Stránka 5 z 10

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř črc 31, 2019 21:52
od PetrDDD
sebr píše:
stř črc 31, 2019 19:02
Tak mám vyměněný motor po 4 letech reklamace s neúměrnou spotřebou oleje. Podle zápisu v OTP jsem zjistil, že původní motor byl typ H5FB4/BA. Nový motor je H5FSB4E4/BA. Ptal jsem se, v čem je rozdíl. To mně soudruzi technici nebyli schopni říct. Nutno říct, že motor šlape zatím velmi dobře, spotřeba je taky OK. Ještě věřím, že po zajetí to bude ještě lepší. Nevíte někdo, v čem tkví rozdíl nového a starého motoru? Nemohu nikde najít jakékoliv bližší infomace. Předem děkuji za info.
Zdravím ten rozdíl mě taky zajímá :-) Mám Tce 120 v Cliu 2017 a označení v techničáku je H5F F4

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř zář 25, 2019 08:41
od Sroty
Musím potupně přiznat, že 1.2 TCE asi nebyla úplně nejlepší koupě. Benzín mi do oleje sice nejde, ale zato se posledí 2000 km ten motor začíná chovat divně. Byl jsem s tím několikrát v servisu, na diagnostice a vždy na mě koukají, jako že si vymýšlím. Podle nich auto jede normálně, ale já si to nemyslím. Projevy jsou následující - Po zahřátí, a to zcela výhradně, při prudčí akceleraci auto pocukává, a na volnoběhu houpou otáčky. A to tak, že je to i cítit, jak se motor otřese. Auto je zdechlé, musím více šlapat na plyn, aby jelo. Jako by mu někdo sebral koně a hlavně krouťák. Nejlepší je, že se to projevuje zcela náhodně. Někdy to jede, někdy ne. Když jedu na delší trasu a netrápím auto jízdou po městě, tak uvedené problémy pomalu odezní. Prostě město cukavá zdechlina a mimo město to časem začne jet.
Olej po výměně, tankuji Verva 95 + VIF. Už jsem zoufalý, protože servis mě má za blázna, ale já s tím autem jezdím denně a poznám, že není něco vpořádku. Nějaké návrhy nebo zkušenosti s podobným problémem?

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř zář 25, 2019 12:25
od Sheky14
Zdravim, ja mam najazdene cca 40000km a zatial som nic take nezaznamenal, ale niekto tu pisal zevraj na to cukanie pomoze aktualizacia RJ. Treba na nich len tlacit alsbo zmenit servis.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř zář 25, 2019 15:34
od vlastikd
napadá mě že může být něco zanešeného, egr, nebo něco v sání.. při jízdě mimo město se to třeba trochu uvolní ale ve městě to moc šancí nemá...

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř zář 25, 2019 17:31
od pedroo
přestan přidávat do benzinu vif a daj plnou nádrž 100 oktanů jeť na delší výlet ...

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř říj 09, 2019 09:17
od Jean ViC
to by me schvalne zajimalo jestli mu to pomuze....

ja sem obdobi cukani mel taky... a asi 5 nadrzi vervy 100 za sebou i rychla jizda po dalnici nepomohla vyresit problem...

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř říj 09, 2019 10:30
od Sroty
Pomohlo to částečně. Netankoval jsem Vervu 100, ale to, co taknkuji posledních 15t km - Effectu 95. Předchozí tankování bylo u MOL v Brandýse n. L. a jelo to naprosto hrozně viz výše. Volnoběžné otáčky se také relativně ustálily. Při ustálené jízdě si to ale občas cukne. A také při pomalém vytáčení dvojky nebo trojky. Podle mě to nebude nezbytně jenom benzínem, ale něco bude zakarbonované. Pár tisíc km zpět to nedělalo.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř říj 09, 2019 12:38
od kadliiik
Mol za poslední dobu nějaké ty pokuty za špatný benzín nasbíral, přitom bych řekl, že je to taková zavedená značka, rozhodně žádný noname. Pak těžko vybrat kde tankovat...

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř říj 09, 2019 13:07
od niky79
MOL jsou madari a ja se jim vyhybal od te doby, co u nich kontrola zjistila spatny benzin... ktery nasledne prevezli pouze na jinou benzinku. A co cert nechtel, tam pozdeji dorazila kontrola taky. Takze proste smejdi.

To, ze se nekde objevi mene kvalitni palivo, pochopit dokazu. Ale prevest to palivo po kontrole zamerne nekam jinam, to je uz cilena prasecina. Jako když kontrola zjisti, že máte plesnive maso, tak jej prebalite a prodate nasledne jinde.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř říj 09, 2019 18:36
od pedroo
No nevím.. ono aditivované palivo jako effecta má toho v sobě dost a přidávat ještě svoje VIF co tam má potom kvalitně hořet ? řepkový olej, další mazivo? a jak ten Vif vždycky dobře namícháš s tím načepovaným benzínem,,dáš radeji kapánek víc ne ? _ bo dělej jak uznáš za vhodné je to Tvé auto, myslel jsem to tak že dojezdi nádrž,potom nalij plnou někde 98 či 100 oktanů ať to pročistí celý systém,svíčky si uleví a kvalitně si zahoří a potom se rozhodneš jestli do servisu či co dál, dáš pár korun navíc za ten benzín ale alespoň tady můžeš říci že si něco zkusil.. a jestli tam máš dle tvého soudu něco zakarbonované tak z čeho asi..?

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: stř říj 09, 2019 19:06
od renault841
Nedávno testovali právě samotný stooktan a hlavní přínos byl oproti 95, že zanášel méně motor karbonem. Ale nečistil nic. Právě, až aditivum bylo schopno trochu něco čistit. Ale pořád je to jenom nějakých 50 ml na 50 l nádrž. Svíčky tam jsou ty, co mají být? Co škrtící klapka, možná pro jistotu pročistit i MAP senzory.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv říj 10, 2019 08:38
od Sroty
Zakarbonované to bude dle mého názoru s těch věčných kolon v Praze, kde 10 km jedu 40 minut. VIF s tím nemá co dělat. Pro tvou informaci ho liju asi tak do každé třetí nádrže. Přes léto jsem ho třeba nepoužil vůbec. Až teď s poslední nádrží a výše zmíněné problémy vesměs ustaly. 100 oktan je legitimní nápad a určitě ho autu také dopřeju, ale odjezdil jsem na něj 10t km, když jsem auto zajížděl a nevidím důvod, proč ho tam lít stále. Klapku jsem nekontroloval, nechce se mi auto rozebírat na sídlišti. A do autorizáku pojedu jenom s nejnutnějšími věcmi, tam už mě nikdo neuvidí po poslední zkušenosti s přelitým olejem. Jinak jedno zajímavé info - vzduchový filtr byl po 30t km černý jak bota, takže rozhodně nepodcenit výměnu. Uzavřel bych to tak, že auto teď jezdí vesměs bez problémů. Uvidím, jak se bude chovat v zimě.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv říj 10, 2019 08:43
od renault841
Osobně vzduchový filtr měním s každou výměnou oleje, tedy 10-15t km. A hlavně ve městech dostává zabrat, kór v Praze.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv říj 10, 2019 09:36
od niky79
Pritom vzduchac se ma menit snad az po 60k, alespon u me, mam pocit.,

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv říj 10, 2019 11:39
od zdeno255
Po 10-15000 je zbytočné. V prašnom prostredí niekde na stavbe nepoviem, ale na cestách zbytočné.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: čtv říj 10, 2019 14:44
od kadliiik
Přesně, záleží na použití a asi i na modelu auta. Naschvál jsem se po 30 000 km díval jak jsem na tom s filtem u Kadjara, jestli bych jej taky přece jen nevyměnil dřív. Jenže jsem zjistil, že byl zatím sněhobílej, takže to vidím tak, že těch 60 000 km klidně dá.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pát říj 11, 2019 15:39
od renault841
Netvrdím, že to nedá. Záleží samozřejmě na tom, kde se jezdí. Ale dělám to vždycky všechno najednou, olej, olejový filtr, vzduchový a kabinový + desinfekce klimatizace.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: úte říj 22, 2019 09:35
od Sroty
Mám další info ohledně toho cukání. Projel jsem auto po dálnici lehce nad předpisovou rychlost na vzdálenost cca 100 km, pak natankoval N95 + VIF a po vyjetí poloviny nádrže cukání ustalo. Motoru se chtělo daleko ochotněji do otáček, zabíral krásně od spodu. Turbo koplo do vrtule a přišlo mi, že se motor choval výbušně - stačilo lehce přitlačit na plyn a hned tam cpal maximální krouťák. Pro srovnání jsem nádrž vyjel, místo N95 jsem natankoval N98 (Verva 100) bez přidání VIFu a po ujetí 200 km mám srovnání. Motor není tak výbušný, rekace na plyn není okamžitá, ale zase je jeho chod kultivovanější, vytáčení mi přijde ještě o něco snažší, a pokud chci výkon, tak ho dostanu, jen si o něj musím říct větším sešlápnutím plynu. Vím, že 200 km na lepší benzín je málo, jednotce ještě chvíli potrvá, než se adaptuje. Sám za sebe musím říct, že mě ta výbušnost motoru na N95+VIF dost potěšila, protože byla opravdu radost s tím jezdit, na druhou stranu mě také lehce vyděsila, protože je otázka, co by to udělalo s motorem při dlouhodobém užívání. Každopádně mám v plánu dát min. 3 nádrže N98, budu sledovat chod motoru, výkon a spotřebu.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon říj 28, 2019 09:08
od tominko0891
Ahojte.Tak to cukanie nie je len tak.Mne menili 1,5 mesiaca dozadu cely motor.Cukanie sa prejavovalo pritom ked som potreboval zrychlit a auto keby strácalo ťah.Viackrat reklamované vynemené sviešky tankovanie 100oktanového paliva nepomáhalo.Aj prísada na prečistenie motora nepomohla.Po mojich astých návštevách servisu nakoniec priznali ,že tam o cukanie je a ,že teda príde technik a mám im tam nechať auto.Technik prišiel a aké zistenie?
No pozeralimkamerou do valcov a vo valcoch vo vnútry našli na tých valcoch ryhy až priehlbiny.
Došlo na základe pokynov technika k výmene motora.
Odvtedy je pokoj
Vedia o tom probléme.Treba ich otravovať.A to ja som nejazdil krátke trasy

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon říj 28, 2019 09:11
od sebr
A kolik to žralo oleje?

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon říj 28, 2019 14:25
od destroy
Co mas v plane po vymene motora robit s autom?

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: sob lis 02, 2019 13:15
od tominko0891
No auto predavam.Ale nie pre to ze bol ten motor zly.uz je uz vymeneny a vsetko slape super.Ale o tyzden mi pride nove vacsie auto.A dve auta nepotrebujem takze megane pojde na predaj

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: sob lis 02, 2019 13:18
od tominko0891
a praveze olej to vobec nezralo tam nebol problem.nevedeli si to vysvetlit ze olej nezerie a auto malo problem.Ale uz je to vyrisene a ten motor co vymenili tak som tam bol minuly tyzden sa pytat co sa vlastne na novom motore zmenilo tak mi znova povedali ze je tam nejaky novy povlak na valcoch a aj iny material valcov.Ze tento krat by to malo byt ok

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: sob lis 02, 2019 13:48
od kadliiik
Škoda, že o tomto nejsou žádné další informace. Někde jsi myslím psal, že auto bylo výroba 6/2018? Což by měla být poslední a nejnovější generace H5F (1,2 TCe). Tak by mě zajímalo, jestli teďka na tom motoru udělali ještě nějaké další změny, ikdyž už se do žádného auta nemontuje a ty změny mají jen auta kde se motor mění na záruku. Nový povlak válců (Bore Spray Coating) a lehčí hliníková konstrukce bylo totiž uváděno jako největší rozdíl mezi 1,2 TCe a novou 1,3 TCe.

Re: Motor 1.2 Tce

Napsal: pon lis 04, 2019 15:36
od tominko0891
No nepisu o tom viac.a ano mas pravdu novy povlak davaju na tie nove motory.Ale aj pri tomto bola uz nejaka zmena materialu.Co mi povedal servisak /kamos vsetky auta co pridu na vymenu motora/musis im to dokazat/ dostavaju motor kde zmenili typ/trieda materialu a pridali tam ochranny povlak.Motor ostal rovnaky len material motora a valcov je kvalitnejsi.Ten predosli mal problemy a to take ze pri vyrobe vznikali nejake problemy a boli vyrabane s vacsou nepresnostou/odchylkou/.a to potom sposobovalo problemy s valcom.Mali to vyriesit .To je ako pri tyckach stabilizatora tie mam tiez vymene nakolko tie co boli povodne boli plastove ulozenie a z hlinika.Nevydrzali nic.A az nedavno na to Renault vydal ze oprava bez platenia.