Stránka 3 z 3

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: stř lis 06, 2019 09:43
od Radúz
https://www.engine-specs.net/nissan/hr16de-h4m.html
toto je link na motor 1.6 sce.
Neviete aké irídiové sviečky by tam mali pasovať?
Píše sa tu viac typov sviečok, chcel by som aj ja tam dať irídiové.
v denso katalógu ekvivalent k Denso FXE20HR11 je Denso IXEH20ETT, píše sa tu aj o Denso IXEH20TT
DIK

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: pát dub 24, 2020 07:49
od Radis
Tak včera proběhla doma výměna svíček podle výrobce tak tam mají přijít IXEH22TT . Teplotně jsou na tom stejně jako originály. Tak uvidíme jak to pojede .

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: pát dub 24, 2020 12:59
od Radúz
Dik za info, dajte prosím vedieť ako to šlape.
Takže IXEH22TT? Pozriem

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: pát srp 07, 2020 15:18
od pedroo
tak jsem měnil svíčky, dal jsem tam pro mě osvědčenou značku a přímo z jejích e shopu . Brisk 1626, www.brisk.cz ..těsnění nebylo potřeba nikde měnit

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: úte srp 11, 2020 11:04
od Radis
pedroo píše:
pát srp 07, 2020 15:18
tak jsem měnil svíčky, dal jsem tam pro mě osvědčenou značku a přímo z jejích e shopu . Brisk 1626, www.brisk.cz ..těsnění nebylo potřeba nikde měnit
Já dával DENSO jak se chová motor s novými svíčky

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: stř srp 12, 2020 11:02
od pedroo
No já jsem neměl nějaké výrazné problémy s motorem, měnil jsem kvůli nájezdu cca 50 tis.Km ...ale je možné že se to lépe chová při studeném motoru

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: stř srp 12, 2020 11:08
od Radis
Jj pravda při studeném můžu dát plnej a motor necuká. Snad bude v zimě už klid a nebude poskakovat jak koza. Kolik máš najeto, co motor jede k lepšímu a co spotřeba oleje. A celková spokojenost s 1.6 Sce

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: pát srp 14, 2020 23:53
od jaroslavii
A to sis svicky menil sam? A co to tesneni na svodech a na skrtici klapce? Taky se chystam na vymenu. Jinak, jako auto je to prumer. Motor 1.6sce je liny a blby je, ze se musi menit retez i misky ventilu, ponevadz to nema hydrostely. Vymena misek + retez minimalne 20 tisic, takze neni pravda, ze je to bezudrzbovy motor. Retez totiz zacne kolem 200tis.km klepat a to dost. Razeni ma auto horsi. Radio nelze vymenit, mam to obyc.a repro chrci. To me stve taky, ze nelze radio vymenit. Vymenil jsem jen repro ve vsech dverich. Jinak jezdim, menim olej, filtry. Zadne poruchy.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: sob srp 15, 2020 21:48
od FanulkaF
Těsnění na svodech ani na škrtící klapce nezničíš.Měl jsem již rozděláno 3x a nikdy nebyl problém.2x jsem měnil svíčky a jednou měřil ventilové vůle.Zatím vše bez problémů.Jinak jak píšeš, měním olej a filtry.Žádné poruchy. Co by za to jiní i s renomovanějšími značkami dali.Jinak pod to co píšeš že tě štve se mohu jen podepsat.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: ned srp 16, 2020 07:38
od Radis
FanulkaF píše:
sob srp 15, 2020 21:48
Těsnění na svodech ani na škrtící klapce nezničíš.Měl jsem již rozděláno 3x a nikdy nebyl problém.2x jsem měnil svíčky a jednou měřil ventilové vůle.Zatím vše bez problémů.Jinak jak píšeš, měním olej a filtry.Žádné poruchy. Co by za to jiní i s renomovanějšími značkami dali.Jinak pod to co píšeš že tě štve se mohu jen podepsat.
Kolik máš už najeto ? A jak jsi kontroloval vůle na miskách ? Olej ti žral- žere, jaký dáváš ? Motor po určitých km ožil nebo stejný ? LPG máš již z výroby ?

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: ned srp 16, 2020 09:39
od jaroslavii
Radis píše:
ned srp 16, 2020 07:38
FanulkaF píše:
sob srp 15, 2020 21:48
Těsnění na svodech ani na škrtící klapce nezničíš.Měl jsem již rozděláno 3x a nikdy nebyl problém.2x jsem měnil svíčky a jednou měřil ventilové vůle.Zatím vše bez problémů.Jinak jak píšeš, měním olej a filtry.Žádné poruchy. Co by za to jiní i s renomovanějšími značkami dali.Jinak pod to co píšeš že tě štve se mohu jen podepsat.
Kolik máš už najeto ? A jak jsi kontroloval vůle na miskách ? Olej ti žral- žere, jaký dáváš ? Motor po určitých km ožil nebo stejný ? LPG máš již z výroby ?
To by me taky zajimalo, jak se to meri u tech misek. Ja davam olej Elf 5W40. Motor je stejny, nevsiml jsem si zmeny.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: ned srp 16, 2020 09:50
od jaroslavii
https://m.youtube.com/watch?v=BrQQU28WMgc
Tady je video, jak vymenit vytahany retez, ktery dela ramus a boucha do vika. Je videt sundani svodu, vyndani svicek, civek aj.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: pon srp 17, 2020 06:10
od FanulkaF
Ventilovou vůli měříš normální spárovou měrkou.Po sundání ventilového víka si přizvedneš heverem nejlépe PP kolo a při zařazené rychlosti si otáčíš kolem a sleduješ vačkové hřídele.Hlavně nesmíš točit aby se ti motor otáčel obráceně.To by nedopadlo dobře s řetězem.Jak budeš mít na některé vačce na kterémkoliv válci špičku vačky kolmo nahoře tak změříš vůli mezi spodkem této vačky a tou miskou pod ní.Vždy měříš dvojici ventilů.Změříš a zase pootočíš kolem a stále dokola.Nic to není.Mnohem horší je to v případě, že by jsi chtěl tu vůli výměnou misek seřizovat.to je o rozebrání celého vršku motoru a nedoporučuji to někomu, kdo to neumí dělat.Raději odborníkům,ale levné to nebude.
Jinak mám najeto cca 80tis.km a lpg jsem si nechal namontovat ihned po koupi vozu v Autogas centrum plus ve Strakonicich.Auto mělo při montáži 300km.Vše bylo ok až na to, že auto od začátku žralo olej a to až 0,4 l /1000km.V Renaultu mi řekli že je to ok a že se to třeba samo časem zlepší.Bohužel se spotřeba oleje stále příliš neměnila a já se už začínal smiřovat s tím, že budu stále dolívat a dolívat.Až cca v 50tis.km se začala spotřeba oleje jako mávnutím kouzelného proutku snižovat a motor začal ožívat.Nyní jsem na spotřebě 1 litr /10000km a myslím, že se to možná ještě zlepší.Ale i kdyby ne tak to už je v pohodě.Olej měním sám každých 15000km.Dávám buď Elf 5W/40 nebo Shell Helix Ultra rovněž 5W/40.Jinak jsem s Renaultem vcelku spokojen, žádný závodník to není, ale s tím jsem auto kupoval.Ale spotřeba lpg v létě na 17 kolech 7,6 a v zimě rovněž na 17 8 litrů lpg. 1km jízdy v tomto pro mě velmi pohodlném a prostorném voze při dnešní ceně lpg v pohodě do 1 kč/km. Na nádrž lpg ujedu cca 780km a jsem spokojen.Jezdím každý den a za ty 2 roky co auto mám mě nikde nikdy nenechalo a to je pro mě to nejdůležitější.Samozřejmě mě některé věci na autě štvou, ale klady převažují nad negativy. Zdraví Fanda

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: ned srp 30, 2020 09:15
od jaroslavii
Chrastici retez, sundani sani, svicek, civek..vseho.
https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... EGYFXUwJgw

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: čtv zář 03, 2020 22:33
od jaroslavii
Tak svicky vymeneny. Opravdu jsou hluboko vsazene a je nutny uzky klic c.14.a nastavec. Ja jsem koupil sadu trubkovych klicu a pak to pospojoval az to slo golou povolit. Ost.bylo ok. Svicky jsem dal Denso, byly tam NGK. Skubani skoro prestalo nebo asi prestalo. Jeste to zkousim, uvidim, az bude mraz.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: úte bře 02, 2021 08:52
od hynek1
Co se týká pokusů se svíčkami, poslední zkušenost mám dobrou se svíčkami Brisk super MR14LC 1587. Najel jsem na nich bezmála 40tis km, končily preventivne s odtrhem 1.15 mm, vyměnil jsem je opět za Denso IXEH22TT, protoře je tam chci nechat bez dozoru déle, pokud to vydržím. Jinak, co se týče výměny těsnění na sání i klapce, odpovídám si : ikdyž to nevypadá moc pečlivě, nové jsem ještě nepoužil doposud. Pouze vyčištění klapky sprejem Liqui Moly... Ano Brisk se jeví jako nejlepší volba v poměru cena, výkon. Denso se dají koupit o 400.-Kč zhruba dráž, Rozhodovat nechám čas.
H. Přeji všem spousty spokojených kilometrů a zdraví.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: čtv bře 04, 2021 07:42
od Radis
Ty Denso tam mát taky asi 3000 km a v pohodě. Ted se chystám změřit tlaky válců na 1.6 Sce v domácích podmínkách. Má někdo již zkušenost a jak dopadl.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: čtv bře 04, 2021 14:57
od FanulkaF
Měřil jsem v 90000km a na všech cca 8,5. Prý je to v pohodě tak si s tím nelámu hlavu.Až tlak nebude tak to velice rychle poznám.Ale už bude docela pozdě.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: čtv bře 04, 2021 17:01
od Radis
FanulkaF píše:
čtv bře 04, 2021 14:57
Měřil jsem v 90000km a na všech cca 8,5. Prý je to v pohodě tak si s tím nelámu hlavu.Až tlak nebude tak to velice rychle poznám.Ale už bude docela pozdě.
Mohu stručný postup hlavně zda je potřeba něco proklenout v pojistkách. Nebo stačí vyšroubovat svíčky zmáčknout start a měřit .

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: pát bře 05, 2021 14:24
od FanulkaF
Lepší je vyndat pojistku palivového čerpadla.Jde o to aby ti když budeš točit naprázdno motorem nevstřikoval benzín do válců.Samozřejmě by po namontování svíček a okamžitém startu mohl dostat docela slušný náraz katalyzátor.Nemuselo by se nic stát, ale jistota je jistota.Rovněž je lepší pokud máš tu možnost připojit na baterii nezávislý zdroj napětí, i když pokud je akumulátor v pořádku tak ty 4 protočení válců zvládne maximálně s hláškou na PC že máš slabou baterii.Hoď sem potom kolik máš najeto a kolik jsi naměřil.Jinak Denzo Iridium svíčky dobrá volba.Na Hyundai i30 s lpg na nich dělám v klidu 100000km a odtrh stále 0,9mm.Na Meganovi bez problémů 70000km.Originál NGK byl po 15000 upálený s odtrhem 1,8mm.Hrůza.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: ned dub 18, 2021 08:18
od Radis
FanulkaF píše:
pát bře 05, 2021 14:24
Lepší je vyndat pojistku palivového čerpadla.Jde o to aby ti když budeš točit naprázdno motorem nevstřikoval benzín do válců.Samozřejmě by po namontování svíček a okamžitém startu mohl dostat docela slušný náraz katalyzátor.Nemuselo by se nic stát, ale jistota je jistota.Rovněž je lepší pokud máš tu možnost připojit na baterii nezávislý zdroj napětí, i když pokud je akumulátor v pořádku tak ty 4 protočení válců zvládne maximálně s hláškou na PC že máš slabou baterii.Hoď sem potom kolik máš najeto a kolik jsi naměřil.Jinak Denzo Iridium svíčky dobrá volba.Na Hyundai i30 s lpg na nich dělám v klidu 100000km a odtrh stále 0,9mm.Na Meganovi bez problémů 70000km.Originál NGK byl po 15000 upálený s odtrhem 1,8mm.Hrůza.
No situace mě nutí na přeměření tlaků . Mám ještě dotaz prosím tě která je to pojistka od čerpadla, a pokud mám startování tlačítkem tak jak dlouho točí startér když jej zmáčknu - nevyhodí to nějakou závadu v Řj.

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: pon dub 19, 2021 13:14
od minno77
prosim vas tesnenie / O-kruzok pre skrtiacu klapku neviem nikde najst.. 161757436R nieje nejaka nahrada alebo univerzal pre 1.6 16V 115 SCE ?
dakujem

Re: Těsnění sacího potrubí+svíčky

Napsal: pon dub 19, 2021 14:53
od FanulkaF
Ta pojistka je normálně v pojistkové skříńce ve voze a našel jsem ji podle schématu na krytu u pojistek nebo je to v návodě údržby vozu.Jinak mám také tlačítko na startování a normálně motor točí dokud tlačítko neuvolníš.
U toho o-kroužku si myslím, že by asi bylo nejlepší objednat přímo v Renaultu. Já měl klapku zatim dole asi 5X a ještě jsem neměl důvod kroužek měnit.V podstatě není jak ho zničit. I když vlastně vše je možné.