M4 - zkušenost k nezaplacení...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
PetrT
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od PetrT » stř lis 18, 2020 09:15

Tak tohle je popis mých prvních 2500 km s koupeným M IV. Něco je o autě, něco o servisu.
Auto jsem koupil v létě, v čase dovolených. Prodejce ochotný, vyjma pokusu o zkušební jízdu. Auto bylo jako stojící předváděčka a nic podobného neměli k jízdě. Každopádně jsem auto potřeboval, tak jsem koupil. První zádrhel, bylo, že si nepředali instrukce a auto bylo o týden později, druhý, že ho nestihli dát na značky, přestože to bylo dohodnuté. Takže další cesta. Když si po víkendu přijedete pro značky, nejde to platit kartou. Když už jste tam, tak se zeptáte, jestli je správně, že po zaplacení předprodejní přípravy mají přední kola tlak 3 a 3,1 baru a zadní 3,2 a 2,8 (mají mít 2,2 a 2). Mechanik na vás kouká jako na blázna, ale podívá se na to. A do vašeho 3 dny starého auta zaleze v montérkách.
Světlá chvilka – manažer pobočky přišel, uvedl tlak do normálu a dal bonus pro nespokojeného klienta. Musíte věřit, že ostatní předprodejní zaplacené úkony určitě provedeny byly…
Střih měsíc a 1012 km bez problémů je až dost, a tak si voláte odtahovku – spojkový pedál se nevrátil nahoru. Příjemné je, že asistenční služba funguje. Je pravda večer a domů jdu po svých. Protože není jasná závada, tak vám ráno v servisu řeknou, že na náhradní auto nemáte nárok, jen vás odvezou, kam chcete. Odpoledne se musíte dopravit do servisu. Auto vám vrátí – nejspíš zavzdušněno, takže proběhlo komplet odvzdušnění, ale kdyby něco pane, pedál stačí vytáhnout nahoru…
Dalších 500 km, a na spojku si ne a ne zvyknout. Nakonec se ukázalo proč. Pedál opět dole. Vyměněn spojkový válec. Chápu, že díl jede z Francie a bude to trvat 14 dní – to plně respektuji a nevidím s tím problém. Okolí už se docela směje. Mám ale náhradní vůz. Trvá to 3 týdny a doufám, že je vše vyřešeno. Byl vyměněn i pedál a v pátek jedu domů… Abych se v pondělí vrátil do servisu. Auto má tendence chcípat při rozjezdu, při řazení na vyšší rychlostní stupeň otáčky lítají nahoru a svítí kontrolka start stop.
Každopádně, závada je zjevná, opraveno bude v úterý. Náhradní vůz nic. Úterý odpoledne se nic neděje a tak volám já. Tak je to špatný pedál, bude to ve středu. Náhradní vůz nic. Ve středu dopoledne mi volá pracovník servisu. Už na to přišli. Hned při té první výměně tam dali nějaký pedál s jinými piny (?) přes to, že jeli podle serviceboxu atd.A proto, objednali jiný opět s jinými piny (nebo byly jiné piny od výroby v autě – čert ví) a auto bude zítra. Přišli na to při diagnostice, takže zjevně první oprava nestála za diagnostiku… Pán má radost, a mě je líto, že ji nemám taky. Prostě nechápe, že mě vadí, že nejsem nadšený, že po třech týdnech v opravě mi dají auto, které neujede 25 km bez závady.
Vše funguje relativně v pohodě. Teď mám týden za sebou přehození na zimní pneu - koupeny 4 komplety fulda přímo v Renaultu. Po opuštění servisu jedu domů. Ráno cestou do práce se rozsvítí oranžové kontrolky zkontrolujte snímače tlaku. Naštěstí je to cca 150 metrů od Renaultu. Všichni ochotní, znovu načtou všechny ventilky auto projedou a vše je OK. Ujedu pár km a už nemám sílu se vracet. Všechna kola mají shodně po zahřátí 2,1. Ráno logicky pravé přední řve - nízký tlak. Tak dojedu k pumpě a dofouknu.

Auto je motoricky super i v tomto základu. Co mě ale od začátku štve je bídné odhlučnění. Prostě slyším každou nerovnost na silnici. Je to, jako kdybych měl pootevřené dveře. Na HB je to docela hukot. A teď na těch nových zimních je to ještě výraznější. Navíc bych řekl, že ten hluk jde i od motoru při akceleraci. No uvidíme. Nikde nic nesvítí, ale láska to není.

mate59
Junior member
Příspěvky: 182
Registrován: pon bře 19, 2018 21:30

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od mate59 » stř lis 18, 2020 17:54

Tak to by naštvalo bez výnimky každého.Problémy na aute sa vychytajú a možno vznikne aj nejaká tá láska.Asi máš tzv. pondelkový kus,tlač na servis o nejakú kompenzáciu za újmu,mne vždy /manažér/ vyšli v ústrety.Menili mi vlani veľký R-link,inak auto poslúcha a som max. spokojný.Viem,že si totálne znechutený,ale určite to bude do budúcna spokojné a bezporuchové užívanie.
Renault Megane Grand Coupe SCe115 Intens 3/2018
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus

zali
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte říj 23, 2018 17:06

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od zali » stř lis 18, 2020 19:02

Jedina rada po mojich skusenostiach reklamacie riesit cez importera ina cesta neni (zatekanie do auta opravuju uz rok)
megane grandtour IV 1.3 Tce 140 10/2019
fluence 1.5 DCI 81kW 01/2013 totalka

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11570
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od Šamša » stř lis 18, 2020 21:50

Strč hlavu pod palubku a zkontroluj u pedálů a příčce od motoru, zda ti tam nechybí nějaká technologická zátka.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

PetrT
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od PetrT » čtv lis 19, 2020 08:43

Šamša píše:
stř lis 18, 2020 21:50
Strč hlavu pod palubku a zkontroluj u pedálů a příčce od motoru, zda ti tam nechybí nějaká technologická zátka.
Ono by teoreticky po výměně těch pedálů tam k nějakému opomenutí dojít mohlo.

PetrT
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od PetrT » čtv lis 19, 2020 18:28

https://photos.app.goo.gl/CxcfeSMqQYHFrMaN9
Tam je to ošklivý. Blbý je, že nevím, co tam má být.

minno77
Advanced member
Příspěvky: 325
Registrován: ned dub 22, 2012 00:43

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od minno77 » čtv lis 19, 2020 21:42

ja mam GrandToura 1,6 Sce a prave je velmi tichy a podvozok ako vo vaticke..prave tichost toho auta sa mi paci ked to porovnam s inymi autami a aj vzdy ked som niekoho viezol tak povedali ze ako to dobre ide a ake je tiche.. a ja ze: sak je nove :) cize bud si mal nieco co bolo ozaj velmi velmi tiche a pohodlne a teraz to je pocitovo horsie a zavada to teda nieje, alebo s autom nieco nieje v poriadku.. ake bolo predchadzajuce auto ak sa mozem spytat ?
inak moje kola su R16 205/55 tlak 2,3 /2,1

PetrT
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od PetrT » čtv lis 19, 2020 23:00

Peugeot 308 VTi sw. Od novoty. První roky pohoda. Ale tak po 40.000 to začalo brát olej, při 90 začal hlučet v záběru. Jako nový byl tišší jak motorem, tak zvenku. Tohle má tišší motor, ale připadá mi to, jak kdybych jel s pootevřenými dveřmi. Slyším i dost hluku zvenku.

Jinak fakt je nad pedály jen takovej hnusnej hadr?

PetrT
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od PetrT » pát lis 20, 2020 07:31

Samozřejmě, že to může být subjektivní, ale fakt se mi zdá za těch 2500 km výrazně hlučnější. Motor je slyšet hlavně při akceleraci do kopce -logicky. Dost výrazný je taky hukot od nových zimáků. Každopádně naprosto neprůkazné měřeni na aplikaci zvukoměr na androidu:
Vypnuto na vsi: 30 dB
Běžící motor a věntilátory po zahřátí cca 20 km jízda: 60 dB
Jízda rovina: cca 65 dB
Prudší akcelerace do kopce (zahřátý motor 3500 otáček) cca 90 dB
průměr jízdy cca 73 dB.

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od Sroty » pát lis 20, 2020 09:59

Hodnota kolem 70 dB se mi zdá v pohodě. Pneu Goodyear nejsou zrovna tiché, i když výrobce tvrdí opak. A zimní budou vždy hlučnější. Nicméně, když jsem přecházel z MIV HB 1.2TCe na MIV GC 1.3TCe též jsem si všiml, že při jízdě po dálnici je auto kapánek hlučnější než to předchozí. A mám na mysli aerodynamický hluk. Podle mě to je tím, že v Renaultu začali šetřit. Obě auta dělí přesně rok výroby. GC nemá stropní osvětlení LED žárovky, i když je to stejná výbava jako byl HB z roku 2018. A našel bych určitě i další věci. Nevidím důvod, proč by se nemohlo šetřit i na odhlučnění.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

alukoleso
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: stř led 31, 2018 18:49

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od alukoleso » pát lis 20, 2020 10:43

Můj názor je, úchyty hydraulické trubky od válce spojkového pedálu k převodovce.
meganeIV grandtour limited 1,6Sce,8/2018 červená flamme,meganeII sedan 1,4,16V sportway 2009 černá metla,,thalie 1,4 2002 modrá.

PetrT
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od PetrT » pát lis 20, 2020 11:29

Uvidíme. Jsem domluven, že to pojedeme projet. Je fakt, že aerodynamický hluk tam je. A ty fuldy na zimu jsou jak traktory. Uvidíme, každopádně ten spojkový pedál a válec byl venku vícekrát. Prostě megane, který byl kdysi takovým středním autem s tou IV spadl docela dolu.

Uvidíme, co se bude dít, ale že by to byl etalon nějakého absolutního ticha, to není. A teď v zimě to při startu pěkně vibruje. Ta pětiletá záruka a servis se asi bude hodit.

minno77
Advanced member
Příspěvky: 325
Registrován: ned dub 22, 2012 00:43

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od minno77 » sob lis 21, 2020 20:35

mozno skus najst niekoho kto ma rovnake auto aj motor a ist sa previest a porovnat, vylucit chybu auta / motora / pneu.. takto je to vsetko subjektivny pocit

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 276
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od jaroslavii » ned lis 22, 2020 02:53

1.6sce neni tichy. Řve to. To VW motory 1.2tsi jsou tiche. Tohle je hruza. Kdo presedne z nejakeho střepu, tak ano, ale pro nas co mame usi ne. Nalepil jsem si na haubnu protihlukovy molitan s vystupky, da se koupit na ahifi. Jinak se nic moc delat neda. Megane iv je horsi prumer takze za 3- bych mu dal znamku. Ne vse je spatne, ale dost toho neni dobreho. Treba jsou slabe plechy a stabilita jizdy nic moc. Jen brzdy a rizeni ok.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15.

Pipoo
Advanced member
Příspěvky: 469
Registrován: pát srp 17, 2018 17:44

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od Pipoo » ned lis 22, 2020 11:58

jaroslavii píše:
ned lis 22, 2020 02:53
1.6sce neni tichy. Řve to. To VW motory 1.2tsi jsou tiche. Tohle je hruza. Kdo presedne z nejakeho střepu, tak ano, ale pro nas co mame usi ne. Nalepil jsem si na haubnu protihlukovy molitan s vystupky, da se koupit na ahifi. Jinak se nic moc delat neda. Megane iv je horsi prumer takze za 3- bych mu dal znamku. Ne vse je spatne, ale dost toho neni dobreho. Treba jsou slabe plechy a stabilita jizdy nic moc. Jen brzdy a rizeni ok.
Ak zacnes 1.6sce tocit tak ju pekne pocut a to mam este zapnuty R-sound tak to je zaujimave :D Celkovo mohlo byt to odhlucnenie trocha lepsie a hlavne od podvozka.
Renault Megane GrandCoupé 8.2018 Intens 1.6 Sce 84kw - sivá Titanium , Pack Navigácia Plus, Pack Winter, Zatmavené zadné okna + nejake veci doaktivovane cez ddt4all
Leto - 205/50 R17 (93)V až v 2021 :)
Zima - 205/55 R16 (91)H Kleber Krisalp HP3

minno77
Advanced member
Příspěvky: 325
Registrován: ned dub 22, 2012 00:43

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od minno77 » ned lis 22, 2020 14:48

jaroslavii píše:
ned lis 22, 2020 02:53
1.6sce neni tichy. Řve to. To VW motory 1.2tsi jsou tiche. Tohle je hruza. Kdo presedne z nejakeho střepu, tak ano, ale pro nas co mame usi ne. Nalepil jsem si na haubnu protihlukovy molitan s vystupky, da se koupit na ahifi. Jinak se nic moc delat neda. Megane iv je horsi prumer takze za 3- bych mu dal znamku. Ne vse je spatne, ale dost toho neni dobreho. Treba jsou slabe plechy a stabilita jizdy nic moc. Jen brzdy a rizeni ok.
mne sa zda 1,6 sce tiche auto, aj aerodynamicky hluk je ok aj pneu aj podvozok a to som mal vzdy nove auta. ziadne crepy..prosim ta ty si z coho presedlal ked je podla teba toto hruza ? preco si to kupil teda ?

PetrT
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od PetrT » ned lis 22, 2020 16:27

Vím, že ot není otázka na mě, ale já přesedlal z peugeot 308, r.v. 2011/12. Od novoty. To auto pak mělo časem dost problémů, proto jsem ho prodal a koupil nové. Udělal jsem asi chybu ve zkušební jízdě, nebyla. Chtěl jsem, ale auto bylo stojící předváděčka (baterie k nabití atd.) A nebyla žádná jiná varianta se stejným motorem k jízdě. Pozor, není to o urvání uší, ale prostě to není tiché auto...

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 276
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od jaroslavii » ned lis 22, 2020 19:38

Ja jsem mel golfa 6 tsi a uz jsem mel hodne najeto, udelal jsem chybu, ze jsem si megane vzal. Bohuzel. Golf byl nej.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15.

PetrT
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od PetrT » pon lis 23, 2020 16:09

Tak dnes projeto. Asi je to v normě. Ještě ve středu budou mít stejné auto na půjčovně, tak to zkusíme. Ochota maximální - bez ironie.

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od renault841 » stř lis 25, 2020 03:51

Mám možnost srovnání a 1.6 SCe bohužel hlučná je. Především při vyšších tempech, je to prostě obyčejná atmosféra a nelze čekat nic jiného. Při 130 km/h kolem 3500 (edit) ot/min. Na dálnici to prostě není, je to auto do města/okresky.
Celkově je MIV velice dobře odhlučněn, proti předchozím generacím to jsou mílové skoky, odhlučněny jsou třeba i D sloupky, což není úplný standard. O šetření tedy nelze zrovna mluvit.
1.2 TCe, tam ta hlučnost byla o něčem úplně jiném, 180 km/h dálnice a žádný extrémní hluk.
1.5 dCi to samé, i přesto, že je to diesel, tak v podstatě žádný hluk, ani vibrace. Jízda velmi komfortní a tichá.
Ten spodek pedálů vypadá ok. Nejlepší pokud by šel zvýšený hluk nějak nahrát. Popřípadě více lokalizovat místo.
Naposledy upravil(a) renault841 dne stř lis 25, 2020 12:51, celkem upraveno 1 x.
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG - D4Ft | Obrázek

Uživatelský avatar
johnnyso
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte úno 11, 2020 08:29
Bydliště: Severni Morava

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od johnnyso » stř lis 25, 2020 04:32

zali píše:
stř lis 18, 2020 19:02
Jedina rada po mojich skusenostiach reklamacie riesit cez importera ina cesta neni (zatekanie do auta opravuju uz rok)
Teklo přes dveře?? Já na to už kápnul a vyřešilo se to ...a ani kapka už
Renaul Mégane IV Grandtour TCe 115 Limited Plus
Peugeot 407 SW 2.0 HDI
Peugeot 206 1,4 HDI
Obrázek

PetrT
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 16, 2020 15:33

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od PetrT » stř lis 25, 2020 08:56

Tak já tam natankoval nějaký MOL EVO 100+, chvíli s tím jezdil, pak to vzal na dálnici. A buď jsem si zvykl, nebo se to trochu srovnalo. Byly tam úplně nové zimáky, tak možná tím. Když pojedu 130 po rovině a dobrém povrch, tak je klid. Když to budu chtít hnát někde do kopce, tak se to ozve. Výrazně se to taky ztiší po řekněme 5-10 km, jak se to zahřeje. Dáme zase nějaký výlet (ale teď není moc kam) a uvidíme...
jinak i s tím základním 115 motorem je to docela pohodové auto. S tou 160 už to musí být vysloveně zábava.

palko80
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: stř črc 26, 2017 11:45

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od palko80 » stř lis 25, 2020 10:53

Mne 1.6SCE pri 130km/h toci 3500 (a nie 4000, to megane 2 mal tak sprevodovane) co je max hranica ktora sa da ackeptovat, vdaka dobre odhlucnemu motoru. Vyssie otacky uz pri dlhej trase mozu byt rusive a takisto aj spotreba . "...nedávno testovavém hybridním Lexusu CT 200h jsme změřili hluk 80,5 dB a v Audi A3 80 dB, tenhle Renault (1.6SCE) ve 120 km/h ukázal 83,5 dB"

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: M4 - zkušenost k nezaplacení...

Příspěvek od renault841 » stř lis 25, 2020 12:53

Opraveno na 3500, je to určitě možné. Nicméně nemění to nic na tom, že 1.6 SCe není etalon tichosti. Nicméně únosné to určitě je. Ve městě/okresky, toto víceméně problém není.
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG - D4Ft | Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Sheky14, svar a 7 hostů