Renault Clio V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 655
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renault Clio V

Příspěvek od kadliiik » úte úno 18, 2020 17:52

Jenom pro informaci, tuto aplikaci pro vzdálenou správu vozu Renault slibuje už nekolik let, původně ji sliboval s R-link2, 3 roky se to neustále posouvalo až nakonec s R-link2 ta aplikace nebude nikdy komunikovat. Taky tu aplikaci už většina států má, a to i takové státy jako Bulharsko. Bohužel ČR je země s nejhorším zastoupením Renaultu na světě...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » úte úno 18, 2020 21:31

Nezkoumal jsem jestli je možno někde stáhnout aplikaci My Renault, ale na adrese "https://cz.e-guide.renault.com/csy/easy-link/MY-RENAULT" je informace o dostupnosti této apky a popis postupu spojení s autem po založení účtu. Tak nevím jak to je ve skutečnosti.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » úte dub 28, 2020 14:56

dotaz na mike33:
jak začaly teplé dny je někdy potřeba použít klimatizaci. Předpokládám, že máš také manuální. Jak ti funguje? Kde v máš nastaven ovladač teploty v modrém poli, aby to při zapnuté klímě chladilo. Mě to nějak blbne. Minulý týden v odpoledních hodinách po stání na slunci, bylo auto dost vyhřáté a vlastně poprvé jsem zapnul klímu. Když jsem měl ovladač nastaven v modrém poli v poloze 9 hodin tak to málem topilo. Musel jsem nastavit ovladač nadoraz modrého pole a teprve po ujetí asi 6 km to začalo skutečně chladit, že jsem mohl nastavit ovladač na zhruba 10 h, aby to chladilo přiměřeně. Máš s tím nějakou zkušenost? Dříve jsem měl automatickou klímu a tam jsem takový problém nemusel řešit. V r. 2004 jsem měl Hyundai Getz s manuální klímou a tam bylo také nastavení teploty kruhovým ovladačem a fungovalo to poměrně přesně a bez prodlevy. Dnes jsem to zase zkoušel a opět problém, tak jsem se objednal do servisu, ale dostanu se na řadu až 25.5. Navíc jsem zatím nepotkal ani jedno nové Clio V, abych případně získal informaci, jak to funguje v dalším stejném voze. Jenom jsem tady na fóru našel dotaz na výkon manuální klimatizace vozu Captur. Tam si majitel stěžuje na slabý výkon chlazení.
Díky když odpovíš.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

Uživatelský avatar
mike33
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: stř pro 11, 2019 14:53

Re: Renault Clio V

Příspěvek od mike33 » stř dub 29, 2020 18:01

Ahoj pkey ja používam klímu dosť často už od polovice marca vždy dávam ovládač do maximálnej chladiacej polohy teda úplne do ľava a samozrejme musí byť stlačená a svietiť červená kontrolka na tomto ovládači + zapnutý ventilátor na ja dávam na polohu 1 max 2. Klímu som používal aj v zime minimálne 1 týždenne na zohrievanie interiéru auta! Ja som zatiaľ max spokojný s klímou, ale ako píšeš chvíľu to trvá kým začne riadne chladiť asi tak tých 5-7 km. Mám manuálnu klímu. S pozdravom M.
Renault Clio 1.O Tce 74kW/100k

Uživatelský avatar
mike33
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: stř pro 11, 2019 14:53

Re: Renault Clio V

Příspěvek od mike33 » stř dub 29, 2020 18:02

Ahoj pkey ja používam klímu dosť často už od polovice marca vždy dávam ovládač do maximálnej chladiacej polohy teda úplne do ľava a samozrejme musí byť stlačená a svietiť červená kontrolka na tomto ovládači + zapnutý ventilátor na ja dávam na polohu 1 max 2. Klímu som používal aj v zime minimálne 1 týždenne na zohrievanie interiéru auta! Ja som zatiaľ max spokojný s klímou, ale ako píšeš chvíľu to trvá kým začne riadne chladiť asi tak tých 5-7 km. Mám manuálnu klímu. S pozdravom M.
Renault Clio 1.O Tce 74kW/100k

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » čtv dub 30, 2020 10:23

Ahoj mike33. Takže se na mém voze chová klíma stejně jak to popisuješ. Zajímavé je, že když jsem byl v servisu, abych technikovi ukázal jak se to chová (jel jsem tam bez zapnuté klími), tak technik nastartoval motor, nastavil ovladač na doraz do leva, zapnul ventilátor a klimatizaci. Hned mu to začalo foukat studené (na volnoběh). Takže jsem byl za blba, ale jak jsem odjel, tak za jízdy to zase trvalo jak píšeš zhruba 7 km, než to skutečně pořádně chladilo. Uvidím jak se to bude chovat dál. V příručce je zmínka o S&S, že systém dává přednost teplotní pohodě na palubě a S&S je potlačen. Možná, že to má ještě nějakou souvislost se stavem baterie, ale ta nikdy není plně nabytá. Každopádně děkuji za info. S pozdravem P.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

depo63
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Renault Clio V

Příspěvek od depo63 » pát kvě 01, 2020 07:49

mike33 píše:
stř dub 29, 2020 18:02
Ahoj pkey ja používam klímu dosť často už od polovice marca vždy dávam ovládač do maximálnej chladiacej polohy teda úplne do ľava a samozrejme musí byť stlačená a svietiť červená kontrolka na tomto ovládači + zapnutý ventilátor na ja dávam na polohu 1 max 2. Klímu som používal aj v zime minimálne 1 týždenne na zohrievanie interiéru auta! Ja som zatiaľ max spokojný s klímou, ale ako píšeš chvíľu to trvá kým začne riadne chladiť asi tak tých 5-7 km. Mám manuálnu klímu. S pozdravom M.
čo znamená "riadne chladiť"... je to nejako merateľné ? ...napr. teplota výstupného vzduchu
či je to len subjektívny pocit ...o to ide
mňa v servise odbili, že klima, alebo nefunguje, alebo funguje... nič medzi tým
no uvidíme časom

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » pát kvě 01, 2020 09:44

Před Clio jsem měl jak mám v podpisu uveden Mégané III 1.4 TCe. První léto klíma fungovala pocitově perfektně. Byl to automat a když jsem nastavil LO, tak to fučelo úplně ledové. V tom případě to fungovalo jako manuál a nástup chlazení byl poměrně rychlý, žádné čekání 7-10 km než klíma naběhne. Po 1 roce začala klíma chladit méně, až jsem skončil v servisu. Došlo k doplnění chladící kapaliny a nezjistili žádné místo úniku. Za 2 měsíce se to opakovalo a tak odvezli auto do nějakého servisu klimatizací. Tam odsáli chladící médium a systém natlakovali. Při cca 16 atm se urvala jedna hadice z kovové koncovky. Hadici vyměnili naplnili médium a od té doby až do totálky v r 2018 klíma šlapala jako za nova. Bylo to v záruce a stálo to Renault kolem 11000 Kč. Teď u Clia není nastavování na požadovanou teplotu ve stupních, ale ovládací kolečko je barevně rozděleno napravo červená - teplo, nalevo modrá - chlazení. Aspoň tak to chápu.V podstatě jako v koupelně u pákové baterie. Nastavením nepatrně k modré teče studená voda, nastavením k červené se začne mísit studená s horkou a nastavím si teplotu vody jak potřebuji. Očekával bych, že u manuální klími se bude otáčením do modrého pole ovladače teplota snižovat, až na maximu již bude skutečně velmi studená. Jak mám zkušenost, tak u mého Clia musím nastavit ovladač na maximum modré a až po ujetí 7 -10 km začne chladit, ale v žádném případě ledový vzduch jako u Mégana. Jsem zvědav jak dopadnu v servisu, ale počítám s variantou jako u Mégana až když se to úplně podělá. Co Ti řekli v servisu je ptákovina. Pokud někde dochází k nepatrnému úniku chladícího média, tak se postupně snižuje i výkon chlazení.
K tomu změření teploty výstupu. V manuálu není nikde zmínka o možnosti měření teploty chlazení, takže je to vždy na koho v servisu narazíš a na výbavě kterou disponují. Zkoušení podtlakem 1 atm není zkoušení, to slouží jenom k odsátí média. Následovat by mělo tlakování, protože kompresor dokáže vyvinout tlak až 20 atm.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » pát kvě 01, 2020 13:41

depo63 píše:
pát kvě 01, 2020 07:49
mike33 píše:
stř dub 29, 2020 18:02
Ahoj pkey ja používam klímu dosť často už od polovice marca vždy dávam ovládač do maximálnej chladiacej polohy teda úplne do ľava a samozrejme musí byť stlačená a svietiť červená kontrolka na tomto ovládači + zapnutý ventilátor na ja dávam na polohu 1 max 2. Klímu som používal aj v zime minimálne 1 týždenne na zohrievanie interiéru auta! Ja som zatiaľ max spokojný s klímou, ale ako píšeš chvíľu to trvá kým začne riadne chladiť asi tak tých 5-7 km. Mám manuálnu klímu. S pozdravom M.
čo znamená "riadne chladiť"... je to nejako merateľné ? ...napr. teplota výstupného vzduchu
či je to len subjektívny pocit ...o to ide
mňa v servise odbili, že klima, alebo nefunguje, alebo funguje... nič medzi tým
no uvidíme časom
Něco o klimatizaci je na :https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... e_id=51806
a co se týče teploty vzduchu na výstupu do kabiny, je tam i skica, kde je uvedena teplota 10°C. Je to sice z roku 2012 ale je to dostatečné i pro dnešní dobu. Zjistil jsem tam také, proč jsem v servisu vypadal jako blb, protože servistechnik jak jsem výše uvedl spustil klimatizaci na stojícím vozidle, kdy se rozeběhne ventilátor kondenzátoru naplno, ale jakmile jsem s autem jel, ventilátor se zřejmě podle venkovní teploty buď úplně vypne, nebo přepne na nižší otáčky. Proto taky trvá déle než klíma dosáhne požadovanéh chlazení.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

depo63
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Renault Clio V

Příspěvek od depo63 » pát kvě 01, 2020 13:45

mám vždy klímu na MAX ...tak to chladí ...ale nič čo by som mohol charakterizovať ako že "ledové"
no a je ťažko reklamovať, ak nemáte nijaký merateľný parameter :-(

ináč ...našťastie mám manuálnu klimu, lebo pri takej účinnosti by mi automat bol fakt nanič
ale uvidím v lete zájdem do servisu čo na to odborníci

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » pát kvě 01, 2020 16:12

já si myslím, že ta klimatizace má ještě další teplotní čidlo a protože je potřeba ušetřit každý mg CO2 k dodržení předepsaných emisí, tak prostě nelze dosáhnout maximálního chlazení (např. těch 10°C), když je venkovní teplota 20°C. Počkám na teplejší počasí a uvidím.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

depo63
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Renault Clio V

Příspěvek od depo63 » pát kvě 01, 2020 16:16

pkey píše:
pát kvě 01, 2020 16:12
já si myslím, že ta klimatizace má ještě další teplotní čidlo a protože je potřeba ušetřit každý mg CO2 k dodržení předepsaných emisí, tak prostě nelze dosáhnout maximálního chlazení (např. těch 10°C), když je venkovní teplota 20°C. Počkám na teplejší počasí a uvidím.
uch ...aha ...žeby až takéto ekologické šetrenie ? ...to ma vôbec nenapadlo

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » čtv kvě 28, 2020 12:51

Manuální kimatizace:
před týdnem v pátek jsem jel trasu 50 +70 km. Teplota byla nad 20°C. Auto stálo na slunci a tak bylo uvnitř docela teplo. Měl jsem zapnutou klímu na max. a nebylo to nic moc, takže celých 50 km jsem měl nastavenou teplotu na max. v modrém poli. V cíli cesty stálo auto opět na slunci a teploměr ukazoval 26°C. Vyrazil jsem zpět domů a nastavení klími opět na max. chlazení a ventilátor na 2. Po zhruba 15 km se klimatizace začala chovat, jak by měla, tj. začal fučet studený vzduch, že jsem musel nastavit regulaci na zhruba polovinu modrého pole, spíše tak na 10 hodinu, když to vezmu podle ciferníku hodinek. Výstup jsem radši nastavil na přední okno a potom bylo v autě příjemně. Dnes jsem byl v servisu na kontrolu a technik použil digi teploměr. Venkovní teplota 12°C. Pustil klímu na max. a po pár vteřinách naměřil -7 až -10°C, prostě ledový vzduch. Potom jsme ještě jeli auto projet a měření ukázalo stále okolo -7°C, no kosa. Takže by to mělo být v pořádku, ale pro jistotu chce provést ještě další měření, až bude tepleji, tak 25°C. Dozvěděl jsem se, že u tohoto vozu není samostatný ventilátor pro kondenzátor, ale společný s chladičem.
Pro depo63: jak z uvedeného vidíš, výstupní teplota měřit lze, jde jen o ochotu servisu. Ještě podotknu, že ta zkouška byla zdarma.
Zdar všem
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

Uživatelský avatar
mike33
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: stř pro 11, 2019 14:53

Re: Renault Clio V

Příspěvek od mike33 » čtv kvě 28, 2020 16:12

Pkey treba si uvedomiť,že aj ja keď idem poobede z roboty a je teplo napr. bolo 25 C tak na auto svietilo slnko a je sakra rozdiel či som hneď naštartoval a odišiel alebo som nechal otvorené obidve predné dvere aby sa vyvetralo, klíma pri prehriatom aute máš pocit že nepracuje na max. ale je to len zdanie pretože sa mieša s horúcim nevetraným vzduchom, myslím, že tvoja ako aj moja klíma funguje OK.
Renault Clio 1.O Tce 74kW/100k

depo63
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Renault Clio V

Příspěvek od depo63 » pát kvě 29, 2020 07:24

pkey píše:
čtv kvě 28, 2020 12:51
Manuální kimatizace:
před týdnem v pátek jsem jel trasu 50 +70 km. Teplota byla nad 20°C. Auto stálo na slunci a tak bylo uvnitř docela teplo. Měl jsem zapnutou klímu na max. a nebylo to nic moc, takže celých 50 km jsem měl nastavenou teplotu na max. v modrém poli. V cíli cesty stálo auto opět na slunci a teploměr ukazoval 26°C. Vyrazil jsem zpět domů a nastavení klími opět na max. chlazení a ventilátor na 2. Po zhruba 15 km se klimatizace začala chovat, jak by měla, tj. začal fučet studený vzduch, že jsem musel nastavit regulaci na zhruba polovinu modrého pole, spíše tak na 10 hodinu, když to vezmu podle ciferníku hodinek. Výstup jsem radši nastavil na přední okno a potom bylo v autě příjemně. Dnes jsem byl v servisu na kontrolu a technik použil digi teploměr. Venkovní teplota 12°C. Pustil klímu na max. a po pár vteřinách naměřil -7 až -10°C, prostě ledový vzduch. Potom jsme ještě jeli auto projet a měření ukázalo stále okolo -7°C, no kosa. Takže by to mělo být v pořádku, ale pro jistotu chce provést ještě další měření, až bude tepleji, tak 25°C. Dozvěděl jsem se, že u tohoto vozu není samostatný ventilátor pro kondenzátor, ale společný s chladičem.
Pro depo63: jak z uvedeného vidíš, výstupní teplota měřit lze, jde jen o ochotu servisu. Ještě podotknu, že ta zkouška byla zdarma.
Zdar všem
-10 ! ...na klimatizácii to nemyslíš vážne ...na výstupe vzduchu ?
kde ste to merali ?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4839
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Clio V

Příspěvek od kotasekh » pát kvě 29, 2020 08:04

No, taky mi to prislo divne. Studeny vzduch jo, ale takhle ledovy? To by ti pri vyssi vlhkosti z vydechu letal snih. Co si matne vybavuju, tak se tu na fotu objevovali teploty spise pod 10°C, nezli pod nulou.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » pát kvě 29, 2020 09:19

Popsal jsem průběh kontroly chlazení klimatizace tak jak proběhl. Technik přinesl digitální teploměr a měřil přímo na výstupech(výduchy). Jak jsem uvedl, venkovní teplota 12°C, takže to ochlazení bylo rychlé cca 2 min. Pocitově rukou to byl ledový vzduch. Následně ještě krátká jízda a technik pokračoval v měření. Na netu jsou k dohledání různé články o principu fungování klimatizací. U této manuální klimatizace nastavení manuálního ovladače teploty (kolečko s barevným označením polovina červená a polovina modrá) na max. modrá, se rovná nastavení u automatické klimatizace na LO. U Megana , kterého mě zrušil jeden dobrák, po opravě vadné hadice nastavení na LO, šel z výdechů ledový vzduch. Tam jsem měl stabilně nastaveno 23°C a výkon klimatizace řídila automatika. Samozřejmě je dobré při vyšších teplotách auto nejprve vyvětrat, aby klimatizace měla snazší práci a také je dobré zapnout vnitřní cirkulaci než se stabilizuje požadovaná teplota. Ale to je v každém manuálu. Co se týče vlhkosti jak píše kotasekh, klimatizace vzduch vysušuje a kdybych ten měřák a hodnoty na displeji neviděl na vlastní oči a ten ledový vzduch rukou nekontroloval, tak to sem nepíšu. Taky jsem psal, že mechanik mě nabídl, abych přijel na další kontrolu, až budou teploty 25°C a více. Co se týče přesnosti měřáku může tam být odchylka do 2°, ale pocitově to byla skutečně ledárna. Taky mi mechanik říkal, že v současnosti se do klimatizací dává jiná chladící kapalina než byla v mém Meganu z r. 2009.
A teď mě můžete kamenovat.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

depo63
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Renault Clio V

Příspěvek od depo63 » pát kvě 29, 2020 10:25

pkey píše:
pát kvě 29, 2020 09:19
Popsal jsem průběh kontroly chlazení klimatizace tak jak proběhl. Technik přinesl digitální teploměr a měřil přímo na výstupech(výduchy). Jak jsem uvedl, venkovní teplota 12°C, takže to ochlazení bylo rychlé cca 2 min. Pocitově rukou to byl ledový vzduch. Následně ještě krátká jízda a technik pokračoval v měření. Na netu jsou k dohledání různé články o principu fungování klimatizací. U této manuální klimatizace nastavení manuálního ovladače teploty (kolečko s barevným označením polovina červená a polovina modrá) na max. modrá, se rovná nastavení u automatické klimatizace na LO. U Megana , kterého mě zrušil jeden dobrák, po opravě vadné hadice nastavení na LO, šel z výdechů ledový vzduch. Tam jsem měl stabilně nastaveno 23°C a výkon klimatizace řídila automatika. Samozřejmě je dobré při vyšších teplotách auto nejprve vyvětrat, aby klimatizace měla snazší práci a také je dobré zapnout vnitřní cirkulaci než se stabilizuje požadovaná teplota. Ale to je v každém manuálu. Co se týče vlhkosti jak píše kotasekh, klimatizace vzduch vysušuje a kdybych ten měřák a hodnoty na displeji neviděl na vlastní oči a ten ledový vzduch rukou nekontroloval, tak to sem nepíšu. Taky jsem psal, že mechanik mě nabídl, abych přijel na další kontrolu, až budou teploty 25°C a více. Co se týče přesnosti měřáku může tam být odchylka do 2°, ale pocitově to byla skutečně ledárna. Taky mi mechanik říkal, že v současnosti se do klimatizací dává jiná chladící kapalina než byla v mém Meganu z r. 2009.
A teď mě můžete kamenovat.
prečo kameňovať ?!
zmaž to znamienko mínus a je to ...
z klimatizácie ide okolo +10stupňov celziových ...
menej by bolo snáď aj nebezpečné

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4839
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Clio V

Příspěvek od kotasekh » pát kvě 29, 2020 10:50

Ale jako muze byt i teplota pod nulou, proc ne, jen je to asi neobvykle. A celych -10°C je uz hodne vzacne. To neni klima, to je mrazak :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » pát kvě 29, 2020 11:10

Kdyby klimatizace dokázala pouze +10°C, tak nevím jaká by v autě byla teplota při vnější teplotě 35°C a uvnitř ani nechci odhadovat. Výparník klimatizace je při intenzivním provozu namražený a v manuálu některých aut je v sekci klimatizace poznámka, že se pod vozem může objevit loužička vody při vypnutí motoru nebo klimatizace. V r. 2004 jsem měl Hyuny Getz a tam pokud jsem nevypnul klimatizaci včas před koncem jízdy (např. před bezinkou), tak jsem pod vozem měl loužičku. Byla tam manuální klíma. Dále je doporučeno vypínat klimatizaci před koncem jízdy, aby se výparník stačil vysušit a nemnožily se bakterie a v autě to nepáchlo. Aby se výparník namrazil, musí klimatizace dosáhnout minusové teploty, jinak nevím jak by se namrazil. Co se týče té zkoušky a měření, to proběhlo při maximálním výkonu a vnitřní cirkulaci vzduchu, takže nedocházelo k mísení vzduchu z vnějšku ani teplého vzduchu topení od motoru. Nechci se přít o tom měření, pouze jsem popsal co jsem viděl a cítil. V podstatě jde pouze o to, abych v parném létu neměl problémy.
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1569
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Clio V

Příspěvek od niky79 » pát kvě 29, 2020 12:29

Lidi, přemýšlejte trochu :D Když někdo (depo63) napise, že z climy jde +10 C, tak tim mysli, ze ten vzduch z klimy ma teplotu 10C. Nemysli tim, ze klimatizace dokaze ochladit vzduch v aute o maximálně 10 C, to by samozrejme bylo tezce nedostatecne. Pokud to ale bylo mysleno ve spravnem kontextu, pak nechapu, proc by ochlazeny vzduch na teplotu 10 C mel problem ochladit interier vozu v letnim vedru...
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

pkey
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 12, 2009 08:19

Re: Renault Clio V

Příspěvek od pkey » pát kvě 29, 2020 13:33

Diskuse začala tím, že jsem byl přezkoušet účinnost klimatizace v autorizovaném servisu. Podrobně jsem popsal co technik s mechanikem nastavili a čím měřili. Výslednou hodnotu jsem viděl na vlastní oči a cítil na vlastní ruku a komentář obou pracovníků servisu slyšel na vlastní uši. Přeci je jasné, že jde o maximální výkon klimatizace, který si řidič upraví na požadovanou teplotu tím kruhovým ovladačem z max. směrem k červené polovině. Je to jasně popsané v příspěvku "Manuální klimatizace". Nevím proč těch prvních 50 km ta klimatizace přes nastavení na max v modrém poli neměla valný výkon, ale při zpáteční cestě začala chladit a teplotu jsem zreguloval nastavením na zhruba 10 hod. podle číselníku hodinek. Co je na tom nepochopitelné?
Mégane III 1.4TCe Dynamique Červená Dyna - metalíza [nnj] (Pipin krátkej) ex 2018
Clio Zen 1.0 TCe 100 74 kW červená Flamme 12.2019

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8041
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Renault Clio V

Příspěvek od Rado77 » sob čer 13, 2020 14:13

Hey chlapi. Vy co mate nove Clio 5 s motorom 1.0 Tce 100 - spozorovali ste cokolvek negativne na aute? Cololvek, od pazvukov, cez napr zle stekajucu vodu dakde, nejake hluky od podvozku, motoru za studena napriklad atd? Proste cokolvek na co by sa mal clovek pripravit?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
mike33
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: stř pro 11, 2019 14:53

Re: Renault Clio V

Příspěvek od mike33 » ned čer 14, 2020 19:21

okrem žiarovky ktorá prestala svietiť v batožinovom priestore absolútne nič mám najzdených práve 9000 km auto mám od 7 decembra a musím len chváliť spotreba 4,1 l.Odporúčam nič v kabíne nehrká žiadne pazvuky.
Renault Clio 1.O Tce 74kW/100k

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8041
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Renault Clio V

Příspěvek od Rado77 » pon čer 15, 2020 08:58

Super. A ako je to s radenim rychlosti? Povestne Renaultie prevodovky su uz fixnute? Napr na Flu paka tupo kovovo bucha ked prechadza neutral polohou, a najviac ked ju potrebujem vratit do neutralu. U recenzie Megane 4 zase sa niekto stazoval ze paka ide akoby v nejakych "umelohmotnych drazkach" a vydava to nejaky zvuk. Clio V ma nejaky novy typ prevodovky, neviete?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host