Stránka 4 z 10

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát čer 07, 2019 12:47
od destroy
sebr píše:
čtv čer 06, 2019 19:43
Dík za zprávu. A nevíte, co tam zlepšili, nebo upravili? V každém případě spojka zabírá jako nová, i když není psané, že byla měněná. Taky brzdy jsou ostré víc, než byly. V použitém materiálu je napsáno 600 ml nějakého čističe brzd. Nevím, co to je.
Inzinieri vymysleli riesenie na to miznutie oleja. Myslim ze to bolo niekedy od 06/2016, ale posrali nejaku inu vec, preto motory do nejakeho mesiaca 2017 maju zase iny pruser a tie najnovsie su snad uz ok. Pridavali aj tu roletku a podobne. Ak vsak jazdis dlhsie trasy, ten novy motor bude od 06/2016 ok

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát čer 07, 2019 16:06
od kadliiik
To výše je takové pěkné shrnutí :-D Já jsem někde četl o těch změnách konkrétněji, ale nemůžu to najít ať googlím jak googlím... všude jen samý hejty na ten motor, relevantních informací skoro nula. Já teda nevím jak na tom byly ty první verze, mám tu poslední, ale rozhodně to neodpovídá internetovým tvrzením, třeba o zahřívání. 1,2 TCe H5F se v Kadjaru zahřívá určitě rychleji než 1,6 K4M co jsem měl ve Scenicu II. Do práce to mám cca 10 km, zatímco ta 1,6 se v zimě zahřála na provozní teplotu těsně předtím než jsem parkoval, tak 1,2 je na provozní teplotě v půlce cesty. Dokonce jsem četl, že v zimě na dálnici 1,2 Tce H5F nedosáhne provozní teploty... zase hovadina. Jestli nějaký motor v zimě na dálnici nedosáhne provozní teploty tak je to 1.5 dCi K9K. Pravda je, že v tom K4M jsem měnil olej po 30 000 km, a po 15 letech a 250 000 km pořád jezdí, což upřímně od H5F nečekám. Nicméně před koupí mi prodejce narovinu řekl, ze olej je potřeba měnit max po 15 tis. když bych to za rok nenajel, tak i při menším nájezdu.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát čer 07, 2019 20:17
od destroy
kadliiik píše:
pát čer 07, 2019 16:06
To výše je takové pěkné shrnutí :-D Já jsem někde četl o těch změnách konkrétněji, ale nemůžu to najít ať googlím jak googlím... všude jen samý hejty na ten motor, relevantních informací skoro nula. Já teda nevím jak na tom byly ty první verze, mám tu poslední, ale rozhodně to neodpovídá internetovým tvrzením, třeba o zahřívání. 1,2 TCe H5F se v Kadjaru zahřívá určitě rychleji než 1,6 K4M co jsem měl ve Scenicu II. Do práce to mám cca 10 km, zatímco ta 1,6 se v zimě zahřála na provozní teplotu těsně předtím než jsem parkoval, tak 1,2 je na provozní teplotě v půlce cesty. Dokonce jsem četl, že v zimě na dálnici 1,2 Tce H5F nedosáhne provozní teploty... zase hovadina. Jestli nějaký motor v zimě na dálnici nedosáhne provozní teploty tak je to 1.5 dCi K9K. Pravda je, že v tom K4M jsem měnil olej po 30 000 km, a po 15 letech a 250 000 km pořád jezdí, což upřímně od H5F nečekám. Nicméně před koupí mi prodejce narovinu řekl, ze olej je potřeba měnit max po 15 tis. když bych to za rok nenajel, tak i při menším nájezdu.
Mam 1.5dCi K9K a aj v najvacsich zimach sa mi na dialnici bez problemov po par km zahreje. (V meste bez zataze to nie je ziadna slava, ale ani pruser) Mal som 1.2 H5F (verzia 07/2016 v Kadjari) a ten sa zohrieval urcite pomalsie (mozno aj preto ze som nemal este roletky), ale tiez sa dokazal zahriat na prevadzkovu teplotu. Neviem odkial cerpas info :)

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát čer 07, 2019 22:22
od kadliiik
Z vlastní zkušenosti. Co se týče toho K9K tak z Megane III. Když mrzne, tak na dálnici se nezahřeje, pokud to člověk fakt nehoní nad rychlostní limit. Asi bude hrát roli také v jakém autě ten který motor je...

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon čer 10, 2019 16:47
od Anryyk
To jistě, já měl teď pujceny captur, ve slabší verzi 1.2 a přišlo mi, že to jede lépe než můj vráceny grandtour tce 130, kde mi přijde spojka i převodovka mrtvá už co to sjelo z linky... Klidně bych vyměnil.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: úte čer 11, 2019 19:14
od jaggerl
Já jsem měl takto půjčeného Megana a řazení mi přišlo o mnoho lepší, než v mém Scenicu. Manželka již v něm nechtěla jezdit a zabrala Toyotu.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon čer 17, 2019 14:57
od COUPE RUBI

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon čer 17, 2019 14:58
od COUPE RUBI
Takže přátelé....furt plnej a bokem..😁

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: úte čer 18, 2019 07:47
od Sroty
Co kdyby tu někdo napsal svoje zkušenosti s tímto motorem alespoň po 2 letech používání? Určitě by to mělo daleko více vypovídající hodnotu, než článek od rádoby odborníka, který ten motor nikdy dlouhodobě neměl, jenom ho možná řídil. To samé platí i zdrojích uvedených v textu. Můj megane má odkroucen teprve rok a dva měsíce, takže relevatních informací ohledně spolehlivosti moc dát nemůžu. Ale věřím, že se najde někdo, kdo už odjezdil alespoň 2 roky a více jak 50t km.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: úte čer 18, 2019 09:55
od Ládys

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: úte čer 18, 2019 13:07
od COUPE RUBI
Tak auto mám již dva roky najeto 38tis..
Co se týče motoru měním olej každých 15 tis/km..
Po motorové stránce zatím nemohu nic říci špatné prostě vše funguje jak má...převodovku mám edc a nemohu si jej vynachválit
Jezdím v týdnu jen krátké trasy po městě víkendy výlety delší trasy tam jej i pořádně projedu...😁👍
Na zimu jsem si pořídil zimni štít originální pro rychlejší zahřívání je to dost znat..
Start STOP vypínám hned ..
Zatím drobné odstranitelne závady typu jak píšete guma na dveřích..
Teď sem pozoroval mokro za řidičem v gumové vanicce..tyčky stabilizační jsou malinko slyšet bohužel v servisu jsou hluchý...tak neřeším..
V závěru s autem jsem velice spokojen....

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: úte čer 18, 2019 21:01
od kadliiik
Auto.cz/svět motorů je fakt žumpa. Ten článek cituje rozborku Autobildu, která dopadla skvěle, ale podle auto.cz je ten motor stejně na hovno. Samozřejmě když udělají rozborku oni u Rapidu, tak je to vše ok a 1,0 TSI je nesmrtelný motor. 100 000 km u 1,2 TCe od Autobildu je nevypovídající, protože s autem hodně jezdili delší vzdálenosti. Zatímco oni s tím Rapidem udělali 100 000 km za 18 měsíců určitě jízdou hlavně po městě... Rapid obstál na výbornou, dokonce neprdla ani žárovka, akorát byli 5× v servise, mimojiné kvůli tomu, že se vysrala spojka... na výbornou.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv čer 20, 2019 07:58
od destroy
kadliiik píše:
úte čer 18, 2019 21:01
Auto.cz/svět motorů je fakt žumpa. Ten článek cituje rozborku Autobildu, která dopadla skvěle, ale podle auto.cz je ten motor stejně na hovno. Samozřejmě když udělají rozborku oni u Rapidu, tak je to vše ok a 1,0 TSI je nesmrtelný motor. 100 000 km u 1,2 TCe od Autobildu je nevypovídající, protože s autem hodně jezdili delší vzdálenosti. Zatímco oni s tím Rapidem udělali 100 000 km za 18 měsíců určitě jízdou hlavně po městě... Rapid obstál na výbornou, dokonce neprdla ani žárovka, akorát byli 5× v servise, mimojiné kvůli tomu, že se vysrala spojka... na výbornou.
H5F bol proste pruser a dnes to uz nie je tajomstvo. Ales Matusek z RNews vie myslim o problematike velmi vela a povedal to priamo a bez okolkov za co palec hore.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv čer 20, 2019 10:12
od kadliiik
S tím souhlasit nemůžu, moje osobní zkušenost je jiná a bohužel objektivní informace člověk hledá těžko. To, že někdo dokola píše, že je ten motor průser z té informace nedělá pravdu. Jediný objektivní důvod co jsem našel, kvůli kterému by H5F mělo mít problém je, že se pomalu zahřívá. Moje zkušenost je taková, že se ten motor v mém autě zahřívá rychleji než K4M co jsem měl předtím ve Scenicu II. 0,9 TCe byl při uvedení na trh novináři ale totálně poflusán a najednou o pár let později je to nejlepší motor. 1,2 byl při uvedení zázrak a teď je to průser, co bude za 3 roky 1,3 TCe, který je teď vychvalován do nebes? Chcu tak moc, když bych si chtěl někde objektivně přečíst vyvážený článek a zkušenost? Podobně jak se dožadoval výše Sroty a COUPE RUBI mu odpověděl?

Úplně stejný hejty jako na 1,2 TCe si člověk najde na netu i o 1,0 TSI. Ale zde je ten rozdíl co se člověk dočte v článcích. V článku výše zmiňují, že Autobild udělal rozborku Megana 1,2TCe po 100 000km, která mimochodem dopadla co se týče motoru na výbornou, ale auto.cz v podstatě napíše, že podle nich je to náhoda a normálnímu člověku se ten motor musí vysrat do první výměny oleje. A navíc se tam projevil neduh přímosvtřiku a na ventilech byly silné nánosy karbonu. A nyní se podívejme na stejný web na článek o 1,0TSI:
https://www.auto.cz/video-rozebrali-jsm ... dla-129749
V tomto článku dopadl dle autora Rapid na výbornou. Sice v 50 000km museli komplet měnit spojku, ale je to na výbornou. Motor taky bez jediné vady, totálně zasrané ventily od karbonu článek nezmiňuje. Stačí se ale podívat do přiloženého videa. To je narozdíl od článku k němu fajn, ve videu ale hovoří Vaculík. Ty fantastické články napsali Dusil a Lilling.

O K4M jsem se dočetl, když to přeženu, že na přesuvník najedu 20 000km. Měl jsem 250 000km s jednou výměnou přesuvníku a olej byl vždy měněný minimálně po 30 000km, měl jsem ještě EURO III, které mělo interval 30 000/2 roky. Auto jezdí doteď vesele dál. Ano, sám jsem přesvědčen, že H5F by takové zacházení nevydrželo. Stejně jako jakýkoliv jiný přímovstřikový downsizovaný turbobenzín. Kvůli tomu ale H5F není "obrovský průšvih".

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv čer 20, 2019 12:18
od Sroty
Za obrovský průšvih považuji články tohoto typu. Začíná to totiž hraničit s bulvárem. Pochybuji, že si autoři udělali nějaký výzkum, na jehož základě by mohli takto generalizovat. Všechno jsou to jenom jejich názory a poznatky, které si ještě navíc udělali na základě cizích zkušeností a informací. To není novinařina, ale žumpa, přesně jak píše kadliiik. Celé tohle haló bude mít jediný efekt, a to takový, že bude rapidně klesat prodej Tce jako ojetiny. Protože hádejte, co vám vyskočí ve vyhledávači na prvním místě, když zadáte 1.2 Tce. Nemám nic proti informovanosti, protože všichni víme, jak automobilky rády zatloukají. Také netvrdím, že problém neexistuje. Ale každá mince má dvě strany. Jsou uživatelé, kteří mají s motorem problémy, ale jsou tu i ti, kteří jezdí bez sebemneších problémů. Ono vůbec sesbírat potřebná data je dřina. To, že někdo provedl test jednoho Tce na 100tis km s pozitivním výsledkem má stejnou vypovídací hodnotu jako ten článek na auto.cz. Jedno auto prostě není vzorek. Ve finále je tak vlastně úplně jedno, čemu věříte, protože nemáte potřebná data. Ty má možná tak automobilka, ale pochybuji, že se k nim někdo dostane, a že je dokáže vyhodnotit objektivně.

Já třeba mám s 1.2 Tce a 0.9 Tce přesně opačné zkušenosti. 1.2 v meganovi jezdí převážně městské trasy, najeto 22 000 km a olej se drží na rysce od výměny ve 14 000 km. Nikdy jsem neměl problémy s výkonem, startováním v zimě nebo vysokou spotřebou. Naopak 0.9 Tce v cliu začal žrát olej. Nejspíše to souvisí s tím, že motor je pořád syrový (1200 km), ale na klidu mi to rozhodně nepřidá.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv čer 20, 2019 14:16
od kadliiik
Jak vidím, tak my dva máme s tím motorem stejné zkušenosti. Mě čeká roční prohlídka příští týden. Najeto mám 23 500 km, poprvé měněn olej při 13 200 km. Olej jsem měl taky furt stejně, akorát jak debil po přečtění všech těch hejtů jsem ho jednou kontroloval, když jsem stál v kopci, takže samozřejmě byl nad ryskou. V kombinaci s tím, že mi 3 dny na to problikla kontrolka klíče, tak jsem valil kvůli tomu do servisu... tam samozřejmě na rovině byla hladina zas v poho. Chyba svítila kvůli vadnému termostatu. Takže reklamaci za 1. rok na motoru mám, ale že bych si z toho mohl vyvodit, že je to průšvih motor, to teda fakt nemohu. Na auta do kterých se lije jen benzín a mění olej nevěřím, taková neexistují.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv čer 20, 2019 20:39
od COUPE RUBI
Aktuální test ....

https://youtu.be/bDtjJ__IQzM

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv čer 20, 2019 21:48
od PetrDDD
Pánové moje zkušenost s tímto motorem v Cliu z 02/2017 je taková že "zatím" šlape tak jak má, najeto 42tis. km. Nikdy nebyl jediný problém se startem. Hladina oleje neklesá ani neroste. Olej měním po 15 tis. km. Jezdím denně kombinace okreska rychlostka, průměrná spotřeba od koupě 6.7l (poctivě zadávám tankování do aplikace). Ale ta "mediální" H5F masáž která se rozjela zejména v diskuzích na jedné nejmenované FB fanouškovské stránce Renaultu (ostatně odtud čerpá i Auto.cz i Svět motorů (ten píše doslova jako ojetinu Clia 1,2 Tce Nebrat ani zadarmo), mě totálně otrávila, protože jak zde uvádíte dočtete se jaký je tento motor průser, dokonce největší průser Renaultu za posledních XY let. Fakty jako např. statistika poruchovosti, připadně výměn motorů se novináři pravděpodobně nezabývají, nikde jsem žádná čísla neviděl. Takže se samozřejmě cítím poškozeně . O přístupu Renaultu kdy při koupi nepadlo jediné doporučení jak se k motoru chovat nemluvě. Clio je primárně městské auto a mantra 1,2 Tce je bla bla bla dlouhé trasy atd. je podle mého názoru uplně mimo.Jinak díky za stotisícový test AutoBild , kde tento motor obstál se ctí. Naopak všude se ted vychvaluje jako zázrak techniky 1,3 Tce jak se děsně povedl, přitom je to nový motor o kterém vědí všichni úplný ho.... Jinak jediná reklamace byla prodřená hadice klimatizace z důvodu chybějící úchytky. Opraveno v záruce

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát čer 21, 2019 09:49
od kadliiik
A máme tu další nejnovější zprávy o 1,2 TCe. Čerpal jsem je ze článku, který tu byl dnes nahrán do vlákna hned vedle "Renault Megane IV":
http://www.veciautomobilove.cz/cz/clane ... e-iv-2578/
Ten článek je sice o ojetém Meganu IV 1,6 SCe, rozhodně v něm ale dočtete další ověřené informace, cituji: "To přeplňovaná dvanáctistovka je jiná pohádka, v tomto případě spíše horor. Raději bychom se jí vyhnuli, protože trpí za zanášení karbonem a potenciál vzniku drahých problémů je opravdu velký. Mnoha lidem tenhle motor „zaklepal“ vlivem zakarbonování už po 30 000 km!" Žádný zdroj na těch mnoho lidí tam není, ale ta věta je s vykřičníkem, takže to bude pravda!!!

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát čer 21, 2019 10:02
od Jean ViC
zachvili budu mit najeto uz 120tis km u 1.2 tce 120

problem se starty byl softwarovy, po prehrani noveho zadny problem...
pravda odesel mi napinak rozvodoveho reteze, ale motor se nepotkal vydrzelo to :D v zaruce vymeneno...

motor stale slape vyborne, spise co me trapilo a to nikdo jiny moc nezminuje ze mi pri najezdu kolem 60tis km potrhaval motor pri udrzovani rychlosti, v servise se to samozrejmne neprojevovalo ... pak po par tisic km se to srovnalo samo a do cca 100tis km byl klid, pak zase par nadrzi a pak v pohode ... ono to nebylo nic vyrazneho /dost lidi by to mozna ani nepoznala/ , ale ja jsem asi moc citlivy, nicmene co jsem cetl obcas pocukavaji tsi taky... asi nejake euronormy ty motory uplne dokurvuji...

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát čer 21, 2019 10:54
od Ládys
kadliiik píše:
pát čer 21, 2019 09:49
A máme tu další nejnovější zprávy o 1,2 TCe. Čerpal jsem je ze článku, který tu byl dnes nahrán do vlákna hned vedle "Renault Megane IV":
http://www.veciautomobilove.cz/cz/clane ... e-iv-2578/
Ten článek je sice o ojetém Meganu IV 1,6 SCe, rozhodně v něm ale dočtete další ověřené informace, cituji: "To přeplňovaná dvanáctistovka je jiná pohádka, v tomto případě spíše horor. Raději bychom se jí vyhnuli, protože trpí za zanášení karbonem a potenciál vzniku drahých problémů je opravdu velký. Mnoha lidem tenhle motor „zaklepal“ vlivem zakarbonování už po 30 000 km!" Žádný zdroj na těch mnoho lidí tam není, ale ta věta je s vykřičníkem, takže to bude pravda!!!
A hlavně pan novinář zdůrazňuje svou odbornost oblíbenou formulací "To jen my novináři, co přesedáme mezi novými auty...". Tu atmosféru musí člověk díky emisním omezením pochopit a naučit se s ní jezdit. A k té dvanáctistovce, prodávala se všude po světě a používal ji snad i Mercedes, kdyby to byl až takový prů..horor, tak by asi Renault z toho měl nějaké problémy. Ale nic není 100% a někdo má holt s tím motorem problémy.
Jinak já si myslím, že u ojetiny zákazník raději šáhne po spolehlivé nenáročné atmosféře, než po oturbenci s nejasným stavem turbíčka.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát čer 21, 2019 14:20
od exBURN
Jo jo, ono totiž nemůžete chtít zdroje, když většina případů je vázána mlčenlivostí :D :D Já znám řadově víc lidí, kteří sedlají TSI a bohužel řadově víc lidí kteří mají problémy s TCe.
Osobně sleduji pořád jak bude 1,2 TCe fungovat za 5 let jak zkončí záruka a jaká bude prodejnost tohoto auta vedle konkurence.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát čer 21, 2019 22:59
od r_chadim
Mám 1,2 Tce 130 v Kadjaru. Za 2,5 roku najeto 45tis. Olej měním každý rok. Jsme s ním nad míru spokojen, žádné problémy. Motor se skvěle chová v otáčkách 2 - 3 tis., je tichý a pružně reaguje na plyn. Jezdím na TankOno se spotřebou 6,5 l.
Mimochodem Kadjar s tímto motorem je super :-)

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř čer 26, 2019 17:55
od Libi22
Tak nám dnes schválili nový motor :D měli jsme tam i prasknutou lištu, která napíná řemen nebo řetěz (snad to píšu správně, jsem jen žena :-) ) říkali, že něco takového ještě v servisu neměli, že to vidí poprvé, asi špatný kus od výroby-to bylo to co tak v motoru štěrkalo :-( Když jsem viděla auto ve vzduchu, vykuchané....fuj pohled :smile16: Každopádně jsme rádi, nový motor bude vylepšený, takže snad již bude vše OK. Špatný motor se vrací do Francie. Dovolená se tedy koná v náhradním z Renaultu.
Držím všem palce, ať máte co nejméně poruch a pokud už se stane, aby se to vyřešilo k vaší spokojenosti.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř črc 31, 2019 19:02
od sebr
Tak mám vyměněný motor po 4 letech reklamace s neúměrnou spotřebou oleje. Podle zápisu v OTP jsem zjistil, že původní motor byl typ H5FB4/BA. Nový motor je H5FSB4E4/BA. Ptal jsem se, v čem je rozdíl. To mně soudruzi technici nebyli schopni říct. Nutno říct, že motor šlape zatím velmi dobře, spotřeba je taky OK. Ještě věřím, že po zajetí to bude ještě lepší. Nevíte někdo, v čem tkví rozdíl nového a starého motoru? Nemohu nikde najít jakékoliv bližší infomace. Předem děkuji za info.