Stránka 1 z 2

StopStart

Napsal: pon říj 09, 2017 00:15
od DYK77
Ahoj. Nevidím že by to tu někde ohledně Clia MK4 padlo, takže sem dávám tip jak v celku jednoduše zablokovat systém StopStart, bez nutnosti jej neustále vypínat na přístrojové desce. Pokud někdo přišel na jiný způsob, budu rád za sdělení informace.
V příručce k vozu se dá zjistit, za jakých podmínek se motor samočinně nevypne a jedna z podmínek je otevřená kapota. Jal jsem se dohledat koncový spínač, který dává řídicí jednotce informaci o tom, že je kapota otevřená. Spínač lze rychle najít na zámku kapoty a pokud je kapota otevřená, je spínač v sepnutém stavu. Od spínače vede kablík se dvěma vodiči , který je asi 15cm od spínače osazen konektorem. Při rozpojení konektoru je možnost do "samice" ( ta část konektoru vedoucí k řídící jednotce ) , vložit malou klemu a je vyřešeno. Oba konce rozpojeného konektoru je pak vhodné zaizolovat proti vlhkosti a zafixovat ke karoserii.
Jelikož Clio IV nemá na přístrojové desce varovnou kontrolku o otevřené kapotě, nebudete ničím rušeni. V případě, že řídící jednotka vyhodnotí, že by mohl být motor vypnut systémem StopStart, dojde jen ke krátkému, nápadnému výpisu informace na displeji palubního počítače, že "StopStart je blokován".

Obrázek

Re: StopStart

Napsal: stř úno 07, 2018 00:47
od DYK77
V posledním čísle Světa motorů č.6/2018 je pěkný článek o StopStart-u , Rekuperaci a vlivu toho všeho na akumulátor.
Už jsem tu nedávno psal, že palubní napětí se u Clia podle mého měření pohybuje od 12 do 15V a že je průser, když odstavíte auto právě při hladině toho nejnižšího napětí. K tomu přičteme štosy, které baterii přidává StopStart a tak nemusí být divné, když si po dvou letech půjdeme koupit novou baterku za +/- 4000,- v autorizovaném i více ( musí být minimálně EFB, lepší je AGM )
https://www.hamletovygumy.cz/varta-blue ... 6-p170742/
https://www.zbozi.cz/vyrobek/exide-equi ... h-12v-80a/
Dle doporučení SM, se vyplatí baterii alespoň 1x měsíčně připojit na 12h na nabíječku.
Je to ale krása. Zatím co dříve na 1.2i stačila baterie 44Ah a vydržela 8 i více let a nemusel jsem se o ni nijak moc starat, tak teď během té doby spotřebuji hypoteticky 2x , možná více akumulátorů o minimálně dvojnásobné hmotnosti s čímž souvisí větší spotřeba materiálu a vliv vyšší výroby na ekologii. Ale jinak je StopStart a Rekuperace přínos sám o sobě.

Re: StopStart

Napsal: stř úno 07, 2018 09:10
od drbiker
Když to shrnu, tak START-STOP je velice přínosná věcička, ještě že moje výbava jej nemá :-)
Nejenom že samotný systém obtěžuje řidiče chcípáním motoru při každém zastavení, ale zatěžuje tím i elektrickou soustavu a hlavně akumulátor, který tím pádem moc nevydrží. Takže na jednu stranu tento systém ušetří něco málo paliva, ale na tu druhou, zápornou stranu, zatíží životní prostředí nutnou recyklací autobaterie, které se značně tímto systémem zkrátí životnost. To nezní moc ekologicky, mysleli na to chytré hlavy v Bruselu?

Re: StopStart

Napsal: čtv úno 22, 2018 17:49
od DYK77
Další vydaný článek se zajímavými poznatky - PDF

A toto také stojí za přečtení ...
Seriál turbodmychadla: Problémy s turbem? Jen o nevypínání motoru po dojezdu to není (2. díl)

Obrázek

Re: StopStart

Napsal: pát dub 06, 2018 20:30
od Dapaww
Ahoj ako si prosím dostal k tej koncovke. Musím niečo s tých krytov v maske o montovať? Ďakujem

Re: StopStart

Napsal: pát dub 20, 2018 10:32
od DYK77
Přístup trochu horší. Ještě nevím jak sundat plast nad chladičem ( evidentně je součástí celého nárazníku a sundavá se to jako celek ) .
Takže jsem nahoře povolil několik šroubků ( asi 6 ) a plast šel přizvednout, je poměrně poddajný. Pak už je na konektor vidět a dá se po něm sáhnout. Je to na štíhlejší ruce, ale dá se.

Re: StopStart

Napsal: pon dub 23, 2018 12:18
od Dapaww
Podarilo sa mi k tomu dostať. Dakujem za radu. Odpojil som to a zalepil som tie koncovky páskou.Ale po chvíli mi start stop zasa motor vypína.

Re: StopStart

Napsal: pon dub 23, 2018 12:22
od Dapaww
Ty tam piseses, ze si tam dal malou klemu. Môžeš mi prosím napísať kde niečo také zoženiem. Nie som v elektrike moc zdatný.Dakujem

Re: StopStart

Napsal: pon dub 23, 2018 15:19
od kotasekh
Klema - kus vodice, neboli dratu, co zkratuje konektor. Kus jakehokoliv dratu proste ;).

Re: StopStart

Napsal: úte dub 24, 2018 06:30
od Dapaww
Ďakujem

Re: StopStart

Napsal: úte dub 24, 2018 08:37
od Dapaww
Ahoj a ešte taká otázka. Nemôžem prísť o záruku v autorizaku? Keď na to prídu.

Re: StopStart

Napsal: úte dub 24, 2018 09:06
od Šamša
Tak až pojedeš do autorizáku, tak to dáš zpět.

Re: StopStart

Napsal: pát dub 27, 2018 17:21
od DYK77
Ano klema = kus drátu, ten tam musí být, jinak to nebude fungovat, samotné rozpojení konektoru nestačí. Konektor je dosti jemný, tak to chce i drobnou klemu. Na záruku to nemůže mít vliv, protože samotný spínač na zámku nedělá nic jiného, než že ty kontakty konektoru sepne ( zkratuje ) stejně jako klema.

Re: StopStart

Napsal: sob dub 28, 2018 18:36
od Dapaww
Zdravím, uznávam ta. Mne sa to tam dat nepodarilo. Ten dratik musí byť fakt tenký a potom sa to ohyba. Bál som sa aby sa mi to tam nezalomilo. Tak mi zostáva iba stacat to tlačidlo s.s. Pri každom štarte.

Re: StopStart

Napsal: pon dub 30, 2018 01:23
od DYK77
Ještě to promysli, to dáš :)
Mě by se líbilo sehnat ten stejný konektor ( samce ) a udělat tu klemu z něj a jen jej nacvaknout :idea: Hledat jsem jej zatím nezkoušel.

Re: StopStart

Napsal: pon dub 30, 2018 10:34
od Dapaww
Tak to ešte skúsim. Hlavne ma stve, ze nastartujem prejdem 100metrov a ešte studený motor mi to zhasne. Keby sa to vypínalo pri zohriatom motore tak ok. Ale takto to tam nechcem.

Re: StopStart

Napsal: pon dub 30, 2018 14:35
od DYK77
Ja jsem trosku improvizoval, nemel jsem take tak tenky a tvrdy drat, tak jsem rozklepal na desce kladivem 1,5 medeny vodič a pak jsem jej jehlovym pilnickem dopiloval na krasnou klemičku. Umel bych si ji predstavit i z ohnuteho spendliku treba. Moznosti je spousta.

Re: StopStart

Napsal: stř črc 04, 2018 09:06
od Jean ViC
Šamša píše:
úte dub 24, 2018 09:06
Tak až pojedeš do autorizáku, tak to dáš zpět.
me by trochu strasila predstava ze v noci pri cekani na odtahovku jeste musim upravit konektor aby mi nahodou zaruku kvuli tomu neuznali...

Re: StopStart

Napsal: čtv črc 05, 2018 11:37
od Kissman
Neni duvod, proc by neuznali zaruku ;) museli by prokazat, ze zavada vznikla kvuli tomu... jinak konektor je to asi tenhle, tady by se to dalo udelat i hezky s propojkou nebo treba s vypinacem :D https://www.amazon.com/Diageng-Waterpro ... B00BYNKUSE

Re: StopStart

Napsal: ned črc 15, 2018 16:05
od DYK77
Vypínač u zámku kapoty udělá jen to, že sepne - skratuje oba vodiče, při otevření haupny. Nahrazením spínače klemou se absolutně nemůže nic stát. Já tu klemu ani vyndavat nebudu a jedu na garančku i tak. Normálně jim řeknu oč jde a jestli jsou to odborníci, tak to musí pochopit.

Re: StopStart

Napsal: pon říj 07, 2019 12:00
od depo63
oživím tú diskusiu o otravnom systéme Start Stop ...ako ste to vyriešili ? ...rozpojením spínača kapoty (špatný prístup) alebo odpojením konektora na batérii? (možno má vplyv na dobíjanie baterky keďže je to merač )

asi sa nedá niekde zohnať elektro schéma k Cliu 4 ?

Re: StopStart

Napsal: pon říj 07, 2019 20:46
od amater3

Re: StopStart

Napsal: úte říj 08, 2019 09:13
od zdeno255
Na baterii je snímač prúdu. Deaktivuješ stop/štart ale aj inteligentné dobíjanie a na pristrojovke budeš mať hlášku.

Re: StopStart

Napsal: úte říj 08, 2019 09:26
od depo63
amater3 píše:
pon říj 07, 2019 20:46
viewtopic.php?f=116&t=116550
:oops:
tak toto poznám ...zaplatiť kartou cez nejakú Ruskú! stránku, alebo si nainštalovať nejaký malvare a sťahovať 9h ... ?!!

Re: StopStart

Napsal: čtv říj 17, 2019 13:26
od bagr3210
Nejde to vypnout softwarovo,jako u Megane?