Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
- LubiCzech
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob lis 11, 2017 13:47
- Bydliště: Město Škodovek ....
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
Zažívám to každé ráno... Prostě mi ujede.
Clio IV Advantage 1,2 16V 54kW 2017
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
však to dělali i ve verzi 55kw, chybí tomu metr karoserie, tak bych tomu i věřil, pokud tomu šlápne na krk
EDIT: koukám do tabulek a pokud jde opravdu o 55kw, má i hodnoty zrychlení v podstatě totožné s clio III
EDIT: koukám do tabulek a pokud jde opravdu o 55kw, má i hodnoty zrychlení v podstatě totožné s clio III
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
- LubiCzech
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob lis 11, 2017 13:47
- Bydliště: Město Škodovek ....
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
Takze ekologie je u Škodovky v pořádku a u Renaultu ne?
Clio IV Advantage 1,2 16V 54kW 2017
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
Citigo je menší, lehčí.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
uz ho nemeli do clia IV vubec davat... tak snad od clia V uz nebude...hOOrNeT píše: ↑stř dub 11, 2018 19:131,2 55kW napříč generacemi:
Clio II cca 12 vteřin https://youtu.be/_VYe4p3dDZ4?t=9
Clio III cca 13 vteřin https://youtu.be/XUewO3qf-z4?t=33
Clio IV cca 18 vteřin https://youtu.be/y-jW6nNWedo
Dopad přísnějších Euro norem je zejména u IV generace dost zlomový. Nutno dodat že je každá generace oproti předchozí vždy o něco robustnější (minimálně vzhledově )
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
už jen turbomotory s DPF
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
benziny budou mit GPF
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
Zdar chlapi, nerešil bych tolik, že vám ujede Citigo, protože je to velmi lehké a malé auto. Pokud se popasujete s Fábií 1.0 MPI, tak už výsledek bude skoro fifty-fifty a to pořád Clio IV je o 5cm širší!!! a ta jízdní pohoda v Cliu je o třídu výš.
Mě napadá pár vylepšení, která jsem kdysi provedl na letitém Peugeotu 206 1.1 44kw, kterému neustále ujížděla tehdy manželčina Fábie II HTP 51kw
- vyhodil jsem celý výfuk made in pl a dal MTS
- vyhodil jsem lowcost filtry vzduchu a oleje a dal MAN
- vyhodil jsem lowcost svíčky a dal NGK
- dal kvalitní olej (doporučují moderní s nanotech.)
- začal jezdit na 100oct. benzín OMV MaxxMotion + aditivum VIF Super
>>> začly se dít věci:
- asi po týdnu mi přestaly kolísat otáčky na volnoběh
- vůz celý ztichnul a doslova předl
- pocitově nebyl tak lenivý do otáček a to úplně stačilo na běžné ježdění do práce, kdy nepotřebujete závodit, ale spíše občas předjet TIR
- přestal dunět při podtočení
Fábie mi sice pořád ujížděla, ale zejména v nižším pásmu otáček. Škoda jen, že jsem se neodvážil nechat udělat chiptuning z 44kw/95nm na 48kw/108nm, to by se už hodnoty blížíly HTP a bylo by zajímavé udělat závod na 400m
Když se dívám na nabídky chiptunningu Clia IV 1.2 tak vidím 55kw/107nm na 61kw/120nm a to už může udělat své i při závodění s Citigo
Jinak taková perlička na závěr: při velmi dlouhodobém měření 206 Megane i Focus měly o cca 0,3l menší spotřebu na 100oct benzín, takže vlastně jsem nic neprodělal a navíc jsem motory neničil Babišovou řepkou a to už stojí za zvážení
Mě napadá pár vylepšení, která jsem kdysi provedl na letitém Peugeotu 206 1.1 44kw, kterému neustále ujížděla tehdy manželčina Fábie II HTP 51kw
- vyhodil jsem celý výfuk made in pl a dal MTS
- vyhodil jsem lowcost filtry vzduchu a oleje a dal MAN
- vyhodil jsem lowcost svíčky a dal NGK
- dal kvalitní olej (doporučují moderní s nanotech.)
- začal jezdit na 100oct. benzín OMV MaxxMotion + aditivum VIF Super
>>> začly se dít věci:
- asi po týdnu mi přestaly kolísat otáčky na volnoběh
- vůz celý ztichnul a doslova předl
- pocitově nebyl tak lenivý do otáček a to úplně stačilo na běžné ježdění do práce, kdy nepotřebujete závodit, ale spíše občas předjet TIR
- přestal dunět při podtočení
Fábie mi sice pořád ujížděla, ale zejména v nižším pásmu otáček. Škoda jen, že jsem se neodvážil nechat udělat chiptuning z 44kw/95nm na 48kw/108nm, to by se už hodnoty blížíly HTP a bylo by zajímavé udělat závod na 400m
Když se dívám na nabídky chiptunningu Clia IV 1.2 tak vidím 55kw/107nm na 61kw/120nm a to už může udělat své i při závodění s Citigo
Jinak taková perlička na závěr: při velmi dlouhodobém měření 206 Megane i Focus měly o cca 0,3l menší spotřebu na 100oct benzín, takže vlastně jsem nic neprodělal a navíc jsem motory neničil Babišovou řepkou a to už stojí za zvážení
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
Ten 100oktanovy benzin a spotreba vyssia, nizsia o aj 3 desatiny, to je take male placebko by som povedal.
Nasimulovat rovnake podmienky pre porovnanie spotreby je nemozne. Staci jemne hustejsia premavka, sem tam viac pohladkat plyn a si o desatinu dve tri styri pat vyssie.
Vlastna skusenost a porovnavanie 95, 100+oktan, 95 +vif atd atd.. V konecnom dosledku 0,nic rozdiel. Ale co liter to 15 a viac centov navyse oproti obycajnej 95ke.
Pri nepriamom vstreku je ten viac-oktan akurat tak na to, aby bola palivova sustava (ventily, vstrekovace, spalovaci priestor) cistejsia - kedze su aditivovane na rozdiel od obycajnej 95ky.
Sam som si nahovaral, ze ked som presiel na 100+ na byvalom primovstrekovom benzinovom 3litre (a to tomu motoru bola 98micka priamo odporucana), ze to ide lepsie tichsie atd.. auto slo +- rovnako, ziadne badatelne zmeny.
Liat do prakticky 30 rokov stareho jednoducheho nepriamovstrekoveho 4valca 100+oktan je ako davat sviniam kaviar, budu si asi krochkat, ale oproti krmeniu pomyjami to bude v konecnom vysledku to iste.
Chipovat atmosfericky motor je z hladiska porovnania prinosu k vynalozenym prostriedkom holy nezmysel. (az na par vynimiek, tie sa daju spocitat na prstoch stolarovej pravej ruky)
Nasimulovat rovnake podmienky pre porovnanie spotreby je nemozne. Staci jemne hustejsia premavka, sem tam viac pohladkat plyn a si o desatinu dve tri styri pat vyssie.
Vlastna skusenost a porovnavanie 95, 100+oktan, 95 +vif atd atd.. V konecnom dosledku 0,nic rozdiel. Ale co liter to 15 a viac centov navyse oproti obycajnej 95ke.
Pri nepriamom vstreku je ten viac-oktan akurat tak na to, aby bola palivova sustava (ventily, vstrekovace, spalovaci priestor) cistejsia - kedze su aditivovane na rozdiel od obycajnej 95ky.
Sam som si nahovaral, ze ked som presiel na 100+ na byvalom primovstrekovom benzinovom 3litre (a to tomu motoru bola 98micka priamo odporucana), ze to ide lepsie tichsie atd.. auto slo +- rovnako, ziadne badatelne zmeny.
Liat do prakticky 30 rokov stareho jednoducheho nepriamovstrekoveho 4valca 100+oktan je ako davat sviniam kaviar, budu si asi krochkat, ale oproti krmeniu pomyjami to bude v konecnom vysledku to iste.
Chipovat atmosfericky motor je z hladiska porovnania prinosu k vynalozenym prostriedkom holy nezmysel. (az na par vynimiek, tie sa daju spocitat na prstoch stolarovej pravej ruky)
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
Více octanů znamená méně samozápalů a tak méně zásahů řídící jednotky, která musí snížit přísun paliva a tedy se sníží výkon v dané chvíli.. Když ve Světě Motorů porovnávali výkonové křivky 95 vs 100, tak to šlo krásně vidět. Celkově tak motor na 100oct vykonal více práce než než ten na 95oct. Hodně lidí mate, že výkonová špička zůstává stejná, ale pokud člověk porovná výkony při různých otáčkách, je jasným vítězem 100oct.
Jezdím 10let Třinec-Ostrava a placebo bych vyloučil, pokud si píšu spotřeby. Z těch zkušeností můžu napsat, že čím menší objem motoru, tím větší rozdíl 95 vs 100oct. Naopak např. v Zafiře 1.8i nebo Accordu 2.0i nejsem schopen postřehnout rozdíl v ničem. Je to dáno prostě dostatečnou výkonovou rezervou a i větší stabilitou spotřeby vůči stylu jízdy. Kdežto v Peugetou 206 1.1. Fábii I, II HTP ten rozdíl je markantní, v HTP dokonce 0,5l v dlouhodobém průměru.
Jezdím 10let Třinec-Ostrava a placebo bych vyloučil, pokud si píšu spotřeby. Z těch zkušeností můžu napsat, že čím menší objem motoru, tím větší rozdíl 95 vs 100oct. Naopak např. v Zafiře 1.8i nebo Accordu 2.0i nejsem schopen postřehnout rozdíl v ničem. Je to dáno prostě dostatečnou výkonovou rezervou a i větší stabilitou spotřeby vůči stylu jízdy. Kdežto v Peugetou 206 1.1. Fábii I, II HTP ten rozdíl je markantní, v HTP dokonce 0,5l v dlouhodobém průměru.
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
Ahoj. Mám stejný motor, ale v Saxu, ovšem i bez čipu mohu říci, že HTP je pro něj hubená kořist ( Fábia 1150Kg/51Kw = poměr váha/výkon 22,54 kg na KW... Saxo 850Kg/44Kw = poměr váha/výkon 19,31 kg na KW ). Přikládám krátké video, auto za dobrých podmínek jede až na plný tacho, samozřejmě při max. otáčkách na 5ku. Na videu je zrovna úsek, který je spíše do mírného stoupání. To co jsi napsal jako vylepšení beru jako základní standard. Ale chválím Tě, že jsi autu dopřál
https://drive.google.com/file/d/1tWEAk7 ... sp=sharing
-
- Advanced member
- Příspěvky: 293
- Registrován: pát říj 02, 2015 19:58
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
dobrý den chci se zeptat,koupil jsem si na clio 3 1,2 55kw 16v rozvody ale než jsem to udělal tak sem ho prodal a ted mam clio 4 1.2 54kw 16v ,můžu to dát i do tohoto? všichni říkají že je to prý stejný motor akorat kilovaty ale raději se zeptám.
Re: Je Renault Clio Grandtour 1.2 16V správná volba?
Nejsem sice bůhvíjaký odborník, ale když kouknu na nabídku rozvodové sady pro Clio III. 1.2 16V / 48kW i 55 kW a Clio IV. 1.2 16v/54 kW , tak např. u Granexu se ta nabídka rozvodových sad dost překrejvá viz.pecaturboman píše: ↑pon kvě 18, 2020 21:31dobrý den chci se zeptat,koupil jsem si na clio 3 1,2 55kw 16v rozvody ale než jsem to udělal tak sem ho prodal a ted mam clio 4 1.2 54kw 16v ,můžu to dát i do tohoto? všichni říkají že je to prý stejný motor akorat kilovaty ale raději se zeptám.
https://granex.cz/autodily/renault/clio ... eho-remene
https://granex.cz/autodily/renault/clio ... remen-sada
https://granex.cz/autodily/renault/clio ... remen-sada
Ale jak znám Renault, tak bych si ještě zkontroloval přesný označení motoru, mám na mysli, že typ motoru je D4F a pak máš různý variace např. D4F 706 /D4F 760 /D4F 764 /D4F 742 atd. Tam by se to eventuálně mohlo v něčem lišit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů