StopStart
StopStart
Ahoj. Nevidím že by to tu někde ohledně Clia MK4 padlo, takže sem dávám tip jak v celku jednoduše zablokovat systém StopStart, bez nutnosti jej neustále vypínat na přístrojové desce. Pokud někdo přišel na jiný způsob, budu rád za sdělení informace.
V příručce k vozu se dá zjistit, za jakých podmínek se motor samočinně nevypne a jedna z podmínek je otevřená kapota. Jal jsem se dohledat koncový spínač, který dává řídicí jednotce informaci o tom, že je kapota otevřená. Spínač lze rychle najít na zámku kapoty a pokud je kapota otevřená, je spínač v sepnutém stavu. Od spínače vede kablík se dvěma vodiči , který je asi 15cm od spínače osazen konektorem. Při rozpojení konektoru je možnost do "samice" ( ta část konektoru vedoucí k řídící jednotce ) , vložit malou klemu a je vyřešeno. Oba konce rozpojeného konektoru je pak vhodné zaizolovat proti vlhkosti a zafixovat ke karoserii.
Jelikož Clio IV nemá na přístrojové desce varovnou kontrolku o otevřené kapotě, nebudete ničím rušeni. V případě, že řídící jednotka vyhodnotí, že by mohl být motor vypnut systémem StopStart, dojde jen ke krátkému, nápadnému výpisu informace na displeji palubního počítače, že "StopStart je blokován".
V příručce k vozu se dá zjistit, za jakých podmínek se motor samočinně nevypne a jedna z podmínek je otevřená kapota. Jal jsem se dohledat koncový spínač, který dává řídicí jednotce informaci o tom, že je kapota otevřená. Spínač lze rychle najít na zámku kapoty a pokud je kapota otevřená, je spínač v sepnutém stavu. Od spínače vede kablík se dvěma vodiči , který je asi 15cm od spínače osazen konektorem. Při rozpojení konektoru je možnost do "samice" ( ta část konektoru vedoucí k řídící jednotce ) , vložit malou klemu a je vyřešeno. Oba konce rozpojeného konektoru je pak vhodné zaizolovat proti vlhkosti a zafixovat ke karoserii.
Jelikož Clio IV nemá na přístrojové desce varovnou kontrolku o otevřené kapotě, nebudete ničím rušeni. V případě, že řídící jednotka vyhodnotí, že by mohl být motor vypnut systémem StopStart, dojde jen ke krátkému, nápadnému výpisu informace na displeji palubního počítače, že "StopStart je blokován".
Re: StopStart
V posledním čísle Světa motorů č.6/2018 je pěkný článek o StopStart-u , Rekuperaci a vlivu toho všeho na akumulátor.
Už jsem tu nedávno psal, že palubní napětí se u Clia podle mého měření pohybuje od 12 do 15V a že je průser, když odstavíte auto právě při hladině toho nejnižšího napětí. K tomu přičteme štosy, které baterii přidává StopStart a tak nemusí být divné, když si po dvou letech půjdeme koupit novou baterku za +/- 4000,- v autorizovaném i více ( musí být minimálně EFB, lepší je AGM )
https://www.hamletovygumy.cz/varta-blue ... 6-p170742/
https://www.zbozi.cz/vyrobek/exide-equi ... h-12v-80a/
Dle doporučení SM, se vyplatí baterii alespoň 1x měsíčně připojit na 12h na nabíječku.
Je to ale krása. Zatím co dříve na 1.2i stačila baterie 44Ah a vydržela 8 i více let a nemusel jsem se o ni nijak moc starat, tak teď během té doby spotřebuji hypoteticky 2x , možná více akumulátorů o minimálně dvojnásobné hmotnosti s čímž souvisí větší spotřeba materiálu a vliv vyšší výroby na ekologii. Ale jinak je StopStart a Rekuperace přínos sám o sobě.
Už jsem tu nedávno psal, že palubní napětí se u Clia podle mého měření pohybuje od 12 do 15V a že je průser, když odstavíte auto právě při hladině toho nejnižšího napětí. K tomu přičteme štosy, které baterii přidává StopStart a tak nemusí být divné, když si po dvou letech půjdeme koupit novou baterku za +/- 4000,- v autorizovaném i více ( musí být minimálně EFB, lepší je AGM )
https://www.hamletovygumy.cz/varta-blue ... 6-p170742/
https://www.zbozi.cz/vyrobek/exide-equi ... h-12v-80a/
Dle doporučení SM, se vyplatí baterii alespoň 1x měsíčně připojit na 12h na nabíječku.
Je to ale krása. Zatím co dříve na 1.2i stačila baterie 44Ah a vydržela 8 i více let a nemusel jsem se o ni nijak moc starat, tak teď během té doby spotřebuji hypoteticky 2x , možná více akumulátorů o minimálně dvojnásobné hmotnosti s čímž souvisí větší spotřeba materiálu a vliv vyšší výroby na ekologii. Ale jinak je StopStart a Rekuperace přínos sám o sobě.
Re: StopStart
Když to shrnu, tak START-STOP je velice přínosná věcička, ještě že moje výbava jej nemá
Nejenom že samotný systém obtěžuje řidiče chcípáním motoru při každém zastavení, ale zatěžuje tím i elektrickou soustavu a hlavně akumulátor, který tím pádem moc nevydrží. Takže na jednu stranu tento systém ušetří něco málo paliva, ale na tu druhou, zápornou stranu, zatíží životní prostředí nutnou recyklací autobaterie, které se značně tímto systémem zkrátí životnost. To nezní moc ekologicky, mysleli na to chytré hlavy v Bruselu?
Nejenom že samotný systém obtěžuje řidiče chcípáním motoru při každém zastavení, ale zatěžuje tím i elektrickou soustavu a hlavně akumulátor, který tím pádem moc nevydrží. Takže na jednu stranu tento systém ušetří něco málo paliva, ale na tu druhou, zápornou stranu, zatíží životní prostředí nutnou recyklací autobaterie, které se značně tímto systémem zkrátí životnost. To nezní moc ekologicky, mysleli na to chytré hlavy v Bruselu?
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Re: StopStart
Další vydaný článek se zajímavými poznatky - PDF
A toto také stojí za přečtení ...
Seriál turbodmychadla: Problémy s turbem? Jen o nevypínání motoru po dojezdu to není (2. díl)
A toto také stojí za přečtení ...
Seriál turbodmychadla: Problémy s turbem? Jen o nevypínání motoru po dojezdu to není (2. díl)
Re: StopStart
Ahoj ako si prosím dostal k tej koncovke. Musím niečo s tých krytov v maske o montovať? Ďakujem
Renault clio grantour 120 tce edc Limited
Re: StopStart
Přístup trochu horší. Ještě nevím jak sundat plast nad chladičem ( evidentně je součástí celého nárazníku a sundavá se to jako celek ) .
Takže jsem nahoře povolil několik šroubků ( asi 6 ) a plast šel přizvednout, je poměrně poddajný. Pak už je na konektor vidět a dá se po něm sáhnout. Je to na štíhlejší ruce, ale dá se.
Takže jsem nahoře povolil několik šroubků ( asi 6 ) a plast šel přizvednout, je poměrně poddajný. Pak už je na konektor vidět a dá se po něm sáhnout. Je to na štíhlejší ruce, ale dá se.
Re: StopStart
Podarilo sa mi k tomu dostať. Dakujem za radu. Odpojil som to a zalepil som tie koncovky páskou.Ale po chvíli mi start stop zasa motor vypína.
Renault clio grantour 120 tce edc Limited
Re: StopStart
Ty tam piseses, ze si tam dal malou klemu. Môžeš mi prosím napísať kde niečo také zoženiem. Nie som v elektrike moc zdatný.Dakujem
Renault clio grantour 120 tce edc Limited
Re: StopStart
Klema - kus vodice, neboli dratu, co zkratuje konektor. Kus jakehokoliv dratu proste .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: StopStart
Ahoj a ešte taká otázka. Nemôžem prísť o záruku v autorizaku? Keď na to prídu.
Renault clio grantour 120 tce edc Limited
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: StopStart
Tak až pojedeš do autorizáku, tak to dáš zpět.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: StopStart
Ano klema = kus drátu, ten tam musí být, jinak to nebude fungovat, samotné rozpojení konektoru nestačí. Konektor je dosti jemný, tak to chce i drobnou klemu. Na záruku to nemůže mít vliv, protože samotný spínač na zámku nedělá nic jiného, než že ty kontakty konektoru sepne ( zkratuje ) stejně jako klema.
Re: StopStart
Zdravím, uznávam ta. Mne sa to tam dat nepodarilo. Ten dratik musí byť fakt tenký a potom sa to ohyba. Bál som sa aby sa mi to tam nezalomilo. Tak mi zostáva iba stacat to tlačidlo s.s. Pri každom štarte.
Renault clio grantour 120 tce edc Limited
Re: StopStart
Ještě to promysli, to dáš
Mě by se líbilo sehnat ten stejný konektor ( samce ) a udělat tu klemu z něj a jen jej nacvaknout Hledat jsem jej zatím nezkoušel.
Mě by se líbilo sehnat ten stejný konektor ( samce ) a udělat tu klemu z něj a jen jej nacvaknout Hledat jsem jej zatím nezkoušel.
Re: StopStart
Tak to ešte skúsim. Hlavne ma stve, ze nastartujem prejdem 100metrov a ešte studený motor mi to zhasne. Keby sa to vypínalo pri zohriatom motore tak ok. Ale takto to tam nechcem.
Renault clio grantour 120 tce edc Limited
Re: StopStart
Ja jsem trosku improvizoval, nemel jsem take tak tenky a tvrdy drat, tak jsem rozklepal na desce kladivem 1,5 medeny vodič a pak jsem jej jehlovym pilnickem dopiloval na krasnou klemičku. Umel bych si ji predstavit i z ohnuteho spendliku treba. Moznosti je spousta.
Re: StopStart
me by trochu strasila predstava ze v noci pri cekani na odtahovku jeste musim upravit konektor aby mi nahodou zaruku kvuli tomu neuznali...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: StopStart
Neni duvod, proc by neuznali zaruku museli by prokazat, ze zavada vznikla kvuli tomu... jinak konektor je to asi tenhle, tady by se to dalo udelat i hezky s propojkou nebo treba s vypinacem https://www.amazon.com/Diageng-Waterpro ... B00BYNKUSE
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: StopStart
Vypínač u zámku kapoty udělá jen to, že sepne - skratuje oba vodiče, při otevření haupny. Nahrazením spínače klemou se absolutně nemůže nic stát. Já tu klemu ani vyndavat nebudu a jedu na garančku i tak. Normálně jim řeknu oč jde a jestli jsou to odborníci, tak to musí pochopit.
Re: StopStart
oživím tú diskusiu o otravnom systéme Start Stop ...ako ste to vyriešili ? ...rozpojením spínača kapoty (špatný prístup) alebo odpojením konektora na batérii? (možno má vplyv na dobíjanie baterky keďže je to merač )
asi sa nedá niekde zohnať elektro schéma k Cliu 4 ?
asi sa nedá niekde zohnať elektro schéma k Cliu 4 ?
Re: StopStart
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: StopStart
Na baterii je snímač prúdu. Deaktivuješ stop/štart ale aj inteligentné dobíjanie a na pristrojovke budeš mať hlášku.
Re: StopStart
tak toto poznám ...zaplatiť kartou cez nejakú Ruskú! stránku, alebo si nainštalovať nejaký malvare a sťahovať 9h ... ?!!
Re: StopStart
Nejde to vypnout softwarovo,jako u Megane?
Renault Clio IV 1,2 16V 75 Limited Červená Flamme NNP
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů