Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Moderátor: Moderators General
Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Zdravím vespolek,
pořídíl jsem Megana nového (limited Plus Tce 115) v kombíku a jako...pecka, tiché,jede to hezky, spokojenost.
A jak jsem to tady procházel, tak jsem odpovědi na všetečné otázky nenašel
Přešel jsem z Peugotu 407...a co mě "trápí"
1. Mlží se mi přední světlomety - oba, spodní část, kde je pouze led. Je to normální u nového auta ?
2. Tempomat , když ho zapnu, tak nechá rychlost klesnou o cca 5 km/h a pak akceleruje na požadovanou hodnotu...omg proč, u peugeptu to po zapnutí drželo ihned nastavenou rychlost. Je to chyba nebo prostě vlastnost tempomatu ?
3. Četl jsem trable s řízeným nabíjením baterky...garáž není, nabít baterku mohu pouze tak, že ji z auta vyndám.... a jelikož me zděsilo, jak je baterka zakomponovaná ...je to velký problém ji vyndat? Hrozí, že něco ulomím ?? jezdím tak 40km denně a chtěl bych udržet baterku v kondici. Něco mi říká, že ikdyž je auto v záruce, tak baterka bude spotřební zboží a reklamaci neuznají
4. Je to můj prvni benzín defakto, byl jsem vždy naftař...vyplatí se hádám brát lepší natural....aspoň 98, kvůli karbonu?
Děkuji za odpovědi
pořídíl jsem Megana nového (limited Plus Tce 115) v kombíku a jako...pecka, tiché,jede to hezky, spokojenost.
A jak jsem to tady procházel, tak jsem odpovědi na všetečné otázky nenašel
Přešel jsem z Peugotu 407...a co mě "trápí"
1. Mlží se mi přední světlomety - oba, spodní část, kde je pouze led. Je to normální u nového auta ?
2. Tempomat , když ho zapnu, tak nechá rychlost klesnou o cca 5 km/h a pak akceleruje na požadovanou hodnotu...omg proč, u peugeptu to po zapnutí drželo ihned nastavenou rychlost. Je to chyba nebo prostě vlastnost tempomatu ?
3. Četl jsem trable s řízeným nabíjením baterky...garáž není, nabít baterku mohu pouze tak, že ji z auta vyndám.... a jelikož me zděsilo, jak je baterka zakomponovaná ...je to velký problém ji vyndat? Hrozí, že něco ulomím ?? jezdím tak 40km denně a chtěl bych udržet baterku v kondici. Něco mi říká, že ikdyž je auto v záruce, tak baterka bude spotřební zboží a reklamaci neuznají
4. Je to můj prvni benzín defakto, byl jsem vždy naftař...vyplatí se hádám brát lepší natural....aspoň 98, kvůli karbonu?
Děkuji za odpovědi
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
ad 1) vzhledem k tomu, že LED diody nedělají žádné teplo, je mlžení světlometů (v lehké formě) normální věc
ad 2) děje se to při prvním zapnutím tempomatu a nastavení rychlosti a nebo máte rychlost uloženou v paměti a mačkáte R. Ve druhém případě je to možné, protože člověk pokud přidává, málokdy trefí přesně rychlost co má uloženou v paměti a tak může nastat Vámi popsaný efekt.
ad 3) vypínejte start-stop systém, naučte se "brzdit motorem" a nemusíte mít starost s dobíjením. Ovšem při každoročním servise (během kterého doporučuji vždy s vyměnit olej, neb ten je jinak předepsán co 2 roky/30 000km) požádejte, aby Vám pokud možno na co nejdelší dobu připojili vůz na nabíječku.
ad 4) pokud vynecháte "no name" pumpy, stačí 95 oktanů. Ovšem dodatečná aditivace (tedy VIF aditivem) na škodu rozhodně není. Karbon musíte "vyhánět" z motoru při akceleraci - typicky na dálnici, dáte za tři a jdete pořádně do otáček. I já se svojí naftou to jednou měsíčně provádím.
Toť můj pohled na věc.
ad 2) děje se to při prvním zapnutím tempomatu a nastavení rychlosti a nebo máte rychlost uloženou v paměti a mačkáte R. Ve druhém případě je to možné, protože člověk pokud přidává, málokdy trefí přesně rychlost co má uloženou v paměti a tak může nastat Vámi popsaný efekt.
ad 3) vypínejte start-stop systém, naučte se "brzdit motorem" a nemusíte mít starost s dobíjením. Ovšem při každoročním servise (během kterého doporučuji vždy s vyměnit olej, neb ten je jinak předepsán co 2 roky/30 000km) požádejte, aby Vám pokud možno na co nejdelší dobu připojili vůz na nabíječku.
ad 4) pokud vynecháte "no name" pumpy, stačí 95 oktanů. Ovšem dodatečná aditivace (tedy VIF aditivem) na škodu rozhodně není. Karbon musíte "vyhánět" z motoru při akceleraci - typicky na dálnici, dáte za tři a jdete pořádně do otáček. I já se svojí naftou to jednou měsíčně provádím.
Toť můj pohled na věc.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Ad 2: tempomat mi dělá to samé. Po zapnutí na volantu trvá asi 2s, než se aktivuje, mezitím, pokud mám nohu z plynu, auto zpomaluje. Záleží, jestli se jede po rovině nebo do kopce, o kolik klesne rychlost.
Řeším to tak, že po zapnutí tempomatu ještě chvíli jedu s nohou na plynu, nebo přidám o 3-4 km/h a než se tempomat aktivuje, auto zpomalí na požadovanou rychlost...
Řeším to tak, že po zapnutí tempomatu ještě chvíli jedu s nohou na plynu, nebo přidám o 3-4 km/h a než se tempomat aktivuje, auto zpomalí na požadovanou rychlost...
Megane grandtour IV, TCe140 EDC, Intens, pack City, barva bílá
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Takto by se to mělo ale dělat. Protože dokud tempomat není aktivovaný (tedy zapnutý s nastavenou rychlostí), auto nemůže udržovat rychlost.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Takisto som prešiel z Pežota 407 1,8 benzín na Megana.Svetlomety sa mi počas dvoch rokov nikdy ani trochu nikde nemlžili a to už mám vymenené tretie.Pri použití tempomatu som nič podobné nezaznamenal.Bývam v paneláku,batériu nabíjam príležitostne buď u rodičov na dome alebo na chalupe,vždy v aute, nikdy som ju nevyberal.Teraz som stál 28 dní v kuse na parkovisku,chytilo na prvý raz.Benzín tankujem len 95 okt.
Renault Megane Grand Coupe SCe115 Intens 3/2018
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Zkusim rady ohledně tempomatu.
Ale mlžení světlometů....nemlžil se mi ani jeden peugeot (první měl halogeny, druhý xenony), ani mazda 3 v halogenu. Dám tomu čas.
Startstop vypínám - ECO mod se vyplatí? Nebo další zbytečnost? Všimnul jsem si, jak při brzdění motorem vzroste napětí v síti. Ok, zaměřím se na to
Ale co mě zarazilo....že se po zajetí motoru nemění u renaultu olej. Obvykle se u nových aut měnil olej po cca 1500 km.
Každopadně díky za odpovědi )
Ale mlžení světlometů....nemlžil se mi ani jeden peugeot (první měl halogeny, druhý xenony), ani mazda 3 v halogenu. Dám tomu čas.
Startstop vypínám - ECO mod se vyplatí? Nebo další zbytečnost? Všimnul jsem si, jak při brzdění motorem vzroste napětí v síti. Ok, zaměřím se na to
Ale co mě zarazilo....že se po zajetí motoru nemění u renaultu olej. Obvykle se u nových aut měnil olej po cca 1500 km.
Každopadně díky za odpovědi )
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Mohl by se tu prosím přihlásit někdo, kdo měl trable s baterií? Fakt prosím, někdo, kdo by musel během prvních 2-3 let měnit baterii, protože nenastartoval.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Ja baterii nemenil, ale po cca 1,5 roce jsem nenastartoval. Baterie kolem 5 V (!). Vytahl jsem ji, dobil a zda se, ze zatim funguje.
Ale to je klasicka 1,6 SCE. Něco ji evidentně vybilo.
Ale to je klasicka 1,6 SCE. Něco ji evidentně vybilo.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Zdravím, já jsem "postižený" výměnou baterie zhruba po 2,5 letech. Přijedu na víkend, auto normálně zamknu...V neděli chci odjet, auto ani dálkou neodemknu-odemknu klíčkem, budíky blázní, blikají na mě různé kontrolky (nejvíc mě zarazila nějaká LPG?!). Zafungovala Renault assistance - jsem naložen a odtažen do nejbližšího servisu (naštěstí toho, kde jsem vůz kupoval a kam jezdím na garančky). Tam nahodili přes nějaký Battery booster a baterku proměřili s verdiktem "nutná výměna".
Přitom nejezdím nijak neobvykle, ne pouze kolem komína (za těch 2,5 roku jsem natočil zhruba 35 tis) - Servis se oháněl obvyklým - to víte, ve fabrice do toho dají obyč baterku, která nevydrží to co originál Renault - mimochodem na tu novou je záruka 3 roky, tak jsem zvědav....
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
johnnyso píše: ↑úte úno 11, 2020 17:04Startstop vypínám - ECO mod se vyplatí? Nebo další zbytečnost? Všimnul jsem si, jak při brzdění motorem vzroste napětí v síti. Ok, zaměřím se na to
Ale co mě zarazilo....že se po zajetí motoru nemění u renaultu olej. Obvykle se u nových aut měnil olej po cca 1500 km.
Každopadně díky za odpovědi )
ECO mód výrazně sníží odezvu na sešlápnutí plynu. Vyzkoušejte v táhlém stoupání (na trojku zrychlujte v rozmezí 2-3 tisíce otáček střídavě se zapnutým/vypnutým eco režimem), rozdíl je citelnější, čím je slabší motor.
Interval výměny oleje je u většiny osobních Renaultů 2 roky/30 000 km dle toho co nastane dřív. První "fabrický" olej můžete vyměnit po zajetí motoru (tedy cca 5 000 km).
Doporučuji měnit olej vždy po roce nebo po najetí 15 000 km. Tedy první výměnu udělat v 5 000 km, další pak 20 tkm, dále 35 tkm atd.
Ať si servisní technik říká co chce, on Vám po letech až skončí záruka nic ze svýho nedá.
Olej + filtr nestojí tolik a motoru častější výměny jen prospějí. Sám měním olej po 10-12 tkm.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
ECO mod krome odezvy na plyn ovlivnuje klimatizaci. Pri jeho zapnuti se snizi otacky ventilatoru.
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
4 duffy: Díky za info V tom servisu to byli nějací srandisti ne? Z fabriky tam snad musí být origo baterie ne? Každopádně na starém Scenicu jsem po první výměně pak už měnil baterii co 2 roky, ať už to byla origo renault butique, motrio anebo i nějaké shity jako starline, takže mě ty 2,5 roku připadne ok. Co mi teda přijde škoda je, že ty origo renaultí baterie jsou EFB a ne AGM. Přitom když mi na roční prohlídce proměřovali baterii, tak na tom reportu co vypadá jak účet z trafiky bylo AGM. Ale co, renault nám dává možnost jak auta potunit lepšími komponenty
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
jojo, souhlasím, že ty intervaly na výměnu oleje jsou z jiné dimenze....Doposuď jsem vždy měnil po 15t km, resp. roce.
Ok, vyměním po 5000km
Ok, vyměním po 5000km
Re: Mlžení světlometů, tempomat a novické dotazy
Ještě mě napadlo...nové auto, rudý lak...jak pěst na oko to razí na parkovišti...co tak PU folie na dveře (možna kapota a přední nárazník ?) ?
Máte zkušenosti s polyuretanovými foliemi na autě?
Na 15 let starém autě mě to neštvalo, ale mít nové obité
Máte zkušenosti s polyuretanovými foliemi na autě?
Na 15 let starém autě mě to neštvalo, ale mít nové obité
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 48 hostů