Clio 4 - původní diskuse a pokec
- radek_banana
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte čer 02, 2015 16:55
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
tempomat mam taky porad zapnutej, zadnej problem, vypina se pouze 1x rocne, jak je clio na garancce
Clio IV 1.2 16V D4F
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Také přeji hodně šťastných Km a dovolil bych si reagovat na pár připomínek k autu.
Mě třeba minimum tlačítek na volantu vyhovuje a vypínač pro tempomat na tunelu u "kvrdlačky" mi nevadí.
Důvod : např. při rychlém ručkování na volantu, nedojde k náhodnému stisknutí čehokoliv. Vypínač pro zap/vyp tempomatu je mechanický jak ze staré školy, takže se dá snadno ovládat po paměti. Je podle mě lepší naučit se auto takto ovládat po paměti, než dlouhé vteřiny čumět na multimediální volant a hledat v množství tlačítek jedno jediné na zapnutí nějaké funkce.
Obecně není tempomat můj nejvyhledávanější pomocník a používám jej sporadicky.
Důvod : pochybuji, že za jízdy někdo vydrží držet palec neustále na vypínacím tlačítku na volantu, aby byl připraven tempomat hned vypnout, pokud je potřeba brzdit. Hodlám si tvrdit, že při jízdě s vyp. tempomatem, budu mít při krizovce kratší brzdnou dráhu, protože A) při přešlápnutí z plynu na brzdu přesně vím kde brzdový pedál je - hned vedle ( při tempomatu položená noha na zemi, chvíli "tápe" ) ; B) při přesunutí nohy z plynu na brzdu nastává prodleva, při které už brzdím alespoň motorem ( s vypnutým tempomatem ), ovšem u zapnutého tempomatu při přesunutí nohy z podlahy na brzdu je během této prodlevy motor stále v tahu a udržuje rychlost ; C) Manuální udržování rychlosti vyžaduje neustálou pozornost a udržuje bdělost, což se při zapnutém automatu - tempomatu, až tak říci nedá. Nevýhody v bodech A+B+C = vyvolání prodlevy brždění a prodloužení brzdné dráhy. Ve 130Km/h je 1s=36m , 2s=72m + ujeté metry navíc při motoru v tahu, viz bod B.
Delší řadička mi nevadí, spíše naopak, přijde mi to praktické a hezké ( někdy je délka páky jen optický klam, záleží na výšce středového tunelu a jak moc je v něm páka utopena ) .
Důvod: nemusím se k řadičce hrbit, řadit jde s použitím menší síly, z hlediska ergonomie je lepší mít od volantu k řadičce blíž ( viz vozy rally s hodně dlouhou pákou ).
Mě třeba minimum tlačítek na volantu vyhovuje a vypínač pro tempomat na tunelu u "kvrdlačky" mi nevadí.
Důvod : např. při rychlém ručkování na volantu, nedojde k náhodnému stisknutí čehokoliv. Vypínač pro zap/vyp tempomatu je mechanický jak ze staré školy, takže se dá snadno ovládat po paměti. Je podle mě lepší naučit se auto takto ovládat po paměti, než dlouhé vteřiny čumět na multimediální volant a hledat v množství tlačítek jedno jediné na zapnutí nějaké funkce.
Obecně není tempomat můj nejvyhledávanější pomocník a používám jej sporadicky.
Důvod : pochybuji, že za jízdy někdo vydrží držet palec neustále na vypínacím tlačítku na volantu, aby byl připraven tempomat hned vypnout, pokud je potřeba brzdit. Hodlám si tvrdit, že při jízdě s vyp. tempomatem, budu mít při krizovce kratší brzdnou dráhu, protože A) při přešlápnutí z plynu na brzdu přesně vím kde brzdový pedál je - hned vedle ( při tempomatu položená noha na zemi, chvíli "tápe" ) ; B) při přesunutí nohy z plynu na brzdu nastává prodleva, při které už brzdím alespoň motorem ( s vypnutým tempomatem ), ovšem u zapnutého tempomatu při přesunutí nohy z podlahy na brzdu je během této prodlevy motor stále v tahu a udržuje rychlost ; C) Manuální udržování rychlosti vyžaduje neustálou pozornost a udržuje bdělost, což se při zapnutém automatu - tempomatu, až tak říci nedá. Nevýhody v bodech A+B+C = vyvolání prodlevy brždění a prodloužení brzdné dráhy. Ve 130Km/h je 1s=36m , 2s=72m + ujeté metry navíc při motoru v tahu, viz bod B.
Delší řadička mi nevadí, spíše naopak, přijde mi to praktické a hezké ( někdy je délka páky jen optický klam, záleží na výšce středového tunelu a jak moc je v něm páka utopena ) .
Důvod: nemusím se k řadičce hrbit, řadit jde s použitím menší síly, z hlediska ergonomie je lepší mít od volantu k řadičce blíž ( viz vozy rally s hodně dlouhou pákou ).
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Zbytečné, tempomat se vypne jakmile ťukneš o brzdu
Ale jinak z části souhlas. Sám tempomat využívám hodně. Ale aniž bych si to uvědomoval, tak při použití tempomatu si automaticky držím větší odstup Takže na té reakci něco bude.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Přesně tak. Tempomat deaktivuješ tlačítkem na volantu, dotekem brzdy nebo sešlápnutím spojky. Ze tys ten tempomat nikdy nezkoušel?
Jinak celkem vyuzivam i omezovac. Do mesta nebo useky, kde se meri, je to idealni. A nejlepsi na něm je, že ho nevyřadí spojka. To bych popravdě ocenil i u tempomatu, ale bohužel je to klasicka "renaultovina"
Jinak celkem vyuzivam i omezovac. Do mesta nebo useky, kde se meri, je to idealni. A nejlepsi na něm je, že ho nevyřadí spojka. To bych popravdě ocenil i u tempomatu, ale bohužel je to klasicka "renaultovina"
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
tak jedině automat, tam ti ho spojka nevyřadí Na konci vesnice vyvoláš z paměti 100km/hod jedním zmáčknutím tlačítka a víc neřešíš
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
- LubiCzech
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob lis 11, 2017 13:47
- Bydliště: Město Škodovek ....
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
To "DYK77"
1. Vůbec neumíš používat tempomat
2. Hodně velký fanoušek značky Renault.
Ostatní automobilky (koncern ) mají tempomat a všechny jeho funkce ovládané jednou rukou (jedním prstem). V Cliu používáš obě ruce a dlouho mi trvalo zapamatovat co mám zmáčknout, stává se mi to i teď. Omezovač neřeším, ale jeho umístění je také na facku.
1. Vůbec neumíš používat tempomat
2. Hodně velký fanoušek značky Renault.
Ostatní automobilky (koncern ) mají tempomat a všechny jeho funkce ovládané jednou rukou (jedním prstem). V Cliu používáš obě ruce a dlouho mi trvalo zapamatovat co mám zmáčknout, stává se mi to i teď. Omezovač neřeším, ale jeho umístění je také na facku.
Clio IV Advantage 1,2 16V 54kW 2017
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
No, neřekl bych, že koncern má ovládání vyřešeno lépe. Vypnutí regulace se děla posunem tlačítka na té ovládací páce, stisknutí tlačítka O na volantu mi teda přjde lepší. A jak někdo říkal, nic vám nebrání mít to tlačítko u řadicí páky pořád aktivní. Někdo by zase mohl okomentovat režimy světel – Renault komforně na volantu, koncern tradičně neprakticky kdesi nalevo dole pod volantem
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- LubiCzech
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob lis 11, 2017 13:47
- Bydliště: Město Škodovek ....
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Celý tempomat je u Škodovky na jedné (levé) páčce, ovládaný jediným prstem.
U Clia potřebuji na tempomat obě ruce a pak se na volant nevejde ani ovládání rádia nebo telefonu. U Clia to hledám na dalším ovladači pod volantem
Samozřejmě jde o zvyk, ale prostě Němci mají ergonomii zvládnutí lépe.
U Clia potřebuji na tempomat obě ruce a pak se na volant nevejde ani ovládání rádia nebo telefonu. U Clia to hledám na dalším ovladači pod volantem
Samozřejmě jde o zvyk, ale prostě Němci mají ergonomii zvládnutí lépe.
Clio IV Advantage 1,2 16V 54kW 2017
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Tak to s Tebou rozhodně nemůžu souhlasit. Tempomat i ovládání rádia u Renaultu je vymyšlený nejlépe jak to jde.
Na tempomat ti stačí 2 palce a hlavně jen 2 tlačítka s 2 funkcemi.
Ovládání rádia se dá řešit také 2 prsty a je neuvěřitelně logické.
Hlavně k ovládání obou funkcí máš ruce na volantu ve správné poloze
Na tempomat ti stačí 2 palce a hlavně jen 2 tlačítka s 2 funkcemi.
Ovládání rádia se dá řešit také 2 prsty a je neuvěřitelně logické.
Hlavně k ovládání obou funkcí máš ruce na volantu ve správné poloze
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
- LubiCzech
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob lis 11, 2017 13:47
- Bydliště: Město Škodovek ....
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Ovládání tempomatu mám na obou stranách volantu... Což jsou 4 tlačítka + jedno někde u řadící páky U Škodovky stačí jeden prst. Chápeš ten rozdíl?
A když ho ovládám tak nemůžu mít ruce ve správné poloze, to bych si zlámal palec Určitě víš jak držet volant?
Tahle diskuze nikam nepovede, je to přeci Renault forum a fanoušci Renaultu, ale je to pochopitelné
A když ho ovládám tak nemůžu mít ruce ve správné poloze, to bych si zlámal palec Určitě víš jak držet volant?
Tahle diskuze nikam nepovede, je to přeci Renault forum a fanoušci Renaultu, ale je to pochopitelné
Clio IV Advantage 1,2 16V 54kW 2017
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Jsou to 2 tlačítka , přesněji napsáno kolébky a každé má 2 funkce. Tempomat se při každém nastartování nevypíná takže ho jednou zapneš a pokud ho nevypneš tak na to tlačítko sahat nemusíš to je stejné jako má Škodovka.
Buď máš malé ruce,nebo nevíš jak na to. Jde to úplně bez problémů.
Každému vyhovuje něco jiného,ale já jsem se firemní Octavii nikdy nesžil a prostě mi to ovládání vadí.
Buď máš malé ruce,nebo nevíš jak na to. Jde to úplně bez problémů.
Každému vyhovuje něco jiného,ale já jsem se firemní Octavii nikdy nesžil a prostě mi to ovládání vadí.
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
- LubiCzech
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob lis 11, 2017 13:47
- Bydliště: Město Škodovek ....
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Tak to mám asi jiný tempomat.. V Cliu mám 4 tlačítka na volantu + 1 u řadící páky. Potřebuji 2 ruce.
Clio IV Advantage 1,2 16V 54kW 2017
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
buďme rádi že máme tempomaty, co by za to jiní dali Za mě spokojenost. Zapnul jsem jednou tempomat a od té doby jsem na tlačítko u ručky nesáhl, kromě úklidu kdy jsem otřel prach
Na ovládání tempomatu nic zvláštního nevidím. Nepřijde mi to ergonomicky nevhodné. A propo... asi si ho nebudu pouštět a nastavovat v zatáčkovitém úseku kde mám plné ruce práce s volantem, takže mi to celé přijde bezpředmětné
Na ovládání tempomatu nic zvláštního nevidím. Nepřijde mi to ergonomicky nevhodné. A propo... asi si ho nebudu pouštět a nastavovat v zatáčkovitém úseku kde mám plné ruce práce s volantem, takže mi to celé přijde bezpředmětné
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
100 lidí 100 chutí. Měl jsem půjčenou Fabii II a z tempomatu jsem byl nešťastný, ani jsem ho pak nepoužíval. Ovládání rádia bylo taky pod volantem, ale na opačné straně. Dnešní koncerny To mají se mi zda úplně na samostatné páčce, nezkoušel jsem tak neřeknu jak by mi toto vyhovovalo. Ale, ať je to Renault, nebo jiná značka tak koncept který používá Renault mi vyhovuje velice a přijde mi velice intuitivní.
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
U megane je ovladani tempomatu vše na jedné strane. Clio to ma na obou stranach volantu, ale ani tak jsem s tim nemel problem.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Co myslis tim: nemuzu mit ruce ve spravne poloze? To jezdis s polohou za deset dve? Nebo drzis volant v polovici? Ta druha varianta je k vuli pytlu ta spravna a pak nemam problem s dosazenim palci na tlacitka. A ta druha ruka, ktera zapne kolebkovy spinac, se nemusi pouzivat pri kazdem pouziti tempomatu. Klidne muze byt zapnuty nepretrzite, pak ti sviti na pristrojovce o kontrolku navic. Pokud chci tempomat, staci sahnout na plusko a rychlost si muzu upravovat nepretrzite pres plus minus. Jedu z kopce, trochu vyminusuji, jsem ve spodni casti kopce, naplusuji, abych vyuzil setrvacnost na zvyseni rychlosti pri najezdu do kopce. Jsem na kopci a na rovine, snizim na pozadovanou rychlost. Pokud nebyla D1 rozkopana, stacilo mi na vetsinu cesty pouze plus minus a trochu predvidavosti a citu s motorem. Ukladani do pameti a opetovne vyvolavani pouzivat nemusis.Tak jsem si hraval, kdyz mi byl tempomat pred patnacti lety vzacny. Nyni si necham do rizeni co nejmene kecat, tak moje tempomaty maji nekolikarocni dovolenou.LubiCzech píše: ↑čtv kvě 31, 2018 16:29Ovládání tempomatu mám na obou stranách volantu... Což jsou 4 tlačítka + jedno někde u řadící páky U Škodovky stačí jeden prst. Chápeš ten rozdíl?
A když ho ovládám tak nemůžu mít ruce ve správné poloze, to bych si zlámal palec Určitě víš jak držet volant?
Tahle diskuze nikam nepovede, je to přeci Renault forum a fanoušci Renaultu, ale je to pochopitelné
Fakt jsi na foru Renaultu a pokud tady nekdo pouziva ovladani radia pod volantem od MI a tempomat od LII, nebude z divnych pacek germánskych znacek nadseny.
On i nas Renault trochu trenuje, abychom nezatuhli. Starovaci tlacitko dava stale jinam. Presednu, sahnu a ono tam neni. I ovladac radia nam meni. Ten je nastesti stale na svem miste.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
- radek_banana
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte čer 02, 2015 16:55
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
na ovladani tempomatu neni co vylepsovat, nad nicim nepremyslim, tlacitka jsou tam, kde maji byt, je problem pouzivat 2 palce? nechapu
Clio IV 1.2 16V D4F
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
JJ to samozřejmě vím. Řešil jsem prodlevy při nutnosti kritického brzdění. Noha na podlaze a následné vypnutí tempomatu sešlápnutím brzdy, je pořád příčina prodloužení doby brzdění. Tedy motor je stále v tahu, když zvednu nohu z podlahy a začínám "hledat" brzdový pedál, až do doby jeho sešlápnutí. Což tedy naproti tomu pokud je temp. vypnutý a přemisťuji nohu z plynového pedálu směrem k brzdě, tak jednak se do brzdového pedálu trefím s větší přesností a mnohem rychleji a jednak v momentě, kdy noha není už na plynovém pedálu a není stále ani na brzdě, tak už brzdím motorem ( odlehčení plynu, tedy brzdění motorem, je první reakce, kterou udělá bez velkého rozmýšlení asi každý, když se mu něco nezdá a až za další vteřinu - dvě vyhodnotí, že je třeba brzdit. Během těchto dvou 1-2 vteřiny přemýšlení, to tempomat pořád drží pod plynem a drahocenné metry ubíhají ).
Samozřejmě pokud to budeme nacvičovat, čas se mezi oběma způsoby brzdění nebude lišit nějak moc výrazně, ale pokud půjde o moment překvapení, tak jsem toho názoru, že rozdíl doby od vyhodnocení situace, že je potřeba brzdit, po moment "zablokování" kol, výrazný bude.
Nemyslím, že bych tempomat neuměl používat, jde o dvě strany mince, kde na jedné hraje roli zodpovědnost a schopnost předvídat a na druhé pohodlnost a lenost podržet plynový pedál. Narážím spíše na to, že ne každý umí podle mého názoru vyhodnotit, kdy je vhodné jej použít a kdy ne. Zejména v hustém provozu, ve městě a při jízdě v noci, nebude použití tempomatu nejvhodnější ( nutnost často přizpůsobovat rychlost jízdy + vyšší pravděpodobnost vběhnutí někoho nebo něčeho před auto. A jako že se nepovažuji za nějakého zabrzděného loudu, pocitově mám právě dojem, že zapnutí tempomatu má vliv na prodlevu při brzdění. A i když určitě není žádná statistika, kolik dopravních nehod nedobzděním při zap. tempomatu je, vsadím boty, že tam tempomat svůj podíl má. Samozřejmě nemůže za to tempomat, je to o lidech.
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Clio páté generacem, již brzy ...
Tipnul bych si, že na první pohled bude vypadat jen jako další facelift 4.generace, i když pod kapotou a v interiéru změny budou patrné. S Grantourem počítat nemáme
http://www.auto.cz/novy-renault-clio-za ... dne-122487
Tipnul bych si, že na první pohled bude vypadat jen jako další facelift 4.generace, i když pod kapotou a v interiéru změny budou patrné. S Grantourem počítat nemáme
http://www.auto.cz/novy-renault-clio-za ... dne-122487
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
no paráda, zrovna když jsem před pár dny koupil Clio4. Já vím, kdybych čekal vždy na novinku tak si nikdy nic nekoupím..
Počkám si tedy na nového Captura, myslím že do 2-3let by se mohl objevit a pak by mohl být čas na obměnu Merivy.
Počkám si tedy na nového Captura, myslím že do 2-3let by se mohl objevit a pak by mohl být čas na obměnu Merivy.
Renault Clio 1,2 16V (2018)
Opel Meriva 1.4 turbo (2016 - a stále mám)
Opel Meriva 1.4 16V (2009-2016 prodáno)
Škoda Felicia 1,2 (prodáno)
Škoda 120 modrá na plyn (prodáno)
Škoda 120 bílá (havárka-prodáno)
Polský fiat - (sešrotováno)
Opel Meriva 1.4 turbo (2016 - a stále mám)
Opel Meriva 1.4 16V (2009-2016 prodáno)
Škoda Felicia 1,2 (prodáno)
Škoda 120 modrá na plyn (prodáno)
Škoda 120 bílá (havárka-prodáno)
Polský fiat - (sešrotováno)
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Udělal jsi dobře. Máš tak o kurvítko méně, respektive jsi se vyhnul filtru pevných částic, a špionážnímu eCall který u V. generace určitě bude
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Picino: u jakéhokoliv nového auta ve vyrobě se vyplatí počkat minimálně rok, spíše ovšem alespoň roky dva, na vychytání všech možných much. Někdo doporuručuje dokonce čekat do facelitu Jinak je celkem slušné riziko, že se staneš nedobrovolným testerem za vlastní peníze.
Dyk77: na eCall neni vůbec nic špionážního
Dyk77: na eCall neni vůbec nic špionážního
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Možná jo, možná ne Samozřejmě mluví se o tom že ne Každopádně bylo to ode mne takové rýpnutí do eCall. Zatím je to v plenkách, ale už nyní se zcela reálně plánuje o rozšíření funkce a odesílání vícero dat on-line, o komunikaci mezi auty v provozu nevyjímaje. Kde jsem to však nedávno četl teď ne a ne najít.
Jeden článek, který nelze potvrdit, ale ani vyvrátit je zde:
http://www.protiproud.cz/duchovni-svet/ ... o-auta.htm
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Toto bych opravdu neřešil. Telefon neustále ví, kde se nacházíme, může v pohodě poslouchat co říkáme, co děláme, sledovat nás přes kameru, kolik lidí ani neví, že se jim někdo dostal třeba do notebooku a dokáže je přes kameru sledovat, zjistit co píšou, co dělají...a mohli bychom pokračovat. To je prostě moderní svět, tomu se člověk neubrání. A když Vás někdo bude chtít odposlouchávat, tak na to nebude potřebovat, ani žádný eCall.
Re: Clio 4 - původní diskuse a pokec
Ten clanku na protiproudu ani nemusim cist – už z názvu domény vím, že tam budou naprosté bláboly (moderně řečeno, "fake news").
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti