Stránka 8 z 10

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř bře 24, 2021 08:14
od Radis
Taky bych neprodával včas měnit olej, nepodtáčet motor, prostě se k motoru slušně chovat a tu stovku musí vydržet, a potom poslat do světa. Mám tu 1.6 Sce a také už někteří na něj plují. U mě zatím v pohodě i olej přestal žrát. Ted si vychvalují tu 1.33 ale zase nejezdí tak dlouho aby bylo možné porovnávat . Také jsem chtěl měnit za živější motor ale když jsem viděl konstrukci tohoto motoru a těch el. kurvítek tak si raději nechám tohle kde vím že si některé věci na motor dokáži udělat doma sám .

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř bře 24, 2021 08:43
od auto-radce
krt.ecek píše:
stř bře 24, 2021 08:00
a nebo se koupí zcela nový motor co zase něco vydrží a bude nám dále sloužit - nový motor je stále o něco levnější než nové auto... :-)
To si úplně nejsem jist...nový motor 1,2 TCe H5F stojí 267 879 Kč s DPH (cena bez periferií okolo jako je turbo, vstřiky, čerpadlo apod.)
Samotný 1,3 TCe H5H stojí jen tak mimochodem na korunu stejně.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř bře 24, 2021 09:35
od krt.ecek
auto-radce píše:
stř bře 24, 2021 08:43
krt.ecek píše:
stř bře 24, 2021 08:00
a nebo se koupí zcela nový motor co zase něco vydrží a bude nám dále sloužit - nový motor je stále o něco levnější než nové auto... :-)
To si úplně nejsem jist...nový motor 1,2 TCe H5F stojí 267 879 Kč s DPH (cena bez periferií okolo jako je turbo, vstřiky, čerpadlo apod.)
Samotný 1,3 TCe H5H stojí jen tak mimochodem na korunu stejně.
Ale nové auto 400 000 :twisted: (Dacia Dokker) a těm novým motorům věřím ještě méně :oops: :cry: Já doufám, že to nebudu potřebovat nikdy řešit, snažíme se nepodtáčet (=neposlouchat asistenta), olej každý rok, dochlazování po jízdě turba, minimum jízd, kdy se motor neohřeje (vím chladící kapalina) a když už nějaká taková jízda je, tak se snažím další jízdu delší atd. ale nechci být zase otrokem auta :twisted: :roll:

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř bře 24, 2021 10:25
od kadliiik
A není to u aut s 1,2TCe tak, že rostou na ceně? Když to budeš chtít prodat s nájezdem 50 000 km, tak to nikdo nebude chtít koupit, protože si bude myslet, že se toho zbavuješ kvůli špatnému motoru, ale když budeš prodávat ve 150 000 km, tak už je jasné, že je to dobrý kus :-D

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát kvě 28, 2021 10:45
od Roberto27
13000 a raději to šlo pryč .. hluboko pod cenu ..ale v dlouhodobém horizontu s vidinou koupě nového motoru
.. kdykoliv po 50 tis. .je to i tak výhra .

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: sob čer 05, 2021 07:01
od Baghira
Co použít přípravek do motorového oleje na zlepšení mazání motoru. Jedu v úterý do servisu přehrát software motoru motor rv 2015. Mám najeto 4300km naštěstí jen dálkové trasy a olej jsem měnil po 1800km a Včera 4300km no byl černý jak po 10 000km. Chtěly nový olej na přehrátí SW. nevím jak to s tím souvisí ale budiš.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon lis 29, 2021 13:45
od Filip88
Tak bohužel mám tento motor taky a nemám s tím dobré zkušenosti. Auto si zvedlo volnoběžné otáčky z 800 na 1000 samo. Jednotka se tváří, že o ničem neví. Tak jí v servisu řekli, že volnoběh bude 800ot a basta. Tomu říkám přístup výrobce, toto je standardní postup dle frantíka. Proč bychom pátrali po příčině že ? Nebo ji už znají a tají. Jenže po tom zásahu je volnoběh neklidný, jakoby to chtělo chcípnout a na poslední chvíli se to zachrání.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon led 03, 2022 08:39
od Zdenek.
Ahoj, mám auto s motorem 1,2 TCe, r.v. 2018, naježděno 45 tis. a vše je ok. Do teď žádná závada. Jsem spokojený víc než lidi co mají škodovky, toyoty..

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon led 03, 2022 14:21
od Banana
A mas tam nataceci lamely a elektricke topeni?

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv led 13, 2022 22:20
od maty307
Čus ,tak a je to tady. Kdo máte problémy s tímto motorem tak se můžete přidat.

https://es.motor1.com/news/559719/renau ... lidad-tce/

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát led 14, 2022 12:46
od COUPE RUBI
Tento benzínový motor, nainstalovaný v přibližně 400 000 vozidlech mezi říjnem 2012 a červnem 2016, by byl přítomen v přibližně 100 000 vozech ve Francii, konkrétně v modelech jako Clio 4, Mégane 3, Captur, Kadjar a Kangoo. 2 u Renaultu, Duster, Dokker a Lodgy u Dacie, Juke a Qashqai 2 u Nissanu (s motorovým označením „DIG-T“) a také Mercedes-Benz Citan, „bratranec“ Renaultu Kangoo.

Nejedná se o motor H5F 1,2 Tce kterým je vybaven Megane 4 ....

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát led 14, 2022 19:01
od krt.ecek
na to bych se úplně nevázal, stále je to H5F i když nějaká změna tam je, zároveň jsou ale zdokumentoovány případy i po roce 2016, takže to že někdo neřekl nějaký model auta nic neznamená..

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon led 17, 2022 14:04
od renault841
Ve všech případech je to H5F a jestli má 100, 115, nebo 130 koní je úplně jedno. Konstrukčně jsou to úplně stejné paskvily a je ostuda, že to Renault montoval i do MIV, Scenicu IV a dalších i když věděl jak se nepovedl. Jediné, co je u těch větších modelů spásné, že jede neustále ve vyšší zátěži a tak u něj nedochází k tak rychlému vydření válců apod..

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon led 17, 2022 23:43
od COUPE RUBI
Tato konstrukční vada u 1.2 TCe a DIG-T se týká motorů vyrobených do 11. května 2016a ne 20.7.2016 jak někteří psali. Toto poslední datum skutečně odpovídá ukončení výroby motoru, zatímco prvním je datum, kde došlo k úpravám v továrně (řešení Actis 10575 nemůže být jasnější). Proto je tato skrytá vada dobře známá značkám Aliance Renault-Nissan. Již v roce 2014 hlásily technické služby nárůst případů s následujícím zjištěním: tento jev postihuje především vozidla jedoucí ve městě nebo na silnici nízkou rychlostí a častými změnami rychlosti. . Koncern Renault není jediný, kdo se s tímto problémem potýká. Do roku 2016 měl motor 1.2 PureTech od PSA také tendenci žrát olej a do února 2018

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: úte led 18, 2022 09:22
od renault841
Je to jednoduché, ten motor má katastrofální thermomanagment. V podstatě nikdy se nezahřeje, potom přišly určité pokusy, aby se rychleji prohříval apod.. Nicméně zbytek zůstává stejný.
Tím jak jezdí neustále na bohatou směs, tak vyloženě naprší do olejové vany hromada benzínu, nastane fáze přibývání oleje, pak se hezky vydřou válce, vačky a další, nastane fáze ubývání oleje a nakonec ztráta komprese. Taková klasická pohádka H5F.
Nemluvě o odcházejících čidlech tlaku paliva apod.
A ty jejich různé řešení v podobě nového SW jsou úsměvné. Jenom... nový software nevyřeší konstrukční mechanické vady. :D

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř led 19, 2022 16:53
od COUPE RUBI

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř led 19, 2022 23:34
od renault841
Přesně tak, pokud se provozuje v nereálných podmínkách s vysoce nadstandardním servisem, tak se má šanci i určitého nájezdu dožít, ale to je člověk pak vlastně otrokem tohoto motoru.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv led 20, 2022 15:24
od Filip88
Ani s nadstandardním servisem nepřežije, ani po tovární úpravě (motor z cca 10/2016). Každý rok výměna oleje po cca 15 tis KM, tankován jen "lepší" benzín, elektronické lamely před chladičem. Bohužel jízdy spíš město, občas delší. Olej byl pořád v normě, ani moc ani málo. Po 70000 ztráta koprese 2 a 4 válec, výměna pístních kroužků. Takto si frantík představuje asi dorbý motor a jeho opravy. V podstatě o tom ani nevíte, je to postupná degradace.
H5F nebrat, ruce pryč. Ani zadrmo bych to nechtěl.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv led 20, 2022 18:39
od renault841
Těch 70k km je ten docela solidní nájezd. Některé se nedožily ani těch 40k km.
Ta výměna pístních kroužků je postup na hlavu a pomůže opravdu na pár tisíc km. Pístní kroužky nespasí vydřený válec. :D
Je velkým zázrakem, když se některé dožijí vyššího nájezdu a to většinou právě jenom zásluhou ježdění na krev a velmi dlouhých tras, kde většina už preferuje diesel (60-70 km trasa jedním směrem). Což při spotřebě klidně těch 8-9 L/100 km, je masakr.

Další motor ze spolupráce s Nissanem, který je totální křáp, viz i 1.6 SCe která není taky žádný zázrak a umí dobře potrápit.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv led 20, 2022 23:38
od Banana
Filip88 píše:
čtv led 20, 2022 15:24
Ani s nadstandardním servisem nepřežije, ani po tovární úpravě (motor z cca 10/2016). Každý rok výměna oleje po cca 15 tis KM, tankován jen "lepší" benzín, elektronické lamely před chladičem. Bohužel jízdy spíš město, občas delší. Olej byl pořád v normě, ani moc ani málo. Po 70000 ztráta koprese 2 a 4 válec, výměna pístních kroužků. Takto si frantík představuje asi dorbý motor a jeho opravy. V podstatě o tom ani nevíte, je to postupná degradace.
H5F nebrat, ruce pryč. Ani zadrmo bych to nechtěl.
A v jakem auto jste ho provozoval?

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát led 21, 2022 09:22
od COUPE RUBI
Mám momentálně najeto 82 tis a nepozorují nějaký problém a to jezdím v týdnu do práce tři km tam a zpět a víkendy delší trasy... Nicméně mám automat jestli to má nějaký účinek .

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát led 21, 2022 09:33
od krt.ecek
Jaký máš rok výroby? Já jsem ten motor koupil i s tím vědomím všeho co se tu píše do Dokkera, v dané výbavě jiný motor nešel, takže bylo vyřešeno. Uvidíme jak vydrží, každopádně kryt před chladičem v zimě, pokud někdo zapne topení když je teplota vody pod 60°C tak mu urazím ruce atd. a uvidíme, nějak to dopadne :-) olej se mění každých cca 10 000 Km.

Až skončí prodloužená záruka, tak uvidíme jak to budu dělat, ale přemýšlel jsem, že by teoreticky mohlo stačit jen vycucnout odsávačkou olej a nalít nový a to budu dělat klidně častěji :-)

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát led 21, 2022 09:43
od COUPE RUBI
Mám rok 2017 měním olej každých 15 tis a mám originál přední clonu před chladičem

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát led 21, 2022 09:51
od krt.ecek
hmm do Dacie ty clony nedávali :-( to je nějaká auotamtická rolektová co jsem tady četl? Zná někdo trochu popis jak se kdy chová, že bych jí zkusil dodělat...

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát led 21, 2022 09:57
od COUPE RUBI
Nic takového je to plastový kryt ale originální příslušenství nasazuje se na spodní část nárazníku ..