Nové auto
Moderátor: Moderators General
Nové auto
Ahojte všici po prostudování ceníků a konkurence (pravda, ještě jsem neviděl a neseděl v i30 kombi), se chystám objednat Megane Grandtourer. Zalibila se me varianta Bose s par pakety navic. Motorove pak TCe 130 EDC.
Auto bude pouzivane jako priblizovadlo do prace, nakupy a prevoz spousty zvirectva na veterinu. Pravidelne pak cesty z CZ do SK a pocitam, ze najezd se bude pohybovat okolo 10 000 / rocne.
Je neco, co by mel clovek pred koupi tohohle auta vedet? Neco, co napr. tezko vyctu z ceniku nebo zjistitm ze zkusenosti ostatnich? Nebo popr. tip na konkurenci, kterou je dobre zvazit? Vsiml jsem si napr. v recenzich, ze motor je mdly pri otackach do 2000. Zase na druhou stranu nejsem zavodnik, jen bych rad sviznou jizdu po dalnici bez zbytecneho vytaceni motoru a mit moznost bezpecne predjizdet.
Predem diky za vase rady a info.
Auto bude pouzivane jako priblizovadlo do prace, nakupy a prevoz spousty zvirectva na veterinu. Pravidelne pak cesty z CZ do SK a pocitam, ze najezd se bude pohybovat okolo 10 000 / rocne.
Je neco, co by mel clovek pred koupi tohohle auta vedet? Neco, co napr. tezko vyctu z ceniku nebo zjistitm ze zkusenosti ostatnich? Nebo popr. tip na konkurenci, kterou je dobre zvazit? Vsiml jsem si napr. v recenzich, ze motor je mdly pri otackach do 2000. Zase na druhou stranu nejsem zavodnik, jen bych rad sviznou jizdu po dalnici bez zbytecneho vytaceni motoru a mit moznost bezpecne predjizdet.
Predem diky za vase rady a info.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Nové auto
1,2 Tce je jízdním projevem super motor. Trošku je problém u automatu, že ji moc škrtí a cpe tam vyšší kvalty než by bylo třeba. Za každou cenu co nejnižší otáčky. Ale od toho je tam ten manuální režim, kdy si tam řadím sám Jinak ten motor od tak 1500 krásně tahá až to 6000. Jediný co ten motor moc nemá rád jsou studené pojížděčky kolem komína. Ale to nevyhovuje žádnýmu oturbenýmu přímovstřiku. Nevím, jak aktuální verze v M4, ale ta moje v MIII má teda i dost divokou spotřebu. Dostat se s tím motorem k 6/100 je zázrak. Na dálnici běžně 7,5/100. A to nejsem žádnej závodník.
Megane II 1,5 dCi, K9K 732 /78kW, 1/2007, koupeno 9/2010, po destrukci motoru v pouhých 83.000 km (ulomený ojniční šroub), prodáno 28.4.2012
Megane III Grandtour, 1.2 TCe 130 EDC Limited 6/2015, modrá Majorelle
Laguna III 2.0 dCi Limited 3/2015
Megane III Grandtour, 1.2 TCe 130 EDC Limited 6/2015, modrá Majorelle
Laguna III 2.0 dCi Limited 3/2015
- stepan_1981
- Junior member
- Příspěvky: 156
- Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46
Re: Nové auto
Můžu napsat pár dojmů, 1.2 TCe EDC mám necelé 2 měsíce, najeto 1700km. Už jsem to tu psal po různých sekcích, ale shrnuto:
- motor je super tichý, na volnoběh od volantu neslyšitelný
- nepřijde mi, že by byl do 2000ot/min líný, zátah mi přijde úplně v pořádku
- je pravda, že EDC rychle řadí výš (ale to podle mě dělají všechny moderní automaty), ale taky záleží, jak se pracuje s plynem; když jedeš s lehkou nohou, EDC to rychle hází nahoru, když sešlápneš pedál víc, EDC se tomu přizpůsobí a vytáčí to výš a déle drží vyšší otáčky
- EDC je citlivější na rozjezdy, chce to na úplný začátek lehkou nohu a pak teprve přidávat, jinak není problém si na semaforech nechtěně zapískat, ale po pár jízdách si zvykneš
- trochu komplikované vyjíždění na obrubníky apod. - ze začátku se nic neděje, přidáváš plyn a pak auto najednou "vyletí" na obrubník a musíš rychle brzdit; klasický automat v MIII co jsem měl byl v tomhle lepší, zátah byl plynulejší
- jinak EDC řadí hladce a nevšiml jsem si zatím, že by řadil/podřazoval nelogicky
- na dálnici při 130 EDC točí na 2.900ot/min, je to tiché, po přidání motor v pohodě zrychluje i z těch 130, hlavně v režimu Sport
- na běžné ježdění a předjíždění mi to přijde úplně v pohodě motor, na rychlejší/ostřejší jízdu je režim Sport, kde je rozdíl opravdu poznat, reaguje to mnohem líp na plyn, EDC déle drží vyšší otáčky atd.
- spotřeba zatím: cca 8,5 čisté město s popojížděním a lehkou nohou / 7,5 standard dálnice 130-140 / 6,5-7 standard okresky 90-100
Jinak co se týká Bose výbavy, nic mě nenapadá, vím jen, že tam kvůli subwooferu nejde dát plnohodnotná rezerva, je tam jen lepící sada. Pokud budeš vozit zvířata, je to asi lepší volba než Intens se semišovými prvky na sedadlech, na tom by se chlupy hrozně držely (Bose má myslím kožené sedačky). Určitě můžu doporučit couvací kameru, nevím, jestli ji má Bose v základu. Stejně tak poloautomatická ručka, středový tunel je s ní (podle mě) hezčí než s klasickou ručkou. Pokud kupuješ skladovku, která u prodejce stála déle, ověř si verzi Rlinku, kterou to má, aby na tom fungovalo Android Auto/Apple Car Play (myslím, že to je od verzí 3.3.XX.XXX), navigace na středovém displeji je oproti mobilu mnohem příjemnější. Konečně za mě je hezčí ten menší 7´ displej s klasickými ovladači klimošky a nemá smysl investovat do paketu Navigace - jak se tu píše v jiných sekcích, mapy nejsou moc aktuální, aktualizace v podstatě nejsou a pokud na tom půjde Android Auto/Apple, online Mapy Google/Waze nemají konkurenci, stále aktuální a zadarmo. To jsou už ale subjektivní názory...
- motor je super tichý, na volnoběh od volantu neslyšitelný
- nepřijde mi, že by byl do 2000ot/min líný, zátah mi přijde úplně v pořádku
- je pravda, že EDC rychle řadí výš (ale to podle mě dělají všechny moderní automaty), ale taky záleží, jak se pracuje s plynem; když jedeš s lehkou nohou, EDC to rychle hází nahoru, když sešlápneš pedál víc, EDC se tomu přizpůsobí a vytáčí to výš a déle drží vyšší otáčky
- EDC je citlivější na rozjezdy, chce to na úplný začátek lehkou nohu a pak teprve přidávat, jinak není problém si na semaforech nechtěně zapískat, ale po pár jízdách si zvykneš
- trochu komplikované vyjíždění na obrubníky apod. - ze začátku se nic neděje, přidáváš plyn a pak auto najednou "vyletí" na obrubník a musíš rychle brzdit; klasický automat v MIII co jsem měl byl v tomhle lepší, zátah byl plynulejší
- jinak EDC řadí hladce a nevšiml jsem si zatím, že by řadil/podřazoval nelogicky
- na dálnici při 130 EDC točí na 2.900ot/min, je to tiché, po přidání motor v pohodě zrychluje i z těch 130, hlavně v režimu Sport
- na běžné ježdění a předjíždění mi to přijde úplně v pohodě motor, na rychlejší/ostřejší jízdu je režim Sport, kde je rozdíl opravdu poznat, reaguje to mnohem líp na plyn, EDC déle drží vyšší otáčky atd.
- spotřeba zatím: cca 8,5 čisté město s popojížděním a lehkou nohou / 7,5 standard dálnice 130-140 / 6,5-7 standard okresky 90-100
Jinak co se týká Bose výbavy, nic mě nenapadá, vím jen, že tam kvůli subwooferu nejde dát plnohodnotná rezerva, je tam jen lepící sada. Pokud budeš vozit zvířata, je to asi lepší volba než Intens se semišovými prvky na sedadlech, na tom by se chlupy hrozně držely (Bose má myslím kožené sedačky). Určitě můžu doporučit couvací kameru, nevím, jestli ji má Bose v základu. Stejně tak poloautomatická ručka, středový tunel je s ní (podle mě) hezčí než s klasickou ručkou. Pokud kupuješ skladovku, která u prodejce stála déle, ověř si verzi Rlinku, kterou to má, aby na tom fungovalo Android Auto/Apple Car Play (myslím, že to je od verzí 3.3.XX.XXX), navigace na středovém displeji je oproti mobilu mnohem příjemnější. Konečně za mě je hezčí ten menší 7´ displej s klasickými ovladači klimošky a nemá smysl investovat do paketu Navigace - jak se tu píše v jiných sekcích, mapy nejsou moc aktuální, aktualizace v podstatě nejsou a pokud na tom půjde Android Auto/Apple, online Mapy Google/Waze nemají konkurenci, stále aktuální a zadarmo. To jsou už ale subjektivní názory...
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa
Re: Nové auto
Diky za info
Navigace je u Bose v zakladu, to neovlivnim a 7" displej se me moc nelibi... el. rcuka je taky ve vybave.
Co me ale zarazilo, ze v ceniku je napsana rezerva a i prodejce se me ptal jestli chci rezervu... o tom, ze by k Bose nesla rezerva zatim zadne info ze strany prodejce ci vyrobce.
Auto nebude skladovka, takze verze Rlink by nemela byt problem. Hodlam mit vlastne vsechny packety, tedy Sefety Plus, City, Winter, i Techno - takze rucka, couvaci kamera... to vsechno bude. Akorat kuzi nechci radeji obyc + potahy (zvirata).
Nekde jsem cetl, ze ma Megane moznost otevirat kufr nohou, je to tak?
Jen si tak rikam, jestli pak rovnou radeji nevzit GT
/edit: a jeste jsem nekde vycetl, ze by mohl byt problem s tim Rlinkem i kdyz bude novejsi verze, ze bude podporovat bud jen Android, nebo jen Apple... je to pravda? To by bylo dost nemile pro me... pouzivam oba OS u MT.
Navigace je u Bose v zakladu, to neovlivnim a 7" displej se me moc nelibi... el. rcuka je taky ve vybave.
Co me ale zarazilo, ze v ceniku je napsana rezerva a i prodejce se me ptal jestli chci rezervu... o tom, ze by k Bose nesla rezerva zatim zadne info ze strany prodejce ci vyrobce.
Auto nebude skladovka, takze verze Rlink by nemela byt problem. Hodlam mit vlastne vsechny packety, tedy Sefety Plus, City, Winter, i Techno - takze rucka, couvaci kamera... to vsechno bude. Akorat kuzi nechci radeji obyc + potahy (zvirata).
Nekde jsem cetl, ze ma Megane moznost otevirat kufr nohou, je to tak?
Jen si tak rikam, jestli pak rovnou radeji nevzit GT
/edit: a jeste jsem nekde vycetl, ze by mohl byt problem s tim Rlinkem i kdyz bude novejsi verze, ze bude podporovat bud jen Android, nebo jen Apple... je to pravda? To by bylo dost nemile pro me... pouzivam oba OS u MT.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Nové auto
Rezerva v ceniku je, ale za priplatek 3000 Kc. To at si pořeší Rendlik, zdali to tam jde dat, ci ne. SW klidně může být v tom "kole".
R-link podporuje oba systemy, jak Android Auto, tak i Jablko AutoHraj. To nevim, kdes vycetl, že jenom jeden z nich
R-link podporuje oba systemy, jak Android Auto, tak i Jablko AutoHraj. To nevim, kdes vycetl, že jenom jeden z nich
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- stepan_1981
- Junior member
- Příspěvky: 156
- Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46
Re: Nové auto
Mě prodejce říkal, že u Bose rezerva dát nejde, v konfigurátoru to myslím taky nejde u Bose navolit.
Otevírání kufru nohou Grandtour nemá, myslím, že to má jen Grandcoupé.
Jak píšeš, jestli bereš Bose se všemi pakety, tak bych hodně zvažoval, jestli už nejít do GT, ta motorizace je oproti 1.2 TCe přece jen někde jinde...
Otevírání kufru nohou Grandtour nemá, myslím, že to má jen Grandcoupé.
Jak píšeš, jestli bereš Bose se všemi pakety, tak bych hodně zvažoval, jestli už nejít do GT, ta motorizace je oproti 1.2 TCe přece jen někde jinde...
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa
Re: Nové auto
Já kdybch chtěl dát za auto tolik, tak bych šel rozhodně do GT. Spotřeba bude stejná a jízda úplně o něčem jiném. Bose je podle mě trohu zbytečná výbava a hodně se přidává za audio, které údajně není nic moc extra -vzhledem k ceně.
Re: Nové auto
V konfiguratoru se me podarilo pridat rezervu k Bosse vybave bez problemu .
Do GT se me uprimne jit moc nechce, protoze sedacky jsou v teto vybave pro me horsi - nejsem zrovna nejmensi a nejhubenejsi + napr. bederni operka neni elektricka u GT. Za lepsi audio budu naopak rad. A byt jsem premyslel o tom silnejsim motoru v GT a 4controlu, tak ani jedno nepotrebuju a ani v podstate nechci. Spotreba stejna urcite nebude... a uz tak neni uplne nejlepsi v teto tride. A to audio nebude zas tak hrozne, co jsem procital na ruznych testech... a za nej budu docela rad.
Jeste me napada Intense a docpat do nej vsecko?
/edit: Intense + packety vychazi orpoti Bose nesmyslne draho... takze asi zustanu u 130 EDC Bose + Safety Plus, City, Winter, Techno, bez kuze, bez str. okna, s rezervou a velkym Rlinkem.
Navic bonus za odkup tak to nebude tak zle...
Do GT se me uprimne jit moc nechce, protoze sedacky jsou v teto vybave pro me horsi - nejsem zrovna nejmensi a nejhubenejsi + napr. bederni operka neni elektricka u GT. Za lepsi audio budu naopak rad. A byt jsem premyslel o tom silnejsim motoru v GT a 4controlu, tak ani jedno nepotrebuju a ani v podstate nechci. Spotreba stejna urcite nebude... a uz tak neni uplne nejlepsi v teto tride. A to audio nebude zas tak hrozne, co jsem procital na ruznych testech... a za nej budu docela rad.
Jeste me napada Intense a docpat do nej vsecko?
/edit: Intense + packety vychazi orpoti Bose nesmyslne draho... takze asi zustanu u 130 EDC Bose + Safety Plus, City, Winter, Techno, bez kuze, bez str. okna, s rezervou a velkym Rlinkem.
Navic bonus za odkup tak to nebude tak zle...
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Nové auto
Pack Safety plus osobne vidim jako zbytecny. Jasne, je tam adaptivni tempomat, ale ten AEBS vidim jako neprilis vyuzitelny v praxi. Jo, kdyby fungoval od 6 km / hod a byl i na chodce (jako u Scenica), budu prvni, kdo ho tam da. Ale funguje az od 30 km / hod a jen na jedouci auta pred tebou. Nezabrani treba celkem caste pricine tuknuti, kdy se auta rozjizdi na zelenou, a kdy auto pred tebou, co odbocuje doprava, nahle brzdi, protoze chodci... Bohužel ani prodejci často nevědí, co to AEBS je (jeden mi říkal, že to je systém, kdy auto po nehodě samo zabrzdí všechna kola, aby třeba nemohlo sjet ze srazu ), natozpak aby věděli, za jakych podminek se aktivuje.
Ja bohuzel vychazel z videi na Youtube (ovšem pro jina renault auta - nenapadlo mě, že funkčnost AEBS je u ruzných modelů rozdílná, ono logicky, takové ABS, podpora rozjezdu do kopce, ESP či asistent vyjeti z pruhu logicky funguje u všech Rendlíků stejně) a tak jsem si ho dal. No, teď už bych si ho nedal...
Ja bohuzel vychazel z videi na Youtube (ovšem pro jina renault auta - nenapadlo mě, že funkčnost AEBS je u ruzných modelů rozdílná, ono logicky, takové ABS, podpora rozjezdu do kopce, ESP či asistent vyjeti z pruhu logicky funguje u všech Rendlíků stejně) a tak jsem si ho dal. No, teď už bych si ho nedal...
Naposledy upravil(a) niky79 dne čtv led 25, 2018 10:08, celkem upraveno 1 x.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
Jj s tím se shoduji. Mě třeba ty pakety přijdou zbytečný všechny, kromě city paketu o kterém jsme dlouho zvažoval, ale tím, že téměř nejezdím do velkých měst a mám doma parkování jsem jej nakonec neobjednal. Ale pravdou je, že já řeším i cenu.
Jinak podle spritmonitoru ma gt hodně podobnou spotřebu jak 130 tce a jízdní projev je jinde. Bose hraje určitě dobře jen podle mě to není takový deelbreaker a další prvky výbavy jsou podle mě blbiny. A je to 50k navíc oproti intense
Jinak podle spritmonitoru ma gt hodně podobnou spotřebu jak 130 tce a jízdní projev je jinde. Bose hraje určitě dobře jen podle mě to není takový deelbreaker a další prvky výbavy jsou podle mě blbiny. A je to 50k navíc oproti intense
Re: Nové auto
Nevite nekdo, jak to bude s eCallem? Od dubna je povinny... a nikde jsem o tom u Renaultu nenasel ani zminku.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Nové auto
eCall povinny muze byt. Ale stejne jako vzdy a u všech jiných technologií – až pro nově homologované vozy.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
Takze az pripadny facelift... skoda
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Nové auto
Tak zrovna eCall, byť bude užitečný, nevidím něco jako zásadního Spíše bych viděl, že ve facecelitu bude vylepšené AEBS (stejně jako u scenicu od 6 km / hod s detekcí chodců), Android auto s podporou WIFI.. to vidím jako důležitější
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
A facelift se planuje na kdy?
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Nové auto
Muj tip je v letech 2019-2020.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
Dneska jsem se od prodejce dozvedel, ze v aute neni DAB? Je to pravda? Docela jsem se na to tesil na chatu Renaultu zase tvrdi opak...
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Nové auto
V jaké autě?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
Mě prodejce tvrdil že u Intense je od 2018
- Tafi
- Junior member
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové auto
DAB by mělo být až od výroby 2018, co jsem slyšel
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
Re: Nové auto
K tomu AEBS poviem par drobnosti:
Je to asistent, ktory ma zachranit cloveka. Pri tukanci v rychlosti do 20-30km s inym autom nejde o zivot.
Ano, AEBS city, ktore reaguje aj na chodcov, by som rad aj ja a dufam, ze vo facelifte uz bude.
Isiel som nedavno so znamym v Octavii, ktora ma tiez AEBS. V jednom momente mu to zacalo pískať a znamy prudko zabrzdil v reakcii na piskot (ano, ukazoval mi nieco vedla cesty a auto pred nami zabrzdilo a on nie). Ked som si spatne vyhodnitil, co sa stalo, tak som dospel k nazoru, ze som rad, ako to funguje v Megane. Totiz. Od auta pred nami sme boli este podla mna dost daleko a v pohode by znamy zareagoval aj bez tohto asistenta. Prudkym zabrzdenim vsak vytvoril nebezpecnu situaciu za sebou, kedze vodic vzadu podla mna necakal take prudke brzdenie. Zaroven, taketo prilis aktivne asistenty su podla mna presne tie, ktore si potom ludia radsej vypnu, lebo ich otravuju v situáciách, ktore nie su vôbec nebezpecne.
Tak mi napada, ze kto mate asistenta sledovania jazdnych pruhov, budete vedieť, o com hovorim. Denne jazdim 30km po ceste 2.triedy a kazdu chvilu mi to vrci, lebo som blizko ciary. Nebyt toho, ze chcem mat asistentov zapnutych a toho, ze ma asi 2x uz upozornil v situacii, kedy som nezaregistroval, ze som mimo pruhu (cim si super splnil svoju úlohu), asi by som ho uz vypol. Predstavte si, ze vam pri sviznejsej jazde AEBS furt piska alebo dokonca aj sam brzdi práve vtedy, ked sa to najmenej hodi. Ja viem, ja viem, mame jazdit pokojne a predvidavo. Ale niekedy clovek ide svižne a napriklad mysickuje a podobne.
Je to asistent, ktory ma zachranit cloveka. Pri tukanci v rychlosti do 20-30km s inym autom nejde o zivot.
Ano, AEBS city, ktore reaguje aj na chodcov, by som rad aj ja a dufam, ze vo facelifte uz bude.
Isiel som nedavno so znamym v Octavii, ktora ma tiez AEBS. V jednom momente mu to zacalo pískať a znamy prudko zabrzdil v reakcii na piskot (ano, ukazoval mi nieco vedla cesty a auto pred nami zabrzdilo a on nie). Ked som si spatne vyhodnitil, co sa stalo, tak som dospel k nazoru, ze som rad, ako to funguje v Megane. Totiz. Od auta pred nami sme boli este podla mna dost daleko a v pohode by znamy zareagoval aj bez tohto asistenta. Prudkym zabrzdenim vsak vytvoril nebezpecnu situaciu za sebou, kedze vodic vzadu podla mna necakal take prudke brzdenie. Zaroven, taketo prilis aktivne asistenty su podla mna presne tie, ktore si potom ludia radsej vypnu, lebo ich otravuju v situáciách, ktore nie su vôbec nebezpecne.
Tak mi napada, ze kto mate asistenta sledovania jazdnych pruhov, budete vedieť, o com hovorim. Denne jazdim 30km po ceste 2.triedy a kazdu chvilu mi to vrci, lebo som blizko ciary. Nebyt toho, ze chcem mat asistentov zapnutych a toho, ze ma asi 2x uz upozornil v situacii, kedy som nezaregistroval, ze som mimo pruhu (cim si super splnil svoju úlohu), asi by som ho uz vypol. Predstavte si, ze vam pri sviznejsej jazde AEBS furt piska alebo dokonca aj sam brzdi práve vtedy, ked sa to najmenej hodi. Ja viem, ja viem, mame jazdit pokojne a predvidavo. Ale niekedy clovek ide svižne a napriklad mysickuje a podobne.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Re: Nové auto
Jenze to, co se děje za tebou, v podstatě není tvoje starost a není věc, kterou bys dokázal ovlivnit. To, že AEBS v Octavii zareagoval (podle tebe) dřive, než by ideálně měl, znamená jen to, že se snaží cestující chránit s určitou rezervou. AEBS např. nemá ani ponětí o tom, jaký je stav silnice. Pokud auto před tebou prudce zabrzdí a ty jako řidič ihned nereaguješ (což obvykle reaguješ, pokud sleduješ cestu, minimalne třeba povolis plyn), tak bych čekal, že AEBS bude reagovat rychle, svižně, neprodleně. Ne, že dovolí ujet ještě XY metrů a pak skutečně na poslední chvíli začne prudce brzdit. Když jsem se díval na videa AEBS u Renaltu, říkal jsem si... tvl, proč to reaguje tak pozdě. Přitom tohle je vysloveně SW věc – věc naladění, kdy vývojářům vůbec nic nebrání dat řidičům na výběr třeba tři přednastavené úrovně citlivosti.
To, ze AEBS u Renaultu nereaguje na nepochybujicí se objekty... no, to to je věc, kterou moc nechápu. Znamená to, že mi systém dovolí nabourat do kolony stojících aut? To je situace, která může normálně nastat...
To, ze AEBS u Renaultu nereaguje na nepochybujicí se objekty... no, to to je věc, kterou moc nechápu. Znamená to, že mi systém dovolí nabourat do kolony stojících aut? To je situace, která může normálně nastat...
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
Chapem. Ja som to myslel v tom, ze ak do teba nabura ten za tebou len preto, ze zareagujes necakane prudko, aj ked je to jeho vina, aj ty mas rozbite auto a musis riesit servis.
Prave som vcera cital o tom, ze Tesla naburala na dialnici do hasicskeho auta v plnej rychlosti okolo 110kmh. Vodic tvrdi, ze siel na autopilota. V clanku prave pisu, ze rovnako ako autopilot Tesly, ani ine systemy AEBS nereaguju na stojace objekty. Vtedy sa ocakava, ze vec vyrieši vodic. https://www.zive.sk/clanok/130041/vodic ... autopilot/
Renault v tomto nie je sam.
Prave som vcera cital o tom, ze Tesla naburala na dialnici do hasicskeho auta v plnej rychlosti okolo 110kmh. Vodic tvrdi, ze siel na autopilota. V clanku prave pisu, ze rovnako ako autopilot Tesly, ani ine systemy AEBS nereaguju na stojace objekty. Vtedy sa ocakava, ze vec vyrieši vodic. https://www.zive.sk/clanok/130041/vodic ... autopilot/
Renault v tomto nie je sam.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Re: Nové auto
Muzete me jeste nekdo prosim vyfotit OBD konektor? Je schovany za nejakym palstem nebo kouka furt ven? Na fotkach na netu toho neni moc poznat...
Ptam se proto, ze vyuzivam GPS knihu jizd a ta se strka prave do OBD... nerad bych, aby to nekde cumelo nebo to bylo videt
Ptam se proto, ze vyuzivam GPS knihu jizd a ta se strka prave do OBD... nerad bych, aby to nekde cumelo nebo to bylo videt
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů