Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od neopagan » pon led 27, 2020 11:57

Riedite kvapalinu do ostrekovaca destilovanou vodou? Je to v poriadku aj v zime?

Lebo v kufri mam bandasku destilovanej vody a uplne to ztuhlo v mrazoch. Predpokladam ale, ak by som trochu pridal do nemrznucej kvapaliny do ostrekovaca, tak by to nestuhlo.

V lete som totiz pridaval destilku aj do chladiacej kvapaliny a zatial v zime to nerobi problem. Samozrejme nie velke mnozstvo.
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od amater3 » pon led 27, 2020 13:59

A prečo destilovanú a nie obyčajnú vodu.Ja nemrznúcu zmes do ostrekovačov riedim 1 ku 1,ale koncentrát je do -90°C.Treba čítať info uvedené na balení kvapaliny. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od Renaulťák » pon led 27, 2020 14:07

Pokud mas destilku, nebo spise demineralizovanou vodu zadarmo, tak je lepsi i do ostrikovacu. Cista H2O mrzne drive, jako obycejna, ktera obsahuje nejake soly a mineraly. Neni to vsak podstatny rozdil.
Jak pise Amater, tak na baleni kapaliny do ostrikovacu je vetsinou nejaka tabulka s redenim.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

eisy811
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: stř srp 15, 2018 14:36

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od eisy811 » pon led 27, 2020 20:36

amater3 píše:
pon led 27, 2020 13:59
A prečo destilovanú a nie obyčajnú vodu.Ja nemrznúcu zmes do ostrekovačov riedim 1 ku 1,ale koncentrát je do -90°C.Treba čítať info uvedené na balení kvapaliny. :oops:
Koncentrat do -90°C?
Co to je? Cisty ethyl?
Ja mam do ostrekov zmes do -40. A musim povedat, ze je to riadny maras, ked teraz clovek ide v mlhe, cez noc po dialnici a musi kazdu chvilu ostrekovat celne sklo… Ta sol totiz na tom celnom skle tuhne, lebo nan fuka teply vzduch z kurenia. Katastrofa…
A inak, destilka nepatri ani do chladica, ak sa nemylim, zrovna tak demineralizovana voda… Ja neviem naco ju maju vsade v takych mnozstvach…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od kotasekh » úte led 28, 2020 03:16

Destilka patri tam, kde vyrobce pise, ze tam patri. Proto ji maji vsude v tech mnozstvich. Ne kazda chladici kapalina se ma redit obycejnou vodou.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od renault841 » sob úno 01, 2020 16:00

No popravdě používám destilku všude, jak na ředění kapaliny do ostřikovačů, tak ředění chl. kapaliny a nebo už jenom obyčejný proplach při výměně chl. kapaliny. Navíc samotná voda z kohoutku může být dost tvrdá a aby se pak vodní kámen usazoval v chladiči, navíc tento nános pak může působit i jako izolant.
Nedávno jsem viděl, že toto někde už rozebírali a bylo tam i zmíněno, že chl. kapalina to zkousne, ale zbytečně se vypotřebují její vlastnosti/aditivace hned na začátku a prostě nejoptimálnější je používat destilku u které toto nehrozí.
Tak samotně se i u některých koncentrátů do ostřikovačů píše, že se může ředit normální vodou z kohoutku. Ale stejně raději používám destilku.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od DYK77 » ned bře 15, 2020 00:20

Ještě neplést destilovanou vodu s demineralizovanou. Tu demineralizovanou bych nedoporučoval používat. Říká se jí také hladová voda a protože je zbavena všech minerálů opravdu kvalitně. Je vůči materiálům dost agresivní tím, že se snaží minerály získat a bere je z toho, s čím přijde do styku. Živý vodní tvor v ní chcípne. Naopak destilka je v podstatě dešťovka, ve které tvorové žijí, je šetrná a tudíž neagresivní. Pro použití v autě se hodí mnohem více ( ostřikovače, chlazení )
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od renault841 » ned bře 15, 2020 01:16

Celé je to ještě trošku složitější. Ale právě destilovaná voda může mít tyto vlastnosti. Opravdu destilovaná voda má minimální vodivost, tedy i množství minerálů, iontů. Destilovaná voda musí projít destilací, tedy varem nad 100°C, to je celkem nákladná záležitost.
Demineralizovaná voda se vyrábí reverzní osmózou, to je mnohem levnější metoda. A touto metodou prochází aspoň podle infa na internetu většina těchto vod a výrobce akorát moc nechce uvádět pravý název.
Dále se tam dá rozlišit voda ideální do akumulátoru, kde by ta vodivost měla být velmi nízká a voda do provozních kapalin, kde je ideální vodivost mnohem vyšší, uváděno bylo cca. i 100x větší.
Takže obě verze dokážou být víceméně čisté a pro konzumaci zcela nevhodné. Ono by se to tu dalo určitě i rozebírat dále, ale pro naše potřeby do aut je to asi zbytečné. Na internetu je článků rozebírajících To do hloubky spousta.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od DYK77 » ned bře 15, 2020 21:02

Je videt, ze o tom neco vis. Ale hele, nedala by se tou revezni osmózou vyrobit voda s vyssi vodivosti, tedy mene zbavena mineralu? Ja myslim, ze v tom nenni zadny problem. Pak by to splnilo pozadavky na technickou vodu do motoru.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od renault841 » ned bře 15, 2020 22:33

Nejsem přes toto žádný odborník ani chemik. Jenom mě to zajímalo, tak jsem si o tom něco našel, jenom o těchto věcech se vede stála diskuze a jak jde doba tak se i mění názory a poznatky. Jestli by šla, ale vyrobit voda s vyšší vodivostí, já myslím, že určitě. Když se dá vyrobit touto metodou z mořské vody pitná, určitě půjde i "nastavit" jiná mez vodivosti/filtrovatelnosti. Ale stačí vodu přelét do jiné nádoby a už se mění její vodivost, to samé platí pro skladování, dobu uložení, obal atd.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda

Příspěvek od Renaulťák » pon bře 16, 2020 12:12

DYK77 píše:
ned bře 15, 2020 21:02
Je videt, ze o tom neco vis. Ale hele, nedala by se tou revezni osmózou vyrobit voda s vyssi vodivosti, tedy mene zbavena mineralu? Ja myslim, ze v tom nenni zadny problem. Pak by to splnilo pozadavky na technickou vodu do motoru.
Demineralizovana voda z technického demineralizatoru splnuje normu jak do baterii, tak do na redeni technických kapalin. Nevyrabi ultracistou a zdravotne nezavadnou vodu.
Demineralizator ma cidlo na mereni vodivosti. Pokud dosahne maximalni povoleny limit, treba menit filtry. Vetsinou na vymenu jednoho smesneho pripadaji dva bunicinove. Osmoticka patrona vydrzi i nejaky rok.
Takze pokud chces mit vodu s vetsi vodivosti, tedy spinavou, staci nevymnit filtry. Cela jednotka vsak vychazi na par stovek €, takze vyrabet nedostatecne oddemineralizovanou vodu asi neni financne moc vhodne. To je pak jednodussi dvakrát prevarit vodu ve varne konvici.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů