Motor 1.2 Tce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

destroy
Junior member
Příspěvky: 242
Registrován: úte kvě 10, 2016 20:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od destroy » pát čer 07, 2019 12:47

sebr píše:
čtv čer 06, 2019 19:43
Dík za zprávu. A nevíte, co tam zlepšili, nebo upravili? V každém případě spojka zabírá jako nová, i když není psané, že byla měněná. Taky brzdy jsou ostré víc, než byly. V použitém materiálu je napsáno 600 ml nějakého čističe brzd. Nevím, co to je.
Inzinieri vymysleli riesenie na to miznutie oleja. Myslim ze to bolo niekedy od 06/2016, ale posrali nejaku inu vec, preto motory do nejakeho mesiaca 2017 maju zase iny pruser a tie najnovsie su snad uz ok. Pridavali aj tu roletku a podobne. Ak vsak jazdis dlhsie trasy, ten novy motor bude od 06/2016 ok

kadliiik
Junior member
Příspěvky: 222
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » pát čer 07, 2019 16:06

To výše je takové pěkné shrnutí :-D Já jsem někde četl o těch změnách konkrétněji, ale nemůžu to najít ať googlím jak googlím... všude jen samý hejty na ten motor, relevantních informací skoro nula. Já teda nevím jak na tom byly ty první verze, mám tu poslední, ale rozhodně to neodpovídá internetovým tvrzením, třeba o zahřívání. 1,2 TCe H5F se v Kadjaru zahřívá určitě rychleji než 1,6 K4M co jsem měl ve Scenicu II. Do práce to mám cca 10 km, zatímco ta 1,6 se v zimě zahřála na provozní teplotu těsně předtím než jsem parkoval, tak 1,2 je na provozní teplotě v půlce cesty. Dokonce jsem četl, že v zimě na dálnici 1,2 Tce H5F nedosáhne provozní teploty... zase hovadina. Jestli nějaký motor v zimě na dálnici nedosáhne provozní teploty tak je to 1.5 dCi K9K. Pravda je, že v tom K4M jsem měnil olej po 30 000 km, a po 15 letech a 250 000 km pořád jezdí, což upřímně od H5F nečekám. Nicméně před koupí mi prodejce narovinu řekl, ze olej je potřeba měnit max po 15 tis. když bych to za rok nenajel, tak i při menším nájezdu.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

destroy
Junior member
Příspěvky: 242
Registrován: úte kvě 10, 2016 20:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od destroy » pát čer 07, 2019 20:17

kadliiik píše:
pát čer 07, 2019 16:06
To výše je takové pěkné shrnutí :-D Já jsem někde četl o těch změnách konkrétněji, ale nemůžu to najít ať googlím jak googlím... všude jen samý hejty na ten motor, relevantních informací skoro nula. Já teda nevím jak na tom byly ty první verze, mám tu poslední, ale rozhodně to neodpovídá internetovým tvrzením, třeba o zahřívání. 1,2 TCe H5F se v Kadjaru zahřívá určitě rychleji než 1,6 K4M co jsem měl ve Scenicu II. Do práce to mám cca 10 km, zatímco ta 1,6 se v zimě zahřála na provozní teplotu těsně předtím než jsem parkoval, tak 1,2 je na provozní teplotě v půlce cesty. Dokonce jsem četl, že v zimě na dálnici 1,2 Tce H5F nedosáhne provozní teploty... zase hovadina. Jestli nějaký motor v zimě na dálnici nedosáhne provozní teploty tak je to 1.5 dCi K9K. Pravda je, že v tom K4M jsem měnil olej po 30 000 km, a po 15 letech a 250 000 km pořád jezdí, což upřímně od H5F nečekám. Nicméně před koupí mi prodejce narovinu řekl, ze olej je potřeba měnit max po 15 tis. když bych to za rok nenajel, tak i při menším nájezdu.
Mam 1.5dCi K9K a aj v najvacsich zimach sa mi na dialnici bez problemov po par km zahreje. (V meste bez zataze to nie je ziadna slava, ale ani pruser) Mal som 1.2 H5F (verzia 07/2016 v Kadjari) a ten sa zohrieval urcite pomalsie (mozno aj preto ze som nemal este roletky), ale tiez sa dokazal zahriat na prevadzkovu teplotu. Neviem odkial cerpas info :)

kadliiik
Junior member
Příspěvky: 222
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » pát čer 07, 2019 22:22

Z vlastní zkušenosti. Co se týče toho K9K tak z Megane III. Když mrzne, tak na dálnici se nezahřeje, pokud to člověk fakt nehoní nad rychlostní limit. Asi bude hrát roli také v jakém autě ten který motor je...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Anryyk
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: stř čer 28, 2017 18:27

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Anryyk » pon čer 10, 2019 16:47

To jistě, já měl teď pujceny captur, ve slabší verzi 1.2 a přišlo mi, že to jede lépe než můj vráceny grandtour tce 130, kde mi přijde spojka i převodovka mrtvá už co to sjelo z linky... Klidně bych vyměnil.

Uživatelský avatar
jaggerl
Experienced member
Příspěvky: 580
Registrován: stř bře 26, 2014 16:56

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od jaggerl » úte čer 11, 2019 19:14

Já jsem měl takto půjčeného Megana a řazení mi přišlo o mnoho lepší, než v mém Scenicu. Manželka již v něm nechtěla jezdit a zabrala Toyotu.
Renault Scenic IV 1.3 TCe 103kW, 2018, ZEN, Modrá Cosmos
Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid, 2019, zelená metalíza

COUPE RUBI
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » pon čer 17, 2019 14:57


COUPE RUBI
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » pon čer 17, 2019 14:58

Takže přátelé....furt plnej a bokem..😁

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » úte čer 18, 2019 07:47

Co kdyby tu někdo napsal svoje zkušenosti s tímto motorem alespoň po 2 letech používání? Určitě by to mělo daleko více vypovídající hodnotu, než článek od rádoby odborníka, který ten motor nikdy dlouhodobě neměl, jenom ho možná řídil. To samé platí i zdrojích uvedených v textu. Můj megane má odkroucen teprve rok a dva měsíce, takže relevatních informací ohledně spolehlivosti moc dát nemůžu. Ale věřím, že se najde někdo, kdo už odjezdil alespoň 2 roky a více jak 50t km.
Reanult Megane IV TCE 130 Intens 2018 - až na pár mušek spokojenost
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Ládys » úte čer 18, 2019 09:55

Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

COUPE RUBI
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » úte čer 18, 2019 13:07

Tak auto mám již dva roky najeto 38tis..
Co se týče motoru měním olej každých 15 tis/km..
Po motorové stránce zatím nemohu nic říci špatné prostě vše funguje jak má...převodovku mám edc a nemohu si jej vynachválit
Jezdím v týdnu jen krátké trasy po městě víkendy výlety delší trasy tam jej i pořádně projedu...😁👍
Na zimu jsem si pořídil zimni štít originální pro rychlejší zahřívání je to dost znat..
Start STOP vypínám hned ..
Zatím drobné odstranitelne závady typu jak píšete guma na dveřích..
Teď sem pozoroval mokro za řidičem v gumové vanicce..tyčky stabilizační jsou malinko slyšet bohužel v servisu jsou hluchý...tak neřeším..
V závěru s autem jsem velice spokojen....

kadliiik
Junior member
Příspěvky: 222
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » úte čer 18, 2019 21:01

Auto.cz/svět motorů je fakt žumpa. Ten článek cituje rozborku Autobildu, která dopadla skvěle, ale podle auto.cz je ten motor stejně na hovno. Samozřejmě když udělají rozborku oni u Rapidu, tak je to vše ok a 1,0 TSI je nesmrtelný motor. 100 000 km u 1,2 TCe od Autobildu je nevypovídající, protože s autem hodně jezdili delší vzdálenosti. Zatímco oni s tím Rapidem udělali 100 000 km za 18 měsíců určitě jízdou hlavně po městě... Rapid obstál na výbornou, dokonce neprdla ani žárovka, akorát byli 5× v servise, mimojiné kvůli tomu, že se vysrala spojka... na výbornou.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

destroy
Junior member
Příspěvky: 242
Registrován: úte kvě 10, 2016 20:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od destroy » čtv čer 20, 2019 07:58

kadliiik píše:
úte čer 18, 2019 21:01
Auto.cz/svět motorů je fakt žumpa. Ten článek cituje rozborku Autobildu, která dopadla skvěle, ale podle auto.cz je ten motor stejně na hovno. Samozřejmě když udělají rozborku oni u Rapidu, tak je to vše ok a 1,0 TSI je nesmrtelný motor. 100 000 km u 1,2 TCe od Autobildu je nevypovídající, protože s autem hodně jezdili delší vzdálenosti. Zatímco oni s tím Rapidem udělali 100 000 km za 18 měsíců určitě jízdou hlavně po městě... Rapid obstál na výbornou, dokonce neprdla ani žárovka, akorát byli 5× v servise, mimojiné kvůli tomu, že se vysrala spojka... na výbornou.
H5F bol proste pruser a dnes to uz nie je tajomstvo. Ales Matusek z RNews vie myslim o problematike velmi vela a povedal to priamo a bez okolkov za co palec hore.

kadliiik
Junior member
Příspěvky: 222
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » čtv čer 20, 2019 10:12

S tím souhlasit nemůžu, moje osobní zkušenost je jiná a bohužel objektivní informace člověk hledá těžko. To, že někdo dokola píše, že je ten motor průser z té informace nedělá pravdu. Jediný objektivní důvod co jsem našel, kvůli kterému by H5F mělo mít problém je, že se pomalu zahřívá. Moje zkušenost je taková, že se ten motor v mém autě zahřívá rychleji než K4M co jsem měl předtím ve Scenicu II. 0,9 TCe byl při uvedení na trh novináři ale totálně poflusán a najednou o pár let později je to nejlepší motor. 1,2 byl při uvedení zázrak a teď je to průser, co bude za 3 roky 1,3 TCe, který je teď vychvalován do nebes? Chcu tak moc, když bych si chtěl někde objektivně přečíst vyvážený článek a zkušenost? Podobně jak se dožadoval výše Sroty a COUPE RUBI mu odpověděl?

Úplně stejný hejty jako na 1,2 TCe si člověk najde na netu i o 1,0 TSI. Ale zde je ten rozdíl co se člověk dočte v článcích. V článku výše zmiňují, že Autobild udělal rozborku Megana 1,2TCe po 100 000km, která mimochodem dopadla co se týče motoru na výbornou, ale auto.cz v podstatě napíše, že podle nich je to náhoda a normálnímu člověku se ten motor musí vysrat do první výměny oleje. A navíc se tam projevil neduh přímosvtřiku a na ventilech byly silné nánosy karbonu. A nyní se podívejme na stejný web na článek o 1,0TSI:
https://www.auto.cz/video-rozebrali-jsm ... dla-129749
V tomto článku dopadl dle autora Rapid na výbornou. Sice v 50 000km museli komplet měnit spojku, ale je to na výbornou. Motor taky bez jediné vady, totálně zasrané ventily od karbonu článek nezmiňuje. Stačí se ale podívat do přiloženého videa. To je narozdíl od článku k němu fajn, ve videu ale hovoří Vaculík. Ty fantastické články napsali Dusil a Lilling.

O K4M jsem se dočetl, když to přeženu, že na přesuvník najedu 20 000km. Měl jsem 250 000km s jednou výměnou přesuvníku a olej byl vždy měněný minimálně po 30 000km, měl jsem ještě EURO III, které mělo interval 30 000/2 roky. Auto jezdí doteď vesele dál. Ano, sám jsem přesvědčen, že H5F by takové zacházení nevydrželo. Stejně jako jakýkoliv jiný přímovstřikový downsizovaný turbobenzín. Kvůli tomu ale H5F není "obrovský průšvih".
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » čtv čer 20, 2019 12:18

Za obrovský průšvih považuji články tohoto typu. Začíná to totiž hraničit s bulvárem. Pochybuji, že si autoři udělali nějaký výzkum, na jehož základě by mohli takto generalizovat. Všechno jsou to jenom jejich názory a poznatky, které si ještě navíc udělali na základě cizích zkušeností a informací. To není novinařina, ale žumpa, přesně jak píše kadliiik. Celé tohle haló bude mít jediný efekt, a to takový, že bude rapidně klesat prodej Tce jako ojetiny. Protože hádejte, co vám vyskočí ve vyhledávači na prvním místě, když zadáte 1.2 Tce. Nemám nic proti informovanosti, protože všichni víme, jak automobilky rády zatloukají. Také netvrdím, že problém neexistuje. Ale každá mince má dvě strany. Jsou uživatelé, kteří mají s motorem problémy, ale jsou tu i ti, kteří jezdí bez sebemneších problémů. Ono vůbec sesbírat potřebná data je dřina. To, že někdo provedl test jednoho Tce na 100tis km s pozitivním výsledkem má stejnou vypovídací hodnotu jako ten článek na auto.cz. Jedno auto prostě není vzorek. Ve finále je tak vlastně úplně jedno, čemu věříte, protože nemáte potřebná data. Ty má možná tak automobilka, ale pochybuji, že se k nim někdo dostane, a že je dokáže vyhodnotit objektivně.

Já třeba mám s 1.2 Tce a 0.9 Tce přesně opačné zkušenosti. 1.2 v meganovi jezdí převážně městské trasy, najeto 22 000 km a olej se drží na rysce od výměny ve 14 000 km. Nikdy jsem neměl problémy s výkonem, startováním v zimě nebo vysokou spotřebou. Naopak 0.9 Tce v cliu začal žrát olej. Nejspíše to souvisí s tím, že motor je pořád syrový (1200 km), ale na klidu mi to rozhodně nepřidá.
Reanult Megane IV TCE 130 Intens 2018 - až na pár mušek spokojenost
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

kadliiik
Junior member
Příspěvky: 222
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » čtv čer 20, 2019 14:16

Jak vidím, tak my dva máme s tím motorem stejné zkušenosti. Mě čeká roční prohlídka příští týden. Najeto mám 23 500 km, poprvé měněn olej při 13 200 km. Olej jsem měl taky furt stejně, akorát jak debil po přečtění všech těch hejtů jsem ho jednou kontroloval, když jsem stál v kopci, takže samozřejmě byl nad ryskou. V kombinaci s tím, že mi 3 dny na to problikla kontrolka klíče, tak jsem valil kvůli tomu do servisu... tam samozřejmě na rovině byla hladina zas v poho. Chyba svítila kvůli vadnému termostatu. Takže reklamaci za 1. rok na motoru mám, ale že bych si z toho mohl vyvodit, že je to průšvih motor, to teda fakt nemohu. Na auta do kterých se lije jen benzín a mění olej nevěřím, taková neexistují.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti