržel, udělal jsem následující opatření:
1. výměna oleje každých 10 tis. - olej Elf SXR
2. nepodtáčím
3. namontován el. předehřev Calix - při -10 udělá v pohodě kapalinu na +38 (denně jezdím 24km tam, 24 zpět, tak aspoň jedna trasa s pořádně zahřátým motorem)
4. tankuji pouze 98 oktanový benzín + přidávám VIF

Přesto se docela bojím, na motoru už je teď 40 tis., rád bych to změřil, abych věděl. Kdyby to začínalo jít do háje, tak tam naleju Ekolube a auto půjde do AAA, bohužel...

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od DYK77 » úte čer 02, 2020 17:20

Tak toto by zajímalo i mě. Našel jsem jen měření na Youtube. Na konci videa je tabulka s výsledky ... https://www.youtube.com/watch?v=oTDpSx-tKtA
Už jsi měřil jaké tlaky jsou na tvém motoru ? Hodnoty tlaku na tom starém motoru víš?
Ta opatření se mi libí, dělám to samé, ale předehřev tedy nemám, respektive myslel jsem, že elektrické přihřívání chladící kapaliny už tyhle auta mají z výroby. Můžeš to prosím nějak přiblížit, nebo dát odkaz na to, co jsi vymyslel?

A ještě něco do placu ... https://www.youtube.com/watch?v=TS8K5U12wqo
Ten karbon na ventilech, asi málo aditiv, nebo nízké teploty. Co myslíte, ta díra v pístu a ventilu je proražená nebo propálená?
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Cuba66
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 07, 2017 19:26

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od Cuba66 » stř čer 03, 2020 12:09

Ahoj, nene, neměřil jsem ho.
Nicméně předehřev na 1,2TCe je dvojí, jeden se montuje tak, že se rozpojí hadice u výměníku olej/voda a napojí se mezikus s topením, které ohřívá přímo vodu, tak to mám já. Druhá varianta je topné těleso, které se montuje na blok a ohřívá ho kontaktně. Nevím, jestli jsou obě možnosti i na Renault, já to mám na Nissanu Pulsar. Jinak mi ale 1,2 vyhovuje, v mezích možností to jede a je krásně tichý.

Mrkni na: https://www.calix.se/en/products/search-products-cars případně to dělá i DEFA: https://www.defa.com/electrical-preheat ... ne-heater/

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od DYK77 » pát čer 05, 2020 00:53

Diky za info.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
maydayanthem
Advanced member
Příspěvky: 456
Registrován: úte srp 18, 2009 22:53

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od maydayanthem » pát črc 10, 2020 12:25

mame tu uz niekoho, komu museli menit motor 1,2 tce na Megane IV? pri akych km? resp. je tu uz niekto s poctom km viac nez napr. 80.000 ?
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual

Uživatelský avatar
maydayanthem
Advanced member
Příspěvky: 456
Registrován: úte srp 18, 2009 22:53

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od maydayanthem » čtv zář 10, 2020 12:43

tuto hla: objem 1196 CC, kompresny tlak 9,8 : 1, Typ ecu Siemens/Continental EMS3150 a Siemens/Continental EMS3155, vrtanie 72,2 X 73,1 mm
cim nizsi tlak namerany, tym viac motor v ..., dolezite, vsetky valce by mali mat +- rovnake hodnoty, vacsinou odide ako prvy 3-ti valec, castokrat je v pieste az prepalena diera...
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual

vacavzapletal
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pát pro 01, 2017 11:11

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od vacavzapletal » úte úno 02, 2021 06:26

maydayanthem píše:
pát črc 10, 2020 12:25
mame tu uz niekoho, komu museli menit motor 1,2 tce na Megane IV? pri akych km? resp. je tu uz niekto s poctom km viac nez napr. 80.000 ?

Já mám najeto 85000 a bez problémů ( subjektivně samozřejmě ) tlaky jsem neměřil

Uživatelský avatar
maydayanthem
Advanced member
Příspěvky: 456
Registrován: úte srp 18, 2009 22:53

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od maydayanthem » úte úno 02, 2021 13:08

a typ a styl jazdy mas aky? viac mesto alebo skor mimo mesto... trate do 10 km, alebo nad 10 km? olej menis ako casto/kolko km? otackami si najviac v akom spektre?
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od kadliiik » úte úno 02, 2021 17:31

Já přidám taky pozitivní zkušenost s 1,2 TCe, ať tu nečteme jen samé hejty. Mám najeto bez 200 km už 50 000 km za cca 2,5 roku a zatím velká spokojenost. Jezdím různé trasy, od kodrcání po městě až po několikaset kilometrové přesuny. Za posledních 10 měsíců teda jezdím výrazně méně protože jsem hodně na home office a všechny pracovní cesty i soukromé dovolené jsou rušené. Musím podotknout, že nemám Megane, ale Kadjar. Zatím motor zraje jak víno. Když jsem měl najeto kolem 10 000 km, tak jsem dal maximálku 205 km/h, při najetých 45 000 km jsem dal dokonce 210 km/h. Takže určitě na tom motor není špatně, naopak je skvěle zajetý. Co se týče dynamiky, tomu motoru nejde nic vytknout, ostatně když Renault ten motor představil byl všemi novináři opěvovaný, jak krásně jede. Co se týče spotřeby, opět velká spokojenost, v průměru bere o litr méně než "stará dobrá" atmo 1,6 K4M, kterou jsem měl předtím ve Scenicu II. Na dálnici je potom rozdíl výrazně větší, celkově se dá s Kadjarem na delších trasách oscilovat kolem 6 l/100km, s Meganem to musí být ještě méně. To teda platí pro léto, v zimě je to spíš 8-9l. A teď si ale nejsem jistý, jestli právě tohle není kámen úrazu, proč se ty motory v Meganech sypou. Ten motor bude skvěle sloužit, pokud bude pracovat zatížený, což bude vždy jednodušeji splnitelné s Kadjarem, či Scenicem, než s Meganem. Ukázala to rozborka Meganu po 100 000 km, kterou udělal Autobild: https://www.facebook.com/RNewsCZ/posts/ ... 796070462/ s výsledkem "Konstatuji minimální opotřebení válců". Redaktoři totiž prý jezdili za 8,8 l/100km, čili dávali motoru dost pokouřit. Bohužel u nás se tato pozitiva na ten motor moc nerozšířila, protože sám pan Matušek z RNEWS na ten motor nadává a auto.cz/svět motorů tu zprávu přetlumočilo s tím, že je to zcela specifické použití a jinak ten motor stojí za hovno. Když dělal svět motorů rozborku Rapidu po 100 000km tak vyšel na 5* a jako nejdokonalejší auto, ikdyž museli během těch 100 000km měnit převodovku. Co tím chci říct? 1,2 TCe H5F je v Česku zbytečně démonizovaný, protože se tu hejtuje celý Renault, na zahraničních fórech, faceboocích apod. jsem na něj takové hejty jako tady v Česku prostě nenašel. Nejvíc jsem alergický na větu "Některé se nedožily ani první výměny oleje!", kterou jde najít v 95% diskusích o H5F bez jakéhokoliv zdroje tohoto tvrzení.

Nebudu se ani hádát o tom, že 1,2 TCe by měl být nějaký vzor spolehlivosti, to zkrátka není. 1,3 TCe H5H je novější a lepší, díky chlazení výfukových svodů asi méně náchylnější na nevhodné používání. Ale o jeho cukání a ředění oleje benzínem už jsem toho četl v diskusích taky dost. Čili opravdu je o tolik blbuvzornější? Zajímavé je, jak si ti nějvětší "petrolheadi" protiřečí, když jim strašně vadí, že dnešní auta jsou plná asistentů a dělaná pro "uživatele" a ne "řidiče" a strašně jim vadí 1,2 TCe, které se ale zpravidla posere jen tehdy, když s ním budete jezdit jako "uživatel" a ne jako "řidič". Platí pro 100% českých motoristických novinářů.

Moje rada? Jezdit s motorem jako řidič. Vykašlat se na nápovědu k řazení a držet motor nad 2000 ot/min. To podle mě není problém, když člověk řídí s citem a ne podle toho co mu ukazuje display. Připadne mi to úplně přirozené. Sice mám standardně za řazení 1-2*, ale spotřebu mám i tak výrazně nižší než někteří jiní co tu mají Kadjar a problémy s motorem nemám. Člověk se nesmí posrat z toho, že má v oleji benzín, když týden jezdil 3 km trasy po městě. Stalo se to i mě a ustrašeně jsem valil do servisu. Stejně rychle jak olej přibyl se i odpaří až o víkendu uděláte 50 km v kuse. Než jsem dojel do servisu už ani já tam ten benzín v oleji nemě :-D Já moc nevěřím, že by v tomto ohledu na tom byla 1,3 TCe H5H jinak. Navíc držte otáčky nad 2000 a ten olej tam nebude ani při krátkých jízdách. Testováno na lidech. Nevím, jak je to s tím pomalým zahřívám H5F v Meganu. To je obecně prezentováno jako jeho největší problém. Pro Kadjar, a myslím že i pro Scenic (pokud se tu nachomítne Banana, tak snad potvrdí), toto neplatí. H5F se v Kadjaru zahřívá rozhodně rychleji než třeba K4M ve Scenicu II a zahřívá se opravdu rychle. Do práce to mám cca 12 km, i v zimě se motor zahřeje na provozní teplotu v půlce trasy. Pokud výrazně mrzne tak ve 3/4. U K4M to potřebovalo o 2 km víc. U tohoto se chci pozastavit, protože s tím tvrzením o zahřívání souhlasím. Věřím, že to pomalé zahřívání v zimě je opravdu ten hlavní důvod, který tomu motoru snižuje životnost. Jenže Kadjar má eletrické topení a 15s po nastartování fouká vlažně, po 30s už teplý vzduch. Čili topení v autě neodebírá teplo motoru a ten se zahřeje rychleji. Na tuhle myšlenku mě navedl sám pan Vaculík a jeho video o jetém Rapidu s prokletou 1,2 TSI se stejným problémem jako má 1,2TCe: https://www.auto.cz/martin-vaculik-se-p ... dla-137790 On v tom videu vysvětluje, proč se toho motoru v Rapidu nebát - a ten hlavní důvod je právě to rychlejší zahřívání tohoto problémového motoru, kterého docílila Škoda právě tím elektrickým topením. Moje shrnutí? Nebát se 1,2 TCe v Kadjaru či Scenicu IV, které si přitápí eletricky. Nevím, jak je na tom Megane IV. Chápu, že Megane III ten příhřev asi nemá, takže tam ten motor sníženou "trvanlivost" asi mít bude. Zde se musím pozastavit ještě nad jednou věcí, které si všímám u jelit postujících svoje auta na facebooku. Často mají na topení nastaveno "HI", no přece aby to topilo! Panebože, u Kadjaru a Scenicu vždy, u Megana IV asi v 95% případů bude automatické topení. Mějte tam prostě normálně nastavené třeba 23°C automatiku. V létě bude od začátku auto chladit, v zimě topit a to takovým způsobem, aby nastavené teploty dosáhlo co nejdřív. Já nastavuju teplotu 2× ročně - letní a zimní. Prostě na to nastavení není potřeba šahat a klidně může být schováno v infotaimentu bez vlastních tlačítek. Ale opět tu máme české novináře, pro které je to největší peklo a potřebují na to HW tlačítko, kterým asi během cesty mohou kontinuálně měnit otáčky větráku a teplotu. Proboha proč? Auto nastaví teplotu i otáčky ideálně. Tohle je pouze moje domněnka, ale co když to nastavení na "HI" kromě eletrického topení i naplno odebírá teplo motoru, který se pak zahřívá pomaleji bez toho aniž by to zrychlilo ohřívání kabiny? Předpokládám, že nasávaný vzduch jde nejdříve přes nějaký výměník na motoru až dál ve vedení bude ten eletrický příhřev. Ten příhřev ale bude fungovat tím míň o co teplejší jde do něj vzduch, aby "neshořel". Je tu někdo zkušenější, kdo by to okomentoval?

Uff, tak jsem se rozepsal, že už to po sobě ani nebudu číst, jestli jsem tam nenasekal chyby :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

specid
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 27, 2020 21:28

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od specid » úte úno 02, 2021 20:57

Já osobně po výměně motoru jezdím v zimě s ventilací nastavenou na low. Ventilátor jede na automatiku na první úroveň. A ručička teploty vody roste přímo raketově. Při delších trasách si to samozřejmě po pár kilometrech přepnu na normální teplotu. A na krátkých trasách je to s vyhřívaným sedadlem úplně v pohodě.
Megane Grandtour 1.2tce 97kw Intens, v 60tis motor KO. 11/2016

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od Banana » úte úno 02, 2021 23:14

kadliiik píše:
úte úno 02, 2021 17:31
(pokud se tu nachomítne Banana, tak snad potvrdí), toto neplatí. H5F se v Kadjaru zahřívá rozhodně rychleji než třeba K4M ve Scenicu II a zahřívá se opravdu rychle.

Jenže Kadjar má eletrické topení a 15s po nastartování fouká vlažně, po 30s už teplý vzduch. Čili topení v autě neodebírá teplo motoru a ten se zahřeje rychleji. Na tuhle myšlenku mě navedl sám pan Vaculík a jeho video o jetém Rapidu s prokletou 1,2 TSI se stejným problémem jako má 1,2TCe: https://www.auto.cz/martin-vaculik-se-p ... dla-137790 On v tom videu vysvětluje, proč se toho motoru v Rapidu nebát - a ten hlavní důvod je právě to rychlejší zahřívání tohoto problémového motoru, kterého docílila Škoda právě tím elektrickým topením.
Presne tak, ja totiz nezazil zatim auto, ktere by se zahralo tak rychle jako Scenic IV. Ted to pozoruji zase, protoze na provozni teplotu se zahraje opravdu v teto zime rekneme kolem 0C za max. 5km jizdy. Porad mi to proste nehraje s tema komentama ostatnich uzivatelu.
Kdyz jsem videl tu recenzi Vaculika s tim pridavnym topenim, taky me to hned napadlo. Ale toto nemam overene, ze by do Scenicu IV nebo Kadjaru montovali ten primotop. Tuto informaci jsem slysel jedine od Vaculika u toho Rapida a uprimne to je genialni a ucinne reseni.

A tech 1.3 motoru, uz se taky na ne objevuje plno problemu, obavam se, ze bude take nutne nejaky vylepseni, az na konci sveho zivotniho cyklu bude odladeny, jestli ho teda EU neposle do nebe rychleji v zajmu baterioveho lobby :-)
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od Sroty » stř úno 03, 2021 00:53

Jakych plno problémů má 1.3 TCe?
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Venda2
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 21, 2020 15:40
Bydliště: Benešov

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od Venda2 » stř úno 03, 2021 10:06

Také bych chtěl vědět,jaké problémy má motor 1,3 Tce ( H5H).Mám ho 2 roky a zatím vše v pohodě.
Renault Megane GC 1,3 Tce 115-r.v. 12/2018

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od Banana » stř úno 03, 2021 11:09

Venda2 píše:
stř úno 03, 2021 10:06
Také bych chtěl vědět,jaké problémy má motor 1,3 Tce ( H5H).Mám ho 2 roky a zatím vše v pohodě.
To psal kadliik , hlavni problemy jsou cukání a ředění oleje benzínem, myslim ze i tady na foru se to nekde psalo. Nekdo si stezuje na dlouhou odezvu plynu, cetl jsme i nazory, ze ho uzivatel daval po roce pryc.
Jinak dneska jsem delal test 1.2 Tce a zahral se na provozni teplotu po 2,7km!!
Po 1,2km byl na polovicni teplote (2 dilky) a zacal fucet teply vzduch. Mam to i zdokumentovane, kdyby mi nekdo neveril . Samozrejme dneska bylo trochu tepleji cca 4 C rano.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Venda2
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 21, 2020 15:40
Bydliště: Benešov

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od Venda2 » stř úno 03, 2021 11:15

Tak u mně žádné cukání za studena ani ředění oleje benzínem.Mám za sebou 2 garančky.Od výměny k výměně stejné množství oleje na měrce.Jezdím většinou trasy 10 až 15 km.Párkrát do roka dostane porci 800 km.
Renault Megane GC 1,3 Tce 115-r.v. 12/2018

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od Sroty » stř úno 03, 2021 12:22

Dlouhá odezva plynu je chyba SW, to nemá s konstrukcí motoru nic společného.
O cukání jsem tu nikde nečetl, takže to nemohu hodnotit.
Prolínání benzínu do oleje byl tuším u jednoho uživatele problém s vadným palivovým čerpadlem (viz sekce captur). A pokud jezdíš s přímovstřikem kolem komína, je jasné, že tam benzín bude. Důležité je, aby se co nejdříve odpařil, což se u 1.2 dost často nedělo.
Ať nejsem offtopic - s 1.2TCe mám zkušenost od novoty a najel jsem s ním 42 000 km a prodal jsem ho jenom kvůli tomu, že jsem potřeboval větší auto. Dost jsem o tom motoru a zkušenostech s ním psal v topicu Motor 1.2TCe. Ten motor problémový je, uvedl jsem i zdroj na francouzské stránky, kde si můžeš přečíst problémy uživatelů, které dost často končí výměnou motoru. Na druhou stranu je ale třeba říct, že v poslední verzi z roku 2018 byla většina hlavních problémů odstraněna. Tedy zdá se, oficiálně ti nikdo nic nepotvrdí.
Mně 1.2TCe, až na občasné cukání a propady výkonu, fungoval spolehlivě.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

MF56
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát lis 30, 2018 16:16

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od MF56 » stř úno 03, 2021 13:22

Hezký den pánové, tak nevím vlastním 1,33 85kw H5H lechce přes rok a najeto 11950km. Vím nic moc to není ,ale jsem spokojený. Zahřívá se cca 4km. a provozní 90C po 6km. Olej vyměněn v 9000km. tankuji výlučně 100 ok. u Benziny. Motor jezdím v provozu 1600-2000ot/m. Nic necuká, řadící páka se ani nehne, spojka nevrže. Osmdesát procent 12 a 12km. něco nákup po městě a sem tam Most-Praha-Most,
Megan GrandCoupe 1,3Tce115k GFP H5H B4, Limited Plus, modrá Cosmos RPR,Pack Parking Plus. Skoda Superb I 2,5 TDI 120 Kw, černá 335000 Km. Skoda Fabia I 1,4 MPI Zelená 154000 Km.

fešák
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: úte srp 29, 2017 20:44

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od fešák » stř úno 03, 2021 15:19

Tak se taky přidám. Jsem více než rok majitelem Megana IV 140 EDC a zatím jsem nezaregistroval jediný problém až na i v novinářských recenzích poukazovanou cukavost automatu při rychlém rozjezdu, což ale beru jako konstrukční nedostatek této převodovky. Ale to chce jen zvyk a schopnost naučit se s plynovým pedálem s citem při rozjezdu pracovat. Jinak jsem nezaznamenal jedinou chybu a auto bych si bez váhání koupil zas a úplně to samé.

PetrT
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

Re: 1,2 TCe - hodnoty kompresních tlaků

Příspěvek od PetrT » pát úno 05, 2021 15:37

MF56 píše:
stř úno 03, 2021 13:22
Hezký den pánové, tak nevím vlastním 1,33 85kw H5H lechce přes rok a najeto 11950km. Vím nic moc to není ,ale jsem spokojený. Zahřívá se cca 4km. a provozní 90C po 6km. Olej vyměněn v 9000km. tankuji výlučně 100 ok. u Benziny. Motor jezdím v provozu 1600-2000ot/m. Nic necuká, řadící páka se ani nehne, spojka nevrže. Osmdesát procent 12 a 12km. něco nákup po městě a sem tam Most-Praha-Most,
Tak motor máme asi stejný, ale já pohyb řadicí páky pozoruji. AJe to pár milimetrů, ale je.
Renault Mégane IV - Tce 1.33 115 GPF

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů