černý vnitřek výfuku
černý vnitřek výfuku
Vlastním clio IV už čtvrtý rok a stále mě zaráží mastné černé saze ve výfukovém potrobí.I po dlouhé jízdě(500km) svižnou jízdou po dálnici se výfuk nevyčistí.Na pravidelných prohlídkách v autorizovaném servisu mi bylo sděleno,že je to dlouhým potrubím.Emise v pořádku,spotřeba v normě a olej v motoru neubývá. Co s tím??
Re: černý vnitřek výfuku
Zdravím. Zkoušel jste nějaké aditivum do nafty?
Myslím že obecně občasné použití aditiv u starších vozů nemůže uškodit. Já sám mám benzín, takže používám něco jiného (VIF a OxiCat) a zatím spokojenost.
Do nafty bych zkusil aplikovat jednu lahvičku třeba tohoto: https://www.luckygas.cz/product/prisady ... selmot/718
Myslím že obecně občasné použití aditiv u starších vozů nemůže uškodit. Já sám mám benzín, takže používám něco jiného (VIF a OxiCat) a zatím spokojenost.
Do nafty bych zkusil aplikovat jednu lahvičku třeba tohoto: https://www.luckygas.cz/product/prisady ... selmot/718
Re: černý vnitřek výfuku
Zdravím všechny majitele clioIV s tříválcem,benzinem a turbem,to jsem zapomněl podotknout,že mám najeto 50.000km a jezdím svižně.
Re: černý vnitřek výfuku
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: černý vnitřek výfuku
Vlastním Clio IV 0,9 TCe a mám také černý vnitřek výfuku jako u starého turbodieslu. Za jeden rok mám najeto 28 tisíc, jezdím denně středně dlouhé trasy. Motor olej nežere, spotřeba také v pořádku, zřejmě se jedná o vlastnost těchto malých turbo motorů.
Ještě zmíním, že tankuji kvalitní paliva u lastury, měním olej po 15 000 a také vždy v tu dobu naleju do nádrže čistič palivového systému.
Takže spalování probíhá tak jak má, asi je to opravdu vlastnost této motorizace. Jinak Clio II 1,4 16v mělo dokonale čistý výfuk i po 14 letech provozu...
Ještě zmíním, že tankuji kvalitní paliva u lastury, měním olej po 15 000 a také vždy v tu dobu naleju do nádrže čistič palivového systému.
Takže spalování probíhá tak jak má, asi je to opravdu vlastnost této motorizace. Jinak Clio II 1,4 16v mělo dokonale čistý výfuk i po 14 letech provozu...
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Re: černý vnitřek výfuku
Pokud je to primovstrik tak je cerny vyfuk jak u naftaka normalni. Produkce sazi je u primovstrikovych motoru vlastnost, proto se budou filtry pevnych castic zavadet i na benzinove motory, ktere maji primy vstrik.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: černý vnitřek výfuku
Díky drbiker za informaci.Už jsem konečne v klidu!! Ještě jednou díky!!
Re: černý vnitřek výfuku
Pro kotasekh: motor 0,9 TCe má nepřímé vstřikování...
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Re: černý vnitřek výfuku
Vzpomněl jsem si na Vás a vyfotil jsem výfuk svého Clia IV 0,9 TCe po necelém roce provozu a najetých 27 000 km.
Zde je foto: http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... bd32ad86e5
Ve výfuku jsou mastné černé saze, doufám, že je to z fotky patrné. Při příští návštěvě servisu se na to zeptám, zda je to OK.
Zde je foto: http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... bd32ad86e5
Ve výfuku jsou mastné černé saze, doufám, že je to z fotky patrné. Při příští návštěvě servisu se na to zeptám, zda je to OK.
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Re: černý vnitřek výfuku
No, bordela z toho lítá pěkně. Jestli to jede normálně, kontrolky nesvítí, nejezdí na noname palivo a nežere olej, asi to bude OK.
Jen pro srovnání, koncovky z mé Laguny 2.0 dCi, Euro V s FAP (DPF) filtrem, najeto 100 tis km:
https://drive.google.com/open?id=0BwkIt ... DhYVkZRUU0
A furt nám tlučou do hlavy, že všechny nafťáky jsou "svinstvo".
Jen pro srovnání, koncovky z mé Laguny 2.0 dCi, Euro V s FAP (DPF) filtrem, najeto 100 tis km:
https://drive.google.com/open?id=0BwkIt ... DhYVkZRUU0
A furt nám tlučou do hlavy, že všechny nafťáky jsou "svinstvo".
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: černý vnitřek výfuku
drbiker dik za hesky fotky clia, vyhcutnal som si ich, hlavne fotka na jame z dola a kryt motora ma dost potesil, nedavno som pozeral recenziu myslim ze to bol suzuky svift najnovsi a ten ma motor zo spodu uplne odkryti aj diferencial, no hrôza, ešte že frantíci myslia na takéto veci. Inak mám stejnú motorizacia najeto 13 487 KM tak zajtra to pojde kuknut aj ja ci je vyfuk cerny alebo biely ako deti manzelov s ku klux klanu
Re: černý vnitřek výfuku
Díky za reakci Clio50valec, provedení podvozku mě také celkem potěšilo, je pěkně oplastovaný včetně podběhů, motor je také pěkně zakrytý, dokonce je tam zevnitř i trocha tepelné izolace, takže motor tak rychle nezchládne a určitě to trochu i vylepší utlumení hluku. Akorát je škoda, že podvozek není pod plasty ošetřen pořádným nástřikem, vypadá to pouze na základní červenou barvu. To je ale trend dnešní doby, Clio je na tom dobře v porovnání s konkurencí, tebou zmiňovaný Swift jsem také viděl v redakčním testu mého oblíbeného slovenského novináře a opravdu se mi ochrana podvozku také nelíbila, ze salonu bych jel zrovna na ošetření podvozku…
Ať Clio dobře slouží...
Ať Clio dobře slouží...
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
-
- Starting member
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: černý vnitřek výfuku
Aj ja ho mám čierny, ako vy vsetci. Nerobil by som z toho žiadnu vedu. Asi to tak má bit.
-
- Starting member
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: černý vnitřek výfuku
dik drbiker. Aj tebe.
Re: černý vnitřek výfuku
13 let zpět jsem si pořídil nového Smarta. Byl to takový předvoj dnešního downsizingu, přeplňovaný benzínový tříválec 700ccm 45KW, 2 vetily a 2 svíčky na válec, bez přímého vstřikování, přesto saze chrlil a chrlí jako čert. Stačí v garáži prošlápnout plyn a na světlé šedé podlaze jsou hned vidět drobné známky sazí. Nicméně na emisích vždy na výbornou, olej nežere a po motorové stránce je bez poruchy.
Také u Clia IV 1.2TCe je výfuk od zasí, o to více je to vidět, jelikož mám chrom. koncovku.
Po zkušenosti s trurbobenzíny mohu říci, že pokud není jiný problém, nejsou saze závadou, byť nejsou žádoucí z hlediska zanášení motoru a výfuk. systému ( hlavně pokud se permanentně jezdí na spotřebu v nízkých otáčkách ). U přímého vstřiku je příčinou vývinu sazí horší promísení zápalné směsi benzín-vzduch ve válci. Toto je už všeobecně známé a jak naznačil kolega "drbiker", budou se montovat filtry pevných částic i na benzíny. Co jsem četl, mělo by to být od příštího roku s přechodem na Euro7.
Také u Clia IV 1.2TCe je výfuk od zasí, o to více je to vidět, jelikož mám chrom. koncovku.
Po zkušenosti s trurbobenzíny mohu říci, že pokud není jiný problém, nejsou saze závadou, byť nejsou žádoucí z hlediska zanášení motoru a výfuk. systému ( hlavně pokud se permanentně jezdí na spotřebu v nízkých otáčkách ). U přímého vstřiku je příčinou vývinu sazí horší promísení zápalné směsi benzín-vzduch ve válci. Toto je už všeobecně známé a jak naznačil kolega "drbiker", budou se montovat filtry pevných částic i na benzíny. Co jsem četl, mělo by to být od příštího roku s přechodem na Euro7.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů