Rozvody
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř srp 30, 2017 17:51
Rozvody
Dobrý den
Chtěl jsem se prosím zeptat,kdy mám udělat rozvody na Renault Clio Grandtour 1,5 dci 2014.Najeto 114000km.
Děkuji
Chtěl jsem se prosím zeptat,kdy mám udělat rozvody na Renault Clio Grandtour 1,5 dci 2014.Najeto 114000km.
Děkuji
Re: Rozvody
Tiež by ma zaujímalo. Mám necelých 90000km
Re: Rozvody
Jestli máte rozvodový řemen, jukněte do servisní knížky na MY Renault. Je potřeba se registrovat.
https://www.renault.cz/pripojeni-registrace.html
https://www.renault.cz/pripojeni-registrace.html
Re: Rozvody
pro DYK77: díky za tip, že existuje MY Renault, přihlásil jsem se a zjistil také informace o svém Cliu 0,9 TCe.
Mě rozvody čekají až při 150 000 km...
Mě rozvody čekají až při 150 000 km...
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Re: Rozvody
Není zač. Včera jsem dokonce zjistil, že je i App MY RENAULT pro mobilní telefony, tak jsem jí odzkoušel.
Nabízí de-facto to samé jako webová verze a funguje dobře. Někdy se zdrží přechody mezi nabídkami, ale přičítám to spíše pomalejšímu internetovému připojení, či vytížení serveru, odkud aplikace bere data. Z aplikace se dá rovnou volat asistenční služba, klientské centrum a nabízí i jiné vychytávky.
https://play.google.com/store/apps/deta ... renault.cz
Nabízí de-facto to samé jako webová verze a funguje dobře. Někdy se zdrží přechody mezi nabídkami, ale přičítám to spíše pomalejšímu internetovému připojení, či vytížení serveru, odkud aplikace bere data. Z aplikace se dá rovnou volat asistenční služba, klientské centrum a nabízí i jiné vychytávky.
https://play.google.com/store/apps/deta ... renault.cz
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Rozvody
Ahoj
menil jste si nekdo uz sam rozvody i s vodni pumpou? Za chvili budu mit 6let za sebou, sice km najezd nemam velky, ale udělám to i s pumpou. Chtěl jsem jen vedet, jestli je nejaky problem se k te pumpe dostat, na co se zamerit..clio 4,1.2 16V
Diky..
menil jste si nekdo uz sam rozvody i s vodni pumpou? Za chvili budu mit 6let za sebou, sice km najezd nemam velky, ale udělám to i s pumpou. Chtěl jsem jen vedet, jestli je nejaky problem se k te pumpe dostat, na co se zamerit..clio 4,1.2 16V
Diky..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
-
- Junior member
- Příspěvky: 168
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Rozvody
Starší Clia IV dCi mají interval výměny rozvodového řemenu 6 let/150 000 km, novější kousky (např. 2019) mají 6 let/140 000 km.
EDIT: Benzinové 0,9 TCe má výměnu řemene pohonu příslušenství a kladek předepsanou vždy po 6-ti letech/150 000 km.
EDIT: Benzinové 0,9 TCe má výměnu řemene pohonu příslušenství a kladek předepsanou vždy po 6-ti letech/150 000 km.
Naposledy upravil(a) auto-radce dne čtv říj 08, 2020 08:21, celkem upraveno 1 x.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Rozvody
Retez na 0.9 se meni tak casto?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Junior member
- Příspěvky: 168
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Rozvody
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Rozvody
Moucha tse-tse, jediná komplikace je nutnost demontáže alternátoru a kompresoru klimy, poté už stačí sundat jenom držák příslušenství a vše je pak dobře přístupné.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Rozvody
Renault841.. moc diky.. Nepotesil jsi mne. Takze nejaka zaludnost tam je.
Dival jsem se vsude mozne, ale treba mezi klikou a klima kompresorem neni zadny napinak remene. Proste povolil remenici na klice a sundal oba remeny zaroven. Montaz asi provedl stejne, to tam nebylo zvlast, ze mel pak remeny uz na miste a pritahl remenici klikovky.
Takze staci odsroubovat kompresor a altik? Nemusim mit obavy o napln klimy?
I tak moc diky ze cennou radu.. Ahoj
Dival jsem se vsude mozne, ale treba mezi klikou a klima kompresorem neni zadny napinak remene. Proste povolil remenici na klice a sundal oba remeny zaroven. Montaz asi provedl stejne, to tam nebylo zvlast, ze mel pak remeny uz na miste a pritahl remenici klikovky.
Takze staci odsroubovat kompresor a altik? Nemusim mit obavy o napln klimy?
I tak moc diky ze cennou radu.. Ahoj
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: Rozvody
Napinak remene je altik . Jeho mechanizmus prichyceni umoznuje naklonem celeho altiku napnout remen do pozadovane tvrdosti. Takze jakmile povolis altik, budes mit povoleny i remen prislusenstvi.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Rozvody
Mam remeny dva.. jeden na altik, druhy na klimu
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: Rozvody
Boha . Ja 1.2 16V servisoval jen ve verzi byl klimy, tak nevim no .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Rozvody
Schválně jsem koukal do dialogysu, a kladka by tam měla být mezi klimakopresorem a řemenicí. Jinak ten řemen spojující alternátor a řemenici se normálně střihne a poté se dává nový pomocí přípravku, který by měl být přiložen právě k sadě drážkového řemene.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Rozvody
Jinak tady muselo dojít právě k úpravě, u Clia III býval ten řemen normálně jeden a s jednou kladkou. Jak u 55 kW, tak u 74 kW. V dialogysu sice je i verze bez napínací kladky a s přípravkem, nicméně ukazuje se jako, že nebyl použit (Clio III). Clio IV už má pravě ten postup s přípravkem atd.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Rozvody
Diky, vsechny informace přijdou vhod
Jen pro doplneni.. pred 2lety jsem serizoval ventily, protoze jezdim na lpg.. je to 54kw verze. Chtel jsem jeste pred jarni stk znovu zkontrolovat ventily a pak nekdy udelat rozvody. Ale jak budu mit dole cele sani vcetne lpg, bude tam vice mista kvuli te privodni trubce k vodnimu cerpadlu.. proto jsem premyslel, jestli neni lepsi to udelat hned. Cena rozvodu od continentalu je 1159kc,s vodni pumpou 2064kc,takze to je dobra cena.
Jsem spise naklonen vymenit to vsechno, ale stale premyslim, jestli 50 000 km neni na vodni pumpu malo.. kdyby vydrzela orig. 100az 120 000,tak bych to mohl nechat na dalsi vymenu rozvodu.. pokud auto vydrzi..
Jeste doplnim, ze mezi remenici kliky a kompresorem klimy neni zadny napinak. Abych se dostal ke krajnimu sroubu sani, tak jsem povolil kompresor.. 3 šrouby.. a pak horko tezko se mi to davalo na misto zpet. Vzdy sly dat jen dva srouby, tak jsem to ruzne zkoušel az se chytily vsechny 3 a pak to dotahl a remen se napnul..
Jen pro doplneni.. pred 2lety jsem serizoval ventily, protoze jezdim na lpg.. je to 54kw verze. Chtel jsem jeste pred jarni stk znovu zkontrolovat ventily a pak nekdy udelat rozvody. Ale jak budu mit dole cele sani vcetne lpg, bude tam vice mista kvuli te privodni trubce k vodnimu cerpadlu.. proto jsem premyslel, jestli neni lepsi to udelat hned. Cena rozvodu od continentalu je 1159kc,s vodni pumpou 2064kc,takze to je dobra cena.
Jsem spise naklonen vymenit to vsechno, ale stale premyslim, jestli 50 000 km neni na vodni pumpu malo.. kdyby vydrzela orig. 100az 120 000,tak bych to mohl nechat na dalsi vymenu rozvodu.. pokud auto vydrzi..
Jeste doplnim, ze mezi remenici kliky a kompresorem klimy neni zadny napinak. Abych se dostal ke krajnimu sroubu sani, tak jsem povolil kompresor.. 3 šrouby.. a pak horko tezko se mi to davalo na misto zpet. Vzdy sly dat jen dva srouby, tak jsem to ruzne zkoušel az se chytily vsechny 3 a pak to dotahl a remen se napnul..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Rozvody
Já to udělal komplet, je klid a mám jistotu. Bral jsem taky od Continentalu. Rozvody měly ještě rok vydržet, ale byly už v dezolatním stavu. Byl jsem rád, že jsem měnil preventivně. Jinak zrada by tam být neměla, je to rozvod SOHC, takže je to vyloženě primitivní, jedna vačka, jedna kladka a vodní pumpa. U Clia se spoustem místa to musí být ještě větší sranda.
Off topic:
Jinak určitě ty ventily seřizovat, mě sice přežily 190k km a 130k km na LPG bez seřízení... ale to spíše hovořím o štěstí a nebo šíleném naddimenzování motoru, hlavně u verze s turbem...
Seřizuji pravidelně každý rok a až na neřešitelné problémy se studenými starty si motor vrní jako nový.
Off topic:
Jinak určitě ty ventily seřizovat, mě sice přežily 190k km a 130k km na LPG bez seřízení... ale to spíše hovořím o štěstí a nebo šíleném naddimenzování motoru, hlavně u verze s turbem...
Seřizuji pravidelně každý rok a až na neřešitelné problémy se studenými starty si motor vrní jako nový.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Rozvody
Srandisto..
na sceniku II jsem to delal uz 2x a tam to byla pohoda, vsude misto.. tady je ten vpředu plastovy kryt od narazniku, proto se mi zda ze to misto tam chybi. Navic jsou tam ty hadice od lpg, takze ted tam nic volného neni.. ale se zalomenou rukou jsem vcera zjistil, ze je tam dira pro ten kolik do setrvacniku, takze tady aspon povoleni remenice kliky bude v klidu.
Snad po sundani podbehu budu moudrejsi, jak povolit i ten altik.. jestli je to nutne, kdyz vodni cerpadlo je nekde pod klimakompresorem.. no to bude orisek..
na sceniku II jsem to delal uz 2x a tam to byla pohoda, vsude misto.. tady je ten vpředu plastovy kryt od narazniku, proto se mi zda ze to misto tam chybi. Navic jsou tam ty hadice od lpg, takze ted tam nic volného neni.. ale se zalomenou rukou jsem vcera zjistil, ze je tam dira pro ten kolik do setrvacniku, takze tady aspon povoleni remenice kliky bude v klidu.
Snad po sundani podbehu budu moudrejsi, jak povolit i ten altik.. jestli je to nutne, kdyz vodni cerpadlo je nekde pod klimakompresorem.. no to bude orisek..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Rozvody
No je pravda, že LPG umí občas zavazet, to pak lítají docela ostré hlášky. V dialogysu se uvádí i přípravek na zajištění setrvačníku, už tam není návod se šroubovákem.
Já když chci zajistit setrvák, tak dolů nárazník, intercooler, abych tam vůbec aspoň viděl. Přes ten kolík by se to úplně správně povolovat nemělo, hrozí, že se střihne, dělám to normálně zaseknutím šroubováku do setrváku.
Nebál bych se toho, sundáš podběh, odstrojíš si to nahoře, klasika držák motoru, kryty rozvodu. Altík, klimakopresor jsem jenom svěsil (samozřejmě nenechal jsem ho tam viset na těch hadicích), přívod a vývod z klimakopresoru je na gumových hadicích (mělo by být pořád stejný).
Hlavní problém je držák toho příslušenství, ale je na pár šroubech a není zde problém jej vyndat, ten zavazí. Já měnil i těsnící kroužek pro přívod k vodní pumpě a po sundání je tam k tomu krásný přístup.
Alternátor drží klasicky na dvou šroubech a u Clia by zase měl jít vyndat ok, já ho tam mám trochu jak ježka v kleci.
Dávám sem nějaké foto, většina z minulého roku z výměny rozvodů a jednu letošní, kdy jsem odvrtával zalomené šrouby právě v tom držáku příslušenství.
https://photos.app.goo.gl/vv66trzUtrv2yR1A9 (Upozornění tyto fotky jsou z D4Ft (784)!!!
Edit: Přidal jsem ještě pár fotek, letos jsem se už totiž polepšil a více fotil.
Já když chci zajistit setrvák, tak dolů nárazník, intercooler, abych tam vůbec aspoň viděl. Přes ten kolík by se to úplně správně povolovat nemělo, hrozí, že se střihne, dělám to normálně zaseknutím šroubováku do setrváku.
Nebál bych se toho, sundáš podběh, odstrojíš si to nahoře, klasika držák motoru, kryty rozvodu. Altík, klimakopresor jsem jenom svěsil (samozřejmě nenechal jsem ho tam viset na těch hadicích), přívod a vývod z klimakopresoru je na gumových hadicích (mělo by být pořád stejný).
Hlavní problém je držák toho příslušenství, ale je na pár šroubech a není zde problém jej vyndat, ten zavazí. Já měnil i těsnící kroužek pro přívod k vodní pumpě a po sundání je tam k tomu krásný přístup.
Alternátor drží klasicky na dvou šroubech a u Clia by zase měl jít vyndat ok, já ho tam mám trochu jak ježka v kleci.
Dávám sem nějaké foto, většina z minulého roku z výměny rozvodů a jednu letošní, kdy jsem odvrtával zalomené šrouby právě v tom držáku příslušenství.
https://photos.app.goo.gl/vv66trzUtrv2yR1A9 (Upozornění tyto fotky jsou z D4Ft (784)!!!
Edit: Přidal jsem ještě pár fotek, letos jsem se už totiž polepšil a více fotil.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Rozvody
Moc dekuji!!!
Fotky jsou super!!
Nejdrive sundam cele sani kvuli ventilum.. takze hadicky lpg zmiznou. Pak tam snad bude vice mista..par fotek taky udelam.
Fotky jsou super!!
Nejdrive sundam cele sani kvuli ventilum.. takze hadicky lpg zmiznou. Pak tam snad bude vice mista..par fotek taky udelam.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Rozvody
Určitě pošli, rád se kouknu jak to u Clia IV vypadá, kdyby cokoliv stačí napsat.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Rozvody
Budu to delat az nekdy pres zimu, urcite se pak podelim..
Dival jsem se na ty sady.. ale je tam jen videt hlavni tesneni pumpy, to obdelnikove a O krouzek nikoliv. Prodejce mi psal, ze sam nevi co je obsah baleni. Ve videich jsem videl, ze vsechny druhy tesneni vytahl z krabice.
Jak jsi to mel prosim ty, byly tam 3kusy tesneni nebo jsi to objednaval zvlast?
..v jinych sadach je na fotkach obdelnikove, u jinych zase krouzek.. ale u continentalu tam na foto neni.
Dival jsem se na ty sady.. ale je tam jen videt hlavni tesneni pumpy, to obdelnikove a O krouzek nikoliv. Prodejce mi psal, ze sam nevi co je obsah baleni. Ve videich jsem videl, ze vsechny druhy tesneni vytahl z krabice.
Jak jsi to mel prosim ty, byly tam 3kusy tesneni nebo jsi to objednaval zvlast?
..v jinych sadach je na fotkach obdelnikove, u jinych zase krouzek.. ale u continentalu tam na foto neni.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Rozvody
Já bral Continental a byl tam komplet, jak obdélníček, kroužek, tak samozřejmě i hlavní těsnění pod vodní pumpu. Já bral přesně tuhle CONTINENTAL CTAM CT1045WP1 a úplně stejná sada je i pro Clio IV, jsou stejné. Cena je velmi příjemná ani ne 2 000 Kč.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Rozvody
Ahoj,
diky za veskere info. Sadu mam doma.. 2008kc vcetne dopravy, jen mne zarazilo, ze tam neni ani sroub na remenici kliky.. Tesneni jsou 3kusy,takze ty dve gumove jen lehce maznout vazelinou asi..
Dodelavam jeste svetlo pro lepsi osviceni motoru.. a jeste sehnat kapalinu do chladice z renaultu. Dival jsem se, ze ta origo se ma redit pitnou vodou, takze 2litry orig je na 6litru celkem k teplote - 21..
diky za veskere info. Sadu mam doma.. 2008kc vcetne dopravy, jen mne zarazilo, ze tam neni ani sroub na remenici kliky.. Tesneni jsou 3kusy,takze ty dve gumove jen lehce maznout vazelinou asi..
Dodelavam jeste svetlo pro lepsi osviceni motoru.. a jeste sehnat kapalinu do chladice z renaultu. Dival jsem se, ze ta origo se ma redit pitnou vodou, takze 2litry orig je na 6litru celkem k teplote - 21..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů