Motor 1.2 Tce
Moderátor: Moderators General
Motor 1.2 Tce
Zdar chlapi, kamarád má možnost koupit Megane IV 1.2 TCe 130 2016. Ptal se mě na motor, nikde toho moc není napsáno. Je to teda problémový motor nebo není. Ve Světě Motorů psali, že v Meganu III může karbonovat, ředit benzín s olejem, a to zejména na krátkých trasách.
A co v Meganu IV - je to úplně stejný motor se stenými problémy?
Díky
A co v Meganu IV - je to úplně stejný motor se stenými problémy?
Díky
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Re: Motor 1.2 Tce
Ja som ho pre turbo nechcel,volil som 1,6 atmosférický.Myslím, že ten motor nie je moc vydarený,pohľadaj tu na fóre.
Renault Megane Grand Coupe SCe115 Intens 3/2018
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus
Re: Motor 1.2 Tce
Jeden z tech horsich motoru. Ja bych se mu urcite vyhl, kdybych kupoval auto, do ktereho by pasoval .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Motor 1.2 Tce
Svět motoru to asi porovnávali s Rapidem a potřebovali něco vymyslet,aby Renault prohrál.
Já stim motorem parkrat jel a v pohode.Me turbomotory vyhovují, 1,2 Tsi mam v Rapidu a není to špatné hlavně ze ma 4 válce.
V Mégane určitě lepší než chcipla stará 1,6 (treba ve starým Scenicu ta 1,6 jela super a stačila)dnes je to mrtvola.
Chce to se projet.
Nov
Já stim motorem parkrat jel a v pohode.Me turbomotory vyhovují, 1,2 Tsi mam v Rapidu a není to špatné hlavně ze ma 4 válce.
V Mégane určitě lepší než chcipla stará 1,6 (treba ve starým Scenicu ta 1,6 jela super a stačila)dnes je to mrtvola.
Chce to se projet.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: Motor 1.2 Tce
Samozřejmě, že 1,6 není žádný trhac asfaltu, ale spolehlivý jednoduchý motor.1, 2tce mě byla rozmluvena ve dvou autor. prodejnách Renault Tento motor prý bezproblémový jen na delší trasy. To je moje zkušenost, ale víc ti poradí majitele 1,2.Je jasný, že když ti samotný Renault radi do 1,2 ne ,tak jsem šel do 1,6.
meganeIV grandtour limited 1,6Sce,8/2018 červená flamme,meganeII sedan 1,4,16V sportway 2009 černá metla,,thalie 1,4 2002 modrá.
Re: Motor 1.2 Tce
1.2 tce neni spatny charakteristikou, ale spolehlivosti.
Citace uzivatele Amat:
“Nejspolehlivější motor za poslední roky (co je na trhu nová generace) je 0.9TCe. Tento motor neviděl snad nikdy žádný servis se sundanou hlavou, nikdy nebylo potřeba na něm řešit žádné závady. Naprosto bezproblémový motor. Je to krásná ukázka toho co razím už dlouho - downsizing neznamená automaticky nižší životnost či problémy. Když je moderní motor dimenzovaný dobře, pak vydrží klidně víc než stará jednoduchá atmosféra. Naopak největší průser za posledních 10 let je 1.2TCe. Ten motor má prostě konstrukční nedostatky.”
Citace uzivatele Amat:
“Nejspolehlivější motor za poslední roky (co je na trhu nová generace) je 0.9TCe. Tento motor neviděl snad nikdy žádný servis se sundanou hlavou, nikdy nebylo potřeba na něm řešit žádné závady. Naprosto bezproblémový motor. Je to krásná ukázka toho co razím už dlouho - downsizing neznamená automaticky nižší životnost či problémy. Když je moderní motor dimenzovaný dobře, pak vydrží klidně víc než stará jednoduchá atmosféra. Naopak největší průser za posledních 10 let je 1.2TCe. Ten motor má prostě konstrukční nedostatky.”
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Motor 1.2 Tce
1,2 TCe se řešil tady viewtopic.php?f=117&t=116622 a je to zajímavé čtení.
Atmosférická 1,6 je H4M https://www.engine-specs.net/nissan/hr16de-h4m.html , v těch starších řadách Renaultů byl ale K4M.
Atmosférická 1,6 je H4M https://www.engine-specs.net/nissan/hr16de-h4m.html , v těch starších řadách Renaultů byl ale K4M.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus
Re: Motor 1.2 Tce
Chlapi moc díky!
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Re: Motor 1.2 Tce
Jen k motorům 1,2 TCe
Motoru 1,2 TCe byly dvě verze:
- D4F(t) s nepřímým vstřikem, konstrukčně vychází z jednoduchého atmosférického čtyřválce D4F 1,2 16V, obecně bezproblémový motor, montoval se do nejmenších Renaultů cca do roku 2013
- H5F(t) novější verze s přímým vstřikem, obecně bohužel problémový motor, osobně bych jej asi nedoporučil, bude hodně záležet na režimu a stylu jízdy. Někdo s ním má problémy, někdo v pohodě jezdí
Motoru 1,2 TCe byly dvě verze:
- D4F(t) s nepřímým vstřikem, konstrukčně vychází z jednoduchého atmosférického čtyřválce D4F 1,2 16V, obecně bezproblémový motor, montoval se do nejmenších Renaultů cca do roku 2013
- H5F(t) novější verze s přímým vstřikem, obecně bohužel problémový motor, osobně bych jej asi nedoporučil, bude hodně záležet na režimu a stylu jízdy. Někdo s ním má problémy, někdo v pohodě jezdí
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Motor 1.2 Tce
Ono to kolem 1.2 TCe není tak hrozné, tchán po nás zdědil Megane III s tímto motorem, dostat jej s nájezdem 79tis, aktuálně má najeto 167tis a problémy nejsou. Jezdí v DE hlavně město a vesnice kolem, tedy krátké trasy, olej mění každý rok,což je u tohoto motoru hodně důležité. Motor nemá rád starý olej, tedy max.po 10-12tis km. U prvních kusů problém byl, ale vzhledem k produkci to fakt nebylo tak strašné...
Re: Motor 1.2 Tce
1.2 TCe ani zadarmo. Väčšina má obrovskú spotrebu oleja čo nezistíš len tak. Ale na 20 000 doliať 3-4l oleja je už fakt veľa. Tie čo nežerú olej zas trpia na rednutie oleja benzínom. Je to ako kupovať mačku vo vreci a to doslova.
Tento motor mal cca 17 000km:
https://www.rajce.net/a15636935#20181219_094012.jpg
https://www.rajce.net/a15636935#20181219_094020.jpg
Tento motor mal cca 17 000km:
https://www.rajce.net/a15636935#20181219_094012.jpg
https://www.rajce.net/a15636935#20181219_094020.jpg
Re: Motor 1.2 Tce
V jakém režimu ten motor jezdil? To vypadá na městský provoz se studeným motorem a nízkou zátěží.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Motor 1.2 Tce
Zatím bez problému a s 1.2 se jezdi tak nějak radostně . Pěkný zátah oproti atmosféře . Trvanlivost neřeším po 100 tis km auta měním ...
Megane IV 1,2 130 Hp
Re: Motor 1.2 Tce
Jezdím s 1.2 TCE 8 měsíců. Trasy převážně město nebo dálnice v poměru 8:2. O možných problémech motoru samozřejmě vím a snažím se s ním nejezdit opravdu krátké trasy a občas mu dám na dálnici za uši, ale jezdí to spolehlivě, snad jen na tu trochu vyšší spotřebu, ale to třeba bude jenom mým stylem jízdy. Obecně nerozumím démonizaci tohodle motoru. Podobné zaručené zkušenosti jsem četl o fabii HTP, kterou jsem si před lety koupil jako předváděčku, a to auto jezdí s minimálními náklady na opravy dodnes.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí
Re: Motor 1.2 Tce
Možno keby si poznal viac takých s tým motorom. Veľa ľudí to nerieši. Buď nedolievajú olej a časom úplne klakne, alebo si myslia, že 3l na 20 000km je normálne.
A skús vysvetliť niekomu, že to nie je auto do mesta. A videl som motor čo jazdil väčšinou diaľnicu a ten bol rovnako ko. Takže iba v tom to nie je.
A skús vysvetliť niekomu, že to nie je auto do mesta. A videl som motor čo jazdil väčšinou diaľnicu a ten bol rovnako ko. Takže iba v tom to nie je.
Re: Motor 1.2 Tce
Myslím , že těch motorů se prodáváva obrovské množství po celém světě ..kdyby byli všechny spatné Renault by to položilo . Spíš se jedná o špatné kusy .. Motory VW jsou na tom současně podstatně hůř .... Tohle je alespoň tichý čtyřhrnek .
Megane IV 1,2 130 Hp
Re: Motor 1.2 Tce
Mně prostě tenhle hon na 1.2 TCE přijde stejně absurdní jako na 1.5 DCI ve dvojkovém meganu. Každý se křižuje, když slyší o 1.5, přitom znám lidi, kterým to jezdí dodnes bez výměny šál, turba, vstřikovačů a to díky péči, kterou těm autům dali. Netvrdím, že jsou to bezproblémové motory, ale péče také dělá svoje.
To, že motor není na městské poskakování s tím naprosto souhlasím a to jako jediné považuji za velký nedostatek toho auta a pokud bych měl volit auto čistě do města, poohlédnu se jinde.
Já s motorem prostě problémy nemám a nevěřím, že bych měl štěstí na dobrý kus. Třeba se mýlím a časem se motor rozsype, jak se tady s oblibou tvrdí. Ale kdybych se měl rozhodovat podle příspěvků na fórů, nemohl bych si koupit nic.
To, že motor není na městské poskakování s tím naprosto souhlasím a to jako jediné považuji za velký nedostatek toho auta a pokud bych měl volit auto čistě do města, poohlédnu se jinde.
Já s motorem prostě problémy nemám a nevěřím, že bych měl štěstí na dobrý kus. Třeba se mýlím a časem se motor rozsype, jak se tady s oblibou tvrdí. Ale kdybych se měl rozhodovat podle příspěvků na fórů, nemohl bych si koupit nic.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí
Re: Motor 1.2 Tce
U 1,5 Dci byl největší problém šály-zadírání.Řešení bylo výměna oleje každých 5000km.
meganeIV grandtour limited 1,6Sce,8/2018 červená flamme,meganeII sedan 1,4,16V sportway 2009 černá metla,,thalie 1,4 2002 modrá.
Re: Motor 1.2 Tce
Keby si s tým robil v servise videl bo si ako na 2/3 predaných má veľké problémy.
Re: Motor 1.2 Tce
Píšete naprosté hovadiny, vidím interní data a rozhodně žádné 2/3. Jedná se o jednotky %. Renault není 100%, ale problémy s motory řešil vždy rychle. Často je také problém v právě v dodržování LongLife, ale to se tady psalo již mnohokrát. Oproti jiným motorům je procento vyšší kvůli problémům z počátku produkce, ale nijak dramaticky.
Re: Motor 1.2 Tce
Největší mé životní štěstí bylo to, že jsem se 1,2 TCe zbavil. Motor s dynamickýma schopnostma 1,0 TSI, spotřebou 1,4 TSI a navíc jako bonus jsem mohl začít prodávat olej - auto ho vyrobilo víc jak půl litru za 800km. Ale je to levný no.
Vybral bych 1,3 Tce.
Vybral bych 1,3 Tce.
Re: Motor 1.2 Tce
Fakt to jsou renaulti nesmysly.
Proste strašení .
Par kusů určitě bude,ale žádný globální problem.
Stejný kecy jako kdyz sem kupoval Scenic.
Rady typu nakupuji 16v odcházejí cívky kup radši ověřené osmi ventil.
Stejný kecy měli rádiové u Espace III. Nikdy mi žádná cívka neodesla.
Většinou takto rádi lidé kteří to auto (motor nemají) a mají ty chciple stare prověřené motory.
Amata si vážím jako odborníka, ale 0,9 je největší hrůza jakou sem mohl řídit(tchanuv Captur),ještě horší než 1,2 atmosféra z Dacie Sandero a to bylo hodne velký peklo.
Nov
Proste strašení .
Par kusů určitě bude,ale žádný globální problem.
Stejný kecy jako kdyz sem kupoval Scenic.
Rady typu nakupuji 16v odcházejí cívky kup radši ověřené osmi ventil.
Stejný kecy měli rádiové u Espace III. Nikdy mi žádná cívka neodesla.
Většinou takto rádi lidé kteří to auto (motor nemají) a mají ty chciple stare prověřené motory.
Amata si vážím jako odborníka, ale 0,9 je největší hrůza jakou sem mohl řídit(tchanuv Captur),ještě horší než 1,2 atmosféra z Dacie Sandero a to bylo hodne velký peklo.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: Motor 1.2 Tce
0,9 TCe je podle tebe v cem spatna?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Motor 1.2 Tce
Vidis, a ja jezdim s 1.2 atmosferou a zkousel jsem si 0.9TCe, ktere nakonec i koupim, protoze motor se mi zda vic nez dobry. Je to proste vec nazoru a ocekavani. A amat nerozebiral charakteristiku motoru, ale jeho spolehlivost.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů