Chytré dobíjení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » stř dub 22, 2020 13:02

Jo takhle :-) Jako ale urcite, je toho vic, co je na aute potreba predelat :-D
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od kadliiik » stř dub 22, 2020 15:04

DYK77 píše:
stř dub 22, 2020 11:49
Ahoj. Jsem se nezmylil....
Zmýlil. EFB má desky pokryté skelnou tkaninou. EFB akumulátor nejde nahradit normálním bez výrazného snížení životnosti. Přečti si po sobě aspoň ty odkazy, které jsi přiložil. Máš to v nich napsané. AGM má celý elektrolyt nasáklý ve skelné tkanině (to je rozdíl EFB a AGM)...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » stř dub 22, 2020 16:32

Uz jsem si rikal, jestli si ze me nedelas pr..l :-D , protoze clanek jsem cetl, i kdyz uz docela davno, takze timto se omlouvam, ale nemylil jsem se tak moc :-P . Na zacatku stoji jednoducha veta "Proto moderní auta potřebují baterie AGM, které mezi deskami mají skelnou vatu, nebo aspoň EFB, jež mají desky robustnější", tečka. Az dal je zminka, ze EFB maji jakou si vrstvicku skelne tkaniny, ktera ty desky drzi pohromade, protoze se driv ci pozdeji zacnou drolit tim jak dostavaji "napit" od S.Startu a blbeho dobijeni, ktere jde z extremu do extremu. A co by jinak udelaly vydrolene desky? Olovo si sedne na dno akumulatoru a az je ho dost, vyskratuje cely clanek a baterie jde na šrotak. Na tohle ovsem trpely akumhlatory i u starsich aut, stacilo aby dobijeni nefungovalo jak ma, nebo probihaly caste starty v mestskem provozu. Kdo mel dobijeni OK a nemel caste starty jak nase postacka, co popojizdi od domu k domu, tomu baterie vydrzela 100 let. A stejně to bude fungovat i ted, staci vypnout S.Start, idealne odpojit IBS a je vystarano. Maximalne budu muset jednou za rok skontrolovat stav elektrolytu, kdyz to baterie umozni, ale jinak budu jezdit celorocne s nabitou baterkou a nabijecka si da pohov. A ano, budu moci take jezdit a brzdit jako jantar, protoze me bavi ridit a nechci porad prizpusobovat styl jizdy dobijeni, na ktere nikdy nebylo potreba za jizdy myslet :-) Na co vsechno bude potreba myslet za dalsich 10 let? Uz ted je toho docela dost.
Jinak nerekl jsem, ze obycejna baterie je idealni, ale urcite se na to jezdit da. Jak dlouho vydrzi je hodne otazkou pristupu a hodlam to odzkouset. Mozna to nebude trvat tak dlouho, protoze muj akumulator ma po 3 letech ztejme to nejlepsi za sebou a to jsem ho fakt od zacatku hyckal. Jak auto odstavim, ma napeti po 10ti minutach cca 12,7V a po par dnech 12,3- 12,2 V. To je proste spatne. U auta rv. 2002, kdyz jsem menil druhou doslouzenou baterii, tak uz jsem ani nevedel kdy byla dána jako nova, jak to bylo davno. A ze bych ji venoval nejakou pozornost, to se ani neda rici.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od kadliiik » stř dub 22, 2020 20:13

Já jsem si zas říkal, jestli si neděláš pr..l ty, že hodíš nějaký odkaz jako důkaz a tvrdíš přitom něco jiného :-D Jinak na tvůj test jsem zvědavý, ani ty odkazy, které jsi dal totiž nedokazují, že by měl mít hlavní roli start/stop, hlavní roli podle mě hraje inteligentní dobíjení. K mé domněnce nahrává i fakt, který je zmíněný ve tvém odkazu, že i Kie bez startstopu, ale s inteligentním dobíjením mají AGM. Naopak první auta se startstopy, ale bez inteligentního nabíjení měla obyčejné autobaterie.

Jinak když se podíváš do sekce Kadjar, tak zjistíš, že my Kadjaristi jsme ti jantaři, co se tam předhání, kdo má nejnižší spotřebu :-D :-D :-D Jsem tam asi jediný, kdo zkoušel maximálku. Takže problém myslet na dobíjení nemáme :-D Já bych to tak černě s tím na co je potřeba myslet neviděl, u svého prvního auta jsem musel myslet na to, že mám zapnout světla, ručně přepínat dálková, po křižovatce vypnout blinkr, zatahovat ruční brzdu, při ostřikování zvlášť zapnout stěrače atd atd. Já teda v autě musím přemýšlet výrazně méně než před 10 lety :-)

Jinak předtím jsi ještě psal "A ze mela testovana baterie po skoro 20.000 Km mensi kapacitu neni zadny div. Oni ji prave nesetrili, davali ji STOP/STARTEM, inteligentnim dobijenim a castym mestskym provozem po Praze pekně do tela." Tak potom nevím, jak se máme starat o baterii my co nalítáme 20 000 km ročně, značnou část toho po městě. Jak jsem psal, mě klasická baterka na 1,6 atmo benzínu co jsem měl ve Scenicu vydržela vždy 2 roky, žádný start/stop samozřejmě. Takže jestli teďka na dvouleté prohlídce Kadjara nebudu měnit baterku, tak pro mě EFB smysl rozhodně má. Nehledě na to, že rekuperace a start/stop palivo šetří. Já mám rozdíl ve spotřebě v létě, kdy to vše funguje a v zimě, kdy ne, opravdu dost zásadní, výrazně vyšší, než jsem měl dříve se starým atmo motorem bez těchto vymožeností. Takže za mě to šikana a debilita rozhodně není. Start/stop vypíná motor logicky, dnes odpoledne jsem projel Brno z jihu na severozápad a nazpět. na 22 km, mi to motor vyplo 4×, 2×když jsem stál na červené, jednou, když jsem dojel do kolony z kopce a v té se potom coural s vyplým motorem, protože ho to zapne až při 7 km/h nebo "vyšlapání" posilovače a 1× když jsem zastavil na cca 2 minuty a vyřizoval mail. Ani v jednu z těch chvíli jsem neviděl jediný důvod, proč by měl motor běžet. Za mě start/stopu a rekuperaci palec nahoru. Ještě musím podotknout, že hejtovaná 1,2TCe H5F, která se zahřívá strašně pomalu se zahřívá tak 3× rychleji než stará dobrá atmo 1,6 K4M. Ostatně, když jsem si jel předminulý týden pro kyblík do KFC, celých 1,7 km s úplně studeným autem tak na cestě zpátky už jsem jel s plně zahřátým motorem. Který mi startstop u okýnka vypl, což zase nevidím důvod proč bych tam měl minutu a půl smrdět než mi nasládají stripsy a křidýlka do kyblíku... Ale jak už jsem psal, každému dle jeho chuti. Pokud někomu vyhovuje vypínat start/stop a rekuperaci, tak OK, ničitel planety to podle mě není. Z toho co píšeš to evidetně v tvém případě smysl má. Jen pozor na ty generalizace.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » čtv dub 23, 2020 10:47

Ahoj. Nemuzu rici, ze bys nemel v nicem pravdu, ale taky vidim, ze kazdy fungujeme zcela rozdilne, a proto se nazory rozchazeji. Nezalozil jsem toto vlakno, abych se hadal, ale abych s temi, koho to zajima, vyresil problem jak jezdit a nemit porad vybity akumulator, protoze je to hovadina, podobne jako jezdit porad k benzince a tankovat 2 litry, protoze auto bude lehci nez s plnou nadrzi a tim padem vypusti mene emisi. To neni zadna generalizace, to je selskej rozum, ktery mi rika, ze nektere generacemi overene principy, ktere fungovaly a nicim ekologogii neohrozovaly, mely zustat bezezmeny.
Ano za nicitele planety se nepovazuji, protoze rocne jako cela rodina najezdime autem do 15.tis Km, Do orace se stridam v jizdach s kolegou, takze jezdime jednim autem 2 az 3, vyuzivame MHD, a jako dopravni prostredek vyuzivam casto i kolo, nesnasim zbytecny couracky po meste na 1Km a nezajizdim k okynku do fast foodu, protoze kdyz se chci najist, tak zastavim na parkovisti a jdu se v klidu najist jako clovek a pak pokracuji dal v jizde, tudiz neresim S.Start u vydejniho okynka. Kdyz mi padnou zavory, tak zpravidla taky motor vypinam, sam od sebe. Na druhou stranu vadi mi hejsci, co na benzince nechaj kloktat svoje smrduty TDi 10minut, nez vychlastaj kafe a taky borci bez DPF, atd, atd. K cervene na semaforu, nebo ke kruhaku dojizdim zpravidla tak, abych vubec nemusel zastavovat a plynule projedu, a kdyz uz musim v krizovatce zastavit, zasadne nechci, aby mi auto zdechlo ( priklad z praxe, zenska odbocovala vlevo a nez odbocila a projela krizovatku S.Start ji 4x vypnul motor, protoze cervena, pak cuk 3 metry vpred, pak tramvaj a pak chodci ). Ja nevim no, me tohle konkretne prijde, zbytecny, nenormalni, skodlivy jak pro mechanismus, tak i z hlediska bezpecnosti a ekologicky uz vubecne. Kdo rika, ze mu S.Start motor nevypina, muze to byt prave tim, ze ma baterku s napětím na huntě, protoze ja jezdim s nabitou baterií a me vypina S.S motor kazdou chvili. Tedy vypinal, uz ma smulu. Takze zbyva dat sbohem chytremu dobijeni a problem je vyresen, cista hlava, mene odpadu a v posledni řadě i nejaka ta kačka doma, protoze i ta nabijecka za rok neco sezere. Minimalne za ty prachy koupim nejakej benzin na vic a pekne motoru prozenu perka at si vezme alespoň 20l/ na 100Km, at z nej vylitaj ty zasr...y saze, ktery ma nasvedomi primy vstrikovani a nejakej zelenej mozek, co za tim stoji.
A pokud jde o to premyšleni pri jizdě, samozrejme jsem mel na mysli, ze by mel clovek pokud mozno co nejmene resit, jestli ma jet tak ci onak, aby nevybil baterii, jestli musi vypnout S.Start, aby nezapekl rozpalene turbo, az zastavi. Pokud jde ale o samotne rizeni, je podle me je spravně, kdyz ridic nad rizenim, opakuji nad řízením auta premysli, zapne si sterace kdyz opravdu prsi a ne kdyz jsou sterace primrzle ke sklu, rozsviti si svetla, kdyz je sero ci tma a nepotrebune zapinat lampy vedne, kdyz vyjizdi z garaze, nepřeřadi v kopci tak, aby hned musel zase podrazovat, ostrikne si okno ve spravnou chvili a ne ve chvili kdyz ho neco oslní, ohlida si odstup a nespoleha, ze ho radar zachrani pred krešem, zaparkuje a nepotrebuje k tomu 60 kamer a senzorů, aby nezboural pulmparkoviste. Za volantem ma byt clovek bdelý a ne chrapat, nebo se venovat telefonu a spolehat na "chytrou" technologii. Lidi od toho degenerujou a je to uz obcas poradne videt.
Ne, proste dekuji, rad obsluhuji vozidlo sam, me staci, aby to trochu táhlo a nebyl jsem brzda v provozu, "chytre" technoigie si nechte pro nekoho dalsiho a preji vsem nadsencum a priznivcum, at Jim dlouho vydrzi bez poruch, alespon behem zaruky.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od kadliiik » čtv dub 23, 2020 13:39

Jasný, já tě chápu. Však jak říkám, každému podle jeho chuti ;-)
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » čtv dub 23, 2020 14:19

Hura, muzeme zpet k tematu :-)
PS: Se mnou se nema o vybave vozu cenu bavit, jsem v tomhe pro mnohé rekněme konzervativni, ale ridit "chytre auto" je pro mě neco jako lizat gumovou pannu :-) . Kolikrat mam obavy kdyz predavam auto na garancku, aby mi ho netukli, protoze co jde z automatu vypnout, je vypnuty, parkovaci senzory taky - ani nevim jestli jsou funkcni, na couvaci kameře mam vypnuty ty priblbly zakriveny cary, ale kamera funguje - ničím nestraší a kdyz chci, tak se treba podivam, jinak staci zrcatka, abych zaparkoval na centimetr. Pas uz me taky nebuzeruje, kdyz se hned nezapnu. Stop Start jsme uz probrali. Zacina se to lepsit, ale jeste je na tom hodne prace. Nevi nekdo jak dodelat vypinac ESP? :-P
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od kadliiik » čtv dub 23, 2020 21:28

To ESP by mě taky zajímalo. Já pouze umím u Kadjara s ddt4all zpřístupnit v R-linku nějakou položku Extended grip nebo tak nějak, což na netu někteří lidí píšou, že by to mělo upravovat nastavení ESP, ale já jsem nepozorovat, že by to s autem cokoliv udělalo, takže je to spíš slepá cesta :-(
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od renault841 » pát dub 24, 2020 02:13

Otázkou je, jestli to vůbec nějak mění nastavení ASR, když není extended grip v původní výbavě i s otočným voličem na středovém tunelu. To vysněné tlačítko na vypnutí ASR/ESP bude bohužel nereálné. Někde v sekci Megane IV, se někdo zmiňoval, že vypnout obojí lze, ale pouze přes ddt4all, což moc praktické není. Hlavně pokud se člověk chce jenom vyhrabat ze sněhu. Já naštěstí ještě v autě možnost vypnutí mám, ačkoliv v původním nastavení jenom do 50 kmh, ale šlo to přenastavit na čistě manuální režim zase nic s čím by si ddt4all neporadilo.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od kadliiik » pát dub 24, 2020 10:11

Bohužel není auto jako auto. Návody na vypnutí ESP přes ddt4all u Megana jsem našel, ale třeba u Kadjara to podle toho návodu udělat nejde, příslušné ECU tam má jiné parametry :-( Takže bych se případně zkusil inspirovat u Clia, kdyby tu měl někdo jiný návod... Takový střelec, že bych zkoušel v dd4all měnit různé parametry a zkoušel co to udělá nejsem, protože tomu pricipiálně nerozumím úplně dobře.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » pon dub 27, 2020 01:07

U Smarta 1.generace šlo ESP vypnout klemou vraženou mezi dvěma konkrétními piny v OBDII zásuvce. Později se na Ebay prodávaly epesní klemovače do OBDII. Nechce to někdo zkusit ? :mrgreen:
Dnes jsem vyjel na výlet s odpojeným IBS. Odpojil jsem baterii od nabíječky a prakticky celou cestu se napětí na baterii drželo na 14,4V, paráda.
Po návratu domu a bezprostředně po vypnutí motoru, měla 12,7V. Po zamknutí auta a cca hodině klidu, měla 13V. Takhle pěkně nabitou jsem ji ještě neviděl. Hladina elektrolytu beze změn.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

pecaturboman
Advanced member
Příspěvky: 293
Registrován: pát říj 02, 2015 19:58

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od pecaturboman » úte kvě 19, 2020 19:16

od kterého roku mají clia 4 v benzínu start stop?

pkey
Advanced member
Příspěvky: 348
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od pkey » úte kvě 19, 2020 19:54

DYK77 píše:
čtv dub 16, 2020 15:17
O chytrém dobíjení tu bylo řečeno hodně, ale myslím, že si to zaslouží vlastní téma.
Víme, že je to výdobytek ekoteroristů za účelem snížení emisí automobilu, víme, že to zkracuje životnost akumulátoru a tím pádem násobí nutnost vyrobit více akumulátorů a odpadu. Takže debilita na N-tou.
Zatím jsem se nedopracoval k tomu, abych si nechal funkci chytrého dobíjení vypnout diagnostikou ( jestli to jde nevím, snad ano), takže pravidelně akumulátor nabíjím nabíječkou CTEK a doufám, že mi vydrží minimálně 6-7 let, jak jsem býval zvyklý.

Kdo sleduje za jízdy palubní napětí ( např. Voltmetrem v zásuvce zapalovače ), tak ví, že dobíjení se chová k baterii poměrně agresivně. Při plně nabité baterii se auto vůbec nesnaží akumulátor jakkoliv udržovat na přijatelné hladině napětí. Napětí krátkodobě padá až na 11,9V ! Jinak se motá kolem 13V, vyjma brzdění motorem, kdy leze k 16V, ale tím se baterie stejně nestihne dobít. Po delší jízdě se dobíjecí napětí ustálí +/- na 13V, ale i tak, když odstavíte auto a druhý den se k němu vrátíte, napětí akumulátoru je 12,4V, tedy tak akorát, aby začaly desky sulfátovat a akumulátor šel předčasně do kopru.

Našel jsem provizorní řešení jak to řešit. Při odpojení konektoru, viz foto, ŘJ nevidí napětí akumulátoru, a tak tak se jej snaží dobíjet, tak, aby byl akumulátor stále dost nabitý. Bohužel hladina napětí se pohybuje kolem 14,6 V, což je právě taková hodnota, která způsobuje pomalou ztrátu vody v akumulátoru. Kdyby byla hladina napětí 14,4V fungovalo by dobíjení akumulátoru jako v autě bez chytrého dobíjení a vše by bylo úplně v pořádku. Bohužel kvůli 0,2V navíc je zapotřebí buď pravidelně hlídat hladinu elektrolytu v akumulátoru, nebo využívat dobíjení 14,6V jen občas na oživení baterie. Píši to sem proto, že jsou motoristé, kteří nemají možnost akumulátor pravidelně dobíjet nabíječkou a tato metoda dobíjení by jim mohla v prodloužení životnosti akumulátoru výrazně pomoci.

Sám nyní jezdím s odpojeným konektorem a protože se mi podařilo otevřít zátky akumulátoru, sleduji úbytek elektrolytu. Za nějaký čas dám vědět jak to dopadlo.

https://drive.google.com/file/d/17E7ba5 ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/17SG_oe ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1_r1-sI ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Jb-Aom ... sp=sharing

https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770

Obrázek
Píšeš, že jezdíš s odpojeným konektorem na mínus svorce a tím máš vyřazené int. dobíjení. Kolik drátků má ten konektor prosím. Já na Cliu V mám na tom konektoru 4 drátky. Je to stejné ? Díky
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

pkey
Advanced member
Příspěvky: 348
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od pkey » stř kvě 20, 2020 11:03

DYK77: tak jsem si prohlédl Tvoje fotky a u Tebe jsou na tom konektoru jenom 2 kablíky, kdežto u Clia V jsou 4. Bude to ještě složitější. Uvidím kdy baterka chcípne.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » pon čer 01, 2020 11:13

Ahoj. Nebudu Tě navádět, ale já bych to klidně zkusil odpojit a sledoval bych co to dělá. U tebe zřejmě posílají data ještě na další řídicí jednotku ( ŘJ ), nebo možná jen oddělil napájení, takže 2kablíky data a 2 kablíky napájení, ale v jádru půjde pořád o stejnou věc.
Jen tak namátkou jsem nedávno mluvil s pár lidmi ( Kia, Škoda ), kteří také jezdí s odpojeným konektorem IBS a ti znají další lidi, kteří to mají odpojené zrovna tak. V té souvislosti jsem ještě neslyšel, aby někdo řekl, že se mu po odpojení konektoru stalo něco špatného. Z všeobecných informací jsem vyčetl, že ŘJ, když vidí stav baterie, umí případně i odpojit některé spotřebiče, aby se baterie nevybila na tolik, že už by nešlo nastartovat. Ano je to v zásadadě i ochrana, ale pokud člověk není dement a nemá potřebu se zapnutým zapalováním a vypnutým motorem pozapínat kde jaký spotřebič, tak mu nic nehrozí. Stejně tak je potřeba vědět, že když už z nějakého důvodu k vybití baterie dojde, ale lze ještě nastartovat, tak není dobrý hned vytáčet motor za účelem větších otáček alternátoru, ale naopak nechat to nějakou dobu běžet na volnoběh a pak v klidu vyjet a nic elektrického zbytečně nezapínat, aby se nepřetěžoval alternátor. To ale platilo i dříve, bez inteligentní kontroly dobíjení. Riziko poruchy nehrozilo, pokud si člověk ohlídal pár věcí a nejezdil se stoletou baterií, která byla evidentně po smrti ( jednoho takového kolenovrta jsem znal, nebylo mu blbí každý druhý den somrovat, aby jej někdo nastartoval přes kabely, když potřeboval odjet z práce ).
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » pon čer 01, 2020 11:16

A ještě jsem teď našel článek, dle kterého ať si každý udělá názor sám :-)

https://www.garaz.cz/clanek/stop-start- ... d-21003800
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

pkey
Advanced member
Příspěvky: 348
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od pkey » pon čer 01, 2020 12:43

Zkusil jsem ten konektor odpojit, ale má to ještě jeden háček. Po nastartování běží motor pouze na baterii a na měřáku bylo 11.8 V. Asi po 100 metrech naběhl alternátor a napětí se ustálilo na nějakých 13,8 V. U Fabie asi ten systém při zapnutí zapalování zároveň vybudil alternátor a při nastartování nikdy napětí takhle nekleslo. Zapojil jsem konektor zpět a nechám to osudu. V manuálu mi chybí informace o případném odstavení auta např. na 2 týdny. U Fabie je informace, že pokud má být auto odstaveno Na 3 týdny, je třeba odpojit mínus svorku z baterie. U Clia nic, žádná informace.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » pon čer 01, 2020 13:49

3 týdny sice baterii úplně nevybijí, ale vysaje jí to na hranici sulfatace. Myslím, že v tom manuálu Škoda neuvedli úplný blud, klidně to lze aplikovat i u Clia.
Co jsem viděl, u některých starších aut ( cca r. 2004 ) bývalo, že akumulátor nebyl po nastartování motoru krátkou dobu dobíjen, a to tam ještě žádné chytré dobíjení, tak jak ho známe dnes, nebylo. Prostě se jednalo o odlehčení motoru, který po studeném startu běží "těžce".
I u Clia IV není akumulátor po startu krátkou dobu dobíjen a napětí klesne pod 12V. Nic neobvyklého. 13,8V je pěkný - odpojit :-)
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
mafian
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: sob říj 19, 2019 18:41
Bydliště: Milovice

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od mafian » úte čer 02, 2020 21:00

Tak jsem se konečně odhodlal a odpojil kabel inteligentního nabíjení. Všechno funguje, ale mimo upozornění na prostředním infu "check vehicle" mi svítí žlutý klíček servisu. Máte to taky tak?
RENAULT CLIO GRANDTOUR IV Dynamique ENERGY TCe 90 2014, Black-Pearl
Renault Megane Grandtour III, 1.6. 16V 81kw 2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od kotasekh » úte čer 02, 2020 21:57

Dva kontakty na konektoru na baterce nebo ctyri?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » úte čer 02, 2020 22:12

U mě žádný žlutý klíček. Tak to Ti to napojili na pěkně blbou hlášku :-(
Ohledně dobíjení, je u mě po měsíci ježdění vše v pořádku. Dobíjecí napětí je na začátku jízdy o něco vyšší cca 14,7V, ale pak klesne i na 14,2V a drží, což je fajn. To se před měsícem po odpojení IBS vůbec nedělo, minimum bylo 14,4V. Vysvětluji si to tím, že se kapacita baterie konečně dostává na svoje normální parametry. Je to poznat i měřením po odstavení auta na více dní. Zatím co dříve už po pár dnech měla baterie kritických 12,4V i méně, teď si drží 12,6V. Měl jsem IBS odpojit už dávno, musela si zažít středověk :-) , mohla na tom být lépe. Elektrolyt neubývá.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
mafian
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: sob říj 19, 2019 18:41
Bydliště: Milovice

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od mafian » stř čer 03, 2020 06:59

RENAULT CLIO GRANDTOUR IV Dynamique ENERGY TCe 90 2014, Black-Pearl
Renault Megane Grandtour III, 1.6. 16V 81kw 2009

PPI
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř bře 17, 2021 15:43

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od PPI » stř bře 17, 2021 16:02

Vracím se k původnímu tématu tohoto vlákna, na Subaruforu v Kanadě jsem našel zhruba toto:
Jednoduchý neinvazivní způsob, jak obejít nepříjemné chování "chytrého" alternátoru.
„Nejlepším“ způsobem je změna ALT. SENS. okruhu "podvržením" fiktivního napětí, o kterém si ALT myslí, že je z bateriového obvodu. Tento okruh je jištěný pojistkou která je většinou dobře dostupná a je to ideální místo pro "nabourání se" do okruhu. Když řídící jednotka vidí nižší než povolené napětí (<12,0 V), zareaguje aktivací ALT a tudíž BINGO!!!!
Filtivní napětí se jednoduše získá úbytkem napětí na diodě/diodách. V mém případě dvou diodách, každá sníží napětí o cca 0,75V t.j. o ideálních 1,5V. Takže stačí místo originální pojistky zasunout "bastl" kde v sérii bude pojistka a jedna/dvě diody. Výhoda je ta, že se lze vrátit do původního stavu vrácením normální pojistky. Já jsem si pro jistotu doplnil tento bastl o přepínač, kerým můžu diody překlenout a simulovat tak původní stav. Samozřejmostí je sledovat napětí a něco o bobíjení vědět.
Pokud náhodou někdo toto řešil, je v obraze a ví o nějakých úskalích, napište. Až posbírám zkušenosti z provozu nebo z připomínek dalších bastlířů, dám vědět.
Pozn. Ta správná pojistka je u každého auta jinde, je třeba jí najít v seznamu pojistek dle popisu, který je např.: Battery check sensor on Stop & Start model (battery +) / Snímač autobaterie

Dylan82
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned srp 14, 2022 15:34

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od Dylan82 » čtv říj 13, 2022 19:02

Driv jsem na zimu odpojoval IBS u Dustera. Bydlim v panelaku a nechtelo se mi vytahovat baterku a nosit do bytu nabijet. Po trech letech bez problemu.
V lete jsem poridil Megane a citim, ze kdyz ted malo jezdim, tak se nema baterka sanci dobit. Je zde i vetsi vybava, auto sviti, kdyz k nemu jdu v noci atd. (co slo jsem v nastaveni omezil).
Dnes jsem jel jen 10 km do mesta a pred tim odpojil IBS. Auto nejdriv dobijelo 15V, ale i za tak kratkou dobu nakonec dobijene napeti kleslo na 14,6 - 14,7V. Jsem zvedavy, kde se napeti ustali, az pojedu delsi trasu a baterka se dobije. Jak pise vyse DYK77 - "Vysvětluji si to tím, že se kapacita baterie konečně dostává na svoje normální parametry."
Vsiml jsem si, ale ze i s odpojenym konektorem IBS auto rekuperuje. Kdyz brzdim motorem, napeti bylo 15 V. Vic ale nikdy.
Auto mam jeste na dlouho v zaruce, tak se chci zeptat - na kolik se stav akumulatoru kontroluje pri garanckach? Zda mi napr. doplni vodu? Nevim, zda do to zasahovat sam, nikdy jsem to nedelal. Diky za rady

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 302
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od berka79 » čtv říj 13, 2022 21:26

U Megana mám vyřešeno propojením pinu na konektoru spínače kapoty. Vypnul se tím nesmyslný stop-start a dobíjení funguje ihned standardně a i teď když jsem autem nejezdil více jak 3 měsíce, nastartovalo jako bych jel naposledy včera. Najezdil jsem asi 250 km a zase bude dva měsíce stát, ale nečekám žádný problém. U Clia je spínač kapoty lépe schovaný, takže jsem jen odpojil snímač napětí na baterce a už to tak funguje cca. 2 roky.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti