Megané IV GT / RS

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Juroo
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: stř led 12, 2022 22:40
Bydliště: Bratislava

Re: Megané IV GT / RS

Příspěvek od Juroo » pon úno 20, 2023 10:14

Mám Conti PremiumContact6 ale 17ky, relatívne fajn taký kompromis grip vs komfort ... ale myslím že rýchlo zdegradovali ... myslím tým to, že majú cca 3/4 roky podľa DOT, dezén ešte relatívne fajn ale za mňa dosť hučia.

Chlapi spýtam sa nech štatisticky viem komu robí niečo podobné a komu nie.
1. Na mieste v N alebo P, ak čo i len na mm stlačím plyn otáčky hneď vybehnú na 1800ot, čo je však ešte zaujímavejšie po malom zhupnutí pokračujú ďalej a takto cyklicky sa to vyhúpe až na 3000ot ...
Viem o aute ktoré to nerobí vôbec a aute ktorému síce hneď takto nevyletia otáčky ale rovnako pomaly pridáva.
Video https://photos.app.goo.gl/oQEpM3xK9HsGnYpf8

2. Poviete si taká blbosť však na mieste na voľnobehu ... no lenže robí to aj za jazdy.
Na voľnobehu idem cca 10kmh, ak stlačím plyn fakt na 1mm tak auto pomaly zrýchľuje, bez problémov si aj preradí a až niekde pri 25-30kmh viem reálne ísť ustálenou rýchlosťou. Špeciálne v kolónach je to nepríjemné, pretože po ubratí plynu motor zas na tých nízkych prevodoch výrazne brzdí, čiže viem buď zrýchľovať alebo brzdiť .. nič medzi tým.
Video https://photos.app.goo.gl/TgQvUSpakNfYyGWL9

A teraz trocha technickejšie ...
Pozeralo sa to cez diagnostiku,
1. Voľnobeh to drží stabilne
2. Plynový pedál je skutočne na 1% stlačený celý čas, aj tak zrýchľuje
3. So stúpajúcimi otáčkami sa tak nejak sama od seba otvára aj škrtiaca, sú len dve možnosti ... je to problém alebo dôsledok ...
Logicky podtlak na MAP senzore s otáčkami ide hore, na MAF zase stúpa prietok vzduchu ... toto budú len dôsledky.
4. Prebehol som komplet všetky podtlaky (Posilňovač brzd, PCV, EVAC) pre prípad že by si to prisávalo niekde. Všetko je ok a tesné až na
PCV ktorý sa mi zdal že chodí nejak moc ľahko, pri skúške však v jednom smere vzduch prepúšťa a v druhom tesní. Teda mal by byť teoreticky OK. Preventívne ho však vymením ...
5. Keď už to bolo dole pozeral som všetky potrubia od filtra po klapku ... tesné.
5. Bola dole škrtiaca klapka, znova kontrola tesnosti a jej vyčistenie. Po vyčistení sa trocha ešte skludnil voľnobeh ale inak bez zmeny.
Tu mám otázku, mechanika klapky má vôľu. Jej nulovú polohu presne drží struna a samotná ako taká nemá žiadnu vôľu, vôľa je v ozubení medzi ňou a motorčekom. Kolieska nie sú vydraté ani nikde nie je prach po odery, teda takto to muselo byť od výroby. Spravil som fotky aj video na odkaze nižšie. Možno to je ok a má to tak byť, neviem. Nenájde sa tu niekto technický zdatný čo by to vedel pozrieť na aute bez symptómov ? Stačí na klapku zatlačiť prstom (dať dole hadicu), je cítiť kedy sa tlačí na strunu a kedy sa reálne hýbe motorčekom.
https://photos.app.goo.gl/VRSL2Fj6Xx4hA55P7
Megane IV GT 205 EDC

webster9
Junior member
Příspěvky: 230
Registrován: ned led 24, 2016 10:42

Re: Megané IV GT / RS

Příspěvek od webster9 » pon úno 20, 2023 11:48

Serus,

Celý problém podla mňa bude spočivať v RJ motora, resp RJ vstrekovania...Toto nie je netesnosťou v sacom potrubí, keby to tak je, anomália by sa diala stále, keby si niekde prisáva vzduch.
Skôr by som to skusil dať na diag ale originál CLIP. Nastaviť medzné polohy klapky, a základné hodnoty motora (vstrekovanie)
Je možné že v riadiačke niečo zblblo a zapamatala si to.

Poprípade spraviť reprog. RJ vstrekovania.

Inak ta vola na klapke je normálna. Mal som to rovnako.
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 302
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Megané IV GT / RS

Příspěvek od berka79 » sob dub 08, 2023 17:37

Dnes jsem si vyměnil zadní tlumiče na autě, jelikož jsem už loni cítil, že se auto občas víc zhoupne než dříve. Demontáž v pohodě, byl jsem překvapený jak snadno jdou povolit všechny šrouby a nemají náznak koroze. Po 6-ti letech a cca. 114 tis. km, všechna čest. Největší problém je dostat se přes koberec v kufru k hornímu uchycení tlumičů.
Stav tlumičů byl horší než jsem myslel. Na pohled žádný problém, žádný únik oleje, žádná koroze, jen útlum téměř žádný, což je u tlumiče trochu podstatná chybička. V porovnání s Bilstein B8 které jsem montoval, byl útlum tak na 20-30%
Při kontrole čísla dílu, jsem zjistil že na GT jsou úplně obyčejné tlumiče Monroe za pár stokorun, což mi překvapilo. Vzhledem k velmi dobrému podvozku jsem čekal nějakou lepší verzi tlumičů.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

Juroo
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: stř led 12, 2022 22:40
Bydliště: Bratislava

Re: Megané IV GT / RS

Příspěvek od Juroo » stř dub 19, 2023 14:09

Ahoj, podľa popisu podľa mňa porovnávaš neporovnateľné.
Tlmič na GT má kód 543025005R a originál stojí cca 130€ pre predok a zadok 562105575R cca 100€, náhrady cca polovicu až 2/3 z originálnej ceny.
Monroe má tiež kategórie a je rozdiel či pozeráš obyčajný alebo OESPECTRUM verziu. Čo tam je od výroby netuším ...

Porovnávaš však B8 ktorá je tvrdšia ako OEM a zároveň má ešte skrátenú piestnicu (teda je nadstavením ešte tvrdšia ako B6 ako príprava pre menší zdvih). Znižuješ auto alebo aký dôvod bol pre B8 ? Ako sú to super tlmiče ak si ok s charakteristikou + monotube konštrukcia ktorá bude mať pravdepodobne väčšiu životnosť, ale relevantné porovnanie by bolo s B4 ktorá je charakteristikou ako OEM.

Druhá vec je, že rukou nedáš takú silu a rýchlosť aby vôbec začal fungovať prietokový ventil vnútri tlmiča. Rukou cítiš iba to, aký odpor majú tesnenia/uloženia a aký je tlak plynu (keď že sú plynovo-kvapalinové). Za tie roky tam bude určite nižší tlak plynu a teda aj piestnica mohla ísť ľahšie. Len že tu si treba uvedomiť že na tlmenie je tam olej a plyn je na to aby olej nepenil, napriek tomu že nejakým % sa podieľa na sile ktorá tlmič vysúva. Dôležité je v akom stave je vnútorný ventil pre kompresiu/odskok.

Za mňa doplním, bol som na teste tlmičov lebo mi tam niečo klepoce. Útlm som mal na úrovni 90% nového. S ohľadom na frekvenciu kmitu pekná lineárna charakteristika, výstupom boli celkom podrobné grafy, teda tlmiče na km a vek úplne v poriadku. Nájazdom som na 120kkm a vekom 6 rokov a to jazdím po celom SK no najmä po koľajnicovej rozbitej BA.
Megane IV GT 205 EDC

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 302
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Megané IV GT / RS

Příspěvek od berka79 » čtv dub 20, 2023 16:32

Tlumiče jsem porovnával přesně ty samé. Tlumič který jsem vymontoval z auta, byl Monroe, který na sobě měl číslo. Přesně to samé číslo tlumiče, od stejného výrobce Monroe, se dá pořídit za cca. 800 Kč. Jedná se o naprosto stejný tlumič, na který existuje několik náhrad od jiných výrobců.
Tlumiče B8 jsem zakoupil z důvodu, že model GT má oproti běžnému modelu Megane snížený podvozek (odhadem o 2cm), což je vidět na první pohled, pokud vedle sebe tato auta postavíš. Takže jsem neměl žádné obavy o jejich kratší délku. Verzi B8, což je jen kratší verze B6 se stejným tlumícím efektem, jsem také chtěl z důvodu, že v kufru vozím stále cca. 40-50 kg a v létě za autem tahám karavan a při tom mám v kufru kolem 70 kg dalších věcí (motor k mot. člunu, atd), takže ocením lepší tlumení, než nabízí běžné tlumiče. No a poslední důvod byl, jejich celkově lepší vlastnost, oproti běžným verzím.
Co se týká stlačení, tak pokud původní tlumič stlačím rukou cca. za 4 sekundy až dolů a nový asi za 15-20 sekund s mnohem větším odporem, tak je rozdíl znatelný na první pohled. Navíc během jízdy byla slabá účinost tlumičů dost znatelná. Auto se občas zhouplo víckrát, než bych čekal a po 114 tis. km nebude nikdy žádný tlumič jako nový.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

tanoxiss
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned říj 24, 2021 12:53

Re: Megané IV GT / RS

Příspěvek od tanoxiss » ned kvě 07, 2023 09:36

Zdravím kolegové. Měl bych otázku.

Mám Renault Mégane GT 1.6 Energy TCe 205 EDC (2016) s verzí R-Link 2.x.x.x a nefunguje car play / android auto. Vím že i oficiální servis mi může provést update R-linku na 7.x.x.x možná i 8.x.x.x. Má někdo přímo zkušenosti, že si nechal udělat tento update a můžu se zeptat zda funguje android auto? Případně je nějaká oficiální cesta, která zaručí funkci android auto?

Za informaci budu velmi vděčný.

marek227
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pon pro 17, 2018 17:14

Re: Megané IV GT / RS

Příspěvek od marek227 » ned kvě 07, 2023 21:02

Ja som daval aktualizovat zo 7 xx na 8 xx. neviem presnu verziu teraz. Fungovalo mi to aj pred tým, ale bola možnost, tak som ju vyuzil. Malinko sa zmenila horna lista na r-linku . Ine rozdiely som nepostrehol
MEGANE GT Energy TCe 205 EDC, červená Flamme NNP

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 302
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Megané IV GT / RS

Příspěvek od berka79 » pon kvě 08, 2023 01:36

tanoxiss píše:
ned kvě 07, 2023 09:36
Zdravím kolegové. Měl bych otázku.

Mám Renault Mégane GT 1.6 Energy TCe 205 EDC (2016) s verzí R-Link 2.x.x.x a nefunguje car play / android auto. Vím že i oficiální servis mi může provést update R-linku na 7.x.x.x možná i 8.x.x.x. Má někdo přímo zkušenosti, že si nechal udělat tento update a můžu se zeptat zda funguje android auto? Případně je nějaká oficiální cesta, která zaručí funkci android auto?

Za informaci budu velmi vděčný.
Androit auto musíš povolit v Developer mode. Měl jsem to také tak, pak jsem nechal aktualizovat R-link v Renaultu a znovu jsem musel do Developer mode a zaškrtnout funkci Androit auto.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů