Stránka 3 z 3

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 16:18
od niky79
Tak ten dvojity odpor tam je, ale ten tam byl i na Megane II, 1.4 - vim, ze jsem to tehdy resil s prodejcem. Ale casem se to nejak srovnalo: kdyz jsem ted do toho stareho auta sedl, tak tam kvalty skoro skacou samy. Myslim se to vychodi i tady...

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 16:18
od niky79
kotasekh píše:
čtv říj 18, 2018 16:16
niky79 píše:
čtv říj 18, 2018 14:07
Kazdopadne to neresim, radit se uz bojim, takze zvysuji volnobezne otacky pred zarazenim. Byl to celkem opruz, ted uz asi ok.
Proc se bojis to resit?
No, zminim to, ale pochybuji, ze to budou oni nejak resit... Uz to vidim... spatne radite pane, to nesmite!

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 16:26
od kotasekh
No, ciste hipoteticky - prevodovka se treba opravdu pokazila. Ty se nejprve jdes poptat na forum, coz je v poradku. Na foru se dozvis, ze delas vse spatne - to je takova vlastnost vetsiny online for ;). Do servisu s tim nejdes, protoze uz predem tusis, ze te poslou do haje bud s tim, ze je to vlastnost prevodovky nebo chyba obsluhy. Tak se s tim smiris, prestanes to resit a kdyz se te nekdo zepta, co rikas na noveho megana, tak vysypes zkusenosti o tom, jak ma hroznou prevodovku a ze i kdyz se k ni chovas jako k jinym prevodovkam, tak ma problemy, se kterymi by te v renault servisu poslali do haje. Konec hipotetismu :). Proste zajed do servisu a prestan polemizovat, mas vadny synchron na petce. Nenech se odbit tim, ze spatne radis. Protoze sice spatne radis, ale ta prevodovka musi vydrzet i osmnactiletou blondynu bez citu k autu ;).

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 16:35
od niky79
Jenze, jak se ukazuje, ma s tim problem vice lidi, takze to vazne vypada na tu vlastnost prevodovky :/

Ale v prosinci to zminim - uvidime.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 16:49
od kotasekh
Jo aspoň něco víc uděláš pro nápravu. Ale pak se nediv, když ti řeknou, žes s tím měl přijít hned a ne půl roku jezdit :D.
Jinak teda - žádné "zmínit", ale reklamovat. S reklamačním protokolem a přesným popisem závady.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 18:57
od jaroslavii
Souhlas. Auto dát do servisu, dělá co nemá. A nenechat se odbýt. Čistě hypoteticky ne, ale čistě realisticky. :-)

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 19:01
od niky79
kotasekh píše:
čtv říj 18, 2018 16:49
Jo aspoň něco víc uděláš pro nápravu. Ale pak se nediv, když ti řeknou, žes s tím měl přijít hned a ne půl roku jezdit :D.
Jinak teda - žádné "zmínit", ale reklamovat. S reklamačním protokolem a přesným popisem závady.
Tak ono nejakou dobu trvalo zjistit, v cem je problem. Prikladal jsem to nepozornosti pri razeni. Jakmile jsem zjistil, v cem je problem, uz tak nejezdim.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: ned lis 11, 2018 16:29
od William479DF
v čom bol problém? aká nepozornosť pri radení? Mne prevodovku už rozobrali (aspoň dúfam) a nič nenašli, ale vymenili pre istotu akúsi synchronizačnú spojku a prevodový olej, no prevodovka sa správa rovnako - ba navyše mám pocit že sa zadrháva aj na 2-ke pri studenom štarte (môže to byť spôsobené aj nízkymi teplotami kedy olej nie je ešte zohriaty? neviem no)

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: ned lis 11, 2018 19:56
od niky79
"v čom bol problém? aká nepozornosť pri radení?"

Tou nepozornosti jsem myslel, ze treba tam hodis kvalt a nemas jeste seslapnutou spojku atd. Proste jsem tehdy nevedel, proc a kdy se to deje. Ted uz vim a popravde to neresim. Kdyz na dalnici vyradim a potrebuji zaradit, dam motor trochu do otacek a problem nevznika.

Kde jsi to nechal reklamovat?

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pon lis 12, 2018 15:39
od William479DF
nedávno som sa pýtal aj prevádzkovateľa r-news, keďže testoval megane grandcoupe či netestoval aj benzínovú verziu 1.6 SCe resp. v Dusteri II 5.st. manuál (lebo je to údajne tá istá prevodovka). A napísal, že je tam prevodovka JR5, ktorá je síce spoľahlivá, ale kultúrou radenia sa hodí skôr do menších modelov resp. Dacie (má ju aj napr. Captur 0.9 TCe a 1.5 dci, či Clio 1.5 dci) viď http://rnews.cz/detailni-prehled-toho-c ... revodovky/ Je stavaná na 200 Nm (1.6 Sce má max. 156 Nm takže rezerva tam je), ale pri snahe o rýchlejšiu jazdu synchronizácia nestíha. Čo ma však potešio je, že ju označil za spoľahlivú, tak snáď to tak aj bude. Auto som kupoval aj pozáručný servis som riešil vo Zvolene - Stredné Slovensko.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pon led 21, 2019 14:20
od starejmladej
Tak ne že bych to dělal ale zkusil jsem a 5ka tam jde u mě po vyřazení zařadit uplně normálně

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv čer 11, 2020 13:22
od rastos
Ten istý problém sa vyskytuje aj na mojom Fluence 1.6 benzín.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv čer 11, 2020 13:22
od rastos
Ten istý problém sa vyskytuje aj na mojom Fluence 1.6 benzín.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: úte čer 16, 2020 18:41
od kotasekh
Mimo misu - jezdil jsem 10 let s thalii, kde se mi to nikdy nestalo. Ted mam dacii a uz jsem zaregistroval zoubky pri razeni petky z netralu, kdyz jedu z kopce. Staci klidne i 100 kmh. Stalo se mi to asi dvakrat, tak jsem zacal pouzivat meziplyn vzdy, ne jen obcas. Vyreseno :). Rozdil tech rychlosti ozubenych kol je pri te rychlosti uz znacny a synchron to holt nepobere, je treba mu trochu pomoct.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 08:33
od auto-radce
Bože jak někdo může v "kile" řadit z neutrálu pětku.
Kdyby synchronizace mohla, nakope řidiče do ........

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 08:42
od Renaulťák
Pro vyrazovace do neutralu by byla asi nejlepsi prevodovka, jako u motocyklu. Neutral pouze mezi jedna a dva a neni co resit.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 08:43
od kotasekh
Ehm... ono staci na dalnici vyradit, pustit spojku v neutralu, a znovu se spojkou zaradit. Vysledek je stejny, zarazeni petky ve stovce z neutralu. Pokud to synchron nezvladne, neni to jeho chyba, ale taky to neni normalni a bezne, u jinych aut se to nestava, tahle 0.9 TCe je prvni, kde jsem to zazil, a pak uz vim jen o zde rozebirane prevodovce pro 1.6 SCe. Jinak jsem nikdy neslysel, ze by byl problem zaradit nejvyssi stupen z neutralu pri vyssi rychlosti. Ja jsem zvykly radit s prevodovkou bez synchronu, me to nevadi, ja si pomuzu meziplynem, stejne jako pri podrazeni z 5 na 3 pri predjizdeni. Ono to jde i bez meziplynu, ale s nim je to jednodussi a plynulejsi.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 08:47
od niky79
auto-radce píše:
stř čer 17, 2020 08:33
Bože jak někdo může v "kile" řadit z neutrálu pětku.
Kdyby synchronizace mohla, nakope řidiče do ........
Uplne normalne. Nevidím jediny technicky duvod, proc by to nemelo fungovat (a taky funguje - ale viz vyjimky). A kdyz neco funguje, desitky let, na prakticky vsech autech, nechapu, proc se nekdo divi, ze to někdo používá.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 08:51
od auto-radce
kotasekh píše:
stř čer 17, 2020 08:43
Ehm... ono staci na dalnici vyradit, pustit spojku v neutralu, a znovu se spojkou zaradit. Vysledek je stejny, zarazeni petky ve stovce z neutralu.
Jenže v tuto chvíli je převodovka roztočená, tedy stejně jako při řazení 1-2, 2-3, 3-4, 4-5 nebo opačně.
Ovšem pokud vyřadíte, otáčky spadnou na volnoběh a z volnoběhu to tam rvát......nepřijde mi to úplně normální to dělat.

Najezděte tímto stylem 300 000 km a když bude převodovka jako nová, uznám že to je v pohodě.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 08:54
od niky79
auto-radce píše:
stř čer 17, 2020 08:51
kotasekh píše:
stř čer 17, 2020 08:43
Ehm... ono staci na dalnici vyradit, pustit spojku v neutralu, a znovu se spojkou zaradit. Vysledek je stejny, zarazeni petky ve stovce z neutralu.
Jenže v tuto chvíli je převodovka roztočená, tedy stejně jako při řazení 1-2, 2-3, 3-4, 4-5 nebo opačně.
Pri řazeni 1-2, 2-3, 4-5 obvykle nepouštíš spojku v neutrálu. Zmacknes spojku, vyřadíš rychlost, zařadíš vyšší, pak spojku pustis.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 12:28
od kadliiik
niky79 píše:
stř čer 17, 2020 08:47
auto-radce píše:
stř čer 17, 2020 08:33
Bože jak někdo může v "kile" řadit z neutrálu pětku.
Kdyby synchronizace mohla, nakope řidiče do ........
Uplne normalne. Nevidím jediny technicky duvod, proc by to nemelo fungovat (a taky funguje - ale viz vyjimky). A kdyz neco funguje, desitky let, na prakticky vsech autech, nechapu, proc se nekdo divi, ze to někdo používá.
Mně by zajímalo, která moderní manuální převodovka používá ještě vícenásobnou synchronizaci pro vyšší stupně. Vícenásobná se používá pro jedničku, dvojku, možná trojku, vyšší stupně už mají jednoduchou. To je ten technický důvod, proč by to nemělo fungovat úplně dobře. Velmi pochybuju, že je to u jiných automobilek jinak, ale třeba mě někdo vyvede z omylu. Že to fungovalo u starých aut dobře... ale doba se změnila, s moderními motory vyřazovat potřeba není, protože "nebrzdí". Bohužel teda na to doplatí skupina uživatelů co má konstrukčně starší motor, který bez vyřazení i z kopce brzdí. Mobily s černobílým displayem taky fungovaly bez problémů 15 let, když mobil spadl, nic se mu nestalo, u dnešního praskne display, ale koupil by si dnes někdo takový starý černobílý? Pochybuju, že by měl Renault peníze na to, aby vymýšlel různé převodovky, to je utopie. Dřív musela normální převodovka umět přenést 80 Nm, u supersportu 250 Nm. Dnešní normální převodovka musí zvládnout přenést 250 Nm a u silných motorů se už nepoužívá, protože už je to za limitem technologie.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 12:57
od berka79
Není to závada, ale vlastnost. A taky hloupost. Rapidně se snižuje žívotnost synchronu na 5. stupni, který není na takové zacházení vůbec konstruován, jelikož se v dnešní době s vyřazováním vůbec nepočítá. Uvědom si, na jaké otáčky se musí srovnat hřídele v převodovce a že jim na to dáš jen tolik času, co trvá pohyb řadící pákou. A ještě ani ne celý, jelikož synchron zabírá jako první. Takže má tak 0,5 sekundy na vyrovnání otáček. Kdyby mohl tak ti nafackuje. Zatím jenom vrčí, ale až se nasere...

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 15:24
od niky79
kadliiik píše:
stř čer 17, 2020 12:28
niky79 píše:
stř čer 17, 2020 08:47
auto-radce píše:
stř čer 17, 2020 08:33
Bože jak někdo může v "kile" řadit z neutrálu pětku.
Kdyby synchronizace mohla, nakope řidiče do ........
Uplne normalne. Nevidím jediny technicky duvod, proc by to nemelo fungovat (a taky funguje - ale viz vyjimky). A kdyz neco funguje, desitky let, na prakticky vsech autech, nechapu, proc se nekdo divi, ze to někdo používá.
Mně by zajímalo, která moderní manuální převodovka používá ještě vícenásobnou synchronizaci pro vyšší stupně. Vícenásobná se používá pro jedničku, dvojku, možná trojku, vyšší stupně už mají jednoduchou. To je ten technický důvod, proč by to nemělo fungovat úplně dobře. Velmi pochybuju, že je to u jiných automobilek jinak, ale třeba mě někdo vyvede z omylu. Že to fungovalo u starých aut dobře... ale doba se změnila, s moderními motory vyřazovat potřeba není, protože "nebrzdí".
Jenže tady se bavíme o 1,6 SCE, což je "stará" atmosféra s naprosto nezajímavými 156 nm, která z kopce brzdí. Jestli mají vyšší stupně jednoduchou synchronizaci netuším, ale zařazení 0-3800 ot, což u pětky odpovídá těm 130 km hod, jde u 4. stupně naprosto bez problémů – tam to ale zase nemá žádný smysl narozdíl od pětky, která se používá, střelím od pasu, v rozsahu od 70 do 180 km / hod.

Nicméně, diskuse je jen akademická. Neřadím tímto stylem, protože to prostě nejde.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 15:50
od kadliiik
Povšimni si, že jsi záměrně vykopíroval jen část toho co jsem napsal. Také píšu o tom, že Renault i jiné automobilky musí optimalizovat náklady a vyvíjet a vyrábět jen určité množství různých převodovek, a že na to teda bohužel doplatí ti... no ti co si koupili 1,6 SCe. Takže si povšimni, že ten rozpor tu vytváříš uměle ty.

Mohl jsi mé tvrzení vyvrátit třeba argumentem, že staré K4M motory používaly převodovky JR5 a ejhle, H4M motory se opět párují s JR5 převodovkami. Takže Renault opravdu má převodovky zvlášť pro atmo a turbo benzíny (turbo benzíny mají TL4). Jen teda asi tu JR5 trochu downgradovali, kvůli úspoře nákladů, platy rostou, auto stojí pořád cca stejně. Místo toto píšeš o rozsahu, na který se pětka používá. Když se pětka používá běžně v rozsahu 70-180 km/h (s čímž naprosto souhlasím), tak ji začni používat v tom rozsahu místo neutrálu taky, protože neutrál patří do velmi malého rozsahu 0 až 0 km/h. Miluju diskuse, kdy diskutuju sám proti sobě a ještě mě někdo hejtuje :-D

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř čer 17, 2020 16:08
od auto-radce
berka79 píše:
stř čer 17, 2020 12:57
Není to závada, ale vlastnost. A taky hloupost. Rapidně se snižuje žívotnost synchronu na 5. stupni, který není na takové zacházení vůbec konstruován, jelikož se v dnešní době s vyřazováním vůbec nepočítá. Uvědom si, na jaké otáčky se musí srovnat hřídele v převodovce a že jim na to dáš jen tolik času, co trvá pohyb řadící pákou. A ještě ani ne celý, jelikož synchron zabírá jako první. Takže má tak 0,5 sekundy na vyrovnání otáček. Kdyby mohl tak ti nafackuje. Zatím jenom vrčí, ale až se nasere...
Máte naprostou pravdu.