Dobíjení 1.6 SCe

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Filiper500
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 22, 2014 09:35

Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od Filiper500 » úte kvě 19, 2020 12:13

Ahoj,

měřil jsem dobíjecí napětí a vím, že 1.6 SCe nemá inteligentní dobíjení, takže by mělo dobíjet cca 14 a něco voltu.

Mě po nastartování dobíjí 14,7V, ale tak po půl minutě to spadne na 13,4V a i když zapnu světla, vyhřívání a všechen možný odběr, tak stále tam je 13,4V. Po opětovném nastartování už to hned najede na těch 13,4V. Máte to taky tak, nebo to mám řešit se servisem jako problém?? Jestli to je nějaký moderní způsob jak málo dobíjet a šetřit u toho emise nebo mám vadný alternátor nebo software nabíjení.. :?:

Díky za odpovědi.

auto-radce
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od auto-radce » úte kvě 19, 2020 15:06

1,6 SCe určitě nemá Start - stop a rekuperaci energie při brzdění.
Ale divil bych se, kdyby v dnešní emisně svázané době neměla inteligentní dobíjení.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Filiper500
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 22, 2014 09:35

Re: Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od Filiper500 » úte kvě 19, 2020 15:16

Abych to upřesnil.. minimálně se neprojevuje jako inteligentní dobíjení z TCe. Nemá sledovací konektor na baterii, aby si hlídal napětí.Při brzdění motorem nedobíjí vysokým napětím jako to je na všech TCe, co mají S&S a rekuperaci. Jestli to umí nějak interně regulovat nabíjecí napětí na baterii nevím.

zdeno255
Experienced member
Příspěvky: 848
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od zdeno255 » stř kvě 20, 2020 08:16

Dobíjanie riadi UPC. Nerieš zbytočne dobíjanie. Je to ok. Je na kontrolu špeciálny povel cez Clip.
Diagnostika vozidiel RENAULT DACIA Clip
RENAULT Mégane III, 05/11, 1.9DCi 96kw
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4 (manželkin)
Honda CBR 600F4i 110 PS

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od FanulkaF » stř kvě 20, 2020 09:04

1,6 Sce opravdu nemá inteligentní nabíjení a já jsem za to rád.Opravdu není o co stát.Výdrž baterie budeme mít určitě minimálně o 2-3 roky delší.V alternátoru je normální regulátor napětí jak je znám již desítky let a dobíjení 13,4 V je naprosto v pořádku.Pokud by baterie potřebovala v danou chvíli vyšší nabíjení tak si regulátor sám přidá. To je ta hodnota 14,7 V třeba po startu jak je uvedeno výše. Nehledejme problémy tam kde nejsou.
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

Pipoo
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pát srp 17, 2018 17:44

Re: Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od Pipoo » stř kvě 20, 2020 11:28

V aute mam stale merak a po startu tiez 14,7V prejdem par km a padne na cca 13,4V ale asi takto ma byt nejako to neriesim auto startuje bez problemov.
Renault Megane GrandCoupé 8.2018 Intens 1.6 Sce 84kw - sivá Titanium , Pack Navigácia Plus, Pack Winter, Zatmavené zadné okna + nejake veci doaktivovane cez ddt4all
Leto - 205/55 R16 (91)V Bridgestone Turanza
Zima - 205/55 R16 (91)H Kleber Krisalp HP3

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od FanulkaF » stř kvě 20, 2020 21:39

Ano, má to tak skutečně být.Těch 14,7V to dává proto, že při startu je nepatrný pokles kapacity, po dobití již regulátor pouští jen množství potřebné pro udržení plné kapacity.Plně nabitý akumulátor by měl mít kolem 12,6V. tudíž je 13,4V naprosto dostačující.
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

palko80
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: stř črc 26, 2017 11:45

Re: Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od palko80 » čtv kvě 21, 2020 11:43

Filiper500 píše:
úte kvě 19, 2020 12:13
Ahoj,

měřil jsem dobíjecí napětí a vím, že 1.6 SCe nemá inteligentní dobíjení, takže by mělo dobíjet cca 14 a něco voltu.

Mě po nastartování dobíjí 14,7V, ale tak po půl minutě to spadne na 13,4V a i když zapnu světla, vyhřívání a všechen možný odběr, tak stále tam je 13,4V. Po opětovném nastartování už to hned najede na těch 13,4V. Máte to taky tak, nebo to mám řešit se servisem jako problém?? Jestli to je nějaký moderní způsob jak málo dobíjet a šetřit u toho emise nebo mám vadný alternátor nebo software nabíjení.. :?:

Díky za odpovědi.
Ahoj aj ja som veril, ze nema inteligetne nabijanie. Zoparkrat sa mi zobrazila hlaska "nastartovat slaby akumulator" a to aj vtedy ked som robil vyslovene dlhe trasy. Stacilo nechat auto otvorene 20-30 minut a osvetlenie kabiny a elektronika dokazali baterku takto stiahnut. Nasiel som clanok z 2016 kde sa pise o motoroch 1.6SCE 0.9SCE. Tam sa vyslovene aj o energy smart management , ktory pri brzdeni dobija batreku a pri akceleracii nedobija baterku.tj to inteligetne dobijanie...aj ked baterky v aute mame normalne hm?

http://www.imprensa.renault.com.br/rele ... leasure/en

Already seen on the 2-liter engine that equips the Duster Oroch, the new 1.0 and 1.6 SCe engines now come with the all-new Energy Smart Management (ESM) system that recovers braking and deceleration energy to optimize efficiency. Through a simple yet efficient operation, when the driver releases the accelerator pedal at deceleration, the engine keeps on running without using fuel, and the alternator automatically recovers energy to direct it to the battery, whose charge increases without using fuel. During acceleration, the alternator does not ‘steal’ engine power to send it to the battery, as it was charged during deceleration. Fuel efficiency is improved by up to 2% thanks to this system.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od niky79 » čtv kvě 21, 2020 12:44

A tohle jsi cetl?

"The 1.6 SCe engine also comes with the Stop&Start system that automatically shuts down and restarts the engine to reduce the amount of time the engine spends idling at traffic lights, for example. "

Ja v Megane IV start/stop teda nemam... :-) Clanek je tedy o uplne jinem motoru :)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

FanulkaF
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: pát srp 17, 2018 19:44
Bydliště: Bystřice

Re: Dobíjení 1.6 SCe

Příspěvek od FanulkaF » pát kvě 22, 2020 15:52

pro Palko80: 1,6 Sce opravdu inteligentní dobíjení nemá. Není k tomu ani sebemenší důvod. Podívej se jakou tam máš baterii a bude ti hned jasno.
Škoda 130L Lpg BRC :twisted: , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato 8) , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi :mrgreen: ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo :shock: , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive :lol: ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018 :?

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti