Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Riedite kvapalinu do ostrekovaca destilovanou vodou? Je to v poriadku aj v zime?
Lebo v kufri mam bandasku destilovanej vody a uplne to ztuhlo v mrazoch. Predpokladam ale, ak by som trochu pridal do nemrznucej kvapaliny do ostrekovaca, tak by to nestuhlo.
V lete som totiz pridaval destilku aj do chladiacej kvapaliny a zatial v zime to nerobi problem. Samozrejme nie velke mnozstvo.
Lebo v kufri mam bandasku destilovanej vody a uplne to ztuhlo v mrazoch. Predpokladam ale, ak by som trochu pridal do nemrznucej kvapaliny do ostrekovaca, tak by to nestuhlo.
V lete som totiz pridaval destilku aj do chladiacej kvapaliny a zatial v zime to nerobi problem. Samozrejme nie velke mnozstvo.
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
A prečo destilovanú a nie obyčajnú vodu.Ja nemrznúcu zmes do ostrekovačov riedim 1 ku 1,ale koncentrát je do -90°C.Treba čítať info uvedené na balení kvapaliny.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Pokud mas destilku, nebo spise demineralizovanou vodu zadarmo, tak je lepsi i do ostrikovacu. Cista H2O mrzne drive, jako obycejna, ktera obsahuje nejake soly a mineraly. Neni to vsak podstatny rozdil.
Jak pise Amater, tak na baleni kapaliny do ostrikovacu je vetsinou nejaka tabulka s redenim.
Jak pise Amater, tak na baleni kapaliny do ostrikovacu je vetsinou nejaka tabulka s redenim.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Koncentrat do -90°C?
Co to je? Cisty ethyl?
Ja mam do ostrekov zmes do -40. A musim povedat, ze je to riadny maras, ked teraz clovek ide v mlhe, cez noc po dialnici a musi kazdu chvilu ostrekovat celne sklo… Ta sol totiz na tom celnom skle tuhne, lebo nan fuka teply vzduch z kurenia. Katastrofa…
A inak, destilka nepatri ani do chladica, ak sa nemylim, zrovna tak demineralizovana voda… Ja neviem naco ju maju vsade v takych mnozstvach…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Destilka patri tam, kde vyrobce pise, ze tam patri. Proto ji maji vsude v tech mnozstvich. Ne kazda chladici kapalina se ma redit obycejnou vodou.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
No popravdě používám destilku všude, jak na ředění kapaliny do ostřikovačů, tak ředění chl. kapaliny a nebo už jenom obyčejný proplach při výměně chl. kapaliny. Navíc samotná voda z kohoutku může být dost tvrdá a aby se pak vodní kámen usazoval v chladiči, navíc tento nános pak může působit i jako izolant.
Nedávno jsem viděl, že toto někde už rozebírali a bylo tam i zmíněno, že chl. kapalina to zkousne, ale zbytečně se vypotřebují její vlastnosti/aditivace hned na začátku a prostě nejoptimálnější je používat destilku u které toto nehrozí.
Tak samotně se i u některých koncentrátů do ostřikovačů píše, že se může ředit normální vodou z kohoutku. Ale stejně raději používám destilku.
Nedávno jsem viděl, že toto někde už rozebírali a bylo tam i zmíněno, že chl. kapalina to zkousne, ale zbytečně se vypotřebují její vlastnosti/aditivace hned na začátku a prostě nejoptimálnější je používat destilku u které toto nehrozí.
Tak samotně se i u některých koncentrátů do ostřikovačů píše, že se může ředit normální vodou z kohoutku. Ale stejně raději používám destilku.
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Ještě neplést destilovanou vodu s demineralizovanou. Tu demineralizovanou bych nedoporučoval používat. Říká se jí také hladová voda a protože je zbavena všech minerálů opravdu kvalitně. Je vůči materiálům dost agresivní tím, že se snaží minerály získat a bere je z toho, s čím přijde do styku. Živý vodní tvor v ní chcípne. Naopak destilka je v podstatě dešťovka, ve které tvorové žijí, je šetrná a tudíž neagresivní. Pro použití v autě se hodí mnohem více ( ostřikovače, chlazení )
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Celé je to ještě trošku složitější. Ale právě destilovaná voda může mít tyto vlastnosti. Opravdu destilovaná voda má minimální vodivost, tedy i množství minerálů, iontů. Destilovaná voda musí projít destilací, tedy varem nad 100°C, to je celkem nákladná záležitost.
Demineralizovaná voda se vyrábí reverzní osmózou, to je mnohem levnější metoda. A touto metodou prochází aspoň podle infa na internetu většina těchto vod a výrobce akorát moc nechce uvádět pravý název.
Dále se tam dá rozlišit voda ideální do akumulátoru, kde by ta vodivost měla být velmi nízká a voda do provozních kapalin, kde je ideální vodivost mnohem vyšší, uváděno bylo cca. i 100x větší.
Takže obě verze dokážou být víceméně čisté a pro konzumaci zcela nevhodné. Ono by se to tu dalo určitě i rozebírat dále, ale pro naše potřeby do aut je to asi zbytečné. Na internetu je článků rozebírajících To do hloubky spousta.
Demineralizovaná voda se vyrábí reverzní osmózou, to je mnohem levnější metoda. A touto metodou prochází aspoň podle infa na internetu většina těchto vod a výrobce akorát moc nechce uvádět pravý název.
Dále se tam dá rozlišit voda ideální do akumulátoru, kde by ta vodivost měla být velmi nízká a voda do provozních kapalin, kde je ideální vodivost mnohem vyšší, uváděno bylo cca. i 100x větší.
Takže obě verze dokážou být víceméně čisté a pro konzumaci zcela nevhodné. Ono by se to tu dalo určitě i rozebírat dále, ale pro naše potřeby do aut je to asi zbytečné. Na internetu je článků rozebírajících To do hloubky spousta.
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Je videt, ze o tom neco vis. Ale hele, nedala by se tou revezni osmózou vyrobit voda s vyssi vodivosti, tedy mene zbavena mineralu? Ja myslim, ze v tom nenni zadny problem. Pak by to splnilo pozadavky na technickou vodu do motoru.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Nejsem přes toto žádný odborník ani chemik. Jenom mě to zajímalo, tak jsem si o tom něco našel, jenom o těchto věcech se vede stála diskuze a jak jde doba tak se i mění názory a poznatky. Jestli by šla, ale vyrobit voda s vyšší vodivostí, já myslím, že určitě. Když se dá vyrobit touto metodou z mořské vody pitná, určitě půjde i "nastavit" jiná mez vodivosti/filtrovatelnosti. Ale stačí vodu přelét do jiné nádoby a už se mění její vodivost, to samé platí pro skladování, dobu uložení, obal atd.
Re: Kvapalina do ostrekovacov a destil. voda
Demineralizovana voda z technického demineralizatoru splnuje normu jak do baterii, tak do na redeni technických kapalin. Nevyrabi ultracistou a zdravotne nezavadnou vodu.
Demineralizator ma cidlo na mereni vodivosti. Pokud dosahne maximalni povoleny limit, treba menit filtry. Vetsinou na vymenu jednoho smesneho pripadaji dva bunicinove. Osmoticka patrona vydrzi i nejaky rok.
Takze pokud chces mit vodu s vetsi vodivosti, tedy spinavou, staci nevymnit filtry. Cela jednotka vsak vychazi na par stovek €, takze vyrabet nedostatecne oddemineralizovanou vodu asi neni financne moc vhodne. To je pak jednodussi dvakrát prevarit vodu ve varne konvici.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů