Clio 4 - původní diskuse a pokec

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Clio 4

Příspěvek od Davidak79 » čtv zář 10, 2015 20:33

už před nějakou dobou žádal Šamša o založení sekcí pro nové modely , já se opět snažím o rozšíření sekcí jednotlivých modelů na podsekce s tím že když není čas tak po přidělení práv bych to udělal sám, bohužel marně .... :roll: :? :?
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Clio 4

Příspěvek od amat » čtv zář 10, 2015 20:37

Mám pocit, že administrátoři toto fórum už hodili za hlavu a ukončili jeho podporu... Jiné zdůvodnění me prostě nenapadá.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Clio 4

Příspěvek od Davidak79 » čtv zář 10, 2015 20:48

kdysi jsem pročítal téměř vše co se tu psalo , dnes už jen to co chci nebo to co mě zajímá. V době stínového fora ( pro testování nových funkcí) jsem rozšířil sekci jednoho modelu na podsekce , dle mě to vypadalo dobře , masivní přesouvání témat do podsekcí by nebylo zapotřebí , stejně tu odpovídáme pořád dokola na stejné otázky a po nějaké době by se to postupně odmazalo nebo nechalo ladem.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Clio 4

Příspěvek od Zefek » čtv zář 10, 2015 21:13

Udělejte to jinak, protože jakmile se to vymezí na podsekce, bude to na houby. Něco se může týkat dvou a více sekcí a kam potom takový příspěvek zařadit? Navíc to nepomůže tomu, aby lidé zadávali témata do podsekcí, tak jak by je to logicky trklo, viz spousta technických dotazů v sekci pravidla. Bude to v tom ještě větší bordel, než je teď.
Vedle fóra stojí obrovský systém, na který měsíčně vleze asi 2 tisíce unikátních lidí, je tam asi 4500 návštěv měsíčně a denně se vyhledává kolem 250-300 frází. Přitom pokud se podívám do vyhledáváných frází na http://vyhledavacforar.aspone.cz/fraze.aspx (je potřeba chvilku počkat, těch frází je opravdu hodně - cca. 2100), tak vidím, co bylo v jednotlivých modelech hledáno a taky s jakou četností. Nahoře si vyberu model a hned vidím, co se hledá nejvíc pro vybraný model.

Nešlo by za pomocí toho vyhledávače zkusit udělat nějaký jednoduchý seznam frází (bubnové brzdy, kotoučové brzdy, tyčky řízení, ...)? V podstatě něco jako rozcestník, ještě lépe, chtělo by to něco podobného jako dialogys, klidně i s obrázkama. Uživatel by vybral model a pak by jen klikal na to, co potřebuje. A ten vyhledávač by nakonec vyhodil seznam témat, které odpovídají danému okruhu, který uživatele zajímá.
Momentálně indexace probíhá tak, že se slova v každém tématu ohodnotí nějakým koeficientem významnosti a indexuje se pouze 66% slov, které mají pro téma největší význam. Lze to nastavit na libovolný počet procent, ale takhle se mi to zdá jako docela optimální.

Pokud se to rozdělí na podsekce, spousta lidí odtud odejde, protože v tom bude obrovský guláš. Denně opravdu projdu celou technickou sekci. Neumím si představit to klikání, když každá sekce bude mít ještě podsekce. Bude to obrovský zabiják času (jako by to nebylo už teď :D) . Denně tady přibývá asi 5 témat a kolem 50 příspěvků. Chtělo by to pro uživatele větší interaktivitu právě ve chvíli, kdy zadává nové téma.
Podsekce taky nemají smysl, protože budeš tam přehazovat stávající témata? V technické sekci není momentálně větší sekce, než je Laguna II (přírustek od ledna cca 240 témat). Druhá největší sekce, Mégane II, je asi poloviční. Z nových modelů má nejmenší přírůstek Laguna III s 11 tématy, Scénic III cca 40, Mégane III cca 40, Fluence 15. Když se ale podíváš na počet příspěvků, tak to je (ve vypsaném pořadí modelů), 570, 330, 620 a 680. Takže průměrný přírůstek je asi 4 témata za měsíc u nových modelů a zhruba 2 příspěvky denně. Ty příspěvky musí být zařazené do nějakého tématu. Z těch čísel vidíš, že uživatelé u nových modelů nezakládají nová témata, narozdíl právě od Laguny II (za měsíc 30 témat, to je jedno téma denně)!

Z toho titulu prostě nemají podsekce vůbec žádný význam. Spíš naopak bych někam schoval modely, u kterých nebyl za rok jediný příspěvek. Takových je asi šest.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Clio 4

Příspěvek od Davidak79 » čtv zář 10, 2015 21:53

lidi ti nebudou vyhledávat brzdy kotouče i kdyby ses postavil na hlavu , jim to prostě nebrzdí. Netrefí sekci, natož nějakej vyhledávač. Hovadina je sekce pneumatiky pro všechny modely , to samé auto-hifi , pokec k danému modelu, možná tuning. Víc bych toho nedělal jen nějaké základní. Na co ty témata přesouvat a rozdělovat ? nechal bych je kde jsou a lidi založí znova nové kde stejně jako v těch globálních odpovíme stejně znovu. Vyhledávač by byl 100% pouze v případě kde je porucha vyřešena a to téma uzamčené proti dalšímu vykecávání. Příklad EGR laguna II existuje jedno dvě možná tři řešení a co tam máme ??? 30 stránek !!! já bejt nováček a zadat problém s EGR a vyskočit na mě 30 stránek ta k to stejně zadám znovu. Pokud chceš prosadit vyhledávač tak to tu můžeme pozamykat protože tu musí být 100% poruch vyřešených a tudíš i dohledatelných. Lidi co tu píšou a odpovídají dokola tak je to baví , pokud by je to nebavilo nebudou tu. V podstatě můžeme udělat z fora jeden stroj bez odpovídajících do kterého budou chodit klikači vyhledávající :lol:

edit: u nových modelů jde většinou jen o pokec , tak že 80% příspěvků nemá s technickou sekcí nic společného protože nakonec dojedou do renaultu na záruku kde v průběhu opravy koukají max skrz skleněnou výlohu.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Clio 4

Příspěvek od Zefek » pát zář 11, 2015 00:07

Mi není moc jasné, co je vlastně cílem těch podsekcí? Trochu jsem se s tou LII sekl, teď jsem si nechal udělat poměr mezi počtem témat a příspěvků, tak drtivá většina témat má do deseti příspěvků. Všichni řeší nějakou restrukturalizaci fóra, ale co by měla změna struktury přinést? Zpřehlednit? Dovolím si pochybovat o tom, že se tak stane. Neustále budou témata, které budou do deseti příspěvků, jen bude více kategorií, kam půjde téma zařadit. Myslím si, že tady chybí nějaká vize, co by vlastně fórum mělo být a jaké by mělo být. Střetávají se tady dvě linie, které jsou navzájem nekompatibilní. Jedna z nich je ta, že fórum by mělo být místem, kde se setkávají příznivci a chtějí si prostě pokecat, sdělit svůj názor a svou zkušenost. A druhá linie je taková, že jde o místo, ve kterém je spousta informací a nejde mi o pokec, ale hledám informaci, která mě zajímá, případně se zeptám, jestli to někdo neví a pak už se tady nikdy nevrátím, nebo se vrátím, pokud mám negativní zkušenost.

A teď bychom si měli položit otázku, jakým způsobem a co dokáže tohle fórum nabídnout první a druhé skupině. Tohle tady ještě nezaznělo a myslím, že jde o dost důležitou věc.

Jinak z dlouhodobého průměru nejlepší výsledky mají LIII (52 příspěvků na téma), Fluence (45), Společné věci (19) a Thálie II (18).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Clio 4

Příspěvek od amat » pát zář 11, 2015 00:58

edit: u nových modelů jde většinou jen o pokec , tak že 80% příspěvků nemá s technickou sekcí nic společného protože nakonec dojedou do renaultu na záruku kde v průběhu opravy koukají max skrz skleněnou výlohu.
Tohle je kruciální nesmysl, který sráží toto fórum. Téma pro nový model by mělo být založeno hned s jeho uvolněním na trh. Technická diskuze se dá vést nad spoustou věcí aniž bych vozidlo vlastnil. Kdo vozidlo vlastní a musí díky záruce jezdit do servisu tak může zmínit spoustu technických zajímavostí se kterými musí do servisu zamířit. A publikum najednou ví, jaké bolístky se u daného modelu rýsují. Takhle jsou majitelé Capturu a Clií odkázání na témata v Diskuzi a pokecu či další zástupné. To je vážně špatně a dost mě to štve.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Clio 4

Příspěvek od Davidak79 » pát zář 11, 2015 08:06

amate , to nepíšu aby se sekce na nové modely nezakládaly , já jsem proto aby se založily a byla v nich sekce pokec kde zůstanou ty diskusní nikoli technické záležitosti typy mám si ho koupit nemám, kolik to bude žrát, jakej motor jakou výbavu a pod .... kdo co jak opravil po dobu záruky stejně nikdo nenapíše když i na blbou výměnu oleje musí do servisu.

Zefku doby skalních příznivců jsou téměř pryč, forum jede na nově registrujících s problémem který pokud vyřeší jdou pryč, pár závisláku tu ovšem je . Doby modelů které si majitelé opravovali doma na koleni bez pomocí přístrojů jsou taky za námi. Dnes se bez diagnostiky nehneš a proto stejně většina z nich skončí v servisu na diagnostice kde jim to rovnou opraví.
A ještě k tvým statistikám ti chybí zásadní věc ( kterou samozřejmě nezjistíš) , jaký počet modelů tu vůbec je a kolik lidí zakládá téma , protože u těch nováčků co se registrují není problém založit za den i třeba tři nové témata tak proto to třeba u některého modelu vypadá ze statistikou tak "blbě"
cílem podsekcí třeba pneumatiky disky by bylo třeba to že nemusím neustále přesouvat dotazy ze sekcí modelu do toho jediného velkého. Tady je právě problém toho odradění nově registrujících, on se registruje založí téma a hned přijde nějakej rejpal kterej mu to téma zamkne a napíše od toho tu je tahle sekce, 90% příspěvků se u nás nepřesouvá i když tahle funkce byla proto spuštěna, tady se prostě zamyká. Další věc téma o deseti příspěvcích , někdo založí další existující, do toho se napíše tohle se tu už řeší , zajeď do servisu, hned máš téma k ničemu , jak chceš tomuhle zabránit ?? dyt odradíme i ty co se sem chodí bavit.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Clio 4

Příspěvek od amat » pát zář 11, 2015 10:28

A to je právě ten problém technické sekce. Toto fórum není určeno pro automechaniky, kteří dovedou diskutovat na vysoké technické úrovni (samozřejmě ti jsou tady velmi vítáni), ale pro běžné lidi. Ti chtějí v příslušných vláknech svých modelů probrat spotřebu, dlouhodobé zkušenosti, rad pro kupující ojetiny, bolesti daného modelu atd. Prostě obecný pokec o modelu který třeba není příliš technický, ale usnadní spoustě lidem rozhodování o tom, zda-li si daný vůz pořídí. A nevykládej mi, že tyhle debaty mohou vést v jiných sekcích na fóru. V tom je akorát nepořádek. Každý chce rozebírat vše co ho napadne v příslušném vlákně daného modelu. Technická sekce ano, ale měly by se trochu povolit kritéria. Aktuálně to prostě vidím tak, že na to admini se*ou a jsou líní založit vlákna pro nové modely. Jinak si prostě nedovedu zdůvodnit na co se potom čeká??? Až začnou mít dané modely nějaké technické problémy, tak se jim konečně založí vlastní vlákno? A to budeme čekat kdy, pět deset let? Vždyť je to nesmysl. Lidi co kupují nové vozy, si chtějí zjistit informace k modelu na internetu. A co je lepší než diskuzní fórum, kde najdou praktické zkušenosti stávajících majitelů? Právě v tom je poslání tohoto fóra (krom řešení problémů) a pokud to admini nechápou je toto fórum odsouzeno k zániku (nebuduje se nová generace přispěvatelů). Sám jsem tady kdysi přišel poprvé v touze dozvědět se vše o Meganu 2, který tenkrát naši kupovali jako nového. A už jsem zůstal. Toto fórum mi rovněž pomohlo když mi autorizovaný servis na určité problémy začal bulíkovat do hlavy totální nesmysly a snažili se mě opít rohlíkem. Zde na fóru jsem se dozvěděl jak se věci skutečně mají. Takže vidíš, že toto prostě má význam i pro ty, co jezdí do autorizáků.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Clio 4

Příspěvek od Zefek » pát zář 11, 2015 11:42

Kdyby to forum bylo trochu propracovanější a bylo do toho zapojeno google analytics, což vypadá, že zřejmě není, tak by se statistika dala udělat na opravdu profesionální úrovni. Když si vezmu vyhledávač, tak včera tam bylo asi 70 lidí, 126 návštěv a 170 zobrazených unikátních stránek. Z těch 126 návštěv 58 pokračovalo tady na fórum. A přesně vím, že 57 z nich pokračovalo v nalezeném tématu, pouze jeden šel do sekce podle modelu. Z toho těch 58 pokračujících bylo z 33 stránek. Z té url už se potom dá vyčíst, o které modely šlo.
Z toho pak 91 návštěv bylo k notebooku nebo počítače, 33 bylo z mobilu a 2 byly z tabletu. Třeba z toho je i vidět, že by to chtělo optimalizovat vzhled pro mobilní zařízení. Což by fórum mohlo taky posunout o kousek dál.

Co se týká těch krátkých témat. Všiml sis v Laguně II, jak jsem reagoval na toho, kdo řešil tu hlášku s dobíjením? To byl člověk, který chtěl vyhledat řešení a odejít. Nenašel ho, tak napsal nové téma. Když jsem mu tam dal odkaz na vyhledávač, tak mi napsal, že to všechno četl, ale řešení nenašel. Tak jsem si ty témata z vyhledávače prošel a dal jsem mu tam odkaz na příspěvek, ve kterém je popsáno řešení problému. Téma tak naplnilo kvótu pěti příspěvků a dost.
Už nějakou dobu uvažuju o tom, že bych témata, které obsahují odkazy na jiné témata, nebo příspěvky, nějakým způsobem provázal. Tyhle témata totiž můžou perfektně sloužit jistému účelu - popsaný problém a odkaz na řešení. Musím se na tohle zaměřit, protože by mě i zajímalo, kolik takových témat je, které jsou nějak provázané a stálo by pak za to u těch, které se odkazují do jiného tématu/příspěvku zjistit obsah. Tyto témata pak můžou sloužit právě jako jakýsi rozcestník.

Jinými slovy, já neříkám, že je to špatně, že se píše jen do deseti příspěvků na téma, ale co to znamená? Jaké povahy ty příspěvky jsou? Na druhou stranu tady pak máme témata s 50ti stranami (třeba přesuvník v MII) a vlastně žádným způsobem zde nejsou označené příspěvky, které problém, aspoň částečně řeší. Příspěvky by se daly i ohodnotit podle toho, jak moc se vztahují k tématu ... Zkusím udělat nějaký jednoduchý web, který bude aktuální technická sekce a zkusím ohodnotit příspěvky v jednotlivých tématech podle toho, jak moc se daný příspěvek vztahuje k danému tématu a uvidíme, co to ukáže a zda by to nemohlo pomoct těm, kteří hledají řešení. Navíc tohle nijak nenaruší diskusi stávajících lidí.
Je potom potřeba si uvědomit i psychologický aspekt, který se vyskytne, když začneš nějak hodnotit příspěvky. Na stávající členy už to nebude mít příliš vliv, ale na nové přispívající obrovský, protože pokud někdo napíše, že se s něčím setkal a nějak to řešil a jeho příspěvek se označí jako užitečný, je poměrně velká pravděpodobnost, že tenhle člověk začne přispívat i nadále.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Clio 4

Příspěvek od Davidak79 » pát zář 11, 2015 15:05

amat píše:A to je právě ten problém technické sekce. Toto fórum není určeno pro automechaniky, kteří dovedou diskutovat na vysoké technické úrovni (samozřejmě ti jsou tady velmi vítáni), ale pro běžné lidi. Ti chtějí v příslušných vláknech svých modelů probrat spotřebu, dlouhodobé zkušenosti, rad pro kupující ojetiny, bolesti daného modelu atd. Prostě obecný pokec o modelu který třeba není příliš technický, ale usnadní spoustě lidem rozhodování o tom, zda-li si daný vůz pořídí. A nevykládej mi, že tyhle debaty mohou vést v jiných sekcích na fóru. V tom je akorát nepořádek. Každý chce rozebírat vše co ho napadne v příslušném vlákně daného modelu. Technická sekce ano, ale měly by se trochu povolit kritéria. Aktuálně to prostě vidím tak, že na to admini se*ou a jsou líní založit vlákna pro nové modely. Jinak si prostě nedovedu zdůvodnit na co se potom čeká??? Až začnou mít dané modely nějaké technické problémy, tak se jim konečně založí vlastní vlákno? A to budeme čekat kdy, pět deset let? Vždyť je to nesmysl. Lidi co kupují nové vozy, si chtějí zjistit informace k modelu na internetu. A co je lepší než diskuzní fórum, kde najdou praktické zkušenosti stávajících majitelů? Právě v tom je poslání tohoto fóra (krom řešení problémů) a pokud to admini nechápou je toto fórum odsouzeno k zániku (nebuduje se nová generace přispěvatelů). Sám jsem tady kdysi přišel poprvé v touze dozvědět se vše o Meganu 2, který tenkrát naši kupovali jako nového. A už jsem zůstal. Toto fórum mi rovněž pomohlo když mi autorizovaný servis na určité problémy začal bulíkovat do hlavy totální nesmysly a snažili se mě opít rohlíkem. Zde na fóru jsem se dozvěděl jak se věci skutečně mají. Takže vidíš, že toto prostě má význam i pro ty, co jezdí do autorizáků.
nechápu to , ale je to jedno vzdávám to :wink:

smiřte se s tím že budete s radou o kolech chodit sem http://forum.renaultclub.cz/viewforum.php?f=30
smiřte se s tím že s radou o reprácích bude chodit sem http://forum.renaultclub.cz/viewforum.php?f=18
při úpravách na rámec serie sem http://forum.renaultclub.cz/viewforum.php?f=15
a kecat se bude tady http://forum.renaultclub.cz/viewforum.php?f=2
tohle by byly podsekce u každého modelu
asi takhle
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2015-09-11-0.jpg
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Clio 4

Příspěvek od Zefek » pát zář 11, 2015 15:14

Jednoduše amat (jestli za něj můžu mluvit) myslí to, že když teď se začal prodávat kadjar, tak lidi o tom chtějí hledat nějaké informace. Technická sekce pak nemusí být nutně situovaná jako technická, ale diskusnětechnická. To znamená, že mám model Kadjar, tak ze začátku to bude stejně jako u LIII, Fluence, ... Vyplatí se to koupit? Na co si dát při koupi pozor? Jakou máte spotřebu? Tohle jsou věci, které jsou spíše diskusní a asi nebudou mít technický charakter. Jedná se vlastně o něco jako by u modelu byla podsekce diskuse :) než aby člověk hledal diskusi o Kadjaru v sekci diskuse celého fóra.

Otázkou je, co ty podsekce přinesou, protože na jednu stranu tady zní, že není dobré zaplevelovat zbytečnými dotazy, z druhé strany, když to teď čtu, je to asi jedno. Což je trochu schizofrenní :D Mimo vše, mi to přinese přeprogramování crawlera, který teď fórum prochází a indexuje to do vyhledávače. A musím říct, že to funguje parádně automaticky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Clio 4

Příspěvek od Davidak79 » pát zář 11, 2015 15:28

píšu že šamša žádal o nové sekce už před časem
diskutovat by se mohlo v technické sekci v podsekci diskuse u každého modelu
jak jsem psal vzdávám to :lol: diskutujte zakládejte hledejte :lol:
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Clio 4

Příspěvek od Zefek » pát zář 11, 2015 18:30

Takhle nějak to vypadá, když si nechám vypsat témata, které se odkazují do jiného tématu. To první číslo je číslo tématu, ve kterém je odkaz, ten odkaz je téma, do kterého se to odkazuje z toho čísla. A je to opravdu tak, krátké téma a odkaz vede na téma, kde je problém řešený, pokud to nejsou rozcestníky :) Popřemýšlejte, jak by se toho dalo využít. Kdyby se vědělo, který příspěvek to přímo je (co řeší daný problém), tak by se dal udělat index těch krátkých témat s odkazem na ten jeden řešící příspěvek.

http://servis.nazory.cz/renault/propojeni.html
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Clio 4

Příspěvek od Zefek » sob říj 10, 2015 09:21

Je to sice dost OT a asi by na to chtělo vyčlenit samostatné téma :D Ještě jsem rozmýšlel, kam by se fórum dalo směřovat, nebo jak to tady upravit. V podstatě mě napadly dvě možnosti.
1) Každý model bude mít podsekce, jak navrhoval Davidak79.
2) Bude to tak, jak je to doposud.
V podstatě v obou případech bude zapotřebí mít dobré vyhledávání. Pokud to bude tak jak to je teď, neustále se budou zakládat nové témata a někdo tam vždy dá odkaz, že už se to řešilo. Ve druhém případě nezabráníš tomu, co píšu v předchozí větě.

Jak už jsem psal, existují dvě skupiny lidí.
1) Tato skupina si nepřijde pokecat, hledají jen řešení problému. Proto je zapotřebí dobré vyhledávání, aby tato skupina nezakládala zbytečně nové témata, protože se do nich napiše řešení, ale už se nedozvíme, zda je řešení účinné či nikoliv. Prakticky vzato, vždycky to takhle bylo, každá rada je velmi drahá. A myslím si, že v případě tohoto fóra to platí dvojnásob. Je to jakási studnice zkušeností a znalostí a každý z ní chce čerpat. A každý, kdo chce čerpat, by měl taky něčím přispět, tj. minimálně se podělit o to, zda řešení řeší jeho problém. Jen "hloupý" příspěvek "díky, pomohlo" může pomoct dalším desítkám lidí.
2) Tato skupina si taky nemusí nutně přijít pokecat. Ale založí několik témat s problémy, někdo jim tam odpoví a fóra se chytnou a pak dále aktivně přispívají. Tato skupina pak ve výsledku velmi pomáhá ostaním a odpustil bych jim zakládání nových témat, protože velmi rychle přijdou na způsob, jak tohle fórum funguje.

Co tím chci říct. Ve výsledku je jedno, jak bude fórum strukturované. Zaměřil bych se spíš na jinou věc. Do některých modelů se za celý rok nepřispělo jediným příspěvkem. Tyhle modely bych schoval a pořadí bych překopal podle toho, jak moc se do jednotlivých modelů přispívá - velmi aktivní modely nahoře, málo aktivní dole. Stanovil bych nějaký počet příspěvků za nějakou dobu (dejme tomu jeden za rok) a pokud bude model mít pod tuto hranici, tak se přesune do sekce ostatní modely, kde bude mít svou vlastní podsekci.
Další možností by bylo třeba shluknout modely, které jsou podobné. Je to vidět třeba Clio II, Thálie I, Thálie II a Mégane I. Tyhle čtyři auta toho mají společného opravdu dost. Chybí tam Scénic I (který vychází z MI) a je až někde na konci. Nebo Laguna II, Espace IV a VelSatis. Tyhle auta mají hodně podobné komponenty, i když v některých konstrukcích se liší dost výrazně, ale asi budou mít hodně podobných problémů a mohly by být u sebe ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Clio 4

Příspěvek od Davidak79 » sob říj 10, 2015 14:25

Petře neřeš to , ztráta času , jakákoli úprava fora je zamítnuta.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec

Příspěvek od Jean ViC » čtv lis 12, 2015 08:41

tak co kucii jak vam jezdi clia IV, podelte se ;)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

chumajko
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv lis 12, 2015 13:35

Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec

Příspěvek od chumajko » čtv lis 12, 2015 13:45

Ja som si včera bol pre svoje Clio IV Intense 1.2, flame red, z 13230€ som dostal zlavu na 12100€ kvôli tomu, že to bolo testovacie vozidlo a za 250€ mi dali aj zimné pneu. Som s ním velmi spokojný tak snád ma ani časom nesklame a už od III to bol môj sen si ho kúpiť :-) a určite to má pohodlnejšie sedadlá ako sme mali na Thalii napr., jediné čo mi tam vadí tie fukáre sú nizko umiestnené a mám Pack na automatické sklápanie zrkadiel, na Flunce to máme tiež a tam stačí zamknúť auto a sa sklopia, na Cliu treba na dverách otočit gombík, človek si ale časom zvykne a ešte neviem ako fungujú parkovacie cenzory, či mi ukáže auto na dotykovom displeji a ešte zistiť ako pridať zvuk a budem plne spokojný :-)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec

Příspěvek od Šamša » úte lis 24, 2015 23:23

S tím sklápěním zrcátek to bylo elegantně vyřešeno v sekci Laguna II., kde se použilo relé na přemostění, toho otočného přepínače, které se aktivovalo impulzem na dveřní zámek a tím došlo i ke sklopení zrcátek.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Adal
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon bře 23, 2015 16:08

Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec

Příspěvek od Adal » ned bře 06, 2016 17:40

Tak mam clio motor 1.2 54 kw uz rok a za tyden jdu na garancku.Mam najete 14 tisic km mam nechat menit i olej?tech 30 tisic km se mi zda byt moc.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec

Příspěvek od amat » ned bře 06, 2016 18:12

No jasne! Priplatis par kacek, ale motoru tim vyznamne prospejes.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

grexx
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte bře 08, 2016 17:12

Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec

Příspěvek od grexx » úte bře 08, 2016 17:18

Ahoj všem, tak jsem koupil clio 2013, mám otázku při prujezdu nerovnosti na silnici , zvuk z přední části auta jakoby nějaký plasty drhly o silnici, stačí i menší nerovnost, máte někdo podobnou zkušenost ?
Naposledy upravil(a) grexx dne stř bře 09, 2016 16:31, celkem upraveno 1 x.

demdotoho
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte zář 29, 2009 21:48
Bydliště: Znojmo

Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec

Příspěvek od demdotoho » úte bře 08, 2016 17:25

Adal píše:Tak mam clio motor 1.2 54 kw uz rok a za tyden jdu na garancku.Mam najete 14 tisic km mam nechat menit i olej?tech 30 tisic km se mi zda byt moc.
Určitě vyměn.Já dávám ženě do auta levnější olej na 20tis. km a měním vždy po roce.A to s tím najede 6tis za rok.
V Scenicu měním taky olej po roce,tam najedu 18tis,tak tam dávám dražší olej na 30tis.
Škoda 120LS(v roce 1998 (sešrotovano)

Škoda Fabia combi 1.4MPI comfort(v roce 2011 prodáno)
Renault Grand Scenic Dynamique 1.4Tce 7m,Bi-xenony,Carminat Tom Tom,modrá Extreme( v roce 2019 prodáno)
Renault Clio IV 1,2 16V Expression,červená Flamme(v provozu)
Renault Espace 1,6 dCi 160 EDC Initiale Paris stříbrná metalíza( v provozu)
Renault Vel Satis 3,5 V6 Initiale šedá metalíza (v provozu)
Renault Avantime Dynamique 2,0 T benzín šedá (v provozu)

Uživatelský avatar
radek_banana
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: úte čer 02, 2015 16:55

Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec

Příspěvek od radek_banana » pát bře 11, 2016 20:30

Docela me zajima cena 1. prohlidky, ceka me za mesic, takze radeji vymenit i olej? Budu mit najeto cca 8000km , takze kolik budou chtit za olej + vymenu? Motor 1.2 D4F, diky.
Clio IV 1.2 16V D4F

Uživatelský avatar
Adal
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon bře 23, 2015 16:08

Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec

Příspěvek od Adal » úte bře 15, 2016 08:14

Mě přesvědčili že to nemá cenu měnit, tak sem to neměnil.Cena byla 1250 bez oleje s olejem by to bylo o 1000 víc.
Kupoval sem i snímače tlaku a byly po 250 takže celem v klidu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů