Vieščo nejakých 85000 tam mám... a akurát to riešim s mechanikom, tak budúci týždeň idem do servisu som zvedavý čo povedia... V záruke už nieje.. a áno tak zváštne to chrapotí aj keď je auto naštartované
Megané IV GT / RS
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: pát srp 19, 2022 07:59
Re: Megané IV GT / RS
Re: Megané IV GT / RS
Ked nie je v záruke, tak veľa šťastia prajem a tučnu peňaženku...
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
Re: Megané IV GT / RS
Tiež sa pridávam, pri vypínaní motora mi tam tiež niečo zarachotí. A to mám niečo málo po 105tis km ...
Tiež mám problémy s prevodovkou, 2x robená diagnostika, preprogramovanie, adaptácie, dva krát výmena oleja ako kvázi preplach ... vyjadrenie renaultu tak či tak je, že ju treba komplet vymeniť, nie len spojky. Keď že som rovnako po záruke, tak som sa rozhodol jazdiť kým sa obrazne povedané nerozletí. Oprava v renaulte by vyšla na cca 5k€. Z druhej ruky od 1k po 2k€ podľa toho čo zoženieš.
Keby to dáš robiť niekomu čo opravuje automaty tak rovnako, treba rátať že nová sada spojok stojí cca 2k€ a neexistuje náhrada. Teda vlastný repas je taktiež okolo 2-3k€ ...
S rozvodmi by GTčko už problém nemalo mať. Problémové boli prvé Juky a Pulsary kde sa niektoré kusy nedožili ani 40-50tis km. Je o tom množstvo videí na youtube. Kým však vyšlo GT do sveta tak to Nissan už nejak vyriešil (predpokladám že len silnejšia reťaz) a u nás by mala byť posledná revidovaná verzia. Ak by to predsa len bola reťaz, tak je predpoklad že by to začalo vyhadzovať chyby s časovaním (kontrolka motora) a hrkotanie by išlo vyslovene od spolujazdcovej strany.
Ak by si predsa len riešil reťaz a rozvody, odporúčam skontrolovať ventilovú vôľu (nemáme hydroštely). Nech sa to spraví naraz, pretože nejaký debil vymyslel, že tam nie je nastavovacia matka na ventiloch ale menia sa celé čiapočky ventilov ... t.j. musia ísť vačky dole. Nastáva otázka presuvníkov (variabilné časovanie), neviem aký predpis má renault ale napr. VAG predpisuje meniť s rozvodmi.
Každopádne máme ešte inú featuru, dvojhmotu s pohyblivým protizávažím.
(Dual mass flywell with pendulum absorber - https://www.youtube.com/watch?v=YRxrajJCLr0)
Čiže kým sa netočí a nepôsobí odstredivá sila na závažia, tak tie závažia hrkocú ...
Kým je nová tak je to celkom tlmené, ale časom sa to rozhrkoce tak či tak.
Teda bez rozoberania prakticky nie je možné zistiť či je zlá dvojhmota, keď že hrkotanie je vlastnosť
Len bacha na to, nova stojí v renaulte niečo okolo 1000€ ... existuje však už alternatíva od LUKu, za 1/3 cenu.
Kvalitatívne ju však neviem posúdiť.
Tiež mám problémy s prevodovkou, 2x robená diagnostika, preprogramovanie, adaptácie, dva krát výmena oleja ako kvázi preplach ... vyjadrenie renaultu tak či tak je, že ju treba komplet vymeniť, nie len spojky. Keď že som rovnako po záruke, tak som sa rozhodol jazdiť kým sa obrazne povedané nerozletí. Oprava v renaulte by vyšla na cca 5k€. Z druhej ruky od 1k po 2k€ podľa toho čo zoženieš.
Keby to dáš robiť niekomu čo opravuje automaty tak rovnako, treba rátať že nová sada spojok stojí cca 2k€ a neexistuje náhrada. Teda vlastný repas je taktiež okolo 2-3k€ ...
S rozvodmi by GTčko už problém nemalo mať. Problémové boli prvé Juky a Pulsary kde sa niektoré kusy nedožili ani 40-50tis km. Je o tom množstvo videí na youtube. Kým však vyšlo GT do sveta tak to Nissan už nejak vyriešil (predpokladám že len silnejšia reťaz) a u nás by mala byť posledná revidovaná verzia. Ak by to predsa len bola reťaz, tak je predpoklad že by to začalo vyhadzovať chyby s časovaním (kontrolka motora) a hrkotanie by išlo vyslovene od spolujazdcovej strany.
Ak by si predsa len riešil reťaz a rozvody, odporúčam skontrolovať ventilovú vôľu (nemáme hydroštely). Nech sa to spraví naraz, pretože nejaký debil vymyslel, že tam nie je nastavovacia matka na ventiloch ale menia sa celé čiapočky ventilov ... t.j. musia ísť vačky dole. Nastáva otázka presuvníkov (variabilné časovanie), neviem aký predpis má renault ale napr. VAG predpisuje meniť s rozvodmi.
Každopádne máme ešte inú featuru, dvojhmotu s pohyblivým protizávažím.
(Dual mass flywell with pendulum absorber - https://www.youtube.com/watch?v=YRxrajJCLr0)
Čiže kým sa netočí a nepôsobí odstredivá sila na závažia, tak tie závažia hrkocú ...
Kým je nová tak je to celkom tlmené, ale časom sa to rozhrkoce tak či tak.
Teda bez rozoberania prakticky nie je možné zistiť či je zlá dvojhmota, keď že hrkotanie je vlastnosť
Len bacha na to, nova stojí v renaulte niečo okolo 1000€ ... existuje však už alternatíva od LUKu, za 1/3 cenu.
Kvalitatívne ju však neviem posúdiť.
Megane IV GT 205 EDC
Re: Megané IV GT / RS
A ake problémy máš s prevodovkou?
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
Re: Megané IV GT / RS
@webster9 ak si spomenieš dávnejšie sme si písali cez správy. Z času na čas pri rozbehu nereaguje hneď na plyn a vzápätí sa to prudko a rôzne trhano rozbehne. Zvuk z 3na4 s prerušením ťahu alebo s trhnutím (ale aj rôzne inde, z 1na2 z 5na6). Kopanie pri podraďovaní ... celkovo proste trhá. Ale žije si to svojím životom, jeden deň ide celkom akceptovateľné a druhý deň trhá ako blbá ... som zvedavý na zimu, vtedy to bolo za studena najhoršie
Megane IV GT 205 EDC
Re: Megané IV GT / RS
Ahaa sorry, som si nevšimol nick, jo takže v podstate si to nevyriešil nijako, a len výmena...a horšie je, že ani to nienje záruka funkčnosti...
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
Re: Megané IV GT / RS
To je kameň úrazu, ak by zamnou niekto prišiel a povie mi že daj mi povedzme 1k€ a vyriešim ti to na 100% idem do toho bez váhania.
Ale dávať hentie sumy na to aby som to len skúsil či to pomôže ...
Inými slovami čakám či niekto nenájde definitívne riešenie. Nakoľko aj sledovaný thread na nemeckom fóre má pomaly 500 strán, menia prevodovky a spojky jednu za druhou a problém sa po čase objaví znova (evidentne tam je konštrukčná chyba).
Na niečo prišli už v poľskom Maktrans ...
https://maktrans.net/zaptchasti-akpp/ci ... ase-repair
Zároveň sa konečne začínajú objavovať jednotlivé diely prevodovky a napr. nie je potrebné kupovať celú spojku za 2k€ ale len kúpiť opotrebované diely ... v tomto prípade napr. trecie okružia do jednej alebo druhej spojky (+/- 100€ sada do jednej).
https://maktrans.net/zaptchasti-akpp/citroen1/7DCT300
Ale dávať hentie sumy na to aby som to len skúsil či to pomôže ...
Inými slovami čakám či niekto nenájde definitívne riešenie. Nakoľko aj sledovaný thread na nemeckom fóre má pomaly 500 strán, menia prevodovky a spojky jednu za druhou a problém sa po čase objaví znova (evidentne tam je konštrukčná chyba).
Na niečo prišli už v poľskom Maktrans ...
https://maktrans.net/zaptchasti-akpp/ci ... ase-repair
Zároveň sa konečne začínajú objavovať jednotlivé diely prevodovky a napr. nie je potrebné kupovať celú spojku za 2k€ ale len kúpiť opotrebované diely ... v tomto prípade napr. trecie okružia do jednej alebo druhej spojky (+/- 100€ sada do jednej).
https://maktrans.net/zaptchasti-akpp/citroen1/7DCT300
Megane IV GT 205 EDC
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: pát srp 19, 2022 07:59
Re: Megané IV GT / RS
No takže zatiaľ to mám takto. Mechanik, u ktorého riešim toto hrkotanie povedal hneď, že to bude dvojhmota. Nacenenie dielu vychádza 390€ s DPH + robota 150€ s DPH v tom je samozrejme aj pretesnenie lebo slzí. Či to vyrieši problém to je druhá vec, sám som zvedavý. Taktiež som si všimol, že pri prevodoch 1 až 2 hlavne v zápche je to také trhanejšie.Juroo píše: ↑čtv zář 08, 2022 10:13Tiež sa pridávam, pri vypínaní motora mi tam tiež niečo zarachotí. A to mám niečo málo po 105tis km ...
Tiež mám problémy s prevodovkou, 2x robená diagnostika, preprogramovanie, adaptácie, dva krát výmena oleja ako kvázi preplach ... vyjadrenie renaultu tak či tak je, že ju treba komplet vymeniť, nie len spojky. Keď že som rovnako po záruke, tak som sa rozhodol jazdiť kým sa obrazne povedané nerozletí. Oprava v renaulte by vyšla na cca 5k€. Z druhej ruky od 1k po 2k€ podľa toho čo zoženieš.
Keby to dáš robiť niekomu čo opravuje automaty tak rovnako, treba rátať že nová sada spojok stojí cca 2k€ a neexistuje náhrada. Teda vlastný repas je taktiež okolo 2-3k€ ...
S rozvodmi by GTčko už problém nemalo mať. Problémové boli prvé Juky a Pulsary kde sa niektoré kusy nedožili ani 40-50tis km. Je o tom množstvo videí na youtube. Kým však vyšlo GT do sveta tak to Nissan už nejak vyriešil (predpokladám že len silnejšia reťaz) a u nás by mala byť posledná revidovaná verzia. Ak by to predsa len bola reťaz, tak je predpoklad že by to začalo vyhadzovať chyby s časovaním (kontrolka motora) a hrkotanie by išlo vyslovene od spolujazdcovej strany.
Ak by si predsa len riešil reťaz a rozvody, odporúčam skontrolovať ventilovú vôľu (nemáme hydroštely). Nech sa to spraví naraz, pretože nejaký debil vymyslel, že tam nie je nastavovacia matka na ventiloch ale menia sa celé čiapočky ventilov ... t.j. musia ísť vačky dole. Nastáva otázka presuvníkov (variabilné časovanie), neviem aký predpis má renault ale napr. VAG predpisuje meniť s rozvodmi.
Každopádne máme ešte inú featuru, dvojhmotu s pohyblivým protizávažím.
(Dual mass flywell with pendulum absorber - https://www.youtube.com/watch?v=YRxrajJCLr0)
Čiže kým sa netočí a nepôsobí odstredivá sila na závažia, tak tie závažia hrkocú ...
Kým je nová tak je to celkom tlmené, ale časom sa to rozhrkoce tak či tak.
Teda bez rozoberania prakticky nie je možné zistiť či je zlá dvojhmota, keď že hrkotanie je vlastnosť
Len bacha na to, nova stojí v renaulte niečo okolo 1000€ ... existuje však už alternatíva od LUKu, za 1/3 cenu.
Kvalitatívne ju však neviem posúdiť.
Re: Megané IV GT / RS
Nejaka lacna dvojhmota, v čase ked som menil ja, existoval len original a to za 800e s dph.
Ale problém s trhanim prevodovky to nevyrieši...to si môžeš byt istý..trhanie je spôsobené s nahovno spojkami alebo je dojebana riadiaca jednotka. Ja som dokonca na mojom daval riadiacu jednotku z talismana tiež z 1.6tce a prevodovka radila uplne inak, aj trhanie pri rozbehoch zmizlo...samozrejme padla pod volantom boli nefunkčné...ale chcem tým povedať ze problémy je soft v riadiacej jednotke, a nie update to neopravi. Sam Renault ti povie ze neaktualizovat pokial vsetko funguje ok, lebo sa môže stať ze prevodovka bude ešte horšia.
Ale problém s trhanim prevodovky to nevyrieši...to si môžeš byt istý..trhanie je spôsobené s nahovno spojkami alebo je dojebana riadiaca jednotka. Ja som dokonca na mojom daval riadiacu jednotku z talismana tiež z 1.6tce a prevodovka radila uplne inak, aj trhanie pri rozbehoch zmizlo...samozrejme padla pod volantom boli nefunkčné...ale chcem tým povedať ze problémy je soft v riadiacej jednotke, a nie update to neopravi. Sam Renault ti povie ze neaktualizovat pokial vsetko funguje ok, lebo sa môže stať ze prevodovka bude ešte horšia.
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
Re: Megané IV GT / RS
Zdravím dámy a páni,
Kúpil som 10/2018 Megane Grandtour GT s najazdom 89t km. Kontroloval som ho pred kúpou na dvoch nezávislých stránkach kde neboli našťastie žiadne nepríjemné prekvapenia.
Po návšteve servisu som sa dozvedel ze tam už bola menena prevodovka pri 44t km. Co sa týka jej chodu tak zatiaľ ide celkom v pohode, hlavne na comfort režime ale pri športe sem tam trhne.
Mam však iný problém s ktorým by som sa chcel na vás obrátiť - pri jazde a kickdowne mi motor ťahá slabo a kvázi plny výkon pusti keď ho mierne vyslapnem. Nie som nejaký pretekár, ale celkom nepríjemne ma to prekvapilo pár krát keď som chcel napríklad predbehnúť kamión hore donovalmi na tej 4 prudovke smerom z BB. Robí to vždy a všade. Dal som to do servisu skontrolovať a verdikt bol ze im nevypisuje žiadne chyby a ze mam skúsiť natankovať iný benzín. Keď som vyšiel zo servisu tak bolo bolo ešte horšie... auto pri akceleracii komplet vynechávalo výkon a doslova s nim trhalo. Teraz je to už naspäť v normále po troch nádržiach E5 100ky zo Shellky. Stále to však vynecháva citelne a musím pracovať s plynom aby som dosiahol normálny ťah motora. Pri kickdowne to aj mierne sičí no to mi známy co ma tiež GTcko z 2016 povedal ze to odpusta turbo tlak. Stretli ste sa s týmto niekto prosim vas? Rovnako som zistil ze mam už obmedzenú rýchlosť na 180km/h. Ale to vraj začali obmedzovať v Renaulte aj Dacii koncom minulého roku.
Kúpil som 10/2018 Megane Grandtour GT s najazdom 89t km. Kontroloval som ho pred kúpou na dvoch nezávislých stránkach kde neboli našťastie žiadne nepríjemné prekvapenia.
Po návšteve servisu som sa dozvedel ze tam už bola menena prevodovka pri 44t km. Co sa týka jej chodu tak zatiaľ ide celkom v pohode, hlavne na comfort režime ale pri športe sem tam trhne.
Mam však iný problém s ktorým by som sa chcel na vás obrátiť - pri jazde a kickdowne mi motor ťahá slabo a kvázi plny výkon pusti keď ho mierne vyslapnem. Nie som nejaký pretekár, ale celkom nepríjemne ma to prekvapilo pár krát keď som chcel napríklad predbehnúť kamión hore donovalmi na tej 4 prudovke smerom z BB. Robí to vždy a všade. Dal som to do servisu skontrolovať a verdikt bol ze im nevypisuje žiadne chyby a ze mam skúsiť natankovať iný benzín. Keď som vyšiel zo servisu tak bolo bolo ešte horšie... auto pri akceleracii komplet vynechávalo výkon a doslova s nim trhalo. Teraz je to už naspäť v normále po troch nádržiach E5 100ky zo Shellky. Stále to však vynecháva citelne a musím pracovať s plynom aby som dosiahol normálny ťah motora. Pri kickdowne to aj mierne sičí no to mi známy co ma tiež GTcko z 2016 povedal ze to odpusta turbo tlak. Stretli ste sa s týmto niekto prosim vas? Rovnako som zistil ze mam už obmedzenú rýchlosť na 180km/h. Ale to vraj začali obmedzovať v Renaulte aj Dacii koncom minulého roku.
Renault Megane IV Grandtour GT EDC 205k 2018
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
Re: Megané IV GT / RS
Aj máš nejaké iné sprievodné javy ? Ja pravdepodobne dopadnem rovnako ...Freddy7505 píše: ↑stř zář 14, 2022 09:41No takže zatiaľ to mám takto. Mechanik, u ktorého riešim toto hrkotanie povedal hneď, že to bude dvojhmota. Nacenenie dielu vychádza 390€ s DPH + robota 150€ s DPH v tom je samozrejme aj pretesnenie lebo slzí. Či to vyrieši problém to je druhá vec, sám som zvedavý. Taktiež som si všimol, že pri prevodoch 1 až 2 hlavne v zápche je to také trhanejšie.
Keď idem napr. na trojke 30kmh a jemne sa hrám s plynom, dávam motor z a do záberu, tak v tom prechodnom stave ako sa dá do záberu to kovovo ťukne ... taktiež keď sa rozbehnem povedzme na 20-30kmh a pustím plyn, tak auto najprv asi 2-3sekundy ako keby plachtí (nemalo by) a potom po tých 2sekundách trhne autom a prudko brzdí motorom. V kolóne si z toho trhám vlasy ... chodím buď na voľnobehu alebo to sprosto vyraďujem do N. Vo vyšších rýchlostiach to už tak citelne nerobí. Okrem toho niekedy (našťastie nie často) na dvojke pri rozbehu auto ako keby poskakuje, nerozbieha sa plynulo.
Len napíšem že silentbloky motora (vrchný hydraulický a spodný reakčný) som pozeral, akurát ten na prevodovke nie ... to by som to musel v tej oblasti celé rozobrať.
Zvukovo to mám rovnako ako máš tvoje video, plus na P alebo N na voľnobehu to jemne hrkoce ... ako keby od prevodovky.
U mňa by to veľa vecí vysvetľovalo, nakoľko gro mojích problémov sa objavilo naraz ... pamätám si, že keď mi to cez zimu prvý krát spravilo pri rozbehu, tak ma v aute doslova hádzalo, mal som pocit že motor vyleti z pod kapoty ... keby mám pohár s vodou tak je všade po aute
Renault si aj tak ide svoje, podľa nich je to stále prevodovka (čo je v podstate pravda) ... ale tu by som neriešil kým sa nevymení dvojhmota.
Môj názor je však, že prevodovka tým svojím prejavom odrovná aj ďalšiu dvojhmotu do 100tis km.
@Tekee
Mne to robí niečo obdobné, presne v oblasti medzi 2000-3000tis ot. ak dám plný plyn tak to akceleruje tak nejak váhavo, chvíľu viac chvíľu menej. Občas to dokonca ako keby zatrhá / vynechá (nepíše žiadnu chybu) ... ale po prekročení 3000ot to zrazu zaberie ako má a už ide.
Zaujímave je, že v comfortnom režime keď má motor ako keby nižší výkon to nespraví. Iba neutrál a sport ...
Benzín tankujem stále 95ku Slovnaft a dávam pravidelne VIF. Menil som už sviečky, vzduchový filter, bez zmeny. Chystám sa skontrolovať sanie na únik tlaku, pretože sa mi zdá že to tiež nejak viacej syčí ... rozmýšľam však ako to spraviť.
Napadá ma ešte zaseknutá turboregulácia. Ale tu tiež neviem ako skontrolovať nakoľko je elektronická. Asi len test akčných členov cez diag ...
Niekde som na niektorom fóre čítal že dotyčnému nakoniec pomohla až výmena lambda sondy, aj keď to diagnostika nehlásila.
Megane IV GT 205 EDC
Re: Megané IV GT / RS
Presne ako vravíš. Lambda sondu menili pri 60t km, ale tiež som čítal na zahraničných fórach ze tiež nevypisovalo žiadnu chybu, ale vymena lambdy pomohla. Možno ju dám vymeniť lebo nie je to veľmi veľká čiastka našťastie. Dnes som to bol prebehnúť s diagnostikou a nevypisalo žiadnu chybu, ale odozvu plynu ukazovalo veľmi zvláštne. Pri plyne zoslapnutom rázne do 1/3 chodu vypisovalo polohu niečo cez 88% a rovnaké percenta vypisovalo aj pri kickdowne. Nikdy neukázalo 100% zoslapnutia. Plus pri vyslapnutom plyne na rovine auto veľmi pomaly spomaľuje tak neviem ci to nebude aj snimac polohy plyn. pedalu. Známemu to na GTcku vôbec nerobí, ale on ma zase upravený soft na 320nm a 225k. Rozmýšľal som ci to nemôže byť aj zmesou...Juroo píše: ↑stř zář 14, 2022 22:31
@Tekee
Mne to robí niečo obdobné, presne v oblasti medzi 2000-3000tis ot. ak dám plný plyn tak to akceleruje tak nejak váhavo, chvíľu viac chvíľu menej. Občas to dokonca ako keby zatrhá / vynechá (nepíše žiadnu chybu) ... ale po prekročení 3000ot to zrazu zaberie ako má a už ide.
Zaujímave je, že v comfortnom režime keď má motor ako keby nižší výkon to nespraví. Iba neutrál a sport ...
Benzín tankujem stále 95ku Slovnaft a dávam pravidelne VIF. Menil som už sviečky, vzduchový filter, bez zmeny. Chystám sa skontrolovať sanie na únik tlaku, pretože sa mi zdá že to tiež nejak viacej syčí ... rozmýšľam však ako to spraviť.
Napadá ma ešte zaseknutá turboregulácia. Ale tu tiež neviem ako skontrolovať nakoľko je elektronická. Asi len test akčných členov cez diag ...
Niekde som na niektorom fóre čítal že dotyčnému nakoniec pomohla až výmena lambda sondy, aj keď to diagnostika nehlásila.
Renault Megane IV Grandtour GT EDC 205k 2018
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
Re: Megané IV GT / RS
No všetko nasvedčuje tomu že to je zmesou. Preto treba skontrolovať najprv to sanie na únik, filter ... kľudne môže byť dierka v intercoolery od kameňa. Štandardne sa to kontroluje dymostrojom a natlakovaním potrubia. Neviem si to však úplne predstaviť v domácich podmienkach .
Výmena sviečok u mňa bola taká strela naslepo a prvý pokus. Pôvodným po vytiahnutí nič nebolo ... farbu mali normálnu.
Rovnako sa chystám na výmenu lambda sondy (cca 100€ čo som videl), len sa k tomu musím dokopať ... v tom mojom zozname problémov je na "to do" liste
Ešte k tej reakcii na plyn, už to tu niekto niekde písal a ja to vnímam celkom podobne. To auto reaguje viac na to ako prudko šliapneš na plyn než na to ako hlboko ho zatlačíš. Samozrejme nemyslím teraz podlahu ... ale plus minus oblasť polovice plynu.
Výmena sviečok u mňa bola taká strela naslepo a prvý pokus. Pôvodným po vytiahnutí nič nebolo ... farbu mali normálnu.
Rovnako sa chystám na výmenu lambda sondy (cca 100€ čo som videl), len sa k tomu musím dokopať ... v tom mojom zozname problémov je na "to do" liste
Ešte k tej reakcii na plyn, už to tu niekto niekde písal a ja to vnímam celkom podobne. To auto reaguje viac na to ako prudko šliapneš na plyn než na to ako hlboko ho zatlačíš. Samozrejme nemyslím teraz podlahu ... ale plus minus oblasť polovice plynu.
Megane IV GT 205 EDC
Re: Megané IV GT / RS
Tak sme v tom aspoň viacerí Aj keď je to nemilé... Ja som hned menil vzduchovy filter lebo ten uz bol pekne zaneseny, bola to celkom citelná zmena a este som si vymenil aj kabinovy filter aj ked mi to trvalo vyse 10 minut lebo sa tam zle pchal cez ten užší otvor Sviečky aj olej v prevodovke bol meneny pri 64t km takze tie by mali byt good este. Keď žena porodí tak sa pustím do hľadania príčiny krok po kroku a budem dávať pravidelne updates sem. Vďaka za tipy!Juroo píše: ↑stř zář 14, 2022 22:56No všetko nasvedčuje tomu že to je zmesou. Preto treba skontrolovať najprv to sanie na únik, filter ... kľudne môže byť dierka v intercoolery od kameňa. Štandardne sa to kontroluje dymostrojom a natlakovaním potrubia. Neviem si to však úplne predstaviť v domácich podmienkach .
Výmena sviečok u mňa bola taká strela naslepo a prvý pokus. Pôvodným po vytiahnutí nič nebolo ... farbu mali normálnu.
Rovnako sa chystám na výmenu lambda sondy (cca 100€ čo som videl), len sa k tomu musím dokopať ... v tom mojom zozname problémov je na "to do" liste
Ešte k tej reakcii na plyn, už to tu niekto niekde písal a ja to vnímam celkom podobne. To auto reaguje viac na to ako prudko šliapneš na plyn než na to ako hlboko ho zatlačíš. Samozrejme nemyslím teraz podlahu ... ale plus minus oblasť polovice plynu.
Renault Megane IV Grandtour GT EDC 205k 2018
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
Re: Megané IV GT / RS
Ak vypnem motor tak stale pocujem od motora ako keby sa nieco zavrelo taky zvuk motorceka na par sekund neviete co to je?
Renault Megane Grandtour GT 2018 TCe 205EDC Black Etoli
Re: Megané IV GT / RS
Po vypnuti tam beží ešte dobehove čerpadlo na olej kvoli turbu. Tak isto môže za určitých podmienok bežať čerpadlo oleja v prevodovke. Ale to je take bzučanie v pozadi. Co však ja počujem su klapky v kúrení ktoré sa po vypnuti zatvárajú. Možno počuješ skôr tie.
Megane IV GT 205 EDC
Re: Megané IV GT / RS
No ako borci? Prevodovky ešte drzia??
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
Re: Megané IV GT / RS
Ideme k 120tisic a bez zmeny, trhá
Najviac ma trápi pohýnanie v kolónach, ale to bude mať na svedomí pravdepodobne už chytená dvojhmota z toho trhania.
Skôr by ma zaujímalo či @Tekee vyriešil to váhavé zrýchľovanie/trhanie pod plynom. U mňa vždy iba medzi 2000-3000ot, práve tam kde sa jazdí najviac. Nad 3000ot to prakticky nespraví, naopak ani pri zaradenej 7dmičke a pod 2000ot. a plnom plyne to nespraví. Medzičasom som preliezol všetky hadice od sania, menil sviečky, pozrel BOV ventil, nakoniec vymenil aj tu lambdu. Lambda zdanlivo chvíľu pomohla, ale zo začiatku kým si to adaptovalo zas hodnoty to malo pocitovo trocha slabší výkon. Po týždni jazdenia bol výkon späť ale aj s trhaním. Vždy to ako keby 3-4x trhne, zachytí to niektorá jednotka a celkovo potom ubere výkon. Postupom času sa výkon vráti do normálu až kým to znova nezatrhá a takto dokola. Neviem čo s tým ďalej, cievky ? viem ich nejako zmerať multimetrom ? ... alebo mi naozaj šmýkajú spojky ... diagnostika štandardne nič nehlási.
Najviac ma trápi pohýnanie v kolónach, ale to bude mať na svedomí pravdepodobne už chytená dvojhmota z toho trhania.
Skôr by ma zaujímalo či @Tekee vyriešil to váhavé zrýchľovanie/trhanie pod plynom. U mňa vždy iba medzi 2000-3000ot, práve tam kde sa jazdí najviac. Nad 3000ot to prakticky nespraví, naopak ani pri zaradenej 7dmičke a pod 2000ot. a plnom plyne to nespraví. Medzičasom som preliezol všetky hadice od sania, menil sviečky, pozrel BOV ventil, nakoniec vymenil aj tu lambdu. Lambda zdanlivo chvíľu pomohla, ale zo začiatku kým si to adaptovalo zas hodnoty to malo pocitovo trocha slabší výkon. Po týždni jazdenia bol výkon späť ale aj s trhaním. Vždy to ako keby 3-4x trhne, zachytí to niektorá jednotka a celkovo potom ubere výkon. Postupom času sa výkon vráti do normálu až kým to znova nezatrhá a takto dokola. Neviem čo s tým ďalej, cievky ? viem ich nejako zmerať multimetrom ? ... alebo mi naozaj šmýkajú spojky ... diagnostika štandardne nič nehlási.
Megane IV GT 205 EDC
Re: Megané IV GT / RS
Nazdarek,
Ja som nakoniec išiel 3x do Renaultu a na tretí krat som si dal zavolať riaditeľa pobočky a povedal mu ze pokial nezistia čo tomu autu je nezoberie ho od nich. O 6 hodín zavolali ze treba asi nove turbo (3400eur nacenili) lebo ze jedna regulácia vyzerá ze funguje ale potom zrazu nie, ale ze nevypisuje žiadne chyby. Nedalo mi to a začal som pátrať co tomu môže byť lebo som nechcel dávať turbo na repas zatiaľ. Zistil som ze to bude zrejme regulácia obtoku vzduchu turba aka wastegate ventil, nakoľko sa pri zoslapnuti plynu takmer vôbec nehýbe alebo len trhne, pusti výkon trosku a potom opäť výkon zvadne. Turbo sa tým dusí a padá do núdzaku aj keď nevyhadzuje žiadny chybový kód. Zmes je taka bohatá ze mi z toho uletel dekel... pri zrychleni vypisuje ECU pomer až vyše 29:1 a iba pri voľnobehu je okolo ideálnych 14.7:1. Uz mam kvoli tomu aj olej znacne nariedeny benzinom... Bol som uz aj na brzde v profituningu a motor ma 135 koni (na kolesa len 87) a 167,3Nm cize takmer o polovicu menej ako by mal mat a turbo tlaci ledva 0.6 bar. Takže odporúčam skontroluj si tiež ci ti ten servomotorcek funguje a ovlada klapku. Budúci týždeň idem k technikovi aby mi potvrdil moju hypotézu. Ale podla mňa je to na 99% ono lebo to presne kopíruje straty výkonu.
Ja som nakoniec išiel 3x do Renaultu a na tretí krat som si dal zavolať riaditeľa pobočky a povedal mu ze pokial nezistia čo tomu autu je nezoberie ho od nich. O 6 hodín zavolali ze treba asi nove turbo (3400eur nacenili) lebo ze jedna regulácia vyzerá ze funguje ale potom zrazu nie, ale ze nevypisuje žiadne chyby. Nedalo mi to a začal som pátrať co tomu môže byť lebo som nechcel dávať turbo na repas zatiaľ. Zistil som ze to bude zrejme regulácia obtoku vzduchu turba aka wastegate ventil, nakoľko sa pri zoslapnuti plynu takmer vôbec nehýbe alebo len trhne, pusti výkon trosku a potom opäť výkon zvadne. Turbo sa tým dusí a padá do núdzaku aj keď nevyhadzuje žiadny chybový kód. Zmes je taka bohatá ze mi z toho uletel dekel... pri zrychleni vypisuje ECU pomer až vyše 29:1 a iba pri voľnobehu je okolo ideálnych 14.7:1. Uz mam kvoli tomu aj olej znacne nariedeny benzinom... Bol som uz aj na brzde v profituningu a motor ma 135 koni (na kolesa len 87) a 167,3Nm cize takmer o polovicu menej ako by mal mat a turbo tlaci ledva 0.6 bar. Takže odporúčam skontroluj si tiež ci ti ten servomotorcek funguje a ovlada klapku. Budúci týždeň idem k technikovi aby mi potvrdil moju hypotézu. Ale podla mňa je to na 99% ono lebo to presne kopíruje straty výkonu.
Naposledy upravil(a) Tekee dne pát led 13, 2023 00:18, celkem upraveno 8 x.
Renault Megane IV Grandtour GT EDC 205k 2018
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
Re: Megané IV GT / RS
Uz mam druhu od 43t km, ta zatiaľ drží. Klop klop klop
Renault Megane IV Grandtour GT EDC 205k 2018
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
Re: Megané IV GT / RS
Ahoj, myslíš teraz ten malý solenoidový obtokový ventil (vnútorný obtok BOV či ako sa to volá) ktorý je vpredšie alebo ten väčší ktorý ovláda natáčanie lopatiek regúlacie turba a je z pohľadu na motor vzadu ?Tekee píše: ↑čtv led 12, 2023 23:28Nazdarek,
... Zmes je taka bohatá ze mi z toho uletel dekel... pri zrychleni vypisuje ECU pomer až vyše 29:1 a iba pri voľnobehu je okolo ideálnych 14.7:1. Uz mam kvoli tomu aj olej znacne nariedeny benzinom... Bol som uz aj na brzde v profituningu a motor ma 135 koni (na kolesa len 87) a 167,3Nm cize takmer o polovicu menej ako by mal mat a turbo tlaci ledva 0.6 bar. Takže odporúčam skontroluj si tiež ci ti ten servomotorcek funguje a ovlada klapku ...
Ten obtok som pozeral, mal som ho dole a u mňa sa hýbe, činnosť som však neskúšal ... čo sa mi zas nevidelo že išiel až moc ľahko, či náhodou nie je vymačkaná pružina a jednoducho to ten tlak neudrží ... to by ale mohlo byť vidieť na tlaku turba.
Tiež som robil pokusy cez OBD diagnostiku kde som vyhodil pomer zmesi, tlak turba a tlak na raily vstrekov. Všetky tie hodnoty dosť lietajú a tiež sa mi zdá že bohatosť uletela k hodnotám nad 20:1, resp úplne mimo rozsahu grafu čo som mal. Tá bohatosť tam asi bude vždy, je to princíp chladenia turba ... len otázka je čo je ešte normálne a čo nie. Rovnako podozrievam reguláciu turba, jeden alebo druhý ventil, prípadne ešte váhu vzduchu. Pozriem to cez víkend lepšie ...
// Edit ... tak som to pozeral, skutočne ten zadný servomotor je ovládanie klapky wastegatu, žiadne variabilné lopatky to nemá
Ešte som si uvedomil jednu vec. 14,7:1 je ideálny stechiometrický pomer. Všetko pod je bohatá a všetko nad je chudobná zmes. Na jednu jednotku paliva je 14,7 jednotiek vzduchu.
Obr. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ometry.jpg
Teda ak je hodnota 20:1 a viac, znamená to naopak veľmi chudobnú zmes a teda veľa vzduchu, čo je popravde ešte horšie. Chudobná zmes horí dlhšie a všetko za motorom prehrieva ... Max. tlak ak si pamätám sa práve má pohybovať niekde medzi 0,6 až 0,8baru nad atmosferický (resp. 1,6 až 1,8 atmosferického). Budem to musieť pozrieť, ale toto značí skôr to že turbo tlačí viac ako má a wastegate je tým pádom neustále zavretý (možno zaseknutý v tom stave) ...
U mňa pozorujem ešte jednu vec, nedokážem ísť súvisle malou rýchlosťou napr. 15-20kmh v hodine, to auto aj keď pomaly ale neustále zrýchľuje ... až okolo 30-35kmh dokážem držať ustálenú rýchlosť.
Megane IV GT 205 EDC
Re: Megané IV GT / RS
Ano ano je to presne ten motorček. Pozerám ze som sa pomýlil. Ale zase technik v profitunigu v BA mi vravel, že ju mám príliš bohatú, čo aj vysvetľuje ten benzínovo zapachajuci olej. Ale keď pozerám ešte raz ten graf z OBD tak pekne vidieť ze predná sirokopasmova lambda pred kat. pri zrychleni ukazuje chudobnu zmes a klasická za katom bohatú.
Zajtra ešte potrebujem ísť niekam autom tak ti dám vedieť ako sa to správa mne okolo tých 15-20 a 30-35kmh.
Odkiaľ si inak Juroo?
Zajtra ešte potrebujem ísť niekam autom tak ti dám vedieť ako sa to správa mne okolo tých 15-20 a 30-35kmh.
Odkiaľ si inak Juroo?
Renault Megane IV Grandtour GT EDC 205k 2018
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
ex. Skoda Octavia 3 Combi 1.8TSI 4X4 DSG 178k 2014
ex. Peugeot 308 SW 2.0HDI 136k 2008
Re: Megané IV GT / RS
Ake pouzivate gumy 225/40 R18 s ktorou znackou mate dobre skusenosti? Origo Conti SportContact 5 uz mam na vyhodenie.
Renault Megane Grandtour GT 2018 TCe 205EDC Black Etoli
Re: Megané IV GT / RS
Letné som mal Michelin pilot sport 4, za mna super gumy.
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: standa80 a 38 hostů