Stránka 2 z 3

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pon dub 09, 2018 07:50
od niky79
Vzdyt jsem psal, ze pri zvyseni otacek je vse cajk :-O

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pon dub 09, 2018 14:57
od Radis
Nevím co řešíte, ale pokud vyřadim a potom tam chci hodit zpátky rychlost tak normálně by jsi měl zařadit. A pokud né tak je převodovka v háji, teda synchrony. Bohužel , od toho tam jsou.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pon dub 09, 2018 15:32
od niky79
No, jak jsem psal, rychlost tam hodit jde, bez pocitani zubu, ale jen pri zvyseni otacek motoru – cim je mensi rozdil otacek mezi soucasnymi a temi, ktere tam skoci po zarazeni petky, tim to tam jde lip. Kdyby byl rozbity synchron, byl by s tim razeni problem porad, ne? Kdyz radim ze ctyrky na petku, ok. Kdyz vyrazim v 90, pockam az to spadne na volnobeh a pak chci opet zaradit petku, jde to. I ve 120 km/hod (ale uz trochu hure)...

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pon dub 09, 2018 15:52
od Radis
jezdím každej den z velkého kopce, na kopci vyřadím a pod kopcem ve 100 km/h tam v pohode zařadím 5 na volnoběh. A to šlo ve všech vozech co jsem vlastnil.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pon dub 09, 2018 15:54
od niky79
Ve stovce mi to taky jde... problem nastava u 130 a výše...

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pon dub 09, 2018 18:07
od Stowik
To co popisuješ se zvýšením otáček je vlastně řazení s meziplynem, bez čeho bys v náklaďáku bez synchronů vůbec nezařadil.
Píšeš že ve 120-ti ti tam de 5 zařadit hůř, zkus v téhle rychlosti zařadit 4-ku. Ale nejdřív si ověř jestli v téhle rychlosti už nebude 4-ka nad rozsahem pracovních otáček motoru!

Nebo si zapamatuj kolik ti točí motor při 130-ti na 5-ku, najdi rychlost se stejnýma otáčkama při 4-ce a v téhle rychlosti tam pak zkus dát 4-ku.
Jen pro ověření. Podle mého je synchron na 5-ce v hajzlu.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pon dub 16, 2018 09:22
od niky79
Dneska jsem vytocil na ctyrku motor na cca 4700 otacek, nechal padnout do volnobehu a ctyrka tam zapadla celkem v pohode. Zopakovano trikrat, vzdy cajk. Pak jsem chtel na 3600-3800 otacek hodit petku, krrrrrr :shock:

EDIT: denska se mi to stalo i ve 112 km / hod, to opravdu neni normalni.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř dub 18, 2018 11:49
od mudr.hematolog
Tu ani nejde o rychlost, ale ako dlho mas tu rychlost vyradenu.
Mne sa stalo raz, ze som vyradil a presiel dost dlho az som spomalil na 80km/h a potom som chcel zaradit 5. stupen a ozvalo sa chrrrrrr..... od vtedy ak dlhsie idem s vyradenou rychlostou, tak stlacim plyn, aby otacky trochu poskocili a potom radim. Pri kratkom vyhodeni rychlosti, ten problem nie je.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř dub 18, 2018 11:57
od niky79
No, nejde o to, jak dlouho je ta rychlost vyrazena, ale o to, jak velky je rozdil otacek mezi volnobehem a otackami po zarazeni. Kdyz jede clovek rychleji, otacky jsou samozrejme vetsi a tim je vetsi i rozdil otacek hrideli, ktere je potreba sesynchronizovat. Pri beznem razeni problem neni, protoze rozdil otacek je velmi maly. A jak jsem psal, na minulych autech jsem najel skoro pul milionu, zazil jsem s nimi 1000x vice dopravnich situaci nez s timto meganem, co ma najeto 10 tisic km. Tehdy se mi tyto veci nestaly ani jednou. Tady uz nekolikrat.

Nebo, nepomohlo by drzet dele spojku zmacknutou? Ja ji zmacku na doraz a chci radit...

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř dub 18, 2018 14:37
od exBURN
Co ti řekli v servisu? Když vytočíš 4 do otáček, vyřadíš a necháš padnou na volnoběh a pak dáš za 5 tak počítá zuby? Pokud ano tak synchron a šup s tím do servisu.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř dub 18, 2018 14:52
od niky79
Teprve čekám na objednání.

Z hlediska řazení je přece jedno, zdali vytocim 4 do otáček, vyřadím, hodím volnoběh a pak pětku, nebo jedu na pětku, vyřadím, volnoběh a pak chci zařadit, ne?

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř dub 18, 2018 14:59
od exBURN
Ano je, akorát když jim to řekneš s tou 4 tak z tebe nikdo nebude dělat debila že proč jako vyřazuješ z 5 na volnoběh.....

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř dub 18, 2018 19:02
od niky79
No na dálnici jsem sledoval, kdy mam nutkani to dělat. Z Prahy do Brna je celkem dost dlouhych useku z kopce, kdy při zařazené pětce auto zpomaluje, ale při neutrálu tam akorat drží rychlost, nebo mirne zrychluje. Minule jsem takhle dal Praha-Brno při spotřebě 5,9 litru na 100 km (1,6 SCE). Samozrejme je to v praxi jedno, zdali je to 5,9 nebo 7 litru, rozdil je na trase asi 60 Kc, ale proste jen pro zajimavost.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: pát dub 20, 2018 22:11
od mudr.hematolog
niky79 píše:
stř dub 18, 2018 11:57
No, nejde o to, jak dlouho je ta rychlost vyrazena, ale o to, jak velky je rozdil otacek mezi volnobehem a otackami po zarazeni. Kdyz jede clovek rychleji, otacky jsou samozrejme vetsi a tim je vetsi i rozdil otacek hrideli, ktere je potreba sesynchronizovat.
No ja mam skusenosti ake som popisoval, cize s tvojim popisom to u mna takto nefunguje.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř říj 17, 2018 18:17
od haska
Zdravím, mám u svého vozu stejného typu úplně stejný problém, zjistil jsem to v létě cestou do Chorvatska. Prvně jsem si myslel, že jsem nepřesně řadil, potom jsem se na to už soustředil a výsledek byl úplně stejný jako popisuje kolega. V podstatě všechny jeho příspěvky bych mohl podepsat, mám i ten zvyk ve velké rychlosti z kopce vyřazovat. Nakonec už jsem se bál ve vysoké rychlosti řadit. Dříve jsem měl Megane l 1,6 16 V a nikdy se mi to nestalo, ani u jiných aut. Najeto na Meganu lV mám cca 3500 km.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř říj 17, 2018 19:07
od niky79
Asi je tam neco spatne, no. Aktualne to resim tak, ze proste pridam otacky pred zarazenim, pak problem nenastava... Ale u Renaultu vim, jak to asi dopadne... vlastnost prevodovky pane. Pritom u ctyrky neni problem tam hodit z volnobehu kvalt na 4500 ot.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: stř říj 17, 2018 19:53
od Roberto27
zkusím to u našeho ... nemělo by to dělat tak jako tak ...

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 05:36
od jaroslavii
Ano. Nemelo by to delat. Ta prevodovka je fakt hrozna. Vnimam to cim dal vic. Snazim se dobře řadit, ale stejnak ta páka kope zpět nebo to zařazení není plynulé. Lituji koupě Megane, bohuzel. Mel jsem koupit zanovniho Golfa a byl by pokoj. 😳

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 10:18
od Renaulťák
Panove, kopat petku, kdyz motor toci pod tisíc a kola se na ceste vrti tak, ze tomu odpovidaji na motoru tri ticice? Chudera prevodovka a spojka.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 11:35
od niky79
Renaulťák: ano. Jestli je spojka a převodka chudera, nevím. Každopádně se to neděje tak často, aby to škodilo. Každopádně je zarážející, že u čtyřky to problém není, u pětky ano. A už se mi to stalo i při pouhých 116 km / hod.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 13:31
od kadliiik
Já se divím kolik "vyřazovačů z kopce" tu na fóru je. Přitom tohle se mělo dělat na ušetření paliva naposled tak u Favorita, protože už Felda do válců při zařazeném kvaltu z kopce bez plynu nic nepumpuje, narozdíl od situace s vyřazením, kdy musí držet volnoběh. Na které modely Renault z historie tohle aplikovat, bohužel nevím, klidně to může být 50 let do minulosti. Jenom pak chápu ty rozdíly ve spotřebe mezi různými řidiči napříč modely, co tu na fóru čtu. Doba, kdy se vyřazovalo, ať už z kopce nebo při dojíždění na semafor, do kolony apod. je dávno pryč, už víc jak 20 let. Rozdíl je asi v tom, že byť to už těch posledních 20 let bylo špatně, tak to autům nevadilo, teď už jo. Tím teda vůbec nechci obhajovat evidetně poškozenou synchronizaci 5. stupně, převodovka by měla vydržet i toto zacházení. Ikdyž i to je sporné, protože je nesmysl tohle dělat, tak se nevidím, že při opakovaní toho nešvaru to třeba ten sychron zničilo. Spíš se divím, že auto při tomto návyku nehlásí jiné problémy. Co jsem četl v Kadjar foru, tak při vyřazení v takové rychlosti začne po chvíli auto psát problém se start stopem a podobné hlášky a navrhne řidiči zastavit. Osobně jsem to nezkoušel, protože vyřadit ve 150, nechat padnout otáčky a kopnout to tam, na to prostě psychicky nemám. A není to jen otázka toho, že 1.2 TCe má dlouho šestku, která motorem vůbec nebrzdí, nedělal jsem to ani u Scenica, kterého jsem měl předtím s 1.6 a pětikvaltem. A nedělal jsem to ani u Feldy, kterou jsem měl předtím. Možná jsem to dělal naposled u Formana, kterého jsem měl ještě předtím, ale ten 150 nejel, tak v takové rychlosit jsem to taky nekzoušel :-D

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 14:01
od kotasekh
Byt prodejcem/servisakem, tak bych taky koukal, kdyz by mi nekdo popisoval problem se zarazenim rychlosti z neutralu ve 120 km/h a vice. Ale proti gustu... Jen teda chudak synchron, ten pri tom musi byt radne ohoblovan. Ale i to musi vydrzet, takze je treba problem reklamovat. A po vymene zacit premyslet nad tim, jestli je opravdu v poradku vyrazovat v tak vysoke rychlosti. A kdyz uz teda tenhle nechci rici primo zlozvyk nepujde vypnout, tak aspon setrit novy synchron tim meziplynem na neutral pred zarazenim. Ja kdyz predjizdim, tak podradim z petky na dvojku, tj. z cca 2000 ot. na 4000 ot. a nedat meziplyn, tak se sice autu nic nestane, ale sam sobe bych nafackoval :).

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 14:07
od niky79
My to ale neděláme ve 150, ale ve 125-130. A mě to dělalo problém i ve 117 km/hod, což je už celkem na povazenou.

A proč se to dělá? Nevím. Přijde mi prostě naprosto nesmyslné držet plyn při jizde z kopce na dalnici, protože když ho pustím, auto zacne zpomalovat. S neutrálem proste jede jak ma, popr. mirne zrychluje. Samozřejmě v prudkém kopci nevyrazuji ani ja. Na svem minulem Megane jsem dal asi 230 tisic, a prevodovka naprosto v poradku (samozrejme se to nedeje zase tak casto). Tady je problem prakticky okamzite, po pár tisících km. A nesetkal jsem s timto problémem u zadneho jineho auta.

Kazdopadne to neresim, radit se uz bojim, takze zvysuji volnobezne otacky pred zarazenim. Byl to celkem opruz, ted uz asi ok.

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 15:05
od Radis
jaroslavii píše:
čtv říj 18, 2018 05:36
Ano. Nemelo by to delat. Ta prevodovka je fakt hrozna. Vnimam to cim dal vic. Snazim se dobře řadit, ale stejnak ta páka kope zpět nebo to zařazení není plynulé. Lituji koupě Megane, bohuzel. Mel jsem koupit zanovniho Golfa a byl by pokoj. 😳
Převodovka na 1,6 je katastrofa chrastí, hučí, a jak popisuješ tak řazení do předu 1,3,5 kvalt nejde hladce ale na dvakrát z odporem. Jako by kopala. Ano taky začínám litovat že jsem šel do té 4. Je to už lajdácky a hlavně levně poskládané auto. Aby v tomhle století někdo vyrobil takovou převodovku je velká ostuda. A už se bojím dne až začnou odcházet ty displeje a tablety až se to celá elektrika pose.. .

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Napsal: čtv říj 18, 2018 16:16
od kotasekh
niky79 píše:
čtv říj 18, 2018 14:07
Kazdopadne to neresim, radit se uz bojim, takze zvysuji volnobezne otacky pred zarazenim. Byl to celkem opruz, ted uz asi ok.
Proc se bojis to resit?