Motor 1.2 Tce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 148
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » pon čer 01, 2020 19:11

Zkoušel jsem některé z těch případů přeložit, a ve velké většině, pokud to skončilo výměnou motoru, je příčina nedostatek oleje a následné zadření. Je to logické a přesně to kopíruje dobře známý scénář poruchy. Olej masivně zředěný benzínem špatně maže, takže postupně dojde k vydření válců a spalování oleje, což se projevuje jeho nedostatkem. Vychází mi z toho, že přebytek oleje ještě není taková katastrofa, jako když ho auto začne žrát. V prvním případě vyměníte olej a budete doufat, že to válce přežily, ale v tom druhém je to minimálně na repas celého motoru. Také tomu nepřidá, že dost lidí nejsou řidiči, ale pouze uživatelé, kteří olejovou měrku vytáhnou jednou za interval výměny, většinou na jeho konci, pokud vědí, kde tu měrku hledat. Ale jak psal zdeno255, motory mají být blbuvzdorné. Otázka zní jestli je tohle při dnešní složitosti jednotek stále dosažitelné. Vsadím se, že i nesporně lepší 1.3 TCE by při poskakovačkách za studena s výměnami oleje po 30 000 km zakukala také. I když asi o dost později. 1.2 TCE má hranici poruchovosti dost nízko, na rozdíl od jiných přímovstřiků Euro 6. Bohužel.

DYK77: Máš recht. Dostat se s cliem na 8l chce hodně těžkou nohu, ale benzín si člověk nekupuje kvůli spotřebě. Tady, ne že by se Megane na tuhle spotřebu nedostal. Stačí ho provozovat v zimě po městě a méně jak 8l/100 km člověk nevidí. A reálně je to ještě více, kvůli nepřesnosti PP, cca o 0,3 - 0.5 l. Jel jsem s ním podle PP nejméně za 5.2l, ale také za 10l. Jezdím často trasu Praha - Domažlice, která je v tomhle směru převážně do kopce. Na ní nemá smysl jet na spotřebu, protože co ušetříte na rovině, ztratíte v dalším stoupání. Cestu do Domažlic vždy využívám k pořádnému protažení auta. Šestku na dálnici zařadím jen málokdy. Naopak při návratu jezdím převážně na spotřebu, 120 na tempomat, a tam není problém se dostat dle PP pod 6 l /100 km. Naposledy jsem jel za 5.3, ale bylo za velmi příznivých podmínek. Nefoukalo a provoz byl plynulý bez častých akcelerací při předjíždění.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od DYK77 » úte čer 02, 2020 00:56

Díky za překlad a cenné informace. Olej mi zatím nemizí ani nepřibývá. Couračky nejezdím, ale víc jak 9000Km ročně nedám a olej jde ven. Benzín nejčastěji Verva 100 + trochu přikrmím VIFem a co nádrž, to párkrát ostřejší jízda, ovšem za studena vždy z lehka a po jízdě dochlazuji, když je potřeba. Záběh měl myslím poctivý a po prvních 2000Km jsem mu měnil už olej, aby vyšel bordel z výroby ven. Šunku nežere, tak nevim co bych mu měl ještě dát, aby se měl dobře :D
S tou spotřebou je to asi tak. Mám sice Clio, ale Grandtour, takže se váze krátkého Megana dost blížím ( v TP 1243 Kg ) a ani kola nemám nějak zvlášť menší ( 205/45 R17 ), takže spotřebu srovnávat můžeme ( krátké Clio má cca 1150 Kg ). Moje zkušenost se spotřebou je taková jak píšeš, jen bych chtěl k tomu říci, že ten motor je extrém i v tomto případě. Dá se s tím jet za málo, ale pak stačí 20 Km dálnice s nohou na podlaze a průměr se tak po...e, že můžeš zbytek nádrže ( potažmo odhadem nějakých zbylých 600Km ) vyjezdit s průměrem 5l/100 a stejně to nestáhneš pod 7,5l :mrgreen: Ale než jsem auto pořídil, věděl jsem, že to tak bude, takže z toho nestresuji. Hlavně že Pššš Pššš Pššš, nebo jak je to teď v té reklamě. Rodina usne hned za městem, ať jedu jak chci. To pohodlí vše krásně vyvažuje :-)
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 148
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » úte čer 02, 2020 08:28

Tvá starost o auto je naprosto příkladná, a myslím si, že při této péči by bez problémů jezdil i sebehorší motor. Spousta lidí, ale tohle nedělá, protože časem zjistí, že náklady na pořízení nového vozu nekončí jeho zaplacením. Pokud do toho započítáš pravidelné prohlídky, výměny kapalin, lepší palivo, pojištění a další věci, dostaneš se bez problémů na několik desítek tisíc Kč ročně navíc. Takže ano, vozit si zadek v novém je příjemné, ale nejde to bohužel ruku v ruce s minimálními náklady. Přitom motivace pro koupi nového auta místo bazarovky je dle mého názoru dvojí - buď na to prostě mám prachy a je to pro mě věc prestiže, nebo nechci bazarovku, protože mě nebaví to stále opravovat a třást se, kde mě to zase nechá. Ve finále se ale klidně stane, že to bezproblémové ježdění je vykoupeno možná ještě většími ročními náklady na údržbu, než u lepší bazarovky. To je prostě fakt, který je třeba přijmout. Pak je ale zcela na mě, jak se o auto starám a nemusím se spoléhat na údržbu předchozího majitele. Máme v rodině už 15 let stařičkou fabii 1.2 HTP, které se kupovala jako předváděčka s pár tisíci km. A jediný důvod, proč dneska ještě jezdí bez větších problémů je ten, že dostávala pravidelný a nešizený servis. Proto si myslím, že i 1.2 TCE by mohlo za stejných podmínek vydržet. Ale to nic nemění na tom, že to je asi poslední Renault, který jsem si koupil a příště se porozhlédnu jinde. Renault mě tímto přístupem k problému strašně zklamal.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od DYK77 » úte čer 02, 2020 21:32

Já to mám tak, že když něco mám( jsou to i blbosti ), tak se o to starám, udělám si k tomu vztah, a chci aby mi to dlouho sloužilo. Nové auto určitě znamená vysoké výdaje při nákupu i po té, jak píšeš. Časem ale zestárne, a pak nastává období, že když Ti jej někdo nenabourá, nebo neukradne, jsou náklady naopak úplně na minimu, protože vše funguje jak má ( nedá se srovnávat se stejně starou orajtovanou bazarovkou, choval jsem se k tomu přeci slušně a případné mouchy jsem řešil hned v záruce ). Toto období trvá při nájezdu cca 10-15tis Km ročně hodně dlouhou dobu a jen občas je potřeba provést širší údržbu, než jen výměnu oleje ( ošetřit dutiny, podvozek, vyměnit výfuk ). Když se nadále nic nezanedbá, ani po dvaceti letech Tě takové auto nejen nezklame, ale ani nesežere, spíše naopak, ceny dílů rapidně klesnou ( spojka a rozvody už nestojí 12tis. ale 3, ... ) , a i když už nejsou tak kvalitní jako v prvovýrobě, pořád to stačí, protože se méně najezdí a auto se posune jako druhé do rodiny. Tenhle systém má podle mě ekonomický smysl, jen je k tomu potřeba věnovat i vlastní čas, aby byla práce za nula peněž. Naopak mi přijde prodělečnější : 1.prodat zánovní auto. kdy počáteční propad ceny je enormní 2. Koupit ojetinu o které nic nevím ( vsázka do loterie ) , která se stane po dobu X let studnou na prachy a nikdy to nebude dobrý auto, až ji nakonec prodám, za cenu ekodaně a koupím jinou ojetinu, která na tom bude zrovna tak na ho..o. Když už někdo chce ušetřit a koupí si ojeté auto, měl by být alespoň zdatným domácím automechanikem, nebo autům minimálně rozumět na slušné úrovní, aby si z něj servis neudělal dojnou krávu. Pak ano, pak má i bazarovka smysl
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 655
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » stř čer 03, 2020 08:26

V Česku furt existuje ta mylná představa, že nové auto si člověk kupuje, protože ho pak 5 let nic nebude stát... a podle toho pak některá auta vypadají. Typický Čech stráví u internetu 2 měsíce, načte si, které auto podle specialistů z auto.cz a podobných webů nejlíp jede, dá za to půl mega a potom při prvním přezouvání na zimní kupuje 10 let staré zrezlé plecháče a na to dává "české" Tomkety... Ten model co popisuješ Dyku, tak pod ten bych se podepsal také. U nás v rodině auta taky přožijí celý život, od novoty, přes druhé druhé auto až k autu náhradnímu, co se používá jen jako nouzovka či na převoz všemožného bordelu. Bohužel na nové nejsou vždy peníze. Bazarovky jsem měl za život dvě, Formana a Feldu. Na těch autech se posralo co mohlo i nemohlo, ale výměna půlky auta tam vyšla pořád levněji než výměna oleje u nového Kadjara :-D :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od DYK77 » pát čer 05, 2020 01:03

Tak nevim na co je to novy auto dobry :-D Kazdopadne by si mel clovek udelat radost a koupit si ho, kdyz cely zivot chodi do prace :-)

Jo, hlavně auta na operák. Tam se setri na udrzbe jak se da. To je obecně snad nejznamejsi zlo.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 655
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » pát čer 05, 2020 08:50

Na první místo bych dal tu radost :-D Já myslím, že pro každýho, kdo si kupuje auto na soukromo je to pořád dost velká událost. Upřímně se starým autem, už mě nebavilo tolik jezdit. S Kadjarem se mi zvedl roční nájezd skoro na dvojnásobek. Za necelé 2 roky jsem ho vytáhl do 13 zahraničních států, z toho 6 mimo EU. Se starým autem bych to už nedal.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 148
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » pon črc 27, 2020 13:38

Tak mám asi drobný problém - najeto 40K a trápí mě neustálé kolísání výkonu. Myslel jsem si, že to je nedobitou bateríi (viz výše), ale děje se tak zcela nahodile. Ujedu 150 km - "nejede". Zastavím na 15 minut u benzínky na kafe, nastartuju a "jede". Jedu okresku, trochu ostřeji, vytáčím to - jede. Pak najedu na dálnici 100 km na tempomat, přijedu opět na okresku a nejede. Motor necuká, jede plynule, jenom mu prostě chybí horní špička výkonu. Je to pocit, jakoby vám někdo zatáhl ruční brzdu na první /druhý zub nebo sebral N.m. Jezdím převážně v režimu confort a jsem zvyklý akcelerovat na 3/4 plynu, a když ho došlápnu k podlaze, dostanu ještě trochu výkonu navíc. A to tam teď dost často chybí. Lépe to asi popsat nedokážu. Filtry jsou vyměněny cca před 10 000 km, diagnostika prý nic, ani sporadická chyba. Dle servisu si řídící jednotka sama upravuje výkon auta podle emisí, počasí, teploty a vlkhosti vzduchu atd., možná i skvrn na Slunci. Pozorujete někdo podobné chování?
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 655
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » pon črc 27, 2020 15:14

Já jsem cca před měsícem pozoroval to samé, tak jsem dal při dalším tankování 2× víc VIF než normálně a po pár kilometrech bylo trvale po problému. Protože jsem tady to snížení výkonu pozoroval právě jednu nádrž benzínu, tak jsem to připsal špatnému benzínu. Ty projevy byly ale úplně přesně takové jak popisuješ. Ještě teda tam bylo cítit i cukání při popojíždění v koloně, při rychlostech tak 10 - 15 km/h. Ale s novým benzínem už pak nic a už 3. nádrž nic takového nepozoruju. Motor jde pěkně do otáček, pružně reaguje na přidání plynu, žádné cukání při malých rychlostech, na volnoběh není ani uvnitř auta slyšet.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 148
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » pon črc 27, 2020 16:55

Díky za tip, to mě nenapadlo. VIF používám, ale dávám ho nepravidelně, tak každou 3. nádrž. Tak asi začnu pravidelně. A to jsem si myslel, že Effecta95 je kvalitní palivo i bez aditiv. Tankuji výhradně pouze u Benziny a střídám 2 stanice, jinam nejezdím. Dám vědět, jaký bude výsledek. Teď mám zrovna plnou, tak potrvá než ji vyjedu.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

PetrDDD
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: stř čer 19, 2013 22:35

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od PetrDDD » pon črc 27, 2020 20:39

Měl jsem taky 1,2 Tce v Cliu a bylo mi výrazně doporučeno tankovat lepší aditivovaný benzín , tak jsem začal tankovat místo Effecta 95 + VIF Verva 100 bez VIFu . Cenově je to téměř stejné a zřejmě prospěšnější pro motor. Jinak jsem ho prodával s 50-ti tisíci a naprosto bez problému. Teď mám 1.3 Tce a u Vervy jsem zůstal.
Renault Megane Grandcoupe Tce 115
Renault Clio IV Tce 120
Renault Clio IV 1.2 16V

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od DYK77 » pon črc 27, 2020 23:13

Od koupě auta také tankuji Verva 100 + VIF , ale místo 40ml na 40l , dávám jen 30ml. Najeto 23tis Km a popisované problémy nepozoruji. Spíše naopak, motor se zajel a jede výrazně lépe než třeba v 10ti tis. Olej měněný každý rok, před překročením 10tis Km ( nepřibývá, neubývá ).
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 148
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » úte črc 28, 2020 08:30

Vervu 100 jsem tankoval do první výměny oleje, nějakých 12 tis. km. Je pravda, že na tom asi něco bude, protože si nevzpomínám, že by mě podobné problémy trápily. Už se tady o tom diskutovalo, a to auto prostě musí fungovat normálně i na N95. Abych dostal adekvátní výkon pouze s prémiovým palivem není podle mě dobře. Navíc posledních 10 tis km auto jezdí jenom dálky, město naprosto minimálně, tak jsem nepovažoval za nutné mu dopřávat N98, když ho netrápím cukačkama po městě. Také je těsně před výměnou oleje. To vše může spolu souviset. Zkusím tedy přejít zpět na Vervu 100 a budu sledovat jestli se to zlepší. Díky za rady.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 655
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » úte črc 28, 2020 09:33

Já si nemyslím, že palivo musí být nutně prémiové, aby to jelo. Já tankuju až na vyjímky u jedné benzínky, žádná prémie, značka Prim, a auto jede normálně i bez VIFu, ikdyž bez VIFu tankuju fakt zcela vyjímečně. Důležitější je, že je na té benzínce každý týden nová cisterna, protože to vytočí. Myslím, že někdy může kvalita paliva prostě "ujet" v rafinérii v těch objemech jakých to dělají. Můžou mít kontrolu kvality jakou chtějí, odlehlé hodnoty nejsou v přírodě nic zvláštního a existují ve všem. Moderní motory mají poměr výkonu ku objemu jako měly neště nedávno maximálně supersporty, tak asi buďme rádi, že auto samo pozná, že to není ideál a motor přiškrtí, než aby se s ním něco stalo. Ale sám vím, jak mě štvalo, když auto nereagovalo na plyn, tak jak jsem normálně zvyklý, takže chápu to rozhořčení.

Jinak ani čepování u jedné benzínky nic neznamená, mohou tam vozit palivo z různých rafinérií, a to platí i pro prémiová paliva. Nedávno se to řešilo u právě u Benziny s Verva dieselem, kdy v Čechách je lepší palivo než na Moravě a u benzínek na rozhraní jednou dovezou takové, podruhé makové... viz: https://www.auto.cz/proc-je-nafta-lepsi ... zka-135222
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od bobMegane » úte črc 28, 2020 15:18

Ahoj přesně tak zrovna Benzina, která mimo jiné patří pod PkOrlen, tedy polákům, si takhle krásně vydělává na Moravácích :-)
Díky přecitlivělému sluchu z HTP mi případá dobrý 100oct na MOLu, ale toho aditiva bych se nevzdával, není drahý, na jiných autech mi dokonce snížil spotřebu. Výkon mi nejvíce zvedlo aditivum od STP, ale nevím k čemu, když jde hlavně o životnost :-)
Jinak nebránil bych se před výměnou oleje do něj dát něco na vyčištění: https://aditiva.heureka.cz/millers-oils ... e/#section
... a pak vylít.
R.Megane III Grandtour 1.6 74kw

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od DYK77 » úte črc 28, 2020 23:02

To já bych se do oleje bál něco lít. Když proplach tak olejem na který jezdím a provést jeho brzké vypuštění. Pak nalít novou náplň. Nikdy jsem tedy nebyl k tomuto nucen, ale stejně bych šel i po sundání a vyčištění olejové vany, kde je těch usazenin nejvíce.

Jinak samozřejmě že auto musí jezdit i na N95, tím spíš pokud to má v popisu, ale občas se hrabu v garáži v motorce, zleju benzínem kde co a za sebe musím konstatovat, že obyčejná N95, je vůči různým materiálům o dost agresivnější, než Verva. Jaký je rozdíl mezi prémiovou a obyčejnou N95 jsem nezkoumal. Samozřejmě v přidaných aditivech, ale jestli jde o stejný základ nevím. Osobně se hlavně snažím vyhýbat biosložkám, kterých je v obyčejné N95 nejvíce. Obyč N95 není pro motor zrovna nejlepší koktejl.
A pokud jde o výkon a životnost motoru, není to ani tak o tom, že prémiová vysokooktanová paliva toto všechno zvyšují, ale o tom, že paliva s nižšími oktany a biosložkami obojí snižují. Každý přeplňovaný motor, který pracuje s vysokými tlaky, bude raději za více oktanů, protože nebude klepat a prát se s omezením samozápalů, a každý motor vydrží déle, když jezdí na něco co se více podobá benzínu podpořeného vhodnými aditivy, než tý žlutý sr...e. U 1.2Tce to platí dvojnásob.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 655
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » stř črc 29, 2020 08:57

Btw dyku, posledních cca 2500 km mám průměrnou spotřebu 8l/100km. To jen tak abys věděl, že tomu taky dávám občas napít :-D Teď v tom pěkném počasí mám nějakou těžší nohu :-D

4bobMegane: Zrovna MOL, který loni dostal pokutu za to, že měl naprosto nevyhovující benzín a místo likvidace ho převezl pouze na jinou pumpu, tak u těch bych benzín nevzal ani kdybych musel jít místo toho pěšky 5 km s kanystrem jinam. A teď to nemyslím kvůli tomu, že měli špatný benzín, to se prostě občas stane na jakékoliv pumpě, takže klidně může být ten jejich 100 oktanový super, ale za to jak se k tomu postavili...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1569
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od niky79 » stř črc 29, 2020 11:09

kadliiik píše:
stř črc 29, 2020 08:57
4bobMegane: Zrovna MOL, který loni dostal pokutu za to, že měl naprosto nevyhovující benzín a místo likvidace ho převezl pouze na jinou pumpu
Přesně kvuli tomuto se jim taky vyhybam. MOL, obrovský koncern s tržbami kolem 20 miliard dolarů ročně, má potřebu převážet několik desítek tisíc litrů (možná mín, netuším, kolik paliva je k dispozici na benzinkách) misto jeho likvidace.
Naposledy upravil(a) niky79 dne stř črc 29, 2020 20:18, celkem upraveno 1 x.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 148
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » stř črc 29, 2020 16:57

S MOLem mám také svoje zkušenosti. Je v Brandýse hned vedle Renaultu, tak tam vždycky tankují náhradní auta. Když jsem si vyzvedával ze servisu Megana, tak jsem do něho dal 10l na dojetí a málem jsem nedojel. Cukalo to, kouřilo a nejelo. Stálo mě to 3 plné nádrže N98 + plechovku VIFu než jsem to dostal zase do původního stavu.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od bobMegane » čtv črc 30, 2020 09:48

Ahoj, tak MOL taky koukám podvodníci. Tož díky za info, jemine tak znova OMV :-)
R.Megane III Grandtour 1.6 74kw

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4838
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kotasekh » čtv črc 30, 2020 15:33

Neni nahodou maximalni uvadeny vykon motoru mereny na nejvice oktanovy benzin? Ja bych rekl, ze jo. Na 95 to pojede, ale na 98 nebo 100 (dle toho, co rj podporuje) to pojede tak, jak ma. Uz z principu funkce cidla klepani, kdy se nastavuje co nejvyssi predstih a az po zaklepani se nastavi mene agresivni mi vychazi, ze maximalni vykon je pouze na vysokooktanovy benzin a na 95 to vykon snizi.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od DYK77 » sob srp 01, 2020 01:01

kadliiik - 8/100 chválim :-) 1,2Tce dělá vyšší průtok paliva dobře na ču... ehm na přirození :-D

bobMegane - s OMW, mám také dobrou a letitou zkušenost.

Jinak můžete mrknout na moje poslední 2 příspěvky, které jsem napsal po výměně rozvodů...
viewtopic.php?f=116&t=125679&p=1474478#p1474478
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amir1 a 2 hosti