Motor 1.2 Tce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

PetrDDD
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: stř čer 19, 2013 22:35

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od PetrDDD » stř črc 31, 2019 21:52

sebr píše:
stř črc 31, 2019 19:02
Tak mám vyměněný motor po 4 letech reklamace s neúměrnou spotřebou oleje. Podle zápisu v OTP jsem zjistil, že původní motor byl typ H5FB4/BA. Nový motor je H5FSB4E4/BA. Ptal jsem se, v čem je rozdíl. To mně soudruzi technici nebyli schopni říct. Nutno říct, že motor šlape zatím velmi dobře, spotřeba je taky OK. Ještě věřím, že po zajetí to bude ještě lepší. Nevíte někdo, v čem tkví rozdíl nového a starého motoru? Nemohu nikde najít jakékoliv bližší infomace. Předem děkuji za info.
Zdravím ten rozdíl mě taky zajímá :-) Mám Tce 120 v Cliu 2017 a označení v techničáku je H5F F4
Renault Clio IV Tce 120

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 123
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » stř zář 25, 2019 08:41

Musím potupně přiznat, že 1.2 TCE asi nebyla úplně nejlepší koupě. Benzín mi do oleje sice nejde, ale zato se posledí 2000 km ten motor začíná chovat divně. Byl jsem s tím několikrát v servisu, na diagnostice a vždy na mě koukají, jako že si vymýšlím. Podle nich auto jede normálně, ale já si to nemyslím. Projevy jsou následující - Po zahřátí, a to zcela výhradně, při prudčí akceleraci auto pocukává, a na volnoběhu houpou otáčky. A to tak, že je to i cítit, jak se motor otřese. Auto je zdechlé, musím více šlapat na plyn, aby jelo. Jako by mu někdo sebral koně a hlavně krouťák. Nejlepší je, že se to projevuje zcela náhodně. Někdy to jede, někdy ne. Když jedu na delší trasu a netrápím auto jízdou po městě, tak uvedené problémy pomalu odezní. Prostě město cukavá zdechlina a mimo město to časem začne jet.
Olej po výměně, tankuji Verva 95 + VIF. Už jsem zoufalý, protože servis mě má za blázna, ale já s tím autem jezdím denně a poznám, že není něco vpořádku. Nějaké návrhy nebo zkušenosti s podobným problémem?
Reanult Megane IV TCE 130 Intens 2018 - do 30K km relativně v pohodě, nyní více v servisu než na silnici.
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Sheky14
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: ned srp 13, 2017 10:10

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sheky14 » stř zář 25, 2019 12:25

Zdravim, ja mam najazdene cca 40000km a zatial som nic take nezaznamenal, ale niekto tu pisal zevraj na to cukanie pomoze aktualizacia RJ. Treba na nich len tlacit alsbo zmenit servis.
Renault Megane Grandtour IV, 1,2 Tce 130k Intens. Modrá COSMOS

vlastikd
Junior member
Příspěvky: 235
Registrován: pon bře 14, 2011 08:43

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od vlastikd » stř zář 25, 2019 15:34

napadá mě že může být něco zanešeného, egr, nebo něco v sání.. při jízdě mimo město se to třeba trochu uvolní ale ve městě to moc šancí nemá...
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 530
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od pedroo » stř zář 25, 2019 17:31

přestan přidávat do benzinu vif a daj plnou nádrž 100 oktanů jeť na delší výlet ...
10.2016- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.6Sce

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2101
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Jean ViC » stř říj 09, 2019 09:17

to by me schvalne zajimalo jestli mu to pomuze....

ja sem obdobi cukani mel taky... a asi 5 nadrzi vervy 100 za sebou i rychla jizda po dalnici nepomohla vyresit problem...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 123
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » stř říj 09, 2019 10:30

Pomohlo to částečně. Netankoval jsem Vervu 100, ale to, co taknkuji posledních 15t km - Effectu 95. Předchozí tankování bylo u MOL v Brandýse n. L. a jelo to naprosto hrozně viz výše. Volnoběžné otáčky se také relativně ustálily. Při ustálené jízdě si to ale občas cukne. A také při pomalém vytáčení dvojky nebo trojky. Podle mě to nebude nezbytně jenom benzínem, ale něco bude zakarbonované. Pár tisíc km zpět to nedělalo.
Reanult Megane IV TCE 130 Intens 2018 - do 30K km relativně v pohodě, nyní více v servisu než na silnici.
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

kadliiik
Advanced member
Příspěvky: 319
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » stř říj 09, 2019 12:38

Mol za poslední dobu nějaké ty pokuty za špatný benzín nasbíral, přitom bych řekl, že je to taková zavedená značka, rozhodně žádný noname. Pak těžko vybrat kde tankovat...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1485
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od niky79 » stř říj 09, 2019 13:07

MOL jsou madari a ja se jim vyhybal od te doby, co u nich kontrola zjistila spatny benzin... ktery nasledne prevezli pouze na jinou benzinku. A co cert nechtel, tam pozdeji dorazila kontrola taky. Takze proste smejdi.

To, ze se nekde objevi mene kvalitni palivo, pochopit dokazu. Ale prevest to palivo po kontrole zamerne nekam jinam, to je uz cilena prasecina. Jako když kontrola zjisti, že máte plesnive maso, tak jej prebalite a prodate nasledne jinde.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 530
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od pedroo » stř říj 09, 2019 18:36

No nevím.. ono aditivované palivo jako effecta má toho v sobě dost a přidávat ještě svoje VIF co tam má potom kvalitně hořet ? řepkový olej, další mazivo? a jak ten Vif vždycky dobře namícháš s tím načepovaným benzínem,,dáš radeji kapánek víc ne ? _ bo dělej jak uznáš za vhodné je to Tvé auto, myslel jsem to tak že dojezdi nádrž,potom nalij plnou někde 98 či 100 oktanů ať to pročistí celý systém,svíčky si uleví a kvalitně si zahoří a potom se rozhodneš jestli do servisu či co dál, dáš pár korun navíc za ten benzín ale alespoň tady můžeš říci že si něco zkusil.. a jestli tam máš dle tvého soudu něco zakarbonované tak z čeho asi..?
10.2016- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.6Sce

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 385
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od renault841 » stř říj 09, 2019 19:06

Nedávno testovali právě samotný stooktan a hlavní přínos byl oproti 95, že zanášel méně motor karbonem. Ale nečistil nic. Právě, až aditivum bylo schopno trochu něco čistit. Ale pořád je to jenom nějakých 50 ml na 50 l nádrž. Svíčky tam jsou ty, co mají být? Co škrtící klapka, možná pro jistotu pročistit i MAP senzory.
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG | Obrázek

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 123
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » čtv říj 10, 2019 08:38

Zakarbonované to bude dle mého názoru s těch věčných kolon v Praze, kde 10 km jedu 40 minut. VIF s tím nemá co dělat. Pro tvou informaci ho liju asi tak do každé třetí nádrže. Přes léto jsem ho třeba nepoužil vůbec. Až teď s poslední nádrží a výše zmíněné problémy vesměs ustaly. 100 oktan je legitimní nápad a určitě ho autu také dopřeju, ale odjezdil jsem na něj 10t km, když jsem auto zajížděl a nevidím důvod, proč ho tam lít stále. Klapku jsem nekontroloval, nechce se mi auto rozebírat na sídlišti. A do autorizáku pojedu jenom s nejnutnějšími věcmi, tam už mě nikdo neuvidí po poslední zkušenosti s přelitým olejem. Jinak jedno zajímavé info - vzduchový filtr byl po 30t km černý jak bota, takže rozhodně nepodcenit výměnu. Uzavřel bych to tak, že auto teď jezdí vesměs bez problémů. Uvidím, jak se bude chovat v zimě.
Reanult Megane IV TCE 130 Intens 2018 - do 30K km relativně v pohodě, nyní více v servisu než na silnici.
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 385
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od renault841 » čtv říj 10, 2019 08:43

Osobně vzduchový filtr měním s každou výměnou oleje, tedy 10-15t km. A hlavně ve městech dostává zabrat, kór v Praze.
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG | Obrázek

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1485
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od niky79 » čtv říj 10, 2019 09:36

Pritom vzduchac se ma menit snad az po 60k, alespon u me, mam pocit.,
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

zdeno255
Experienced member
Příspěvky: 572
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od zdeno255 » čtv říj 10, 2019 11:39

Po 10-15000 je zbytočné. V prašnom prostredí niekde na stavbe nepoviem, ale na cestách zbytočné.
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4
FIAT Marea Weekend 1.9JDT 105 chip 130PS, Honda CBR 600F4i 110 PS,

kadliiik
Advanced member
Příspěvky: 319
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » čtv říj 10, 2019 14:44

Přesně, záleží na použití a asi i na modelu auta. Naschvál jsem se po 30 000 km díval jak jsem na tom s filtem u Kadjara, jestli bych jej taky přece jen nevyměnil dřív. Jenže jsem zjistil, že byl zatím sněhobílej, takže to vidím tak, že těch 60 000 km klidně dá.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 385
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od renault841 » pát říj 11, 2019 15:39

Netvrdím, že to nedá. Záleží samozřejmě na tom, kde se jezdí. Ale dělám to vždycky všechno najednou, olej, olejový filtr, vzduchový a kabinový + desinfekce klimatizace.
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG | Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 2 hosti