1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Moderátor: Moderators General
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Tak ten dvojity odpor tam je, ale ten tam byl i na Megane II, 1.4 - vim, ze jsem to tehdy resil s prodejcem. Ale casem se to nejak srovnalo: kdyz jsem ted do toho stareho auta sedl, tak tam kvalty skoro skacou samy. Myslim se to vychodi i tady...
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
No, zminim to, ale pochybuji, ze to budou oni nejak resit... Uz to vidim... spatne radite pane, to nesmite!
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
No, ciste hipoteticky - prevodovka se treba opravdu pokazila. Ty se nejprve jdes poptat na forum, coz je v poradku. Na foru se dozvis, ze delas vse spatne - to je takova vlastnost vetsiny online for . Do servisu s tim nejdes, protoze uz predem tusis, ze te poslou do haje bud s tim, ze je to vlastnost prevodovky nebo chyba obsluhy. Tak se s tim smiris, prestanes to resit a kdyz se te nekdo zepta, co rikas na noveho megana, tak vysypes zkusenosti o tom, jak ma hroznou prevodovku a ze i kdyz se k ni chovas jako k jinym prevodovkam, tak ma problemy, se kterymi by te v renault servisu poslali do haje. Konec hipotetismu . Proste zajed do servisu a prestan polemizovat, mas vadny synchron na petce. Nenech se odbit tim, ze spatne radis. Protoze sice spatne radis, ale ta prevodovka musi vydrzet i osmnactiletou blondynu bez citu k autu .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Jenze, jak se ukazuje, ma s tim problem vice lidi, takze to vazne vypada na tu vlastnost prevodovky :/
Ale v prosinci to zminim - uvidime.
Ale v prosinci to zminim - uvidime.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Jo aspoň něco víc uděláš pro nápravu. Ale pak se nediv, když ti řeknou, žes s tím měl přijít hned a ne půl roku jezdit .
Jinak teda - žádné "zmínit", ale reklamovat. S reklamačním protokolem a přesným popisem závady.
Jinak teda - žádné "zmínit", ale reklamovat. S reklamačním protokolem a přesným popisem závady.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Advanced member
- Příspěvky: 304
- Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Souhlas. Auto dát do servisu, dělá co nemá. A nenechat se odbýt. Čistě hypoteticky ne, ale čistě realisticky.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Tak ono nejakou dobu trvalo zjistit, v cem je problem. Prikladal jsem to nepozornosti pri razeni. Jakmile jsem zjistil, v cem je problem, uz tak nejezdim.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
-
- Starting member
- Příspěvky: 5
- Registrován: stř zář 12, 2018 20:43
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
v čom bol problém? aká nepozornosť pri radení? Mne prevodovku už rozobrali (aspoň dúfam) a nič nenašli, ale vymenili pre istotu akúsi synchronizačnú spojku a prevodový olej, no prevodovka sa správa rovnako - ba navyše mám pocit že sa zadrháva aj na 2-ke pri studenom štarte (môže to byť spôsobené aj nízkymi teplotami kedy olej nie je ešte zohriaty? neviem no)
Megane GrandCoupe 1.6 SCe (5/2017)
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
"v čom bol problém? aká nepozornosť pri radení?"
Tou nepozornosti jsem myslel, ze treba tam hodis kvalt a nemas jeste seslapnutou spojku atd. Proste jsem tehdy nevedel, proc a kdy se to deje. Ted uz vim a popravde to neresim. Kdyz na dalnici vyradim a potrebuji zaradit, dam motor trochu do otacek a problem nevznika.
Kde jsi to nechal reklamovat?
Tou nepozornosti jsem myslel, ze treba tam hodis kvalt a nemas jeste seslapnutou spojku atd. Proste jsem tehdy nevedel, proc a kdy se to deje. Ted uz vim a popravde to neresim. Kdyz na dalnici vyradim a potrebuji zaradit, dam motor trochu do otacek a problem nevznika.
Kde jsi to nechal reklamovat?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
-
- Starting member
- Příspěvky: 5
- Registrován: stř zář 12, 2018 20:43
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
nedávno som sa pýtal aj prevádzkovateľa r-news, keďže testoval megane grandcoupe či netestoval aj benzínovú verziu 1.6 SCe resp. v Dusteri II 5.st. manuál (lebo je to údajne tá istá prevodovka). A napísal, že je tam prevodovka JR5, ktorá je síce spoľahlivá, ale kultúrou radenia sa hodí skôr do menších modelov resp. Dacie (má ju aj napr. Captur 0.9 TCe a 1.5 dci, či Clio 1.5 dci) viď http://rnews.cz/detailni-prehled-toho-c ... revodovky/ Je stavaná na 200 Nm (1.6 Sce má max. 156 Nm takže rezerva tam je), ale pri snahe o rýchlejšiu jazdu synchronizácia nestíha. Čo ma však potešio je, že ju označil za spoľahlivú, tak snáď to tak aj bude. Auto som kupoval aj pozáručný servis som riešil vo Zvolene - Stredné Slovensko.
Megane GrandCoupe 1.6 SCe (5/2017)
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: pon led 21, 2019 13:20
- Bydliště: Praha
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Tak ne že bych to dělal ale zkusil jsem a 5ka tam jde u mě po vyřazení zařadit uplně normálně
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Ten istý problém sa vyskytuje aj na mojom Fluence 1.6 benzín.
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Ten istý problém sa vyskytuje aj na mojom Fluence 1.6 benzín.
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Mimo misu - jezdil jsem 10 let s thalii, kde se mi to nikdy nestalo. Ted mam dacii a uz jsem zaregistroval zoubky pri razeni petky z netralu, kdyz jedu z kopce. Staci klidne i 100 kmh. Stalo se mi to asi dvakrat, tak jsem zacal pouzivat meziplyn vzdy, ne jen obcas. Vyreseno . Rozdil tech rychlosti ozubenych kol je pri te rychlosti uz znacny a synchron to holt nepobere, je treba mu trochu pomoct.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Bože jak někdo může v "kile" řadit z neutrálu pětku.
Kdyby synchronizace mohla, nakope řidiče do ........
Kdyby synchronizace mohla, nakope řidiče do ........
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Pro vyrazovace do neutralu by byla asi nejlepsi prevodovka, jako u motocyklu. Neutral pouze mezi jedna a dva a neni co resit.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Ehm... ono staci na dalnici vyradit, pustit spojku v neutralu, a znovu se spojkou zaradit. Vysledek je stejny, zarazeni petky ve stovce z neutralu. Pokud to synchron nezvladne, neni to jeho chyba, ale taky to neni normalni a bezne, u jinych aut se to nestava, tahle 0.9 TCe je prvni, kde jsem to zazil, a pak uz vim jen o zde rozebirane prevodovce pro 1.6 SCe. Jinak jsem nikdy neslysel, ze by byl problem zaradit nejvyssi stupen z neutralu pri vyssi rychlosti. Ja jsem zvykly radit s prevodovkou bez synchronu, me to nevadi, ja si pomuzu meziplynem, stejne jako pri podrazeni z 5 na 3 pri predjizdeni. Ono to jde i bez meziplynu, ale s nim je to jednodussi a plynulejsi.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Uplne normalne. Nevidím jediny technicky duvod, proc by to nemelo fungovat (a taky funguje - ale viz vyjimky). A kdyz neco funguje, desitky let, na prakticky vsech autech, nechapu, proc se nekdo divi, ze to někdo používá.auto-radce píše: ↑stř čer 17, 2020 08:33Bože jak někdo může v "kile" řadit z neutrálu pětku.
Kdyby synchronizace mohla, nakope řidiče do ........
Naposledy upravil(a) niky79 dne stř čer 17, 2020 08:51, celkem upraveno 1 x.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Jenže v tuto chvíli je převodovka roztočená, tedy stejně jako při řazení 1-2, 2-3, 3-4, 4-5 nebo opačně.
Ovšem pokud vyřadíte, otáčky spadnou na volnoběh a z volnoběhu to tam rvát......nepřijde mi to úplně normální to dělat.
Najezděte tímto stylem 300 000 km a když bude převodovka jako nová, uznám že to je v pohodě.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Pri řazeni 1-2, 2-3, 4-5 obvykle nepouštíš spojku v neutrálu. Zmacknes spojku, vyřadíš rychlost, zařadíš vyšší, pak spojku pustis.auto-radce píše: ↑stř čer 17, 2020 08:51Jenže v tuto chvíli je převodovka roztočená, tedy stejně jako při řazení 1-2, 2-3, 3-4, 4-5 nebo opačně.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Mně by zajímalo, která moderní manuální převodovka používá ještě vícenásobnou synchronizaci pro vyšší stupně. Vícenásobná se používá pro jedničku, dvojku, možná trojku, vyšší stupně už mají jednoduchou. To je ten technický důvod, proč by to nemělo fungovat úplně dobře. Velmi pochybuju, že je to u jiných automobilek jinak, ale třeba mě někdo vyvede z omylu. Že to fungovalo u starých aut dobře... ale doba se změnila, s moderními motory vyřazovat potřeba není, protože "nebrzdí". Bohužel teda na to doplatí skupina uživatelů co má konstrukčně starší motor, který bez vyřazení i z kopce brzdí. Mobily s černobílým displayem taky fungovaly bez problémů 15 let, když mobil spadl, nic se mu nestalo, u dnešního praskne display, ale koupil by si dnes někdo takový starý černobílý? Pochybuju, že by měl Renault peníze na to, aby vymýšlel různé převodovky, to je utopie. Dřív musela normální převodovka umět přenést 80 Nm, u supersportu 250 Nm. Dnešní normální převodovka musí zvládnout přenést 250 Nm a u silných motorů se už nepoužívá, protože už je to za limitem technologie.niky79 píše: ↑stř čer 17, 2020 08:47Uplne normalne. Nevidím jediny technicky duvod, proc by to nemelo fungovat (a taky funguje - ale viz vyjimky). A kdyz neco funguje, desitky let, na prakticky vsech autech, nechapu, proc se nekdo divi, ze to někdo používá.auto-radce píše: ↑stř čer 17, 2020 08:33Bože jak někdo může v "kile" řadit z neutrálu pětku.
Kdyby synchronizace mohla, nakope řidiče do ........
Naposledy upravil(a) kadliiik dne stř čer 17, 2020 13:35, celkem upraveno 1 x.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Není to závada, ale vlastnost. A taky hloupost. Rapidně se snižuje žívotnost synchronu na 5. stupni, který není na takové zacházení vůbec konstruován, jelikož se v dnešní době s vyřazováním vůbec nepočítá. Uvědom si, na jaké otáčky se musí srovnat hřídele v převodovce a že jim na to dáš jen tolik času, co trvá pohyb řadící pákou. A ještě ani ne celý, jelikož synchron zabírá jako první. Takže má tak 0,5 sekundy na vyrovnání otáček. Kdyby mohl tak ti nafackuje. Zatím jenom vrčí, ale až se nasere...
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Jenže tady se bavíme o 1,6 SCE, což je "stará" atmosféra s naprosto nezajímavými 156 nm, která z kopce brzdí. Jestli mají vyšší stupně jednoduchou synchronizaci netuším, ale zařazení 0-3800 ot, což u pětky odpovídá těm 130 km hod, jde u 4. stupně naprosto bez problémů – tam to ale zase nemá žádný smysl narozdíl od pětky, která se používá, střelím od pasu, v rozsahu od 70 do 180 km / hod.kadliiik píše: ↑stř čer 17, 2020 12:28Mně by zajímalo, která moderní manuální převodovka používá ještě vícenásobnou synchronizaci pro vyšší stupně. Vícenásobná se používá pro jedničku, dvojku, možná trojku, vyšší stupně už mají jednoduchou. To je ten technický důvod, proč by to nemělo fungovat úplně dobře. Velmi pochybuju, že je to u jiných automobilek jinak, ale třeba mě někdo vyvede z omylu. Že to fungovalo u starých aut dobře... ale doba se změnila, s moderními motory vyřazovat potřeba není, protože "nebrzdí".niky79 píše: ↑stř čer 17, 2020 08:47Uplne normalne. Nevidím jediny technicky duvod, proc by to nemelo fungovat (a taky funguje - ale viz vyjimky). A kdyz neco funguje, desitky let, na prakticky vsech autech, nechapu, proc se nekdo divi, ze to někdo používá.auto-radce píše: ↑stř čer 17, 2020 08:33Bože jak někdo může v "kile" řadit z neutrálu pětku.
Kdyby synchronizace mohla, nakope řidiče do ........
Nicméně, diskuse je jen akademická. Neřadím tímto stylem, protože to prostě nejde.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Povšimni si, že jsi záměrně vykopíroval jen část toho co jsem napsal. Také píšu o tom, že Renault i jiné automobilky musí optimalizovat náklady a vyvíjet a vyrábět jen určité množství různých převodovek, a že na to teda bohužel doplatí ti... no ti co si koupili 1,6 SCe. Takže si povšimni, že ten rozpor tu vytváříš uměle ty.
Mohl jsi mé tvrzení vyvrátit třeba argumentem, že staré K4M motory používaly převodovky JR5 a ejhle, H4M motory se opět párují s JR5 převodovkami. Takže Renault opravdu má převodovky zvlášť pro atmo a turbo benzíny (turbo benzíny mají TL4). Jen teda asi tu JR5 trochu downgradovali, kvůli úspoře nákladů, platy rostou, auto stojí pořád cca stejně. Místo toto píšeš o rozsahu, na který se pětka používá. Když se pětka používá běžně v rozsahu 70-180 km/h (s čímž naprosto souhlasím), tak ji začni používat v tom rozsahu místo neutrálu taky, protože neutrál patří do velmi malého rozsahu 0 až 0 km/h. Miluju diskuse, kdy diskutuju sám proti sobě a ještě mě někdo hejtuje
Mohl jsi mé tvrzení vyvrátit třeba argumentem, že staré K4M motory používaly převodovky JR5 a ejhle, H4M motory se opět párují s JR5 převodovkami. Takže Renault opravdu má převodovky zvlášť pro atmo a turbo benzíny (turbo benzíny mají TL4). Jen teda asi tu JR5 trochu downgradovali, kvůli úspoře nákladů, platy rostou, auto stojí pořád cca stejně. Místo toto píšeš o rozsahu, na který se pětka používá. Když se pětka používá běžně v rozsahu 70-180 km/h (s čímž naprosto souhlasím), tak ji začni používat v tom rozsahu místo neutrálu taky, protože neutrál patří do velmi malého rozsahu 0 až 0 km/h. Miluju diskuse, kdy diskutuju sám proti sobě a ještě mě někdo hejtuje
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém
Máte naprostou pravdu.berka79 píše: ↑stř čer 17, 2020 12:57Není to závada, ale vlastnost. A taky hloupost. Rapidně se snižuje žívotnost synchronu na 5. stupni, který není na takové zacházení vůbec konstruován, jelikož se v dnešní době s vyřazováním vůbec nepočítá. Uvědom si, na jaké otáčky se musí srovnat hřídele v převodovce a že jim na to dáš jen tolik času, co trvá pohyb řadící pákou. A ještě ani ne celý, jelikož synchron zabírá jako první. Takže má tak 0,5 sekundy na vyrovnání otáček. Kdyby mohl tak ti nafackuje. Zatím jenom vrčí, ale až se nasere...
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů