NA prednej kapote mam na malej ploche cca. priemer 5-7 mm odrety lak pravdepodobne od odleteneho kamena. Je to sice mala plocha, ale vidno to i z dialky, kedze mam ciernu metalizu. Moc by mi to nevadilo, ale aby to nezacalo korodovat.
Je nejaka jednoducha metoda,ako by sa to dalo doma opravit? Prelakovat cele to urcite nie, ani servis nechcem kvoli tomu riesit.
Oprava laku
Oprava laku
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019
Re: Oprava laku
A je to az na plech, alebo len po zakladovku?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Oprava laku
V kazdem priadne poradne ocistit, neco, co je i na silikony, treba jako:
https://www.autolaky-eshop.com/spraymax ... ml_z23502/
Jestli to je pouze vrchni lak, tak staci zakapnout lakem. Nejlepe skocit za lakyrou, kdyz strika dvouslozkovym a trochu ti ukapne. To by se medo dat i zabrousit a prelestit.
Pokud je proskrabnuta i mataliza tak v micharne barev ti udelaji do male flasticky se steteckem. Je to metla i s lakem. Zabrousit se da, ale po zalesteni videt je.
Jestli je to az na zinek, nebo i pod nej, tak i primer.
Cerna metaliza je svine. Je na ni vsechno videt. Horsi je jiz pouze klavirlak.
https://www.autolaky-eshop.com/spraymax ... ml_z23502/
Jestli to je pouze vrchni lak, tak staci zakapnout lakem. Nejlepe skocit za lakyrou, kdyz strika dvouslozkovym a trochu ti ukapne. To by se medo dat i zabrousit a prelestit.
Pokud je proskrabnuta i mataliza tak v micharne barev ti udelaji do male flasticky se steteckem. Je to metla i s lakem. Zabrousit se da, ale po zalesteni videt je.
Jestli je to az na zinek, nebo i pod nej, tak i primer.
Cerna metaliza je svine. Je na ni vsechno videt. Horsi je jiz pouze klavirlak.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Oprava laku
Záleží jak hodně jsi náročný. Pokud je to vidět z dálky, tak počítám, že je to odštípnuté až na plech a po barvě zbyl pěkný "kráter".
Osobně to řeším tak, že zajedu s čistým autem do prodejny s autolaky a nechám si barvu namíchat do spreje. Mám tak možnost si něco nastříkat a když si odstříknu do víčka, mohu nanášet barvu i štětcem. Navíc barva ve spreji je hodně řídká - dobře se v "kráteru" po kameni rozlije a vydrží mi roky, protože nehrozí, že by se k ní dostal vzduch a vyschla mi. Doba schnutí je krátká.
Vlastní nanesení barvy probíhá na odmaštěný povrch. Odmašťuji, běžnými věcmi jako je líh, technický benzín, čistič brzd nanesený na hadřík a lehce to očistím.
K nanesení barvy, na tak malé plochy, používám buď špičatou špejli, či párátko, nebo tenký štěteček s ostrou špičkou. Barvu si neustále míchám a na postižené místo barvu kápnu lehkým dotykem štětečku ( párátka ) o povrch karoserie. Kapku barvy se snažím opatrně roztáhnout do okrajů "kráteru", ale nesmí se přetáhnout. Pokud se lehce přetáhne, raději to nechám být a neopravuji to. Hlavně je potřeba pracovat rychle, dokud je barva ve víčku řídká. Není na závadu dát více barvy. U malých oděrek tohoto typu, muže barva lehce vyčnívat nad povrch laku, protože po vyschnutí barvy se zmenší její objem a kapka barvy splaskne.
Po řádném vyschnutí barvy ( klidně až druhý den ), nanesu stejným způsobem bezbarvý lak. Taktéž používám ten ve spreji, ideálně zakoupený v autolacích, jenž je vhodný k danému typu barvy.
Nechám to opět řádně vytvrdnout a v podstatě není dál co řešit. Pokud by kapka bezbarvého laku vyčnívala i po vyschnutí nad povrch původního laku, není nic ztraceno. Ba naopak, je to určitá výhoda. Vedle opraveného místa, se ze dvou stran nalepí hladká, tenká lepící páska a přebytek naneseného laku se odřízne klasickou žiletkou podél pásky. Pak lze opravené místo přeleštit pastou na autolaky s hrubostí 1000, 2000, 3000 v tomto pořadí. Počítám ale, že pasty k dispozici nemáš, není to levná záležitost a nákup se kvůli takovému oděrku vůbec nevyplatí. Takže pak poslouží např. i Tempo a ručně to lehce zaleštit.
Výsledek není nikdy 100% , ale plech je opět ošetřený barvou i lakem. To jak výsledek vypadá, závisí hodně na šikovnosti, ale ani nejšikovnější ruce nespraví to, že domíchávaná barva, zejména pak metalíza, nemá v daném ošetřeném bodě zcela stejný odstín. Hlavně těsně po opravě je nová barva výrazně sytější. Za nějaký čas to trochu splyne, své udělá mytí karoserie i UV záření a člověk to přestane vnímat.
Zkus a uvidíš.
Osobně to řeším tak, že zajedu s čistým autem do prodejny s autolaky a nechám si barvu namíchat do spreje. Mám tak možnost si něco nastříkat a když si odstříknu do víčka, mohu nanášet barvu i štětcem. Navíc barva ve spreji je hodně řídká - dobře se v "kráteru" po kameni rozlije a vydrží mi roky, protože nehrozí, že by se k ní dostal vzduch a vyschla mi. Doba schnutí je krátká.
Vlastní nanesení barvy probíhá na odmaštěný povrch. Odmašťuji, běžnými věcmi jako je líh, technický benzín, čistič brzd nanesený na hadřík a lehce to očistím.
K nanesení barvy, na tak malé plochy, používám buď špičatou špejli, či párátko, nebo tenký štěteček s ostrou špičkou. Barvu si neustále míchám a na postižené místo barvu kápnu lehkým dotykem štětečku ( párátka ) o povrch karoserie. Kapku barvy se snažím opatrně roztáhnout do okrajů "kráteru", ale nesmí se přetáhnout. Pokud se lehce přetáhne, raději to nechám být a neopravuji to. Hlavně je potřeba pracovat rychle, dokud je barva ve víčku řídká. Není na závadu dát více barvy. U malých oděrek tohoto typu, muže barva lehce vyčnívat nad povrch laku, protože po vyschnutí barvy se zmenší její objem a kapka barvy splaskne.
Po řádném vyschnutí barvy ( klidně až druhý den ), nanesu stejným způsobem bezbarvý lak. Taktéž používám ten ve spreji, ideálně zakoupený v autolacích, jenž je vhodný k danému typu barvy.
Nechám to opět řádně vytvrdnout a v podstatě není dál co řešit. Pokud by kapka bezbarvého laku vyčnívala i po vyschnutí nad povrch původního laku, není nic ztraceno. Ba naopak, je to určitá výhoda. Vedle opraveného místa, se ze dvou stran nalepí hladká, tenká lepící páska a přebytek naneseného laku se odřízne klasickou žiletkou podél pásky. Pak lze opravené místo přeleštit pastou na autolaky s hrubostí 1000, 2000, 3000 v tomto pořadí. Počítám ale, že pasty k dispozici nemáš, není to levná záležitost a nákup se kvůli takovému oděrku vůbec nevyplatí. Takže pak poslouží např. i Tempo a ručně to lehce zaleštit.
Výsledek není nikdy 100% , ale plech je opět ošetřený barvou i lakem. To jak výsledek vypadá, závisí hodně na šikovnosti, ale ani nejšikovnější ruce nespraví to, že domíchávaná barva, zejména pak metalíza, nemá v daném ošetřeném bodě zcela stejný odstín. Hlavně těsně po opravě je nová barva výrazně sytější. Za nějaký čas to trochu splyne, své udělá mytí karoserie i UV záření a člověk to přestane vnímat.
Zkus a uvidíš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů