Nové auto
Moderátor: Moderators General
Re: Nové auto
Já taky jezdím většinou okresky, krátké trasy, dálnici vidím jednou za uherský rok. Sice jsem původně chtěl 6st. převodovku, ale když jsem zjistil, že tahle atmosféra při 100 km/h na pětku točí jen 2600 ot., na dálnici to je nějakých 3500 ot. při 130 km/h, volil jsem na radu automechanika kompromis a výhodu jednoduššího motoru (a ušetřil). Navíc čím jsem starší, tak už raději jezdím pohodově, agresivnější jízda se u mě už vytrácí. Na to mi ten motor stačí, zvláště v letních zácpách na dálnicích v době dovolených.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus
Re: Nové auto
Blbý je, že ten SCE už pak nebude... To jsem zvědav, co budu mit za motor v autě za deset let Samozřejmě atmosfery mizi ne kvuli tomu, že by byly nějak špatné, ale kvuli legislativě. Nicméně vím, že nebudu mit diesel (ten jsem nikdy moc nechapal – priplatit si 80 tisic, aby se mi naklady na palivo vratily třeba ve 150 tisicich km?) a pravděpodobně ani elektromotor.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
Obávám se, že budeme mít právě ten elektromotor. Loni jsem v Itálii potkal dvě Tesly, jedna byla až z Norska.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus
Re: Nové auto
U nas ve meste uz Tesly jezdi a pri jejich cenach se nedivim... taky sem jednu chvilku premyslel, ze bych koupil, ale nakonec z toho seslo, pac jeste nemam barak a nabijecku u nej... ale dalsi auto uz asi Tesla, ci ji podobne, bude
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Nové auto
To ja si popravdě nemyslím, že by se za deset let prihodil takovy pokrok v bateriich, aby se vyrazne zvysil dojezd a snizila cena. Rocně se na světě prodá více než miliarda mobilu, to je více než miliarda baterii... a přesto na takto obrovském trhu nevidím prakticky žádný pokrok. Někde jsem četl článek, že v roce 2005 byla energeticka hustota Lion článku 580 Wh/l, dneska, po 13 letech je tam narust na 660 Wh/l, což je 13 % narust :/ Za 13 let... :/
A to samozřejmě nemluvím o ceně automobilů a problematickém dobíjení. V ČR je kolem 3700 benzinek pro automobily, ktere maji dojezd kolem 600-800 km a kdy natankovani trva par minut minut. Elektromobily mají dojez třetinový a nabijení netrvá pár minut, ale spíše 30-40 minut. A vůbec si nedokazu představit nabijeni v krizovych situacich, statisice lidi (v elektromobilech) vyrazi v rozmezi par dnu nekam na dovolenou. Elektronobil by se mi libil, i diky tomu, ze je to auto celkove vyrazne jednodušší, ale obavam se, že za deset let ho pořád mít nebudu. Ono to jde všechno hrozně pomalu... pořád se mluví o Tesle, ale málokdo si uvědomuje, že první Tesla vyjela už někdy v roce 2008. Uběhla 10 let a skoro nic se nikam nepohnulo. Jasně, až se do toho pořádně opřou tradiční automobilky, muze se to nakopnout, ale pořád to bude stát na bateriích... Aby to nedopadlo jako s termojadernou fuzi, o které se už 60 let říká, že od komerčního využití nás dělí pouhých 30 let
A to samozřejmě nemluvím o ceně automobilů a problematickém dobíjení. V ČR je kolem 3700 benzinek pro automobily, ktere maji dojezd kolem 600-800 km a kdy natankovani trva par minut minut. Elektromobily mají dojez třetinový a nabijení netrvá pár minut, ale spíše 30-40 minut. A vůbec si nedokazu představit nabijeni v krizovych situacich, statisice lidi (v elektromobilech) vyrazi v rozmezi par dnu nekam na dovolenou. Elektronobil by se mi libil, i diky tomu, ze je to auto celkove vyrazne jednodušší, ale obavam se, že za deset let ho pořád mít nebudu. Ono to jde všechno hrozně pomalu... pořád se mluví o Tesle, ale málokdo si uvědomuje, že první Tesla vyjela už někdy v roce 2008. Uběhla 10 let a skoro nic se nikam nepohnulo. Jasně, až se do toho pořádně opřou tradiční automobilky, muze se to nakopnout, ale pořád to bude stát na bateriích... Aby to nedopadlo jako s termojadernou fuzi, o které se už 60 let říká, že od komerčního využití nás dělí pouhých 30 let
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- Stowik
- Junior member
- Příspěvky: 141
- Registrován: úte srp 26, 2008 17:32
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové auto
V tv sem slyšel (nepamatuju si v jakym pořadu), že už je technologie elauta, co nabití trvá 8 minut s dojezdem 400km.
Pokud to nebyl fejk, tak by to mohla být cesta.
Pokud to nebyl fejk, tak by to mohla být cesta.
Od 16.8.17' Megane IV GrandTour TCE130 Intens
Do 16.8.17' Laguna II GrandTour 1.9dci 88kW 2002 Privilege
Žádné práce se nebojím, klidně si vedle ní lehnu.
Není umění přijít servanej z práce, to umí každej blb.
Umění je vracet se z práce odpočatej a přitom mít vyděláno.
Do 16.8.17' Laguna II GrandTour 1.9dci 88kW 2002 Privilege
Žádné práce se nebojím, klidně si vedle ní lehnu.
Není umění přijít servanej z práce, to umí každej blb.
Umění je vracet se z práce odpočatej a přitom mít vyděláno.
Re: Nové auto
Jo, a k nabíječce vede kabel 50cm v průměru . Nechce se mi to počítat, ale aby se do baterie dostala energie na přesun auta s hmotností cca 1,5 tuny na vzdálenost 400km, tak to bude muset bejt pořádná nálož ampérhodin. Jenom zkus porovnat: jedeš 400km cca 4 - 7 hodin, stejná energie kterou spotřebuješ se musí do baterie naládovat za 8 minut. Nevím, nevím, ale elektroauta na dlouhé jízdy podle mě jen tak k dispozici nebudou. Na dojíždění pár km do práce je to OK, ale na dlouhé přesuny mi to moc smysl nedává.
- Stowik
- Junior member
- Příspěvky: 141
- Registrován: úte srp 26, 2008 17:32
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové auto
Od 16.8.17' Megane IV GrandTour TCE130 Intens
Do 16.8.17' Laguna II GrandTour 1.9dci 88kW 2002 Privilege
Žádné práce se nebojím, klidně si vedle ní lehnu.
Není umění přijít servanej z práce, to umí každej blb.
Umění je vracet se z práce odpočatej a přitom mít vyděláno.
Do 16.8.17' Laguna II GrandTour 1.9dci 88kW 2002 Privilege
Žádné práce se nebojím, klidně si vedle ní lehnu.
Není umění přijít servanej z práce, to umí každej blb.
Umění je vracet se z práce odpočatej a přitom mít vyděláno.
Re: Nové auto
JJ, ten článek už jsem taky četl. Na konci je taková větička "Pak už zbývá vyřešit jen to, kde se všechny ty elektromobily budou nabíjet…"
Myslím, že standardní 16 nebo 25A jistič bude málo:), takže doma asi těžko.
Myslím, že standardní 16 nebo 25A jistič bude málo:), takže doma asi těžko.
- Stowik
- Junior member
- Příspěvky: 141
- Registrován: úte srp 26, 2008 17:32
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové auto
Doma určitě ne, o to nebude mít nikdo zájem vyvinout to timhle směrem. Pokud státy přijdou o daň na pohonné hmoty, musí ty prachy získat z nabíjení a patřičně to zdanit.
Kdyby to hypoteticky i tak šlo, tak si představ vytažený prodlužovačky z oken paneláků
Kdyby to hypoteticky i tak šlo, tak si představ vytažený prodlužovačky z oken paneláků
Od 16.8.17' Megane IV GrandTour TCE130 Intens
Do 16.8.17' Laguna II GrandTour 1.9dci 88kW 2002 Privilege
Žádné práce se nebojím, klidně si vedle ní lehnu.
Není umění přijít servanej z práce, to umí každej blb.
Umění je vracet se z práce odpočatej a přitom mít vyděláno.
Do 16.8.17' Laguna II GrandTour 1.9dci 88kW 2002 Privilege
Žádné práce se nebojím, klidně si vedle ní lehnu.
Není umění přijít servanej z práce, to umí každej blb.
Umění je vracet se z práce odpočatej a přitom mít vyděláno.
Re: Nové auto
Když jsme u těch motorů, tak u Scenicu jsou už ceny nové 1,3 TCE. Vypadá to asi takhle
115 TCE základ jen u life a zenu -> 130 TCE (stará 1,2T) je dražší o 6000,- -> 140 TCE je dalších 14 000,- a tce 160 je za dalších 21 000,- (a jen Intense výbava)
Takže jestli to bude stejné u Megana, tak oproti 1,6 Sce bude 140 TCe za 49 000,-
115 TCE základ jen u life a zenu -> 130 TCE (stará 1,2T) je dražší o 6000,- -> 140 TCE je dalších 14 000,- a tce 160 je za dalších 21 000,- (a jen Intense výbava)
Takže jestli to bude stejné u Megana, tak oproti 1,6 Sce bude 140 TCe za 49 000,-
Re: Nové auto
Mě se zas hlavou honila myšlenka, jak s elektromobilem plánoval trasu podle nabíjecích stanic a jak dlouho dobíjel. Přeci jen je to z Norska do Itálie kus cesty.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus
Re: Nové auto
Tak baterie, ktere se daji rychle nabit, imho nejsou problem. Ostatne, uz dlouho existuji A123, ktere se daji v klidu nabijet proudem 4-5C. Problém vidím, v případě elektromobilů, jak dostat tak takové množství energie na požadovaná nabijecí místa. Benzinka se udělá snadno, vykope se nádrž, kam cisterna občas přečerpá palivo. Ale tohle... Vazne nevim.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
Třeba jel krokem, na střeše solární panely, když se zatáhlo tak zastavil na kafe a někde u Berlína dostal infarkt
Re: Nové auto
Mám pocit, že svetlá na M4 svietia pod dostatočným uhlom aj do strán. Za celú vodičskú kariéru som nemal pocit, že by som potreboval ešte prisvecovať do zákrut. Ako tu niekto píše nižšie, že skoro raz sundal nejakého človeka. Na M2 - 13 rokov starom aute som v pohode zaregistroval v pravotočivej zákrute líšku jak vykukla z trávy a vyhol sa jej.
Ale je to len môj pocit a skúsenosti. Prisvecovanie hmlovkami vnímam ako "simply clever" riešenie iných automobiliek, ktoré sa potom (zjavne úspešne) snažia presvedčiť spotrebiteľa, že to chce
Re: Nové auto
Hlavně je to přisvěcování ve dne vyloženě trapné. A když se jich zeptáte kde se to dá ve dne vypnout, tak se diví proč. Vždyť je to něco
tak úžasného, co všichni musí vidět, jak jste i ve dne "simpli clever".
tak úžasného, co všichni musí vidět, jak jste i ve dne "simpli clever".
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Re: Nové auto
To jo, vypadá to příšerně, když je trochu šero a autům ve městě se při každém malém pootočení rozsvítí dole jedna bludička, i když to vůbec není potřeba.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus
Re: Nové auto
Mě to přijde, že Češi jsou velcí remcalové, moc dobře si vzpominám, kolik bylo křiku:
- na zavedení 50 km/hod v obci místo původních 60 km / hod
- přednost chodců na přechodech (dneska vidím, jak se to hodně často dodržuje)
- a moje oblíbené téma, povinné svícení ve dne (spoustě lidí přišlo extrémně divné svítit ve dne, moc dobře si pamatuji, jak někdy v roce 2005, ještě před schválením zákona, mi postarší pán zaklepal na parkovišti na okénko a říkal bezelstně, že mám rozsvícená přední světla, tak jsem mu říkal, že to je v pořádku, že svítí proto, aby mě ostatní auta lépe viděla; já to popravdě neřešil, svítil jsem pořád od prvního auta).
Natáčení světel možná přijde podivné, ale až to budou mít všechna auta v základu, přijde nám to normální. V Simply Clever se natáčí mlhovky? A to má nějaký smysl. Vzdyť to má dosah tak metr, dva před auto, ne?
- na zavedení 50 km/hod v obci místo původních 60 km / hod
- přednost chodců na přechodech (dneska vidím, jak se to hodně často dodržuje)
- a moje oblíbené téma, povinné svícení ve dne (spoustě lidí přišlo extrémně divné svítit ve dne, moc dobře si pamatuji, jak někdy v roce 2005, ještě před schválením zákona, mi postarší pán zaklepal na parkovišti na okénko a říkal bezelstně, že mám rozsvícená přední světla, tak jsem mu říkal, že to je v pořádku, že svítí proto, aby mě ostatní auta lépe viděla; já to popravdě neřešil, svítil jsem pořád od prvního auta).
Natáčení světel možná přijde podivné, ale až to budou mít všechna auta v základu, přijde nám to normální. V Simply Clever se natáčí mlhovky? A to má nějaký smysl. Vzdyť to má dosah tak metr, dva před auto, ne?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
Tak jak kdo, cos vyjmenoval jsem třeba uvítal s nadšením. Ani netvrdím, že přisvětlování je něco špatného, význam to má ale mimo obec, kde je tma. V osvětlené obci je to k ničemu a to přeblikávání koncernových vozů je srandovní. Já obdivoval jako kluk naklápění světel už u starého Citroenu DS, to bylo auto mých snů a i dnes, když to vidím někde na veteránských srazech, tak slintám blahem.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus
Re: Nové auto
Mě přijde přisvětlování naprosto ok, ale ne u mlhovek.
Popravdě si myslím, že až bude standardem LED matrix svicení, tak světlomet jako takový se nebude pohybovat vubec, jen se dodatečně rozsvití nějaké segmenty s LEDky určenými pro osvícení okraje (podle úhlu natočení volantu). Ale možná to tak je už teď, nevím, auto s nimi nemám. Každopádně mi to přijde logické řešení, které bude levnější a spolehlivější než natáčet cely světlomet.
Popravdě si myslím, že až bude standardem LED matrix svicení, tak světlomet jako takový se nebude pohybovat vubec, jen se dodatečně rozsvití nějaké segmenty s LEDky určenými pro osvícení okraje (podle úhlu natočení volantu). Ale možná to tak je už teď, nevím, auto s nimi nemám. Každopádně mi to přijde logické řešení, které bude levnější a spolehlivější než natáčet cely světlomet.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Nové auto
To prisvetlovani mlhovkama do zatacek, to je silena blbost a ve meste úplne k nicemu, ale je tou soucasti te strategie, aby se neco pridavalo do auta za kazdou cenu a hlavne to nic nestalo ale marketing tomu veli.
Proc to neni aspon nejak udelane, abys se to pri urcitem osvetleni ve meste vypinalo.
Technologie pure-LED svetlometu v Renaultu je udelana opravdu velice lowcostove, nema prepinatelne ty segmenty zjednodusene receno je to jako LED zarovka a ma jeste omezeny vykon, aby nemusela mit ani to aktivni naklapeni. Tyhle svetlomety jsou oprravdu krok stranou, sviti hure nez bi-xenony a tak srovnatelne jako halogeny s nejlepsi Osram zarovkou, jenom stoji mnohem vice a uz se objevuji prvni vady, rosi se apod...uvidime za par let, az odejdou ty moduly a cela svetlo je za 500EURo/kus ((
Proc to neni aspon nejak udelane, abys se to pri urcitem osvetleni ve meste vypinalo.
Technologie pure-LED svetlometu v Renaultu je udelana opravdu velice lowcostove, nema prepinatelne ty segmenty zjednodusene receno je to jako LED zarovka a ma jeste omezeny vykon, aby nemusela mit ani to aktivni naklapeni. Tyhle svetlomety jsou oprravdu krok stranou, sviti hure nez bi-xenony a tak srovnatelne jako halogeny s nejlepsi Osram zarovkou, jenom stoji mnohem vice a uz se objevuji prvni vady, rosi se apod...uvidime za par let, az odejdou ty moduly a cela svetlo je za 500EURo/kus ((
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Nové auto
RN News ma k LED purevision clanok, kde zosumarizovali technologiu a plusy-minusy vsetkych troch technologii (halogen, xenon, led). Ja som s LED svetlami velmi spokojny.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Re: Nové auto
Jo kluci, vy se mate vsichni bydlite ve mestech, kde jsou lampy na kazdem metru (a jeste k tomu funkcni ), jak rad bych v takovem meste bydlel... nicmene, je to jako se vsim - kdo to nikdy nepotreboval, tak to to neoceni. Kazdy den jezdim za tmy ve meste skrze nekolik odbocek, za kterymi je ihned prechod pro chodce, lampa nikde... je dobre videt i na chodnik. Mohl bych jmenovat minimalne dalsi tucet situaci, pri kterych bych to ocenil. A kvalita a spolehlivost LED svetel u Rendy? Videl jsem je svitit na vlasni oci, rozdil je uzasny... a za pet let po zaruce pujde stejne auto do sveta a misto nej nova generace, takze to me fakt netrapi
Vzhledem k tomu, ze Scenic umi cornering s Pure Vision + mlhovkama, tak snad v te diag. neco bude a pujde to zapnout i pro Megana
Vzhledem k tomu, ze Scenic umi cornering s Pure Vision + mlhovkama, tak snad v te diag. neco bude a pujde to zapnout i pro Megana
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Nové auto
Taky si popravdě nemyslím, že LED v Megane je srovnatelný s halogenovou Osram zarovkou. Učitě není, to LED skutečně sviti výrazně lepe (a skutečně bíle, resp. modře). To, že to nemá přepinatelné segmenty, jsem popravdě ani nečekal – taková světla jsou zatím jen v drahých vozech a hlavně je to novinka stará... nevím, dva tří roky?
LEDky kazdopadne nemam ani ja, měl jsem trochu strach o životnost (resp. v novém rendlíku je tolik nových věcí, které jsem neměl ve starém, ze jsem proste k nim nechtěl přidavat další potenciální problémovou věc).
LEDky kazdopadne nemam ani ja, měl jsem trochu strach o životnost (resp. v novém rendlíku je tolik nových věcí, které jsem neměl ve starém, ze jsem proste k nim nechtěl přidavat další potenciální problémovou věc).
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- stepan_1981
- Junior member
- Příspěvky: 156
- Registrován: pon kvě 16, 2011 15:46
Re: Nové auto
Já jsem o LEDkách (byly jen v paketu Techno s HUDem a tuším ještě s adaptivním tempomatem) hodně přemýšlel, ale mě se to "mrtvé" světlo z nich subjektivně nelíbí, mám pocit, že s klasickým světlem toho vidím víc. Hlavně na mokré silnici ty LEDky svítí (pro mě) málo. Z hlediska estetiky jsou ale LEDky určitě hezčí, to je bez debat, klasické nažloutlé žárovky v kombinaci s bílými LED hokejkami nejsou to pravé...
Megane Grandtour IV 1,2 TCe EDC Intens, červená Red Flamme, Pack City, 17'' kola, poloautomatická brzda, 7" displej, shark anténa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů