Motor 0.9 TCe 56kW 75HP nebo 66kW 90HP

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
sao.paulo
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon pro 14, 2020 20:19

Motor 0.9 TCe 56kW 75HP nebo 66kW 90HP

Příspěvek od sao.paulo » úte pro 15, 2020 23:07

Ahoj, jsem tu nový a nevím, jestli jsem dobře trefil sekci, tak se případně předem omlouvám.
Momentálně uvažuju o koupi svého prvního nového auta a jako volba v poměru cena/výkon se pro mě zdá Clio Grandtour.
Chtěl bych se zeptat, jesti je verze 56kW dobrou volbou (hlavně z pohledu životnosti), nebo jít radši do 66kW.
Jezdím hlavně kratší trasy cca. 5km.
Předem děkuji.
P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor 0.9 TCe 56kW 75HP nebo 66kW 90HP

Příspěvek od kotasekh » stř pro 16, 2020 08:21

Na nabidku renaultu jsem chvili nekoukal, ale ono se jeste nabizi Clio IV? Ja myslel, ze uz jen generace V. Tak ci onak bych sahl po nove 1.0TCe 74kW. Nejen ze vychazi z temer dokonaleho motoru 0.9TCe, ale pridava vychytavky jako svody integrovane v hlave motoru (rychlejsi zahrivani kapaliny na provozni teplotu, odstraneni privstriku benzinu na chlazeni katalyzatoru...) a mozny provoz na LPG (i tovarni).
Jinak mezi 56 a 66kW verzi bude rozdil jen v SW ridici jednotky, zivotnost bude stejna. Pro takto kratke trasy je to nejvhodnejsi volba motoru, zadna 0.9TCe nema primy vstrik, stejne jako 1.0TCe 74 kW.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 168
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Motor 0.9 TCe 56kW 75HP nebo 66kW 90HP

Příspěvek od auto-radce » stř pro 16, 2020 08:35

Ještě se dají koupit úplně nové Clia Grandtour s motorizací 0,9 TCe.
Rozdíl mezi slabší a silnější verzí je více pocitový než reálný. V jedné věci je však podstatný, a to v ochotě rozjíždět se.
Tedy že 55 kW se rozjíždí na volnoběh bez přidání plynu naprosto plynule a v pohodě. U varianty 66 kW to chce při rozjezdu bez plynu více cviku.
(kdo se rozjíždí i s přidáním plynu, nemá šanci poznat verzi).
Na popojíždění městem je tak vhodnější slabší varianta.
Životnost obou verzí se nijak neliší.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor 0.9 TCe 56kW 75HP nebo 66kW 90HP

Příspěvek od kotasekh » stř pro 16, 2020 09:19

Zajimave, automaticke zvyseni otacek pri rozjezdu bez plynu jsem cekal u obou variant.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 168
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Motor 0.9 TCe 56kW 75HP nebo 66kW 90HP

Příspěvek od auto-radce » stř pro 16, 2020 12:11

Obě varianty si přidají samy plyn při rozjezdu na volnoběh, ale průběh točivého momentu od nejnižších otáček je příznivější u slabší varianty. Není to nic dramatického ale vnímavý člověk rozdíly postřehne. Drtivá většina uživatelů nikoliv.
Resumé za mě je, že není třeba hledat vyloženě jednu či druhou výkonovou variantu. Skvěle jedou obě dvě (v rámci kategorie samozřejmě).
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor 0.9 TCe 56kW 75HP nebo 66kW 90HP

Příspěvek od kotasekh » stř pro 16, 2020 12:28

Nebyl by graf pubehu kroutaku u obou verzi? Treba priskrcena 1.2 16V na 48 kW mela vice mene stejny prubeh kroutaku (a tim padem i vykonu) az nekde ke 4000 ot/min, jako 55kW verze, lisila se az spicka vykonu. Tady u 0.9TCe bych to tipoval stejne.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

l’Acrobate
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř pro 23, 2020 23:49

Re: Motor 0.9 TCe 56kW 75HP nebo 66kW 90HP

Příspěvek od l’Acrobate » čtv pro 24, 2020 00:11

Taktéž jsem tuhle otázku řešil, shlížel videa s akcelerací, studoval možnosti chiptuningu a dokonce smolil dotaz s žádostí o momentovou křivku v nějakém formuláři na groupe.renault, dosud bez odezvy.
A včera ještě ze srandy zkusil po mailu kontaktovat Svět Motorů, nepochybuju že informace nebo správné zdroje k dispozici mají, tak uvidíme.
Za sebe jsem zatím zjistil toliko že v obou verzích pojede hůř než aktuální Fabia 1.0 TSI 70 kW, která byla v hledáčku spolu s Cliem :-)

Nakonec kupujeme v rámci příbuzenstva krátké TCe 75 a Grandtour TCe 90, prostě se brala verze motorů co byla na skladě.
Že by mohla mít verze TCe 75 plynulejší regulaci výkonu mě taky napadlo.
Cca 2 roky zpátky jsem zkoušel předváděčku TCe 90 a tehdy mě už při prvním rozjezdu reakce celkem odradily.
Teď už jsem to raději ani neprojížděl, abych si neznechutil jinak skvělou nabídku :-)

Každopádně TCe 75 má udávané maximum 120 Nm @ 2500 RPM zatímco u TCe 90 píšou 140 Nm @ 2250.
O pouhé oříznutím špičky se proto asi nejedná.
Podle různých pramenů by Tce 90 měla disponovat krátkodobým overboostem na 70 kW a 150 Nm.
O slabším naladění obecně moc informací není.
Jsem zvědavý na srovnání až budou v lednu na značkách.

U akcelerace záleží jak kdo řadí atd., ale tohle video s maximálkou napovídá, že rozdíl v maximálním výkonu nějaký přece jen bude:
https://www.youtube.com/watch?v=s90N-EP ... DRIVEFREAK
Maximum 172 km/h tachometrových. TCe 90 většinou přelezou 180 km/h.
0,9 TCe 90

l’Acrobate
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř pro 23, 2020 23:49

Re: Motor 0.9 TCe 56kW 75HP nebo 66kW 90HP

Příspěvek od l’Acrobate » ned led 31, 2021 20:57

Tak tedy reálné porovnání – při ploužení po městě jsem neshledal rozdíl. I rozjezd včetně pokusů s automatickým přidáním plynu mi přišel stejný. Tj. není to TDIčko co vás vytáhne na jedničku do kopce na volnoběh, ale nějak to jde.

Víc nápadné jsou na první dobrou odlišnosti mezi dlouhým (TCe 90) a krátkým (TCe 75) Cliem, které má trošku těžší řízení a bezprostřednější reakce v nájezdech do zatáčky. Bylo to znát už v prvních metrech. Z nějakého důvodu jsem v něm i více slyšel motor.

Ve vyšších rychlostech a stoupáních už je jiné naladění motorů znát.
Za městem máme táhlé stoupání, kde Tce 90 kolem 90 km/h na pětku dokáže pořád mírně zrychlovat na půl plynu. Na plný plyn už zrychlení není pozorovatelně lepší, jen motor začne protestovat vibracema.

Zatímco u TCe 75 rychlost pomalu klesá a k vibracím ji ani plným plynem nedonutíte, bavíme se o 2200-2300 otáčkách, převody jsou stejné.
Takže TCe 75 je vhodnější pro řidiče bez citu, omezeným krouťákem se chrání před torzními kmity v nízkých otáčkách :-)

Pro zajímavost - TCe 75 má místo tlačítka "ECO" záslepku. Mám jisté podezření že ECO mapou se z TCe 90 stane TCe 75, tohle ještě zkusím otestovat.
0,9 TCe 90

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti