Teplota motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » úte říj 03, 2017 18:29

Ahoj. Nezkoušel jste někdo přes diagnostiku sledovat jak se chová teplota motoru ? Např. přes Bluetooth Adapter ELM327.
U mě je to v celku OK, za jízdy kolem 90°C mimo město, a do 100°C po městě, což už tak běžně bývá. Nedávno se mi při parkování ale stalo, že teplota ukazovala až 107°C , ventilátor běžel , ale teplota stejně neklesala. 107 je už docela dost, byť kontrolka přehřátí zatím nesvítila. Po vypnutí motoru běžel větrák asi ještě 5 minut.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » čtv říj 19, 2017 00:07

Tak oprava. Těch 107°C byla náhlá odchylka přídavného měřáku, ověřeno diagnostikou. Motor setrvává v provozních hodnotách od 90 do 100°C, což by takto mělo být. Při 100°C samozřejmě nabíhá ventilátor chlazení
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » pon dub 27, 2020 02:24

Opět se vracím k tématu.
Od provedení diagnostiky v Renaultu, jsem teplotu moc neřešil a svůj přidaný měřák, jsem bral tedy jako orientační.
Před pár měsíci jsem si však všiml jedné věci, kterou jsem začal sledovat a došel k závěru, že přídavný teploměr měří nejspíš přesně, jen se problém na diagnostice neukázal. Jak jsem k tomu došel...
Jak jsem psal výše, teplota motoru někdy šplhala až ke 110°C bez ohledu na to, jestli byla zima, teplo, jestli auto jelo, nebo běželo na volnoběh. Takhle se dokázala držet mezi 100 až 110°C třeba celou cestu, desítky kilometrů. Ale teď pozor.
Mám ve zvyku před vypnutím motoru zcela vypnout řízení klimatizace, to jest úplné stažení otočného knoflíku ventilátoru na nulu. Důvody jsou vedlejší, ale mám takový dobrý pocit, že trochu ulehčím motoru, když ho příště nastartuji a nezatížím ho hned kompresorem klimatizace. Jsou i chvíle, že prostě nechci, aby klima běžela, rád si stáhnu okénko a při průjezdu okreskami větrám jako za starých časů, krom toho nemá podle mě cenu najíždět klimatizaci, když jedu jen kousek, což má i význam v tom, že se výparník zbytečně neorosí a nebují v něm bakterie, protože krátkou jízdou se nemá šanci zase jak vysušit.
No, ale... Zpravidla nejezdím trasy pod 20Km, takže jak už se rozjedu, hodím klimu do Automatu a jedem. Když tohle udělám není s teplotou motoru problém a drží se kolem 88°C. Ani když dám za jízdy ventilátor opět do nuly a vypnu veškeré funkce klimatizace, teplota je OK. Po zastavení vystoupá na 100°C, ventilátor naběhne, zchladí na 93°C , prostě pohoda, podobně jako u většiny aut.
Když ale hned na začátku klimu či topení nezapnu a nechám ventilátor v nule, začnou se ne vždy, ale často dít podivné věci a teplota vyšplhá k hodnotám přes 100°C, tam se ustálí - ventilátor chladiče motoru při tom neběží a jeho zapnutí nastává až při 111°C ! Napadla mě určitá souvislost s odpařováním benzínu z oleje, nebo druh regenerace, jako u dieselů, ale to by trvalo nějakou dobu bez návaznosti na to, jestli zapnu klimošku přece, takže toto jsem následně zavrhl. Je totiž jedno kolik Km s tím ujedu, prostě drží přes 100°C. Pak ale otočím ovladačem ventilátoru, klimatizace či topení začne fungovat a teplota motoru se okamžitě srovná na 88°C +/- a vše funguje normálně.
To jsem mluvil o teplotě chladící kapaliny. Když jsem však dnes přešel na měření přes ELM327 a app Torque, nejen že jsem si potvrdil správnost měření přídavného teploměru měřící teplotu kapaliny, ale viděl jsem i teplotu oleje, která kopíruje ( samozřejmě se zpožděním ) teplotu chl. kapaliny. To celé jsem ještě potvrdil měřením bezkontaktním teploměrem, na ohřátém motoru, kdy rozdíly teplot ( měřeno na různých částech motoru ) opravdu dělají rozdíl cca 10 až 15°C.
Do garančky mám ještě pár měsíců, takže to budu samozřejmě opět konzultovat s dealerem, toto se mi nelíbí. Do té doby si teplotu ohlídám, ale myslím, že by si na to měli dát pozor všichni, kteří nechtějí nevědomky ničit svůj motor. Problém může být u kohokoliv. Navíc daný problém mám 100% ověřený ve stavu, kdy je ventilátor klimatizace na začátku jízdy vypnutý, ale mám dojem, že tento jev s přehříváním motoru nastává i když máte klimu trvale v automatu a ke srovnání teploty dojde prostě až v moment, kdy ručně upravíte teplotu klimatizace.

Zde jsou odkazy na grafy, jak se teplota umí chovat ...

1. studený start a moment dosažení provozní teploty 92°C v 9h 10min. Tady by měl termostat otevřít a srovnat teplotu na cca 88°C ( mezera na začátku trendu je vypnutí motoru na pár minut a pak pokračování v jízdě )
https://drive.google.com/file/d/1OO1im1 ... sp=sharing

2. ... teplota však stále stoupá a cca v 9h 12min překročí 100°C , kde setrvává do 9h 25min ( za daný čas dosáhne až 106°C ). V 9h 25min zapínám klimatizaci - nastavena na nejnižší možnou teplotu, aby se neodebralo teplo motoru, ale jen chladilo.
https://drive.google.com/file/d/1fBAyNE ... sp=sharing

3. v 9h 26min je teplota snížena na 87°C a nadále setrvává. Výjimky jsou jen při zastavení, kdy dosáhne max 95°C
https://drive.google.com/file/d/1GFZawi ... sp=sharing

4. přídavný teploměr, který používám non-stop
https://drive.google.com/file/d/0B-SoJW ... sp=sharing
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Teplota motoru

Příspěvek od kotasekh » pon dub 27, 2020 06:58

No, ja bych to videl mozna az uplne jednoduse. Nefunguje ti spravne sahara chladice vody. Pokud jede klima, tak jeji vetrak ofukuje i chladic vody, tudiz chladi. Pokud klimu vypnes, nejede uz zadny vetrak. Proc se rozjede az pri 110°C je divne. Ale teplota nad 100 neni v beznem provozu v poradku.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Teplota motoru

Příspěvek od kadliiik » pon dub 27, 2020 11:51

A přes ten ELM to teda nikdy přes těch 100°C neukazuje? Já jsem měl po necelém roce od koupi rozbitý termostat a zpočátku se to projevovalo dost sporadicky, problikla kontrolka klíče a zkontrolujte emise nebo podobná blbost, ani se to nezapsalo jako chyba do paměti...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » pon dub 27, 2020 12:18

kotasekh :
Za jízdy není přeci potřeba, aby běžel ventilátor sahary, přesto teplota leze přes 100°C. , tedy není potřeba při venkovních 17°C ve 100Km/h a malém zatížení. Navíc, pokud otočím voličem ventilátoru klimy, tak následně funguje chlazení motoru zcela správně ve všech směrech. Podle mého názoru nefunguje správně termostat, respektive jeho řízení. U tohoto auta, by měl být ovládaný řídící jednotkou a ne Bi-metalem jako dříve. Alespoň si to myslím.

Kadliiik :
Toto se také nezapisuje jako chyba
Přes ELM jsou vytvořené ty grafy, samotný přidaný teploměr grafy neumí. Ale jak teploměr, tak ELM tu teplotu vidí stejně. V grafu je vidět, že teplota má 106°C.
Vždy, když se chyba regulace teploty motoru objeví, vypadá to jako jaké-si posunutí teploty o 10°C. nahoru. Čistě teoreticky, jako kdyby řídící jednotka špatně nabootovala a na místo 90 až 100°C, považuje za správné udržovat teplotu 100 až 110°C. Přesně takhle se to pak chová, dokud jí neklepnu přes prsty nastavením teploty v interiéru. Jak tohle vzájemně souvisí ( teplota motoru a teplota v interiéru ), to tedy nevím. Ano má to společného jmenovatele, a tím je ventilátor sahary, ale termostat je ten co by měl držet teplotu na správné provozní teplotě.
Jediné co jsem ještě nezmínil je, že i když má běžící motor právě tu chybu, a jeho aktuální teplota je např. 103°C, a ventilátor stále neběží ( čeká na 110 ) a vypnu motor, tak po zastavení motoru ventilátor sahary naběhne a běží třeba 8minut, dokud teplota neklesne na 90°C.

Ja samozřejmě nečekám, že to vyřeším na fóru, ale určitě stojí za to, to zde zmínit, protože CLIO nemá teploměr teploty motoru.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Teplota motoru

Příspěvek od moucha tse-tse » pon dub 27, 2020 22:06

Ahoj
dneska jsem to zkusil pripojit pres adapter a mne se drzi teplota v rozmezi 85a 88stupnu.. at jsem jezdil lehce nebo rychleji,se zapnutym vetrakem nebo s klimou nebo bez vetraku... stale v rozmezi.
Zajel jsem na pumpu a po 5minutach vypnuteho motoru byla teplota 93stupnu... pak to slo opet dolu do sveho rozmezi.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » úte dub 28, 2020 04:17

Dekuji. Pozor neni to pravidlo, chyba se nekdy objevi, jindy ne. Je potreba nastartovat uz s vypnutym ventilatorem a ten nechat vypnuty. Nasledne sledovat, jestli teplota preleze 95⁰C. Pokud ne a ustali se na 88⁰C +/- , tak je vse OK a lze ventilator spustit. Pak uz by k chybe dojit nemelo.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Teplota motoru

Příspěvek od moucha tse-tse » úte dub 28, 2020 06:01

Jasne, od toho je forum..
Ja vzdy vetrak vypinam. Malokdy jezdim s nim, jen jsem to zkusil, sledoval a napsal, jak se chova mne.
Mam radeji otevrene okno nez pusteny vetrak👍😀
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » úte dub 28, 2020 17:04

:t18:
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Teplota motoru

Příspěvek od renault841 » ned kvě 03, 2020 18:35

Zkontrolovat jestli při dané anomálii, správně otevírá termostat. Zkusit výstupní hadici z chladiče, jestli je teplá, nebo studená. Termostat je součástí jakéhosi chladícího celku "cooling unit". Nečekal bych tady nic jiného, než parafínový termostat, podle dialogysu jsou dvě možné verze (teplotně), ale na to bych ještě zítra znovu kouknul, byla tam poznámka k tomu. K té "chladící jednotce" je dále připojena i hadice s podtlakem (vakuum), edit: tady si nejsem úplně jistý, jestli je to určitý druh řízení a nebo to něco řídí/ovládá. Chce to i nejlépe přes diagnostiku vysledovat, co kdy spína, nicméně tím, že to dělá i za jízdy, tedy o náporové chlazení by neměla být nouze, tak to opravdu vypadá na problém u termostatu, který jakoby vodu vůbec nepustil a zůstal zavřený. Samozřejmě všechno je to takové hádání od stolu. Druhá strana věci je i to, že auto nehlásí přehřátí, tedy další věcí je, jestli se tady právě nepracuje s vyššími teplotami.
Naposledy upravil(a) renault841 dne ned kvě 03, 2020 21:01, celkem upraveno 2 x.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Teplota motoru

Příspěvek od renault841 » ned kvě 03, 2020 19:04

Tím samozřejmě nechci říct, že když se auto nic nehlásí, že je vše ok, celkově je zvláštní Ta závislost na zapnutí ventilátoru, když by se vzalo v potaz spuštění A/C a ventilátoru na chladiči, tak zase by se chladič musel zároveň i náporově chladit. Sám jsem na toto zvědavý, co to nakonec bude. :)
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » stř kvě 06, 2020 23:51

Zahada co? :-) Termostat proste neotvira jak by měl. Zaroveň ale reguluje, jen se nekdy takto projevi, jako by jej nekdo preprogramoval.
K hadicim je dost spatny pristup, ale blok motoru se behem projeveni "chyby" realně zahřeje o tech cca 15⁰C vic ( mereno bezkontaktnim teplomerem ).
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » pon črc 27, 2020 22:33

Problém zatím nevyřešen, ale konečně se mi podařilo přijet do servisu v dobu, kdy motor pracoval ve vyšších teplotách 105 až 110°C. Odpojili jsme můj servisem opovrhovaný měřáček a připojili diagnostiku Clip. Ta ukázala stejnou teplotu jako měřák, tedy teplotu regulovanou mezi 105 - 110°C.
Tím se prokázalo, že měřáček funguje spolehlivě a já jsem se zbavil nálepky lháře :D Teď když vím, že měřák nekecá, je potřeba zjistit, proč se mi stává, že teplota vybíhá tak vysoko. Servis se s tím ještě nesetkal, tudíž prozatím je záležitost ve stavu sledování a získávání informací.
Od servisu jsem do začátku dostal nějakou tabulku "Sestava chladicího okruhu: specifikace", kde jsou u motoru H5F dvě verze termostatů :
H5F 400 neřízený ... otevírá při 95°C ... plně otevřen při 105°C
H5F 400 řízený ... otevírá při 80°C ... plně otevřen při 90°C

Nevím tedy co konkrétně znamená to číselné označení "400". Nevím ani jaký typ termostatu mám já, ale domnívám se, že ten řízený, už jen pro to, že když se neděje nic divného, motor se ze studena zahřívá až k 95°C, pak termostat pootevře a teplota rychle klesne např. na 85°C. Nakonec se ustálí kolem 90°C. Pokud by byl plně otevřený při 105°C, stejně je divné, že normálně zapíná ventilátor při 100°C a při anomálii až při 110°C. Stejně tak stále nechápu souvislost chlazení mezi vnitřní ventilací / klimatizací a regulovanou teplotou motoru. Záhada :roll:

Napadla mě i taková bizardní spojitost termostatu s páčkou světel. Respektive někteří tu řešili to, že jim páčka občas přestane reagovat na přepínání dálkových světel ( nutno vypnout motor a znovu nastartovat - reset ) . Jelikož je přepínání světel řešeno programově a problém vyřešila výměna páčky, říkám si, proč by též řízený termostat nemohl "zamrznout" v pootevřené poloze a dávat řídící jednotce falešnou zpětnou vazbu. Pak stačí otočit knoflíkem ventilace, a protože se s ním zapíná i klimatizace, i když v ručním režimu, vstoupí do procesu řízení ventilátoru motoru ještě klimoška a tím se zotaví regulace chlazení motoru, která pak funguje správně. Nevím, je to jen teorie.
Do toho mě napadají i fantasmagorie se zadřenými motory 1.2Tce. Jedna věc která na to má vliv je ředění oleje benzínem. Co když tomu ale pomáhá i chyba regulace teploty motoru, a protože nikdo v Cliu IV nemá teploměr chladící kapaliny, tak vlastně ani neví, s jakou teplotou jezdí. Naředěný olej benzínem je zlo, ale když se k tomu přidá vysoká teplota motoru, může to být ještě větší zlo. Nezředěný olej si určitě při teplotě o 10-15°C vyšší, dokáže zachovat mazací schopnost. Zředěný olej, u kterého jsou mazací vlastnosti už tak na hraně, bude mít při větší teplotě i větší problém ještě něco namazat. Vražedný koktejl.

Jestli má někdo možnost podat jakékoliv informace o obou typech termostatů a kde je na motoru hledat, tak je rád uvítám a předem moc děkuji.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Teplota motoru

Příspěvek od kadliiik » úte črc 28, 2020 09:02

Podle mě ta úvaha, že je zkrátka vadný termostat není bizardnost, naopak se to zdá docela pravděpodobné. To, že to nehlásí žádnou chybu neznamená, že tam není, jen se blbě hledá. Až na to, že jinak, než že ti tam namontují nový termostat a budeš to sledovat dál, se to asi nezjistí. Bohužel prokázat Renaultu (nemyslím servisu, ale zastoupení Renaultu), že máš na autě chybu k reklamaci, pokud diagnostika nic nehlásí je ukrutný boj. Viz moje, naštěstí už vyřešené, problémy s připojením R-linku...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Teplota motoru

Příspěvek od moucha tse-tse » úte črc 28, 2020 12:53

Jenom k tomu termostatu versus packa svetel.
Mne to taky delalo a prehrali mi program. Packu mi rikal, ze stejne nemaji.. ale od te doby mi uz svetla nezamrzli a funguje to tak, jak ma.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » úte črc 28, 2020 22:03

Děkuji za názory. Jinak SW mám přehraný už loni, ale nepomohlo. Musím se podívat co mám za ten termostat. Jak k tomu povedou dráty, tak je to jasný. Dráty k samotnému čidlu teploty nepočítám.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Teplota motoru

Příspěvek od kadliiik » stř črc 29, 2020 08:08

Ten termostat by měl být někde zepředu motoru, ale spíš tak někde dole. Mně na něj svítili v servisu baterkou, ale viděl jsem prd... V jednotlivých částech motoru se nezvyznám, vím kam dolít kapalinu do ostřikovačů, kde změřit hladinu oleje a kde je baterka, tím končím :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Teplota motoru

Příspěvek od moucha tse-tse » stř črc 29, 2020 08:40

Termostat byva na leve strane motoru ve smeru jizdy👍
Bude schovany pod hornim krytem motoru, povedou do nej hadice od chladice a dozadu smerem k topeni.
Zepredu je sani, ventily apod.. tam by se nevesel. Urcite pujde nahmatat rukou.
Nevim, jak vam drzi kryt motoru, ja mam v tom krytu i filtr. U mne je to jedna objimka paskou a pak jen vysunout.. otazka 10vterin😀
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Teplota motoru

Příspěvek od kadliiik » stř črc 29, 2020 15:38

Tak řekl bych, že kde se termostat nachází, záleží hodně na konkrétním typu motoru. Už vzhledem k tomu, že popisuješ kryt motoru, tak mluvíš o motoru D4F, zatímco my se tu bavíme o H5F. Ty motory jsou úplně jiné... Třeba i to sání je u H5F naopak vzadu napravo, při pohledu zepředu na motor. (s tím, že nepoznám jednotlivé části motoru jsem to myslel z části jako nadsázku)
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » sob srp 01, 2020 00:07

Je opravdu na levé straně motoru - ve směru jízdy, jakoby na hlavě válců, vidím ho tam. Asi to bude tohle ..
https://eurofrance.cz/kryt-termostatu-o ... 3082r.html
Ale jak na to koukám ( i na autě ), je tam elektrické jen čidlo, termostat je zřejmě klasika, mechanický, neřízený.
Musím někde sehnat schéma chladícího okruhu. Musí v něm být něco dalšího - řízeného, co ho dokáže přiškrtit.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Teplota motoru

Příspěvek od kadliiik » pon srp 03, 2020 09:09

Na tom motoru jsou ale podle všeho dva termostaty, druhý má kód 110617089R, ten měnili mně. https://eurofrance.cz/kryt-termostatu-1 ... -0-km.html
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » pon srp 10, 2020 17:45

Hm, podívám se na to. díky
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Teplota motoru

Příspěvek od moucha tse-tse » sob zář 19, 2020 11:45

Ahojte pratele
kde byva snimac teploty motoru, tedy vody? Udelal jsem si digi ukazatel, ale cidlo mam vsunute do hadice, ktere vedou z termostatu do lpg a pak do auta k vymeniku. Jenze tam mi pri ohratem motoru ukazuje teplotu vody cca o 12 stupnu mene, nez pres diagnostiku.
Tak jsem premyslel, jestli bych neudelal redukci pod origo snimac a do nej jeste strcil to cidlo.. jen ted premyslim, kde to cidlo hledat a pak, jestli tim ze by bylo origo cidlo dal od motoru tak jestli by nezkreslovalo teplotu..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Teplota motoru

Příspěvek od DYK77 » čtv lis 12, 2020 10:04

Ahoj, tak co, už jsi na to přišel ? Není čidlo na termostatu?
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti